[Dienstmededeling] BNB mei 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paisano

[Dienstmededeling] BNB mei 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 10:38

Afbeelding
Afbeelding

We zijn weer een drukke maand verder. Het is nu echt lente, hoewel dat met het Nederlandse weer niet altijd even goed te merken is.
Waar anders kun je in een week tijd sneeuw, regen èn een korte broek tegen komen?

Toch speelt het lekkere weer de hoofdrol en dat was natuurlijk wel fijn met alle feestdagen!
Wij hebben in ieder geval genoten van alle zonnige topics en de vele bloesemfoto’s!
Wij wensen iedereen weer veel leesplezier.

Banjer, Marieke_K, Melody7, Nayomie, Sans6, [***] en Paisano

Afbeelding

Topics van de maand
Benieuwd naar de topics van de maand? Klik dan hier!

Heb jij een suggestie voor topic van de maand, stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt
Ook deze maand vielen ons weer wat mooie, droevige en leerrijke gebeurtenissen op, benieuwd? Klik dan hier!

Heb je een suggestie voor andere opvallende gebeurtenissen, stuur deze naar BNB@bokt.nl

Afbeelding

Bloemetje van de maand

Afbeelding

Ook deze maand hebben wij voor een aantal mensen een virtueel boeketje. De gedachte erachter is echter wel degelijk reeël, en wij willen de volgende mensen dan ook een hart onder de riem steken;

Zo is daar Neonlight.
Afbeelding

In het dikke buiken topic bracht zij het trieste nieuws dat zowel haar merrie als het veulen zijn overleden als gevolg van een buikvliesontsteking van de merrie.
Neonlight, sterkte met dit dubbele verlies. In dit topic is nog een laatste eerbetoon aan Neon te zien: [IM] Dag lieve Neon...

Tivoli vraagt zich af hoe zij haar 9 jaar oude dochter moet vertellen dat haar papa een ongeluk heeft gehad. Inmiddels is de jongedame op de hoogte en is er wat meer duidelijkheid over de toestand van de patiënt. Beterschap!

Afbeelding

LS_fotos is haar allemansvriend Buck verloren. Zoals zij zelf schrijft;"Als een leven lijden wordt
Dan is het tijd dit te besparen" en wij willen haar enorm veel sterkte toewensen met dit dappere besluit.
Afbeelding

Weet jij iemand die een virtueel bloemetje verdient? Stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Bokker in de spotlight
Deze maand zetten we Bokker liliekska in de spotlight. Zij heeft, op haar jonge leeftijd, een oud spel heel succesvol nieuw leven in geblazen: zij heeft het spel Weerwolven van Wakkerdam een doorstart gegeven. Inmiddels is het tweede potje alweer in volle gang.
Heb jij een suggestie voor Bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Quotes van de maand
Deze maand kwamen we weer de nodige leuke opmerkingen en autocorrect fouten tegen. Wil jij ook even meelachen? Klik dan hier!

Spot je een uitspraak die we niet mogen missen, stuur dan een pb met de quote en een link van het topic naar BNB@bokt.

Bokker achter het topic
Deze maand in Bokker achter het topic: Gertrud. Gertrud schrijft paardenboeken voor kinderen en volwassen en opende onlangs een topic met foto's voor de promotie van haar nieuwste boek. Voor de BNB Redactie was dit aanleiding om haar een paar vragen te stellen. Haar verhaal lees je hier!

Heb jij een suggestie voor bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar bnb@bokt.nl

Winactie
De BNB-redactie en Gertrud mogen namens de uitgever 2 exemplaren van het boek "Hoe ik mijn opa vond en alles anders werd" weggeven aan de lezers van de BNB. Wil jij graag een exemplaar winnen, stuur dan een mail, met daarin je naam, adres en gebruikersnaam op Bokt, naar BNB@bokt.nl. De uiterste inzenddatum is 23 mei.

Hartekreten
Helaas hebben wij deze maand geen hartekreten ontvangen.

Wil jij een hartekreet schrijven aan iemand? Laat het ons dan weten via BNB@bokt.nl

Bokkers in de media
Deze maand stond bokker melody7 op de site van de Hoefslag!

Zij deed daar haar verhaal over haar leven met de ziekte van Lyme;
Citaat:
Bij mensen die een tekenbeet omlopen, kan in een vroeg stadium de ziekte van Lyme geconstateerd worden. Vaak bestaat de behandeling uit 4 tot 6 weken antibiotica. Echter heeft de ziekte van Lyme ook een schaduwkant. Bij sommige patiënten blijft de ziekte langere tijd ongemerkt. In deze groep valt Lysanne Robben (18). Zij vertelt haar verhaal en waarom juist ruiters en amazones bedachtzaam moeten zijn.

bron: de Hoefslag

Lees haar verhaal hier en haal er een waarschuwing uit, want de teken-verwachting is dit jaar niet gering!

