Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
manie schreef:Voor goede paarden: fokkers, beleer & gerenormeerde handelsstallen
Voor okay paarden, waarbij te handelen valt: sporthorses
Voor recreatiepaarden: marktplaats
Voor slacht en onverkoopbare exemplaren: BOKTMARKT!!!!
kleinvosje schreef:Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met de crisis, mensen hebben het krapper en waar ze eerst nog wel de kosten konden dragen voor het onbruikbare paard, kan dat nu niet meer, of ze willen het niet meer. En dan moet het dus verkocht worden...
_Natasja_ schreef:Jammer dat mensen voor zulke paarden niet die laatste enkele reis kiezen en ze ipv daarvan de handel ingooien.
Geryon schreef:Maar het jammere is dat mensen hun kapotte paarden weg doen aan zomaar mensen en daarna niet regelmatig blijven controleren, contact houden etc. etc. Tja, dan belanden ze inderdaad in de handel. En dan gaan ze daarover zeuren.
Cayenne schreef:Maar in sommige gevallen worden die dieren gewoon gratis weg gegeven, dat snap ik dan niet. Ten eerste maak je het een handelaar of iemand met foute bedoelingen dan wel heel makkelijk. Ten tweede: als het om het geld gaat (en ook het welzijn van het paard), dan ben je toch veel beter af door je paard naar de slacht te doen?
Maar ja, aan de andere kant zie ik paarden met serieuze rugproblemen en ernstige artrose voor 1000 euro of hoger voorbij komen, dus tja.
kleinvosje schreef:Geryon schreef:Maar het jammere is dat mensen hun kapotte paarden weg doen aan zomaar mensen en daarna niet regelmatig blijven controleren, contact houden etc. etc. Tja, dan belanden ze inderdaad in de handel. En dan gaan ze daarover zeuren.
Als je het dier verkoopt, heb je er daarna geen biet meer over te zeggen. Dan kun je willen controleren zoveel je wilt, helpt niet.Cayenne schreef:Maar in sommige gevallen worden die dieren gewoon gratis weg gegeven, dat snap ik dan niet. Ten eerste maak je het een handelaar of iemand met foute bedoelingen dan wel heel makkelijk. Ten tweede: als het om het geld gaat (en ook het welzijn van het paard), dan ben je toch veel beter af door je paard naar de slacht te doen?
Maar ja, aan de andere kant zie ik paarden met serieuze rugproblemen en ernstige artrose voor 1000 euro of hoger voorbij komen, dus tja.
Ik denk dat men erop gokt dat een paard gratis weggeven makkelijker en sneller gaat dan proberen te verkopen. Slacht gaat ze waarschijnlijk tegen het gevoel...
Altijd dat gezeik over het in de handel gaan.. Dat hoeft echt niet altijd, maar mensen doen er veel te laksover.