Technisch
De Bokt-upload!!!

Het is zover, de eerste versie van de Bokt-upload is beschikbaar! Je kunt nu rechtstreeks foto's uploaden naar Bokt, zonder via Tinypic of andere sites te gaan. De upload is nog niet perfect, maar daar wordt aan gewerkt.
- Let op: om de Upload te gebruiken heb je Bokt5 nodig, dit kun je aanpassen in de foruminstellingen
De routebeschrijving:
- Klik op 'nieuw antwoord'.
- Klik op 'Upload', enkele knoppen rechts van 'Versturen'.
- Er verschijnen nieuwe knoppen. Klik op 'Browse' en zoek je foto('s) in je bestanden of sleep de bestanden naar het aangegeven vak.
- Klik dan op 'Save', je zal zien dat het aantal procent begint op te lopen.
- Als dit klaar is (100%), verschijnt de foto onder de kop 'Afbeeldingen'. Klik op de foto en er verschijnt een stukje tekst in het vak om in te typen. Dat is je foto als je je post verzendt
Een paar bekende punten zijn:
- je kunt nog niet zelf foto's verwijderen,
- de upload is alleen beschikbaar via 'nieuw antwoord', niet via 'snel antwoorden' onderaan het topic
- bewegende plaatjes bewegen niet meer na uploaden
Wil je meer weten of voorbeelden zien, zie dan [FZ] [Dienstmededeling] Bokt Upload
Inhoudelijk
Forum
Oproep voor nieuwe mods
Omdat Bokt steeds groter wordt en wij op dit moment als moderatorteam flink wat handen tekort komen is op 20 november het volgende topic geopend: [FZ] [Dienstmededeling] Bokt is op zoek naar nieuwe mods (30/11)
Gebruikers konden zich hierbij opgeven als zij interesse hadden om ons team te komen versterken.
Inmiddels is de inschrijving gesloten, we hebben maar liefst ruim 100 aanmeldingen gehad! Ontzettend fijn! Binnen korte tijd zal elke gebruiker een ontvangstbevestiging ontvangen.
Hoe nu verder?
Inmiddels zijn we bezig met het in gang zetten van de sollicitatieprocedure. Dit houdt onder andere in dat elke gebruiker die zich heeft aangemeld uitgebreid wordt bekeken, het zogenaamde 'verdiepen'. Deze verdiepingen worden gedaan door enkele daarvoor aangestelde moderators die met een open blik kijken naar de desbetreffende gebruiker. Als een gebruiker positief uit deze verdieping komt zal degene doorgaan naar de eerste stemronde. Tijdens deze eerste stemronde kan het gehele moderatorteam aangeven of ook zij de samenwerking zien zitten. Mocht dit het geval zijn, dan gaat de gebruiker door naar de tweede stemronde, waar de rest van het Boktteam zijn/haar mening kan geven. En als dat allemaal goed verloopt, dan zal diegene kort daarna een uitnodiging ontvangen vanuit het team.

Wanneer kan ik bericht ontvangen?
Zoals jullie kunnen lezen zit er een flinke procedure aan vast om te kijken of iemand geschikt is om ons team te komen versterken. Hier gaat dan ook wel flink wat tijd overheen. We proberen deze tijd zoveel mogelijk te beperken, maar met dit grote aantal aanmeldingen is het lastig om iedereen binnen enkele weken bericht te geven. Wij zullen proberen om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden in het bovenstaande topic, verder vragen wij jullie om geduld te hebben zodat wij ons kunnen richten op de aanmeldingen die er zijn.