Weet of ben jij een Bokker die ook in de media is benoemd? Stuur dan even een berichtje naar BNB@bokt.nl

Huisdieren in de spotlight (volgende maand: Kunstwerk van de maand)
Deze maand stelden we Bokker Roos_M wat vragen over de Indische Loopeend kuikens die ze uitbroedde. Benieuwd? Haar antwoorden lees je hier.

Heb je een suggestie voor 'Huisdieren in de spotlight' of het onderdeel 'Kunstwerk van de maand' , stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Bokker in het buitenland (volgende maand: Hoe gaat het met...)
Naar aanleiding van het topic [RIJ-ITP] Mijn paardenleven hier op ons eiland, Sint Maarten van Axivoca123 hebben wij haar gevraagd voor Bokker in het buitenland. Zij vertelde ons uitgebreid over het leven op Sint Maarten en de paardensport daar. Benieuwd? Klik dan hier!

Heb je een suggestie voor het onderdeel van volgende maand, 'Bokker in het buitenland' of voor het onderdeel, 'Hoe gaat het met...', stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Afbeelding

Ook deze maand hebben we weer wat Wist je datjes van de teammies en redactieleden:

Jans bij pien_2010 en de prachtige Gîte de la Fermette op bezoek geweest is en ze samen een heerlijke buitenrit gemaakt hebben? Dit voor Jans voor het eerst in 4 jaar weer te paard was!
... Banjer weer ondersteboven in de paal hangt, na haar operatie klik.
Amanda en Jim hun eerste overwinning hebben behaald in de Ranch Riding tussen de arabieren op de AVS Western Riding Cup.
… De voorbereidingen van HorseEvent weer in volle start zijn. Olympia daar ontzettend veel zin in heeft om weer mee te helpen aan een mooie editie :D
[***] voor het eerst op haar pony heeft gezeten! Dit echt heel goed ging, lieve Sanya alles heel goed oppakte alsof ze nooit anders heeft gedaan. <3
Murosch deze maand haar 10.000ste bericht op bokt heeft geplaatst :)
Melody7 sinds deze maand eindelijk weer buiten rijd met Melody!
... MaritB weer terug is :D :o

Afbeelding

Recept van de maand
Deze maand heeft Bokker sans6 een heerlijk, zomers recept voor jullie! Benieuwd wat? Klik dan hier!

Bokt-vriendschappen en Bokt-relaties
Deze maand interviewden we een vriendinnengroepje dat elkaar heeft leren kennen via Bokt. Dit zal vast voor velen een herkenbaar verhaal zijn! Benieuwd naar hun antwoorden? Klik dan hier!

Zijn jullie vriend(inn)en of partners en hebben jullie elkaar via Bokt leren kennen? En lijkt het jullie leuk om hierover te vertellen in de BNB, stuur dan een mail naar BNB@bokt.nl

Doorgeefstokje
In de vorige BNB stelde wij Punz 5 vragen, zij gaf het stokje door aan Ruitje. Haar antwoorden lees je hieronder!

1 Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had? (verklaar nader )
Ik had vroeger enorme penny-gedachten. Het ergste wat ik mogelijk ooit heb gedaan is een verzonnen 'welke pony is het mooiste' wedstrijd gespeeld met mijn verzorgshetlander. Deze shet had manen tot zijn schouder en ik heb ze afgeknipt ergens op een kwart. De eigenaar vond het niet zo grappig en mijn moeder ook niet. Die heeft als straf ook mijn pony op een kwart afgeknipt, beetje jammer dat dat in de week van de schoolfoto was.....

2 Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik denk dat dat is van het feit dat ik overal waar het over drafsport gaat opduik om commentaar te leveren :+ . Ik vind het prachtig om de vooroordelen van mijn sport weg te halen. Ook heb ik een aantal topics gehad waarin ik liet zien hoe ik samen met Cer paarden( voornamelijk dravers) beleerde onder het zadel. Ik post de laatste tijd iets minder omdat mijn vorige topic van mijn eigen tweejarige wat naar eindigde, ik verloor Gracia aan een auto-imuunziekte en sindsdien heb ik geen topic meer aangemaakt.

