We zijn weer een drukke maand verder. Het is nu echt lente, hoewel dat met het Nederlandse weer niet altijd even goed te merken is.
Waar anders kun je in een week tijd sneeuw, regen èn een korte broek tegen komen?
Toch speelt het lekkere weer de hoofdrol en dat was natuurlijk wel fijn met alle feestdagen!
Wij hebben in ieder geval genoten van alle zonnige topics en de vele bloesemfoto’s!
Wij wensen iedereen weer veel leesplezier.
Banjer, Marieke_K, Melody7, Nayomie, Sans6, [***] en Paisano

Topics van de maand
Benieuwd naar de topics van de maand? Klik dan hier!
Heb jij een suggestie voor topic van de maand, stuur deze dan naar BNB@bokt.nl
Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt
Ook deze maand vielen ons weer wat mooie, droevige en leerrijke gebeurtenissen op, benieuwd? Klik dan hier!
Heb je een suggestie voor andere opvallende gebeurtenissen, stuur deze naar BNB@bokt.nl

Bloemetje van de maand

Ook deze maand hebben wij voor een aantal mensen een virtueel boeketje. De gedachte erachter is echter wel degelijk reeël, en wij willen de volgende mensen dan ook een hart onder de riem steken;
Zo is daar Neonlight.

In het dikke buiken topic bracht zij het trieste nieuws dat zowel haar merrie als het veulen zijn overleden als gevolg van een buikvliesontsteking van de merrie.
Neonlight, sterkte met dit dubbele verlies. In dit topic is nog een laatste eerbetoon aan Neon te zien: [IM] Dag lieve Neon...
Tivoli vraagt zich af hoe zij haar 9 jaar oude dochter moet vertellen dat haar papa een ongeluk heeft gehad. Inmiddels is de jongedame op de hoogte en is er wat meer duidelijkheid over de toestand van de patiënt. Beterschap!

LS_fotos is haar allemansvriend Buck verloren. Zoals zij zelf schrijft;"Als een leven lijden wordt
Dan is het tijd dit te besparen" en wij willen haar enorm veel sterkte toewensen met dit dappere besluit.

Weet jij iemand die een virtueel bloemetje verdient? Stuur deze dan naar BNB@bokt.nl
Bokker in de spotlight
Deze maand zetten we Bokker liliekska in de spotlight. Zij heeft, op haar jonge leeftijd, een oud spel heel succesvol nieuw leven in geblazen: zij heeft het spel Weerwolven van Wakkerdam een doorstart gegeven. Inmiddels is het tweede potje alweer in volle gang.
Heb jij een suggestie voor Bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar BNB@bokt.nl
Quotes van de maand
Deze maand kwamen we weer de nodige leuke opmerkingen en autocorrect fouten tegen. Wil jij ook even meelachen? Klik dan hier!
Spot je een uitspraak die we niet mogen missen, stuur dan een pb met de quote en een link van het topic naar BNB@bokt.
Bokker achter het topic
Deze maand in Bokker achter het topic: Gertrud. Gertrud schrijft paardenboeken voor kinderen en volwassen en opende onlangs een topic met foto's voor de promotie van haar nieuwste boek. Voor de BNB Redactie was dit aanleiding om haar een paar vragen te stellen. Haar verhaal lees je hier!
Heb jij een suggestie voor bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar bnb@bokt.nl
Winactie
De BNB-redactie en Gertrud mogen namens de uitgever 2 exemplaren van het boek "Hoe ik mijn opa vond en alles anders werd" weggeven aan de lezers van de BNB. Wil jij graag een exemplaar winnen, stuur dan een mail, met daarin je naam, adres en gebruikersnaam op Bokt, naar BNB@bokt.nl. De uiterste inzenddatum is 23 mei.
Hartekreten
Helaas hebben wij deze maand geen hartekreten ontvangen.
Wil jij een hartekreet schrijven aan iemand? Laat het ons dan weten via BNB@bokt.nl
Bokkers in de media
Deze maand stond bokker melody7 op de site van de Hoefslag!
Zij deed daar haar verhaal over haar leven met de ziekte van Lyme;
Citaat:Bij mensen die een tekenbeet omlopen, kan in een vroeg stadium de ziekte van Lyme geconstateerd worden. Vaak bestaat de behandeling uit 4 tot 6 weken antibiotica. Echter heeft de ziekte van Lyme ook een schaduwkant. Bij sommige patiënten blijft de ziekte langere tijd ongemerkt. In deze groep valt Lysanne Robben (18). Zij vertelt haar verhaal en waarom juist ruiters en amazones bedachtzaam moeten zijn.
bron: de Hoefslag
Lees haar verhaal hier en haal er een waarschuwing uit, want de teken-verwachting is dit jaar niet gering!
Weet of ben jij een Bokker die ook in de media is benoemd? Stuur dan even een berichtje naar BNB@bokt.nl
Huisdieren in de spotlight (volgende maand: Kunstwerk van de maand)
Deze maand stelden we Bokker Roos_M wat vragen over de Indische Loopeend kuikens die ze uitbroedde. Benieuwd? Haar antwoorden lees je hier.
Heb je een suggestie voor 'Huisdieren in de spotlight' of het onderdeel 'Kunstwerk van de maand' , stuur deze dan naar BNB@bokt.nl
Bokker in het buitenland (volgende maand: Hoe gaat het met...)
Naar aanleiding van het topic [RIJ-ITP] Mijn paardenleven hier op ons eiland, Sint Maarten van Axivoca123 hebben wij haar gevraagd voor Bokker in het buitenland. Zij vertelde ons uitgebreid over het leven op Sint Maarten en de paardensport daar. Benieuwd? Klik dan hier!
Heb je een suggestie voor het onderdeel van volgende maand, 'Bokker in het buitenland' of voor het onderdeel, 'Hoe gaat het met...', stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Ook deze maand hebben we weer wat Wist je datjes van de teammies en redactieleden:
… Jans bij pien_2010 en de prachtige Gîte de la Fermette op bezoek geweest is en ze samen een heerlijke buitenrit gemaakt hebben? Dit voor Jans voor het eerst in 4 jaar weer te paard was!
... Banjer weer ondersteboven in de paal hangt, na haar operatie klik.
… Amanda en Jim hun eerste overwinning hebben behaald in de Ranch Riding tussen de arabieren op de AVS Western Riding Cup.
… De voorbereidingen van HorseEvent weer in volle start zijn. Olympia daar ontzettend veel zin in heeft om weer mee te helpen aan een mooie editie

