[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin mei 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin mei 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:21

En toen was het alweer juni. Wat vliegen de maanden voorbij! Inmiddels staat de oproep voor reporters en fotografen voor Horse Event weer online. En dit jaar zoeken we ook vloggers! De Bokkers Bokaal was zoek en is teruggevonden, tot grote blijdschap bij de deelnemers aan de zoektocht. De Nieuwsredactie en Wiki zijn weer druk geweest en ook de Bezwaarcommissie laat weer van zich horen. Kortom, weer veel leesvoer!

Inhoudelijk

Bokt is op zoek naar reporters voor Horse Event!
Net als voorgaande jaren zullen er ook dit jaar vanuit Bokt en Academy Bartels, koppels reporters en fotografen naar Horse Event gestuurd worden. Nieuw dit jaar is dat we ook op zoek zijn naar 3 vloggers om de ultieme Horse Event-beleving in beeld te brengen!

Lijkt het jou leuk om voor Bokt en Academy Bartels aan de slag te gaan op Horse Event als reporter, fotograaf of vlogger en in die rol op een aantal bijzondere plekken te komen om verslag uit te brengen? Geef je dan snel op! Hier lees je hoe het werkt: [VN] Reporters, fotografen en vloggers gezocht voor Horse Event
Inschrijven kan nog tot 3 juni!

Forum
Bokkers Bokaal schrift gevonden
De Bokkers Bokaal is een zoektocht die opgestart is door Seb8iaan op 14 juni 2015. In deel 44 kwam naar voren dat de Bokaal verdwenen was. De verpakking lag er nog, maar de inhoud was weg. Door diverse deelnemers aan de speurtocht is gezorgd dat er weer een nieuwe bokaal met gevulde doos gemaakt werd, zodat de zoektocht verder kon gaan. Echter, het schriftje met alle persoonlijke verhalen/verslagen erin was ook weg, iets wat in de ogen van de bokkers toch het meest waardevolle van de bokaal is. Op 11 mei kwam er bij de Bezwaarcommissie een mail binnen met de mededeling dat er een schrift en boek gevonden was en wat daarmee gedaan moest worden. Binnen het team werd snel de link gelegd dat het om het schriftje van de Bokkers Bokaal ging. Er is contact opgenomen met deze mevrouw en zij heeft het schriftje en het boekje opgestuurd naar degene die de nieuwe bokaal zou verstoppen voor de volgende ronde.

Wij willen de eerlijke vinder enorm bedanken!

Nieuwsredactie
Naast de Nieuwsredactie zijn er ook een aantal correspondenten actief. Deze maand willen we speciaal de aandacht vestigen op de correspondenten die het communitynieuws verzorgen. Met de introductie van de nieuwe indeling van de voorpagina kwam de BoktNieuwsBrief (BNB) te vervallen. We hebben toen de BNB-redactieleden gevraagd of ze hun onderdelen afzonderlijk wilden uitwerken en oppakken om ze een plaats op de voorpagina te kunnen geven. Banjer, Nayomie en melody7 maken een aantal keer per maand een vast onderdeel binnen het communitynieuws. En ook wordt er wekelijks een Topic van de week uitgelicht.

Mocht je het ook leuk vinden om iets te betekenen voor het communitynieuws, dan ben je van harte welkom om het team te komen versterken! Stuur in dat geval een pb naar Amanda.

Top 3 nieuwsberichten
Ook deze maand hebben we de drie meestgelezen nieuwsberichten voor jullie op een rijtje gezet. Met 6818 views staat het bericht over de hond die een paard naar de keel sprong in Ossendrecht op de de eerste plaats.

Het bericht dat [***] Peter Minderhoud tuigloos op Nadine door de wei galoppeerde werd maar liefst 5840 bekeken en staat hiermee op de tweede plaats.

En ten slotte is het derde meest bekeken artikel het nieuwsbericht over het beeldmateriaal van de koprol die paard en ruiter tijdens de cross van Badminton maakten. Het artikel werd 4785 bekeken.

Bezwaarcommissie
De Bezwaarcommissie heeft de afgelopen jaren allerlei onderwerpen de revue laten passeren in het BBB. Hieronder vind je een samenvatting van nuttige informatie over alles wat met de Bezwaarcommissie te maken heeft. Je kunt bijvoorbeeld nog eens nalezen met welke vragen je terecht kunt bij ons, of hoe je veilig spulletjes kunt (ver)kopen via de Markt. Heb je vragen of opmerkingen naar aanleiding van één van de onderwerpen? Laat het ons dan weten; we helpen je graag verder.

Wat doe je als je met een mogelijke oplichter te maken hebt?
Kijkje in de keuken van de Bezwaarcommissie
Wat kun je doen als je het niet eens bent met een sanctie die je hebt gekregen
Waarvoor je wel en niet bij de Bezwaarcommissie terecht kunt
Bemiddelingen die de Bezwaarcommissie niet kan behandelen
Veilig handelen op de Bokt Markt

Wiki
Afgelopen maand zijn een aantal artikelen bijgewerkt zodat deze weer up to date zijn. Voorbeelden hiervan zijn het artikel over Lotje Schoots, Maikel van der Vleuten en het artikel over het hormoonstelsel.