3 Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Ik denk niet zo, nu heb ik waarschijnlijk alles wat andere bokkers zouden wensen dus misschien komt dit wat over van 'ja zo zou ik ook denken als ik jou was' :o . Maar ik ben enorm blij met alles wat ik heb in mijn leven. Als echt alles zou kunnen zou ik graag weer een paard vinden waar ik net zo'n band mee had als mijn vorige paard, hoop dat ik dat nog eens mag meemaken.

4 Wat betekent http://www.bokt.nl voor jou?
Bokt betekend heel veel voor mij, ik leer er veel, er lopen best wat bokkers rond met boeiende inzichten uit andere takken van sport. Ik vind dat mooi, sparren en goede discussies hebben. Verder heeft Bokt mij heel veel steun gegeven in moeilijke tijden en mij gek gezegd 'gemaakt' wie ik ben in de verkoop van dravers als recreatiepaard. Ik had nooit gedacht dat het aanmaken van topics mij zoveel PR zou geven, maar ik krijg regelmatig te horen dat mensen tegen vrienden van mij zeggen: 'Als je een draver wil kopen moet je eens bij Ruitje zijn op Bokt' . Het is raar om te merken dat je Boktnaam een 'Merknaam' kan worden. Vind dat ook wel eens eng hoor, ik ben helemaal niet zo bijzonder in het echt namelijk :') . Daarnaast ben ik Bokt dankbaar voor een aantal leuke mensen die ik heb mogen ontmoeten en aan mijn vrienden/kennissen kring heb mogen toevoegen.

5 Aan welke Bokker wil jij 5 vragen stellen?
Ik zou deze vragen graag willen doorgeven aan bokker M_D_H.

Een dag uit het leven van....
Deze maand maakte Bokker Babe een collage van een van haar dagen. Babe tekent in opdracht bijzonder realistisch dieren na en maakt daar regelmatig volgtopics over. De collage vind je hier.

Oproep
Tot slot zijn wij op zoek naar Bokkers die het leuk vinden om foto's van hun paard terug te zien in de tussenkopjes. Interesse? Stuur dan een paar foto's van goede kwaliteit naar BNB@bokt.nl en wie weet zie je jouw foto's terug! We zijn op zoek naar foto's zonder logo, bij foto's van een fotograaf moet er uiteraard om toestemming zijn gevraagd.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 10:40

Topics van de maand

Deze maand zijn er ook weer leuke, lieve, interessante, etc. topics op Bokt bij gekomen. Hieronder zie je de topics die topic van de maand zijn geworden.

Op tabblad Informatief opende Just_Sanneee dit topic waarin ze vraagt naar tips tegen de kleine vliegjes bij paarden.

Op tabblad Algemeen hebben we gekozen voor 2 topics van de maand. Murosch opende een topic met foto's van hele blije koeien, die voor het eerst weer buiten mogen.
Blacky opende een topic over haar hond... haar moeder heeft de hond zelf geknipt en dat is niet helemaal goed gegaan...

In De Kantine ook 2 topics van de maand. samanthaaxx laat in dit topic zien dat je met een Ardenner best dressuur kan rijden.
Het tweede topic van de maand is van Joaltijd. Zij laat in dit topic zien dat je nooit te oud (of te jong) bent, maar ook dat je niet perse een mens hoeft te zijn om te leren rijden.

Bij de Young Riders hebben we gekozen voor het topic van Laura12. Zij gaat met school naar Italië en is op zoek naar ideetjes wat ze aan haar gastgezin kan geven.

Paisano

Re: [Dienstmededeling] BNB mei 2016

Opvallende gebeurtenissen

Deze maand zijn er ook weer opvallende gebeurtenissen op Bokt... We hebben hieronder een aantal topics verzameld die ons het meest zijn opgevallen.

Nicole opende een topic over haar verwachte veulen. Helaas is het na de bevalling niet goed gegaan met Creme. Daarop hebben enkele Bokkers geld bij elkaar gelegd en een kaartje en pakketje gestuurd en een bijdrage voor de DA-rekening bij elkaar gehaald. In dit topic bedankt Nicole iedereen.

Bij het volgende topic willen we gelijk een waarschuwing meegeven: ga nooit op slippers of blote voeten naar je paard! xCarpediem heeft dit helaas wel gedaan. Haar pony deed gek en landde na een gekke sprong op haar grote teen. In dit topic vraagt ze wat ze kan doen met een vermoedelijk gebroken teen.

Paisano

Quotes van de maand

Alle weersveranderingen hebben de Bokkers goed gedaan.. ook deze maand zijn er weer leuke uitspraken op Bokt verschenen :))

Citaat:
Citaat:
Mijn zonnenbank ontmaagding ;-)

Citaat:
Getver,op de zonnenbank.Mag dat wel met 2 man?