Nieuwsredactie
De nieuwsredactie wil zich in navolging van de bezwaarcommissie ook graag eens voorstellen. Anoli trapt af:
Of ik mijzelf wil voorstellen in de BBB? Ja natuurlijk! Ik ben Ilona (draai even mijn boktnaam om en je bent er

De voorliefde voor dieren is ook terug te zien in mijn opleiding. Na de dierverzorging heb ik 4 jaar gewerkt als paraveterinair op zowel een kleine huisdierenpraktijk als een paardenpraktijk. Toch bleef het kriebelen en besloot ik na 4 jaar weer terug de collegebanken in te kruipen en nu ben ik aan het afstuderen voor de opleiding Biologie en Medische Laboratoriumonderzoeken en studeer ik, hoe kan het ook anders, af op de faculteit diergeneeskunde in Utrecht met een zeer interessant onderzoek.
Mijn functie bij de NR was niet gepland, ook niet verwacht, maar wel heel leuk. Na de stoute schoenen aangetrokken te hebben voor de reporters en fotografen voor HE heb ik een onwijs leuk weekend gehad op HE en bleek ik een nieuwe passie te hebben. Zo werd 1+1 al snel 2 en sinds half september ben ik werkzaam voor de Nieuwsredactie bij Bokt.nl.
In mijn spaarzame vrije tijd vind ik het ook leuk om de camera vast te houden en maak ik foto's op fotomeetings en in opdracht. Daarnaast begin ik eens in de drie jaar aan een tekening die ik vervolgens niet afmaak en ben ik dol op de dure sportauto's en ben ik dus ook wel eens te vinden bij dat soort evenementen. Het komt tenslotte allemaal weer terug op paardenkrachten

Bezwaarcommissie
Wat te doen al je met een mogelijke oplichter te maken hebt?
Zowel op Bokt als daarbuiten is het tegenwoordig heel normaal om goederen via het internet aan te schaffen. Meestal gaat dit goed, maar in een enkele keer kan het gebeuren dat je als koper de goederen niet ontvangt of dat de goederen niet lijken op wat je hebt gekocht. Wat doe je dan?
Voorafgaande de aankoop
Stel je ziet op de Bokt Markt iets dat je graag zou willen hebben, waar moet je op letten?
De verkoper
Op de Bokt Markt kun je voor de aankoop de verkoper enigszins controleren door te kijken wanneer de betreffende gebruiker zich heeft aangemeld, of er berichten zijn geplaatst en hoe de taalvaardigheid van deze persoon is. Dit laatste is vooral om te checken of de persoon wel juridisch in bevoegd is om goederen te verkopen.
Ook kan je de naam van de verkoper en het rekeningnummer googlen. Kijken of de verkoper staat gemeld op http://www.opgelichtopinternet.nl is een andere optie om een verkoper na te trekken.
De goederen
Als iets te goed lijkt om waar te zijn dan is dat vaak ook zo. Je kan op marktplaats.nl bekijken voor hoeveel geld een soortgelijk product wordt aangeboden. Als de prijzen erg uiteen lopen met wat er op Bokt gevraagd is de kans groot dat er iets niet klopt. Je kunt dan op de Markt de verkoper melden bij de Moderators van de Markt. Daar is een speciale linkje voor bij iedere advertentie ("Melden bij de moderators"). Dit linkje staat aan de rechterkant van de pagina.
Na de verkoop
Je hebt als koper netjes de afgesproken prijs betaald, echter je ontvang de betreffende goederen niet of in een verkeerde staat. Wat dan?
Op Bokt.nl kan je het beste een mail sturen naar de Bezwaarcommissie via bezwaarcommissie@bokt.nl. Wij zullen in eerste instantie proberen om te bemiddelen en tot een gezamenlijke oplossing te komen. Lukt dit niet, dan sturen wij een zaak door naar de moderators. Zij gaan nogmaals een poging ondernemen om tot een gezamenlijke oplossing te komen. Indien dit wederom niet lukt, zal de betreffende verkoper/gebruiker geband worden van Bokt. Dit houdt in dat de betreffende gebruiker minimaal een jaar lang niet meer op Bokt welkom is en pas een verzoek tot terugkeer kan indienen als de markttransactie opgelost is.
Vaak lukt het ons om een bemiddeling tot een goed einde te brengen, en is ingrijpen van de moderators niet nodig. De koper krijgt de spullen alsnog opgestuurd, of ontvangt (een deel van) het aankoopbedrag terug na het terugsturen van de spullen aan de verkoper.