Het topic over het verloop van droes heeft informatieve foto's opgeleverd voor de fotoserie over deze ziekte. In de categorie fotoserie op de Wiki vind je meer interessante fotoseries over uiteenlopende onderwerpen.

De fotodatabase is ook aangevuld met foto's van onder andere de hypofyse van een paard en de categorie over de Appaloosa is aangevuld met onder andere deze foto

Heb je een foto waarvan jij denkt dat deze in de Wiki past? Voel je vrij om deze toe te voegen aan de Wiki!

Vanuit Beheer
De komende tijd willen we kijken of we meer kunnen gaan doen met persoonlijke kwaliteiten/talenten van teamleden. We hebben momenteel een paar teamleden die hun eigen kennis en ervaring inzetten in een soort adviserende rol voor de dagelijkse werkzaamheden achter de schermen. We komen echter steeds vaker situaties tegen waarin teamleden kennis en ervaring hebben op vlakken die we voor andere projecten op Bokt goed kunnen gebruiken, maar waarbij tijd een beperkende factor blijkt. Daarom gaan we in situaties waarin hiervan sprake is, kijken naar mogelijkheden om die kwaliteiten/talenten toch in te zetten. Soms kan dat dan betekenen dat iemand zich helemaal gaat richten op één groter project en geen andere werkzaamheden achter de schermen meer zal hebben. De eerste stap hebben we nu gezet door Horse Event echt als zo'n project te gaan beschouwen. De afgelopen jaren is Bokt op Horse Event behoorlijk doorontwikkeld en het kost erg veel tijd om dit goed op te zetten. Naast Amaryllis zal ook Leo zich volledig richten op Horse Event.

Technisch
Op Forumzaken verschijnen naar mijn idee de laatste tijd wat te vaak topics waarin moeilijk te traceren problemen met banners worden gemeld. De manier waarop de banners werken is in de afgelopen tijd flink veranderd, maar dit heeft er ook voor gezorgd dat 'probleembanners' soms lastiger zijn te vinden. Om die reden ben ik (Bart) bezig met het bouwen van een systeem om het (veel) makkelijker te maken om een bannerprobleem te melden. Dit is best een puzzel, ook iets waar nog vrijwel geen bestaande oplossingen voor zijn, maar op de lange termijn gaat het ons en jullie als het goed is veel tijd en ergernis besparen. Op dit moment is er nog niet veel te zien, maar ik houd jullie op de hoogte.

Wat wel zichtbaar is veranderd is dat iedereen nu onbeperkt privé-berichten (pb's) kan bewaren. Hier zat altijd een limiet op, vooral om de servers een beetje te beschermen. Servers zijn echter flink wat sneller geworden in de afgelopen jaren dus een limiet was niet meer echt nodig. Nooit meer oude pb's weggooien om nieuwe te kunnen ontvangen dus!

Team

Terug van break
Enkele maanden geleden moesten we helaas afscheid nemen van RianneH omdat haar drukke leventje het niet meer toeliet om voldoende tijd vrij te maken voor Bokt. Gelukkig is ze in wat rustiger vaarwater terecht gekomen en wist ze ons nog te vinden. Een terugkomst was dan ook snel een feit en we zijn heel erg blij dat Rianne weer deel uit maakt van het modteam. Welkom terug, Rianne!

Break
Deze maand hebben twee leden van de nieuwsredactie besloten om een tijdelijke break te nemen. Jans heeft haar droomhuis gevonden en mag aan de klus en de verhuizing. Celine_Famke heeft momenteel even andere prioriteiten in haar privéleven, waardoor ze haar paarse kleurtje tijdelijk inruilt voor een zwart kleurtje. We hopen hen beiden over een tijdje weer in hun paarse jasje te zien.
Shadow neemt ook een kleine break, hoe lang dat duurt is nog niet zeker, maar wij hopen haar gauw weer terug te zien binnen het team. Succes met alles!
Ook Berdien heeft een break gehad omdat ze het erg druk had, maar is ondertussen weer terug in het modteam.

Afscheid
Helaas had Hilary te weinig tijd om de werkzaamheden voor de Wiki goed te kunnen doen. Erg jammer! Bedankt voor je inzet de afgelopen maanden, Hilary! En veel succes met alles buiten Bokt! :)

Wijziging
Marylon (Leo) heeft aangegeven dat ze haar hoofdmodtaken neer wil leggen omdat haar tijd de laatste jaren steeds beperkter is geworden. Naast haar hoofdmodtaken is Marylon de afgelopen jaren een van de drijvende krachten achter de verslaglegging van Horse Event geweest en dit jaar heeft zij dit volledig op zich genomen. De klus is dit jaar nog uitgebreider dan de afgelopen jaren en de voorbereidingen voor de nieuwe editie zijn ook al een aantal maanden in volle gang. Marylon heeft een flinke bult kennis en ervaring en wil het graag blijven doen, daarom maken we hier graag gebruik van. Het past goed in ons plan om meer met de kwaliteiten van onze teamleden te gaan doen. Marylon heeft nu (net als Amaryllis) een grijze kleur gekregen. We wensen haar heel erg veel succes met deze taak en bedanken Marylon voor meer dan 10 jaar (hoofd)modschap. We zijn superblij dat we je kennis en ervaring op deze manier behouden voor het team! En wie weet zien we je in de toekomst toch nog weer in het groen!