Citaat:
Ik heb altijd een bh aan. Simpelweg omdat ik anders over mijn tieten struikel. :')

Citaat:
Moet niet gekker worden... Overigens ook een suggestief artikel.

Hoe erg was de verwonding? 2 dagen rust is niks...
En een DA heeft geen rontgenogen.

Toch ook wel bizar dat de dierenarts eerst moet komen voor een verwonding en het daarna z'n been breekt. Zal het niet een haarscheur zijn geweest ipv haarscheurtje...

Ik vind het een vreemde gang van zagen in ieder geval.

Citaat:
Citaat:
Wat doet een pijnstiller precies met je?

Hangt van de pijnstiller af, heroine doet heel wat anders met je dan een asperientje.

Paisano

Bokker achter het topic

Deze maand in Bokker achter het topic: Gertrud. Gertrud schrijft paardenboeken voor kinderen en volwassen en opende onlangs een topic met foto's voor de promotie van haar nieuwste boek. Voor de BNB Redactie was dit aanleiding om haar een paar vragen te stellen.

gertrud schreef:
Voor wie je nog niet kent: kan je jezelf voorstellen?
Ik ben Gertrud Jetten en ik schrijf paardenboeken voor kinderen en volwassenen. Misschien ken je me van de series 'Manege De Zonnehoeve' en 'Droompaarden'? Voordat ik kinderboeken schreef, werkte ik als redacteur en vertaalster.
Als redacteur hielp ik andere mensen met het schrijven van hun boek. Dat waren informatieve boeken over de verzorging en het rijden. 'Hoeven en hoefproblemen' van Rob van Nassau bijvoorbeeld. Dat vind ik nog steeds prachtig!
Ook heb ik zelf een boek geschreven over bitten: 'Het paard, het bit en de ruiter'.

Sinds een paar weken is mijn nieuwste boek uit: 'Hoe ik mijn opa vond en alles anders werd'. Dit boek gaat over een meisje en haar oma, een onbekend familielid, ziekte, liefde, IJsland en heel veel (IJslandse) paarden. Het is een boek voor kinderen vanaf 11 jaar en volwassenen.
Ik ben gek op alle paarden, of ze nou groot, klein, dik, dun, mooi of lelijk zijn. Op de foto zie je mijn IJslandse merrie Flicka en mij. Flicka is mijn zevende IJslander. Ze is een kleine, pittige merrie die het heel leuk vindt om samen op stap te gaan. Zoals je ziet houdt ze ook van lezen ;)
Foto Flicka en mij in de wei

Hoe ben je op het idee gekomen om een boek te gaan schrijven? Waar gaat het boek over?
Ik ben vanaf mijn veertiende bezig met IJsland en IJslandse paarden. Al lang wilde ik een boek schrijven dat zich voor een groot deel op IJsland afspeelt. Ook wilde ik graag een boek schrijven over de band tussen een meisje en haar oma en wat er gebeurt als die oma ernstig ziek wordt.
Ik heb bijna twee jaar aan het boek gewerkt, en Isa en haar oma werden echte mensen voor me. Nu het boek af is, mis ik ze. Gelukkig is dit boek gekozen tot Kerntitel van de Kinderboekenweek van dit jaar, dus mag ik er nog heel vaak over praten!

Behalve Isa en haar oma zijn de paarden de hoofdpersonen van het boek. Dat geldt vooral voor de prachtige merrie Randalin. Isa is helemaal gek op haar en van het idee dat Randalin verkocht moet worden wordt ze misselijk.
Voordat ik eigen paarden had, reed ik op paarden van andere mensen. Het is heel wat keren gebeurd dat een paard waar ik veel van hield verkocht werd, dus ik kan me het verdriet en de wanhoop van Isa heel goed voorstellen. Maar gelukkig bepaal ik als schrijfster zelf wat er gebeurt!

Als je meer wilt weten over het boek, de hoofdpersonen of over mij, kijk dan op mijn website: http://gertrudjetten.nl/hoe-ik-mijn-opa ... nders-werd
Daar vind je ook foto’s die ik heb gemaakt op IJsland. Ik ben twee keer naar IJsland geweest. Beide keren vond ik het fantastisch. Het is een heel inspirerend land!
Ook is er een facebookpagina voor het boek: https://www.facebook.com/hoeikmijnopavo ... nderswerd/
Als je het boek gelezen hebt, kun je daar een boodschap voor me achter laten om te vertellen wat je ervan vond. Dat zou ik heel leuk vinden!

