Poëtin en Troy...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:25

Weer een nieuwe term, pfff.
Een Poetin model bedoel je dan? *LOL*

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:29

Zannekin schreef:
Weer een nieuwe term, pfff.
Een Poetin model bedoel je dan? *LOL*

Niks pfff.
Als er geen deining en hefboomwerking inzit blijft ie stil staan of moet in de voor-wiel-drive. Knipoog

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:55

Daarom gaan we morgen naar Münster, eens kijken hoe het echt moet Knipoog.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:59

Zannekin schreef:
Daarom gaan we morgen naar Münster, eens kijken hoe het echt moet Knipoog.

Die hebben dit probleem al 12 maanden geleden onderkend.
Vandaar al die technische proeven gedaan de laatste 2 jaar.
Maar in Belgie moeten ze nog beginnen.

Nostalgist__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 03:09

Hulde Hulde Hulde

Zelfs op een onderwerp als Poetin en Troy zijn we na een 8 tal pagina's weer waar we zijn moeten!!
Onze twee musketiers hebben het weer voor mekaar OK dan!
De een loopt te bazelen over achterbeentjes eerst en de ander heeft bloedlijntjes uit de 3e eeuw voor in de mond liggen. Mis alleen nog het advies (en ga dat nu aub niet bijdehand geven) om bij Grosso Z te dekken, of bij een of ander vuilnisbakken"ras".

Is het nu echt zo moeilijk om eens bij het onderwerp te blijven?!

Hulde Hulde Hulde voor zoveel doortastendheid!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 09:23

[quote="Nostalgist__"]Hulde Hulde Hulde

Zelfs op een onderwerp als Poetin en Troy zijn we na een 8 tal pagina's weer waar we zijn moeten!!
De een loopt te bazelen over achterbeentjes eerst en de ander heeft bloedlijntjes uit de 3e eeuw voor in de mond liggen. Mis alleen nog het advies (en ga dat nu aub niet bijdehand geven) om bij Grosso Z te dekken, of bij een of ander vuilnisbakken"ras".

Hulde Hulde Hulde voor zoveel doortastendheid![/quote]

ceasario schreef:
Als je als eigenaar je pieken hebt verdiend door inzicht en strategie
behoor je vlgs. mij niet tot het "domste" volk.

En als je ziet hoe de representatieve aanhang van een bepaald stamboek over je denkt en je paard. Zou ik toch nog maar even nadenken om op
hun VIP zetel straks plaats te nemen.

Citaat:
de representatieve aanhang van een bepaald stamboek over je denkt en je paard

[FA] junior STV: te koop

Was het niet Grosso Z die zorgde dat door Havinia het KWPN op de Wereldruiter spelen nog enig aanzien kreeg voor het KWPN.
Terwijl voor andere paarden de obstakels een "hek"te veel waren.

[FA] Mailtje van Biemans over Junior STV

Citaat:
over achterbeentjes eerst
Haha!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 12:18

Nostalgist__ schreef:
Hulde Hulde Hulde

Lees ik het goed dat je Grosso Z tot een vuilnisbakkenras rekent? Ik denk dat Dhr. Beerbaum daar toch anders overdenkt, als ie z'n bankafschriften bekijkt. Die twee musketiers behoren hier overigens wel tot een select groepje mensen dat nog enig fokkersintellect schijnt te bezitten. Daar heb ik jou nog niet op kunnen betrappen.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:42

Beste mensen, zullen we weer on-topic gaan. Anders moet er weer een slotje op.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:01

Anna42"]
[quote="Missouri"][quote="Anna42 schreef:
Deze paarden voeren zowel aan de bovenlijn als aan de onderlijn exact dezelfde genen. Fokken is in generaties denken.

Ehm... mag jij mij uitleggen waar dan? De laatst bekende generatie?
Of zit er in Poëtin ook een VB hengst van Amor? Dat Ramzes bloed is te dun gespreid om het exact dezelfde genen te laten zijn hoor.
[/quote]

Dan moet je toch maar de pedigrees goed bestuderen. Komt allemaal uit de boeken die jij zo verguist.
[/quote]

Als pedigree deskundige (ik ken van de meeste Welsh ponies de pedigree in ongeveer 7-10 generaties uit mijn hoofd, is dit helaas een erg hopeloze constatering. Dan is het ook nog eens zo dat we bij de Welsh pony zelfs wat raszuiverheid kunnen constateren. Ik ken weinig warmbloedpaarden (buiten Arabier en Engels volbloed) waarbij dat het geval is.

