Ik heb (nog) geen wedstrijdambitie, maar ik vind het erg leuk om zo af en toe eens zo'n wedstrijdje op eigen stal mee te rijden.
Dit jaar heb ik mijn moeders paard Juul gereden.
Vorig jaar en het jaar daarvoor deed ik mee met mijn eigen paard Promise, maar die stond nog in training om beleerd te worden voor de kar.
Juultje wordt pas een jaar doorgereden en heeft erg veel moeite met haar balans. Ik rijd haar zonder neusriem, omdat ik van mening ben dat wanneer een paard ongemak wil laten zien door het openen van de mond, dat ze dit moet kunnen laten zien en eventueel de pijn die ze heeft wat kan afzwakken door even haar kaken te strekken.
De wedstrijd was een soort afvalrace. Iedereen werd ingedeeld in een groepje van 3-4 mensen waarbij je je proefje moest rijden. De winnaar van dat groepje moest nog een keer rijden voor de beker.

Hier heeft ze dus haar mond een klein stukje geopend. Waarschijnlijk gaf ik hier iets te veel druk op de teugels, wat ze niet bepaald aangenaam vindt. Lekker laten gaan vind ik

Op onderstaand plaatje ben ik onwijs trots, dit is uiteindelijk voor mij een heel erg fijn beeld. Fijn dat ze dat in zo'n proefje toch maar even laat zien!

Met uitstappen was toch wel duidelijk te zien hoe trots ik was op dit lompe dressuurpaard....

Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik de eerste was geworden van ons groepje, waardoor ik dus nog een keer mocht rijden. Ik had het echt totaal niet verwacht, want het ging goed, maar ik reed tegen behoorlijke concurrentie.
Uiteindelijk hebben we ons het tweede proefje door moeten slépen, we waren allebei erg moe.
Eerste proefje reden we 183 punten en de tweede 176, duidelijk verschil dus, maar toch... uiteindelijk 4e over all geworden

De laatste foto is van afgelopen zondag tijdens een training.
Hopelijk vonden jullie het leuk om Julie even aan het werk te zien