Afbeelding

Paisano

Huisdieren in de spotlight

Afbeelding

Deze week stelden wij een aantal vragen aan Roos_M, zij broedde Indische Loopeend kuikens uit voor het werk van haar man.

* Is dit de eerste keer dat je Indische Loopeenden uitbroed?
Ja, dus het is wel even zoeken wat het beste is qua broedcondities.

* Wat houdt de verzorging van een Indische loopeend in en hoeveel tijd besteed je gemiddeld per dag/week aan de verzorging?
Op het moment erg veel want ze gaan wel 'ruiken'. Dus 2 keer per dag halen we het hok leeg met zaagsel en water verversen moet om de paar uur wel. Dus flink wat werk. Straks als ze op locatie zijn krijgen ze een groot hok en dan maakt het allemaal makkelijker. Nu zitten ze nog in de woonkamer.

* Hoe lang duurt het om Indische loopeenden uit te broeden en op te laten groeien?
28 dagen uitbroeden en met 5 weken hebben ze veren en zijn ze volgroeid.

* Hebben de Indische loopeenden verschillende karakters van ander eendensoorten?
Dat weet ik niet. Wel zit er een verschil tussen de eendjes zelf. Sommige zijn heel dapper en anderen weer heel nieuwsgierig. Leuk om te zien.

* Zou je opnieuw de keuze maken om Indische Loopeenden uit te broeden?
Zeker. Wellicht dit seizoen nog een ronde!

* We hebben in je topic gezien dat de eenden gebruikt gaan worden voor begrazing, hoe gaat dit in zijn werk?
Loopeenden eten voornamelijk slakjes. In de slakjes zit mogelijk leverbot. Hier worden koeien, maar ook schapen en paarden erg ziek van. Behandeling met wormmiddel is eigenlijk niet meer mogelijk vanwege de resistentie. De loopeenden eten alleen de slakjes en dus ook de leverbot. Loopeenden zijn hier niet gevoelig voor waardoor de besmetting van de koeien af zal nemen.
Het idee is dat de loopeenden langs de slootkanten en greppen zullen slobberen voordat de koeien het land ingaan zodat ze op schone stukken land lopen. Dit alles doet mijn vriend met een biologische melkveehouder met wie hij samenwerkt.

Afbeelding

Paisano

Bokker in het buitenland

Deze maand interviewen we Bokker Axivoca123, zij woont al bijna 10 jaar op Sint Maarten!

* Waarom ben je naar Sint Maarten verhuisd?
Op mijn zevende ben ik naar Sint Maarten verhuisd vanwege allergie problemen van mijn moeder. Zij heeft heel veel allergieën waaronder stof een belangrijk aspect is. Nederland is nogal koud en dus waren de deuren vaak dicht, waardoor de stof (ondanks lucht verontreinigings-machines en veel schoonmaken) toch snel ophoopte. Het klimaat waardoor ze bijna altijd een droge scheurende huid had, deed haar ook geen goed. Het leven in Nederland was niet comfortabel voor haar en hebben we besloten om naar Sint Maarten te verhuizen (waar ze zelf met haar ouders ook is opgegroeid). Het klimaat en andere omstandigheden hier zijn beter voor haar gezondheid .

* Hoe lang woon je al op Sint Maarten?
Hoewel mijn tijd op dit eiland bijna op is (6 VWO komt al bijna tot een einde), heb ik hier (in juli) 10 jaar mogen wonen.

*Wat vind je van Sint Maarten nu je er woont?
Het eerste wat je zal merken als je hier woont is hoe relaxed alles is. Heel erg 'layed back' zoals we zouden zeggen. Buiten persoonlijke of werk redenen zou je 'geen stress' kunnen zeggen. Nou moet je niet meteen denken dat mensen in hun vrije tijd lekker tussen twee kokosnoot bomen in een hangmat aan het strand liggen, maar er is een soort niet-uitlegbare vrijheid en ontspannen sfeer. Het leven is erg flexibel hier om het zo even te verwoorden.