Maar goed, wedervraag: Als het dus zo is, dat Troy en Poëtin een wonderveulen brengen, die boeken goed zijn, maar als het veulen van Troy en Poëtin op de markt van Hedel terechtkomt, we die boeken in de open haard mogen gooien? Of krijgen we dan een verhaal waarbij de uitzondering de regel gaat bevestigen?

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 19:48

Ja, maar Joost, daar gaat het toch niet om of Troy of Poetin raszuiver zijn, het ging er nu even om wat er in ze terug te vinden is en wat aansluit dacht ik te hebben gelezen.
Ik zal wel zien of het een wonderveulen of niet wordt, verder hebben we ook nog andere factoren (zoals iedereen weet) die meespelen of een paard wel of niet een topper wordt.
Overigens, nu kunnen we zeggen wat we willen maar om goede verervers nou vuilnisbakkenrassen te noemen vind ik ook niet echt normaal. Dan waren Gotthard, Furioso II en Grande dat zeker ook (om er maar even een paar te noemen)? Dat is dus gewoon echt onzin, of je het nu wel of niet met bepaalde theorïen van mensen eens bent.
Daar zakt mijn broek eigenlijk wel een beetje van af

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:50

Anna42 schreef:
Een springpaard uit de Lateranlijn. Brengt de voorbenen naar de hals toe.
Knieactie dus. Ook weer belangrijk bij een goed dressuurpaard!

Een paard dat het voorbeen naar voren brengt hoeft dus niet met knieactie te lopen, sterker nog, alle hunters springen met hun voorbenen naar voren, en mogen absoluut niet met knieactie lopen.
(hunterspringen is een populaire springklasse in USA.)

bluehunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:55

misschien moetten we eerst maar eerst een nakomenling afwachten van het duo. ik vind troy 's resultaten niet echt denderend. dus ga je kwa kwaliteit weer terug fokken. lefz zal ik er een wat oudere hengst op zetten waar van je de nafok weet. ferro of zo.

marja ik ben erg benieuwd naar het veulen. en hoop dat als dit niks is dat ze dan toch verstandig zullen zijn. en er een andere hengst op zetten. troy is een mooi sport paard. en ik vindt dat het daar voor hem stopt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 09:58

Nostalgist__"]
Hulde Hulde Hulde

De een loopt te bazelen over achterbeentjes

[/quote]

Afbeelding

[quote="ceasario"]
[quote="Zannekin schreef:
Waarom heb ik die Caprigold foto geplaatst denk je?
Is makkelijk natuurlijk, te zeggen je ziet het niet. Maar de theorie is er nu eenmaal, ofwel is hij af of niet.
Als je steeds moet toevoegen "je ziet het niet", of "het ligt aan de ruiter", is het geen theorie maar persoonlijke beoordeling.
Er bestaat zoiets als verzameling en wat jullie volgens mij beoordelen is het vermogen om tot hogere verzameling te kunnen komen. Is er aanleg of niet? Je probeert daar regels aan te hangen maar die kloppen vaak niet. Dat vermogen tot verzameling is een klein deeltje van een compleet dressuurpaard. Het kan ook evolueren.

Als je nu eens even kort verteld wat je nu echt bedoelt.
Nl. het achterbeen eerst wordt in mijn opinie bedoelt dat er altijd een soort zweef moet zijn.
om daarna het het achterbeen eerst te laten opkomen i.p.v. het voorbeen.
zie foto- tje.Afbeelding

Dit is waarschijnlijk iets anders dan waar die andere jullie het over heeft.
[/quote]

Valt nog altijd onder de topic als hengst keuze w.o. TROY. OK dan!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:07

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:06

Ruchet"]
[quote="Anna42 schreef:
Een springpaard uit de Lateranlijn. Brengt de voorbenen naar de hals toe.
Knieactie dus. Ook weer belangrijk bij een goed dressuurpaard!

Een paard dat het voorbeen naar voren brengt hoeft dus niet met knieactie te lopen, sterker nog, alle hunters springen met hun voorbenen naar voren, en mogen absoluut niet met knieactie lopen.
(hunterspringen is een populaire springklasse in USA.)
[/quote]

Dat is de reden waarom ze niet in de internationale spring- en dressuurpiste ziet.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 14:10

Troy verkocht aan Peter en Patty van der Zwan

Eigenaren van dressuurwonder Poëtin kopen KWPN-goedgekeurde hengst.

Kessel - Het echtpaard Peter en Patty van der Zwan, in één klap beroemd in de paardenwereld door de aankoop van dressuurfenomeen Poëtin op de PSI-veiling, heeft nu ook de KWPN-hengst Troy (Negro x Glendale) gekocht. De vierjarige bruine staat al op hun stoeterij De Keizershoeve in Kessel.