Soms hebben we helaas te maken met zaken die we niet opgelost krijgen. Toch kan je als koper nog iets zelfstandig ondernemen. Je kan aangifte bij de politie doen van oplichting, dat kan via deze link: https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml . Zorg dan dat je alle gegevens bij je hebt, inclusief de berichtgeving met betrekking tot de transactie en de betreffende overboeking. Voorts kan je als koper de “oplichter” melden op opgelichtopinternet.nl, zodat meer mensen op de hoogte worden gesteld van het gegeven dat de verkoper goederen niet levert.
Wiki
Dit keer geen stukje vol met aanpassingen die de afgelopen maand zijn gedaan, maar ook een voorstelrondje, van Dribbel!
Deze maand heb ik de eer gekregen om mij voor te stellen. Ik ben Anna, 22 jaar, gek op dieren, schilderen, fotografie en reizen. Tot en met mijn 21e heb ik in Nijmegen gewoond met mijn ouders. Maar nu vraag je je vast af hoe ik in Engeland terecht ben gekomen. Dat ging als volgt. Op mijn 19e haalde ik mijn HAVO diploma, waarna ik naar Van Hall Larenstein in Wageningen ben gegaan om te studeren. Het bleek allemaal wat minder interessant dan ik in eerste instantie had verwacht en ik ben na mijn eerte jaar gestopt met studeren. En wat dan? Ik kon niks vinden in Nederland wat me aansprak als studie, dus ik was voor de grap eens in het buitenland aan het kijken. Het gevolg was dat ik een perfecte studie in Engeland vond. Het probleem was dat ik een aantal vakken VWO nodig had, dus heb ik in een jaar via het volwassenenonderwijs mijn certificaten gehaald en ben toegelaten tot de studie Animal Behaviour and Welfare. Op dit moment woon ik alweer bijna 1,5 jaar in Cambridge en het is het beste wat ik ooit heb gedaan. Verder ben ik helemaal verliefd geworden op London, wat behoorlijk naast de deur ligt en waar ik regelmatig te vinden ben.
Nu hoor ik je al zeggen. Wat doe jij op bokt? In dat hele verhaal is geen paard voorbij gekomen, maar maak je geen zorgen, want ik heb zeker wel wat met paarden. In Nederland ben ik begonnen met paardrijden op de Maartenshoeve in Nijmegen samen met een nichtje. Ik was 9 of 10 jaar oud op dat moment. De Maartenshoeve is normaal gesproken een kleine manege aan de rand van Nijmegen voor gehandicapte ruiters, echter geven ze op woensdagmiddag ook les aan ruiters zonder handicap. Ik heb daar tot en met mijn 12e gereden (waarna je verplicht moest stoppen). Ik ben later nog terug gekomen als vrijwilliger en stagiaire en kijk nog regelmatig op de website om te zien wat zich er afspeelt. Na de Maartenshoeve ben ik een jaar of 3 gaan rijden bij de Schuurgraaf. Hier heb ik ontzettend veel plezier gehad met ponykampen, hele zomers buiten rijden, springen en nog veel meer. Het beviel me daar wel, maar na een tijdje merkte ik toch dat ik wat anders wilde en het was ook wel erg ver weg. Ik ben toen gaan rijden op de Kasteelsche hof. Daar heb ik, totdat ik naar Engeland ging, met veel plezier gereden en veel ervaring opgedaan met verschillende paarden en situaties. Op het moment heb ik de tijd en het geld niet voor degelijke lessen, maar ik hoop in de toekomst zeker weer te gaan rijden. Naast het paardrijden in Nederland heb ik ook her en der in het buitenland tijdens vakantie's gereden, zoals 10 dagen in Schotland, in Duitsland en op verschillende plekken in Frankrijk.