Maar ik kan je nu al vertellen dat als je een 'kieskeurig en alles netjes en op tijd' soort persoon bent, jij je hier niet erg snel thuis zou voelen. 10 minuten tot een uur te laat komen voor een afspraak is 'normaal' (a.k.a 'Island time'). En toch zal je er stiekem aan wennen en van genieten! Ik vind het een prachtig eiland, er zijn prachtige stranden om lekker te gaan zwemmen, er is veel nacht leven (o.a. clubs, casino's, restaurants, etc), natuurlijk kan je er ook paardrijden, shoppen, wateractiviteiten, hiken in de bergen en van alles en nog wat. Het is een erg ontwikkeld eiland qua structuren en op toeristisch en financieel gebied. En wat ook erg opvallend is, is dat iedereen erg vriendelijk is. Sint Maarten staat ook bekend als 'The friendly island'. Als je bijvoorbeeld even op straat bent of in de winkel loopt en langs een (lokale) vreemdeling loopt (jong of oud), is het heel normaal om hallo te zeggen, ook al is het een 'good morning', 'good afternoon', 'how are you?', noem maar op. Het wordt juist als onbeleefd gezien als je met een strak gezicht hun voorbij loopt.
Je zal altijd vriendelijk begroet worden wat voor mij erg aangenaam is.
Verder vind ik het eiland (naar mijn mening) te heet. Er zijn geen seizoenen, alleen maar zomer.. (Dat komt misschien omdat ik liever de kou heb).. Sint Maarten is voor mij de perfecte vakantie plek, maar om hier echt 10 jaar te wonen is voor mij iets te veel. Alles is namelijk beperkt aangezien het een nogal klein eiland is. Voor een tiener is er hier maar zoveel te beleven, en daar houdt het dan ook bij op.
Maar ik zal eerlijk zeggen dat ik heel dankbaar ben om de mogelijkheid gehad te hebben om hier op te kunnen groeien. Er zijn zoveel culturen aanwezig dat je alles en iedereen leert te respecteren en dingen vanuit een ander perspectief te zien. Het leven hier maakt je persoonlijk meer flexibel. Bovendien leer je al snel 'de' gesproken talen hier, Engels, Nederlands (naja, die kende ik al), en Frans (als je bevriend bent met Franse mensen aan de 'Franse kant van het eiland). Het eiland is namelijk verdeelt in een Franse en Nederlandse kant (maar je zal al snel merken dat er nauwelijks Nederlands maar juist veel Engels gesproken wordt).

Maar al met al vind ik het een leuk eiland waar je zeker leuk kan opgroeien.

*Wat doe je op Sint Maarten nu nog met paarden?
Momenteel heb ik een bijrijdpaard, Zeus. Daarnaast rijd ik ook een ander paard daar op de privé stal. Ik doe hier voornamelijk dressuur, maar een sprongetje ertussen door is ook erg leuk. Ik heb ook voorheen veel bij maneges gereden waarmee we naar het strand gingen, zwemmen met de paarden, lessen, springen en waarmee we gewoon leuke paardrijd activiteiten hebben gedaan. Af en toe ga ik nog wel terug naar die maneges om gezellig met vrienden een leuke buitenrit te maken.

*Wat is het grootste verschil met Sint Maarten en Nederland binnen de paardensport?
Het grootste verschil voor mij is de ambitie en serieusheid van de ruiters. Zoals ik al zei is het leven hier nogal 'layed back' en relaxed. Dit geldt ook binnen de paardensport. Hier heb je niet zo snel een wedstrijdambitie nog top dressuur of spring mogelijkheden. Het is meer lekker gaan dobberen met je paardje in vage woorden. Er zijn hier sowieso helemaal niet veel hoog opgeleide paarden nog ruiters te vinden. Natuurlijk zijn er wel een aantal, maar het merendeel vind een lekker buitenrit met vierende teugels en met, door zout versleten(maar nog wel goed bruikbare) zadels naar het strand, prima en voldoende. Ik heb bijvoorbeeld in mijn 7 jaar paarden ervaring nog nooit aan een wedstrijd mee gedaan. (Hoewel ik het wel een keer zou willen proberen). Ik heb niet zo heel veel rij ervaring in Nederland, maar wat ik zover heb meegemaakt kan ik zeggen dat daar het rijden en de paardensport in het algemeen iets meer serieus genomen. Persoonlijk heb ik dit liever. Ik zou graag verder willen komen in de paardensport hoewel zo'n buitenritje hier natuurlijk geweldig blijft.

*Wat mis je echt van Nederland en wat juist niet?
Ten eerste, het zal heel raar klinken voor de meesten, maar ik mis de kou! Ik heb al in 10 jaar geen sneeuw gezien! Nog iets wat raar zal klinken voor degenen die helemaal klaar zijn met fietsen.. ik mis fietsen! Hier is dat extreem gevaarlijk zonder al die fietspaden. Ook iets waar ik weer heel erg naar verlang zijn grotere reis mogelijkheden. Door Nederland of zelfs Europa heen reizen zonder dat je eerst een ticket van 2000,- euro moet kopen (exclusief verdere reis kosten). Ook mis ik natuurlijk mijn vrienden/vriendinnen en familie daar. Bovendien, als we het weer over paarden hebben, mis ik de serieusheid van de sport daar. Ik wil graag verder komen in de sport wat mij hier op ons eiland niet de mogelijkheid zal geven.