Troy stond te koop bij Huug de Koning in Heerjansdam. Patty van der Zwan probeerde hem een aantal keren uit. "Het is een fantastisch mooie hengst met een goede stap en een geweldige galoppade. We denken dat de draf een technisch verhaal is. Daar zit wat werk in voor Patty. Het is niet binnen een maand op te lossen, maar we hebben er vertrouwen in", vertelt Peter van der Zwan.
Van der Zwan doelt erop dat Troy in draf meer afdruk en zweefmoment mag gaan ontwikkelen. Feit is dat deze gang door een juiste training het meeste te bewerken is.
"We zijn heel reëel. Als de hengst het niet in zich had om zijn draf te verbeteren, hadden we er anders tegenaan gekeken. We zijn er al mee bezig en het gaat hartstikke goed", vindt Van der Zwan.
Patty zal straks ook met Troy bij Ulrich Kasselmann gaan trainen, maar de prachtig gemodelleerde hengst blijft in Nederland. Via dekstation De Dalhoeve in Wamel is hij beschikbaar voor de fokkerij.

Troy, een fokproduct van C. Klinkhamer in Graft, begon zijn hengstencarrière voorspoedig met de derde plaats in de kampioenskeuring. In het najaar van 2003 werd hij door het KWPN in het stamboek ingeschreven. De cijfers waren 8 (stap), 7 (draf), 9 (galop), 7.5 (dressuuraanleg). De hengst is gefokt uit de Noord-Hollandse Dieni-stam, net als de dekhengsten Opan en Nobility en de internationale dressuurpaarden Elorianne en Fidelia. Troy´s moeder is de keurmerrie Lieni (v. Glendale) en zijn grootmoeder de keur preferente Zieni (Radboud x Jurriaan).

Poëtin naar huis
Troy wordt binnenkort stalgenoot van Poëtin, want deze briljante merrie komt naar huis. Het trainen in Duitsland vraagt van echtpaar Van der Zwan veel reistijd en daar komt bij dat Patty haar nu niet elke dag kan rijden. Eén keer per week voor training met de vrachtwagen naar Hagen is het alternatief.

Over de geplande embryotransplantatie kan Peter van der Zwan al wat kwijt: "We gebruiken sowieso een keer Jazz, want het eerste veulen van deze combinatie is al voor de helft aan Nico Witte verkocht. En het is logisch dat we onze eigen hengst Troy een keer gaan gebruiken. De overige hengstenkeuzes doen we in overleg met Kasselmann en Schockemöhle. We denken in april/mei met embryotransplantatie te beginnen."

Door: Wendy Scholten
Uit: De Paardenkrant, woensdag 18 februari, nr 13.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:18

En MissHIS, vind je Jazz een betere keuze dan Troy voor Poetin?

Voldoen Schockemöhle en Kasselmann aan de eisen om de juiste adviezen te kunnen geven? zijn ze goed genoeg om te dienen als adviesorganen/overleg-partners voor de hengstenkeuzes?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:23

Met de opbrengst van de helft van die Jazz hebben ze gelijk Troy kunnen betalen denk ik!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:29

Ik zat al te wachten tot t bekent werd!!!
Ben benieuwd waar deze discussie nu heen gaat!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:31

Aimee schreef:

Voldoen Schockemöhle en Kasselmann aan de eisen om de juiste adviezen te kunnen geven? zijn ze goed genoeg om te dienen als adviesorganen/overleg-partners voor de hengstenkeuzes?

Ze beschikken iig over genoeg centjes nu!!
Tja en je moet melken waar je melken kan toch?? Verward

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:39

Kan niet zeggen dat ik Jazz een erg orginele keus vind.. maarja wie ben ik Tong uitsteken

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:41

Voor de originaliteitsprijs hadden ze Troy al gekocht.

Met Jazz krijgen ze meteen een nominatie voor de Nobelprijs op fokkerijgebied....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:44

Aimee schreef:

Moet een veulen worden die de koprol kan uitoefenen. Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:55

CGJ12 schreef:
Met Jazz krijgen ze meteen een nominatie voor de Nobelprijs op fokkerijgebied....

Dat méén je toch niet? Verward Je gaat me niet vertellen dat je dit een serieus een dusdanig goede hengstkeuze vindt voor deze merrie, dat die in aanmerking zou komen voor de hoogste eer......

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:59

Jazz komt in aanmerking voor zowat elke merrie.
Ook zeer geschikt voor Friezen / Andalusiers / Lippizaners / New-Forresters(!!) en koudbloeden..........

Alleen op arabieren en Akhal rommel past ie niet..........vel over been.