Onderwerp: bit met 3 ringen
Nico12 schreef:TS. Veel bokkers vinden dit bit minder vriendelijk, ik heb er minder problemen mee. Ook zie je vooral op springwedstrijden voor pony's dit bit en bit met oogjes zeer veel. Bit mag ook met dressuur. Wel zijn er op wedstrijden regels waar de teugel aan mag. Dat is aan de grote ring of eerst een verbindingsstukje aan grote ring en de ring eronder, aan verbindingsstukje de teugel. Laatste heeft wat meer inwerking. Voor training en als eigenaresse erbij is zie ik geen probleem als de teugel eventueel aan de onderste ring zou zitten, dan heeft de kracht die jij met de hand geeft de meeste druk in de mond van de pony.
bedankt voor je bericht!
ik ben niet van plan wedstrijden te gaan rijden, dus daarvoor heb ik het in ieder geval niet nodig.
jij vindt dat als de eigenaresse erbij is hij gewoon aan de onderste kan, maar als zij er niet bij is, zal ik hem dan gewoon aan de grote en 1 na onderste doen? ik moet overigens nog checken of er geen normaal bit in het kastje ligt, want anders ga ik daar denk ik gewoon me rijden