Iets wat ik echt niet mis van Nederland is dat alles zo streng en georganiseerd is (vergeleken met hier). Dit komt waarschijnlijk omdat ik aan de Sint Maarten 'manier van leven' gewend ben, haha. Nog iets anders zijn de (voor mij) lelijke stranden. Nu ben ik inmiddels wel een verwend aapje geworden door op te hebben gegroeid met de mooie blauwe en heldere stranden van Sint Maarten. Ik kan er niet eens meer aan denken om daar in de bruine en koude zeeën en meren te zwemmen.

*Zou je nog terug willen naar Nederland?
Ja zeker! Na 10 jaar op een eiland van 87 vierkante kilometers te hebben gewoond, verlang ik gewoon naar iets groters. Voor sommige mensen is het ideaal om hier te wonen, maar voor mij was het mooi geweest. De tijd voor mij is hier al bijna op. Na 6 VWO kom ik lekker terug naar Nederland om met een studie te beginnen (uiteraard zal ik dan doorgaan met paardrijden). Het is wel een grote stap, het gaat hier heel anders dan in Nederland. Hier moet je van het eiland af na de middelbare school. Je kan hier namelijk niet studeren.. Voor iemand die geen familie nog kennissen in Nederland of in een ander studeer land heeft is dit nogal spannend (Voor mij is dit natuurlijk niet het geval aangezien ik voldoende familie en vrienden in Nld heb), maar het blijft spannend. Mijn ouders blijven hier op het eiland. Het is normaal dat na de middelbare school de kinderen hun ouders verlaten (tenzij ze meegaan naar Nederland, maar dit komt nauwelijks voor), en op kamers gaan wonen in een ander land. of je nou 16 of 19 bent, je gaat het huis uit (tenzij je geen vervolgstudie gaat doen). Je hebt dan niet de mogelijkheid om zomaar even lekker naar huis te gaan waar je ouders even voor je koken, of de was doen, nee. Je bent helemaal verantwoordelijk voor jezelf in een 'vreemd' land.

Maar al met al vind ik het erg leuk om zometeen weer terug naar Nederland te kunnen gaan!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 10:41

Recept van de maand

De eerste zomerse temperaturen van 2016 zijn inmiddels gesignaleerd, en daar horen zomerse recepten bij!
Deze keer een persoonlijke favoriet van sans6; een heerlijke en gemakkelijke pasta-salade. Lekker als hoofdgerecht maar ook als bijgerecht naast de BBQ!

Let op, de genoemde hoeveelheden zijn voor een flinke (!!) kom, waar je gemakkelijk met 4 personen van kunt eten.

Zorg dus ook voor voldoende ruimte in de koelkast!

Wat heb je nodig:
*een flinke kom dus
*500 gram pasta (Zelf neem ik altijd de tricolore "wokkels")
*3 eieren
*kipfilet
*1/2 potje kleine augurkjes
*1/2 potje cocktail-uitjes
*blikje ananas-partjes
*blikje erwtjes
*olijfolie
*azijn
*mayonaise of yofresh, dan geen yoghurt nodig
*yoghurt
*suiker
*peper, zout, paprikapoeder

Afbeelding

Kook de pasta al dente en laat daarna schrikken, goed afgieten en af laten koelen.
Kook en snij de eieren, snij de augurkjes en voeg dit samen met de uitjes, erwtjes en ananas aan de pasta toe.
Kruid de kip zoals je lekker vindt en bak deze in blokjes. Af laten koelen en ook toevoegen aan de pasta.

Dan de dressing;
1 EL olijfolie, 1/2 EL azijn, 1 EL suiker, peper, zout en paprikapoeder door elkaar kloppen, tot dit mengsel wat gebonden is en zoetzurig smaakt.
Dan 1/2 EL mayonaise en 1/2 EL yoghurt (of 1 EL yofresh) erbij en kloppen tot het romig is.

Deze dressing door de pastasalade heen. Het ziet er misschien wat droog uit, maar zo smaakt het m.i. niet. Mocht je dat toch vinden, kun je uiteraard altijd meer van de dressing maken, maar hier vindt iedereen dit eigenlijk erg lekker zo.

Dan de hele kom in de koelkast zetten en een paar uur laten staan.
Eet smakelijk!!

Afbeelding

Paisano

Bokt-vriendschappen en Bokt-relaties

Deze maand hebben we een gezellig vriendinnengroepje, dat elkaar via Bokt heeft leren kennen :)

* Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?
We hebben elkaar leren kennen via Bokt, waar een van ons een topic opende op zoek naar gezellige mensen in de buurt.

