Zelf heb ik een verhaal over een pensionklant die een poosje bij me op stal stond.
De man kreeg last van stress en op aanraden van zijn huisarts ging hij sporten. Na een blauwe maandag bij een manege gereden te hebben ging hij naar een paardenhandelaar, kocht een paard, trailer, en de hele mikmak en kwam bij mij vragen om stalling..........Ik trapte erin.
De volgende dag kwam het paard.........ze hadden hem een pismerrie aangesmeerd........als hij erop ging rijden (nou ja hij zat erop en bleef hangen

Vanalles gekneusd, hij kwaad, komt naar huis en belt de handelaar op.
Hij ruilt het paard meteen om voor een andere......hij heeft er daar 1 keer op gereden en het was toch zo'n brave knol..........jaja
Het paard werd de volgende dag omgeruild, de nieuwe stond op stal, leek erg lief.......tot de verdoving was uitgewerkt..........het was een levensgevaarlijke knol! Vies gemeen bijten, sloeg iedereen de stal uit, ik durfde de kids niet meer naar de stal te laten gaan.....het was echt levensgevaarlijk. We hebben dit een kleine week aangezien, hem geadviseerd het paard terug te brengen naar de handelaar!
Hij heeft dit gedaan, paard terug, trailer terug en alle spullen tweedehands verkocht voor een prikkie..............dit alles dus in een tijdsbestek van een maand of drie!
Of het voor zijn stress erg gezond geweest is??????????
Ongelooflijk dat dit soort mensen bestaat.......kopen een paard alsof het een fiets is........snappen er niks van, kunnen niet met een paard omgaan en vinden het gek dat dat niet allemaal zomaar vanzelf gaat...........