Tips van het Team & Vragen van Bokkers
Ik heb een spam(achtige) pb ontvangen, wat nu?
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Ik_he ... _wat_nu.3F

Helaas komt het voor dat gebruikers zich niet aan de regels houden en spam(achtige) pb's versturen. Omdat de moderators niet de mogelijkheid hebben om pb's te controleren of op een andere manier na te gaan zijn we in dit soort gevallen helemaal afhankelijk van melding(en) van onze gebruikers. Zonder melding en hulp kunnen we geen actie ondernemen, terwijl het wel storend is voor de gebruikers. Wanneer je spam(achtige) pb's ontvangt dan vragen we je om dit te melden bij een van de moderators. Als er meerdere meldingen binnen komen dan wordt er actie ondernomen. Het kan voorkomen dat er gevraagd wordt om een pb door te sturen of een printscreen door te sturen zodat de moderators op de hoogte zijn van de exacte inhoud. Bij meerdere meldingen wordt de verstuurder van de spam aangesproken door het moderatorteam.

Ik heb een vraag of een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je vraag of suggestie pb-en naar [***].

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin mei 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:32

Berdien en groen, dat is gewoon onlosmakelijk met elkaar verbonden :D Ik zal even verhuizen en dan kom ik ook weer terug :P

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:40

Was wel een erg korte break:
Berdien schreef:
En jup, zwart! Na ruim 10 jaar is het mooi geweest :) En iets met een baan als hypotheekadviseur van 60 uur in de week. Viel niet meer te combineren.

Hierin geeft ze nog iets anders aan...
Maar goed welkom terug.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:43

Ik vond vooral Leo dr nieuwe kleur zo onwennig. :+

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:51

Bedankt voor de update :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:46

Iris82 schreef:
Ik vond vooral Leo dr nieuwe kleur zo onwennig. :+

Ik ook :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:50

Is er al een nieuwe hoofdmod? Ik geloof dat er wat onduidelijkheid/onenigheid over was? Berdien is nu terug maar ze is geen hoofdmod meer?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:46

Het klopt inderdaad dat Berdien geen hoofdmod meer is. Dat is overigens in goed overleg gegaan en daar is gelukkig geen enkele onenigheid over geweest :)
Overigens klopt het ook dat Berdien veel sneller terug is gekomen dan verwacht, we (en Berdien zelf ook) hadden haar afwezigheid veel langer ingeschat en wisten in eerste instantie niet eens zeker of ze wel terug zou kunnen komen, vandaar dat het ook een break/vertrek met een open einde was. Iets met heel veel drukte op het werk wat gelukkig snel opgelost was waardoor er ineens weer mogelijkheden waren en waardoor ze terug kon komen, maar voor haar hoofdmodfunctie hadden we toen al andere toezeggingen gedaan waardoor een terugkeer op die plek even niet mogelijk was/is.

Marylon (Leo) was voorheen ook hoofdmod. We hadden al langere tijd iets overcapaciteit binnen het hoofdmodteam en hebben toen wat gepast en gemeten en geprobeerd om alle taken te herverdelen. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij 1 nieuwe hoofdmod (het hoofdmodteam krijgt dus 1 teamlid minder) en zij gaat over een aantal weken na een welverdiende vakantie van start. Meer daarover volgt in het volgende BBB :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:51

Helemaal leuk! Ik wacht de update af :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:11

We kunnen er natuurlijk ook nog een spannend muziekje onder zetten en afsluiten met een cliffhanger :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:19

10 jaar van mijn leven eraf als je dat doet, wil je dat op je geweten hebben? >;)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:23

Sorry, ik zal het nooit meer doen Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:28

Goed om zo weer op de hoogte te zijn. En fijn dat de pb inbox niet meer begrensd is! _/-\o_
Volgens mij heb ik dat moment actief meegemaakt, want ik moest laatst weer eens zoals elke twee weken berichten verwijderen om net onder de 100% te blijven, en toen ik daar klaar mee was, was ineens die hele balk met dat berichtenpercentage verdwenen. Ik dacht al dat dat een foutje is, maar goed om te lezen dat het berichten verwijderen vanaf nu verleden tijd is. :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:02

Oscar? Forumcoordinator? Heb ik wat gemist?

Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:34

Dat denk ik ja, dat is ze al heeeeeel lang. :D