m'n moeder komt net thuis van Darmorah en vraagt of ik het laaste nieuwtje wil horen, tuurlijk willen we dat!!
Ik zal eerst even van het begin beginnen, nog geen twee weken geleden is er een nieuw meisje bij ons op stal gekomen met haar Fjorden paardje van 17 jaar (dit was op zaterdag). Zondag's vraagt ze aan mij of ze met me mee mag op buitenrit, ik vond het prima, zo gezegt zo gedaan. dus onder weg haar een beetje uitgehoord (:D) Bleek dat ze het paardje in mei van haar broer (!?!) had gekregen, ze had liever een Tinker gehad maar de Tinker waar ze naar was wezen kijken ging telkens liggen als ze ging rijden

Nu het nieuwtje, erg slecht nieuws.
Het bleek dat het paardje er om bekend stond regelmatig koloiek aanvallen te krijgen (oorzaak bij mij onbekend ), en kreeg gisteravond weer een koliek aanval, een paar meiden van stal hadden afwisselend met het paardje gelopen (zij zelf stond maar toe te kijken), dierenarts erbij. Ze moest maar naar de kliniek in Roosendaal (vanuit Vlissingen), gauw een trailer en chaffeur geregeld (deze man zit zelf ook in de paarden,handel), ouders van het meisje wilde niet mee

Op de terug weg (weet natuurlijk niet precies hoe het is gegaan) heeft de chaufeur van de trailer, haar een ander paard aan geboden, een 7 jarige KWPN, natuurlijk heeft zij (haar broer) dit paard gekocht

Ligt het aan mij of kan je hier met je verstand niet bij.
Er gebeurd ook altijd wat bij ons op stal