Hallo Bokkers
,Ik ben opzoek naar bokkers die een gelijke situatie hebben/hadden. Ik ben momenteel nog student en heb altijd gezegd ik koop geen eigen paard voordat ik klaar ben met mijn studie. Máár.. ik rij al 2,5 jaar lang een hele leuke merrie, we hebben echt een goeie klik
. De eigenaresse heeft twee paarden en simpelweg de minste klik met dit paard. Een tijdje geleden kwam het onderwerp ter sprake of ik haar niet wou overnemen. Ze vond ons zo leuk samen en ze was niet van plan om haar nog te gaan rijden.. Best begrijpelijk dat ze haar aan mij wil verkopen. Ik heb nu in principe me eigen paard maar ik betaal niks voor haar. Maar goed het grote issue ik moet 2,5 jaar studeren ..
. Zijn er meer bokkers die een eigen paard hebben gekocht terwijl je midden in je studie tijd zat? Hoe is dit verlopen, ook ivm uit huis gaan en dergelijke...Ik heb een overzicht gemaakt qua maandlasten/jaarlijkse uitgaven, qua kosten hoef ik me voorlopig nog niet druk te maken. Uiteraard staan mijn ouders achter mijn besluit en zullen mij waar nodig aanvullen.

Ik heb hem samen met iemand anders (ook student). En ik woon ook nog eens op kamers. Het gaat prima. Ik betaal (mijn deel van) het paard helemaal zelf, ik krijg wel een bijdrage van mijn ouders in mijn eigen levensonderhoud en mijn studie. Als het echt moet zou ik wel geld kunnen lenen van mijn ouders voor eventuele dierenartskosten. Wat natuurlijk wel verschil maakt is dat ik maar de helft van de kosten heb en er maar 3 dagen in de week heen moet. Ik vind het ideaal zo, want als ik het een keer heel druk heb kan zijn andere eigenaar bijspringen.