Als je vragen hebt, dan mag dat altijd via pb. Het zit in de aard van het beesie om nieuwsgierig te zijn, dus wees niet bang. Of het nu gaat om mijn muzieksmaak, favoriete cijfer, mijn idolen of iets heel anders: je bent altijd welkom in mijn inbox. Ook voor reisadvies voor Engeland (specifiek London, Cambridge en Vietnam) staat mijn inbox altijd open.
Beleid
Een samenvatting van resultaten van de bezoekersenquête is 21 november op Forumzaken geplaatst. Er staan veel bekende dingen in, maar ook dingen die ten op zichte van andere jaren wat veranderd zijn. In elk geval heeft het team genoeg punten om mee aan de slag te gaan. De komende tijd zullen we kijken welke punten we als eerste gaan oppakken. We hopen bij de volgende enquête in elk geval vooruitgang te hebben geboekt! Met de upload zijn we erg blij, dit is een punt dat veel terugkwam in de enquêtes en dat we nu eindelijk, na veel bloed, zweet en tranen, hebben kunnen aftikken!
Team
Nieuw
- pien_2010 - Moderator van VMR, AR en SGW
Terug van break
Vertrek...
chevax heeft in november een break genomen, we hopen haar snel weer in het team terug te zien!
Zowel Kirr als Quir hebben aan het begin van deze maand ons team mogen versterken, helaas moeten we ook meteen mededelen dat zij beiden om verschillende redenen weer "zwart" zijn. Toch bedankt!
Tips van het Team
Wat is stippen?
Je hoort het wel vaker op bokt. "Even een stipje" Maar wat is precies een stipje?
Een stipje is een soort vinkje die je kan plaatsen, zodat je het topic kan blijven volgen en snel de updates kan zien. Wanneer je een topic stipt komt deze automatisch in je vak te staan met eigen berichten.
Je hoeft niet per se te reageren om een topic te stippen, je kunt dan gebruik maken van de zogenoemde stip knopjes. Onderaan staat uitgelegd hoe je deze kan vinden en hoe je ze kunt gebruiken.
Wanneer je in een topic reageert, stip je automatisch dit topic. Je hoeft dan niet weer op het knopje te klikken. Doe je dat wel, dan 'ontvolg' of 'ontstip' je het topic weer.
Het is niet toegestaan om een "Ik volg" of een "Even een stipje" reactie te plaatsen. Hieronder zie je de uitgebreide regel daarover.
Wat staat er in de regels?
Bron: Bokt RegelsCitaat:Off topic en oneliners Zorg dat je antwoord in een topic relevant is voor het onderwerp van het topic. Off-topic reacties zijn vervelend voor de persoon die het topic gestart is. Als je wat kwijt wilt aan de topicstarter wat niet met het onderwerp te maken heeft, kun je beter een pb sturen. Ook 'oneliners' ("Cool!" "Mooi!" "Ja, ik ook") worden niet op prijs gesteld. Reacties met alleen smiley's () zijn vaak voor meerledige uitleg vatbaar en daarom niet toegestaan. Reacties om het topic opgenomen te krijgen in je lijst met eigen berichten (stipjesreacties) zijn niet nodig: gebruik hiervoor de stipjesfunctie.
Hoe vind je dat knopje en hoe werkt het dan?
Er zijn verschillende manieren om een topic te 'stippen'

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_v ... _stipje.3F
Naar aanleiding van dit topic: [FZ] 'Ik volg', 'stipje!' etc. heeft Shadow0 een nieuw knopje ontwikkeld, die nog duidelijker in beeld is dan het andere volg/stip knopje.
Dit knopje is te vinden bij het snel antwoorden vakje onderaan een topic.

Heel simpel. Je wilt het topic volgen zonder dat je een inhoudelijke reactie wilt plaatsen, klik op 1 van de knopjes en je blijft het topic automatisch volgen.
Wanneer je weer op het knopje klikt, volg je het topic niet meer en zal deze ook verdwijnen uit je eigen berichten.
Ik heb een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je suggestie pb'en naar [***]