… [***] voor het eerst op haar pony heeft gezeten! Dit echt heel goed ging, lieve Sanya alles heel goed oppakte alsof ze nooit anders heeft gedaan.

… Murosch deze maand haar 10.000ste bericht op bokt heeft geplaatst

… Melody7 sinds deze maand eindelijk weer buiten rijd met Melody!
... MaritB weer terug is

Recept van de maand
Deze maand heeft Bokker sans6 een heerlijk, zomers recept voor jullie! Benieuwd wat? Klik dan hier!
Bokt-vriendschappen en Bokt-relaties
Deze maand interviewden we een vriendinnengroepje dat elkaar heeft leren kennen via Bokt. Dit zal vast voor velen een herkenbaar verhaal zijn! Benieuwd naar hun antwoorden? Klik dan hier!
Zijn jullie vriend(inn)en of partners en hebben jullie elkaar via Bokt leren kennen? En lijkt het jullie leuk om hierover te vertellen in de BNB, stuur dan een mail naar BNB@bokt.nl
Doorgeefstokje
In de vorige BNB stelde wij Punz 5 vragen, zij gaf het stokje door aan Ruitje. Haar antwoorden lees je hieronder!
1 Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had? (verklaar nader )
Ik had vroeger enorme penny-gedachten. Het ergste wat ik mogelijk ooit heb gedaan is een verzonnen 'welke pony is het mooiste' wedstrijd gespeeld met mijn verzorgshetlander. Deze shet had manen tot zijn schouder en ik heb ze afgeknipt ergens op een kwart. De eigenaar vond het niet zo grappig en mijn moeder ook niet. Die heeft als straf ook mijn pony op een kwart afgeknipt, beetje jammer dat dat in de week van de schoolfoto was.....
2 Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik denk dat dat is van het feit dat ik overal waar het over drafsport gaat opduik om commentaar te leveren

3 Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Ik denk niet zo, nu heb ik waarschijnlijk alles wat andere bokkers zouden wensen dus misschien komt dit wat over van 'ja zo zou ik ook denken als ik jou was'

4 Wat betekent http://www.bokt.nl voor jou?
Bokt betekend heel veel voor mij, ik leer er veel, er lopen best wat bokkers rond met boeiende inzichten uit andere takken van sport. Ik vind dat mooi, sparren en goede discussies hebben. Verder heeft Bokt mij heel veel steun gegeven in moeilijke tijden en mij gek gezegd 'gemaakt' wie ik ben in de verkoop van dravers als recreatiepaard. Ik had nooit gedacht dat het aanmaken van topics mij zoveel PR zou geven, maar ik krijg regelmatig te horen dat mensen tegen vrienden van mij zeggen: 'Als je een draver wil kopen moet je eens bij Ruitje zijn op Bokt' . Het is raar om te merken dat je Boktnaam een 'Merknaam' kan worden. Vind dat ook wel eens eng hoor, ik ben helemaal niet zo bijzonder in het echt namelijk

5 Aan welke Bokker wil jij 5 vragen stellen?
Ik zou deze vragen graag willen doorgeven aan bokker M_D_H.
Een dag uit het leven van....
Deze maand maakte Bokker Babe een collage van een van haar dagen. Babe tekent in opdracht bijzonder realistisch dieren na en maakt daar regelmatig volgtopics over. De collage vind je hier.
Oproep
Tot slot zijn wij op zoek naar Bokkers die het leuk vinden om foto's van hun paard terug te zien in de tussenkopjes. Interesse? Stuur dan een paar foto's van goede kwaliteit naar BNB@bokt.nl en wie weet zie je jouw foto's terug! We zijn op zoek naar foto's zonder logo, bij foto's van een fotograaf moet er uiteraard om toestemming zijn gevraagd.