* Hoe lang zijn jullie al vriendinnen?
In juni zijn we een jaar vriendinnen, de datum staat al gepland om dit jubileum ook samen te vieren!

* Wat was jullie eerste indruk van elkaar en hebben jullie elkaar in het echt ontmoet?
Na het topic is er een groepswhatsapp gemaakt, waarin we zijn begonnen met een voorstelrondje. In de app hadden we al zoveel besproken dat het bij de eerste (meet) bbq was alsof we elkaar al jaren kenden. Leuke dingen die ons allemaal bij zullen blijven, een selfie maken met 1 lege stoel, alsof we iemand vergeten waren en de naam van Natasja haar paard, waarvan we dachten dat je de naam uitspreekt als ulla, maar dus eigenlijk oella is. Wat hebben we gelachen! Voor de bbq hadden een aantal van ons elkaar onderling al gezien. Wieke ging al regelmatig met Marjolein paard rijden en Marije is bij Marjolein geweest voor een afscheidshoot voor haar paard dat verkocht werd.

*Welke interesses delen jullie?
Natuurlijk delen we allemaal de interesse van de paarden.
Maar daar naast delen we eigenlijk alles met elkaar, foto's van mannen, wie er het langst geslapen heeft of juist wie er niet geslapen heeft.
Nachtelijke gesprekken, dingen die we niet leuk vinden, ruzies of problemen. En ondanks dat een groot deel van ons samen woont of een vriend heeft is toch het motto: "verban de man" in het leven geroepen, waar we vaak op terug vallen.
Sinds we elkaar hebben leren kennen keken we al uit naar het kindje van Chantal en in december was hij daar, een prachtig zoontje. Nog steeds kunnen we allemaal genieten van de prachtige foto's die er regelmatig met ons gedeeld worden.
Daar naast delen we ook minder leuke dingen, als het om een ruzie gaat, staan we ook voor elkaar klaar en stappen we direct in de auto naar iemand toe als dit nodig is.

*Mochten jullie ver uit elkaar wonen: Hoe houden jullie contact?
In de groep app, waar het nooit een dag stil is en er gemiddeld 800 berichten per dag uit vliegen. We wonen allemaal verspreid over het noorden van het land.
Ondanks dat, zien we elkaar regelmatig, zowel 1 op 1, als met z'n allen.
We plannen met regelmaat een dagje, iedereen die kan, gaat gezellig mee.

Hopelijk, op nog 100 jaar bokt-vriendinnetjes!

Maaaarije, Wieke, Ladybird, judith__, Sunshinee, JCDJK, Eline1510, 4ron.

Afbeelding

Paisano

Een dag uit het leven van

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:12

Super leuke bnb weer :D heerlijk om bnb altijd tel ezen <3

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:14

hey weer een bnb! leuk dat het weerwolven erin staat!
mocht je met het nieuwe potje mee willen doen. er is nog 1 plekje O:)

het recept zit er heerlijk uit :))

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:16

BeSen schreef:

Hahaha stiekem reclame maken, slecht jij :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:17

Nayomie schreef:
BeSen schreef:

Hahaha stiekem reclame maken, slecht jij :')

ja wat jullie zetten het erin :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:23

Hij is weer top dames :D +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:28

Leuke bnb weer! Goed gedaan dames!

(En wat bok ik veel := kende echt heel veel topics :+ iets met studieontwijkend gedrag! )

En wat tof dat Dilly en Poes bij het topic van de maand staan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:30

Hij is weer lekker vol :D , genot om te lezen weer!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:50

Ik zie nu dat Jans lavendel is geworden ipv groen. :+

Mooi BNB, bedankt voor de update.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:54

Jansie je bent verkleurd! Is me dat ff wennen.

Leuk BNB deze keer. Het boek van Gertrud trok mijn interesse.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:19

Leuke BNB weer dames!! Dat gerecht ga ik tijdens onze BBQ deze zomer eens proberen.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:28

Zeker doen Zonnebloem!!! Écht lekker!

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:34

Proficiat liliekska!
Leuk dat weerwolven nu weer zo populair is :D
Een beetje te populair bijna haha.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:40

Leuke bnb!!!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:32

Hij is weer heel leuk geworden! Wat gaaf dat mijn blije koeien er ook in mochten staan! Ik zal het doorgeven aan de boer.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:48

Leuk overzicht weer!
Haha die quotes! Echt om moeten lachen XD
En Anne-Baukje, wat een talent zeg, echt heel mooi om te zien hoe je dat doet :j