ikkebenhier schreef:Ik heb er juist voor gekozen om thuis te blijven wonen net omdat ik geen tijd en geld over heb om alleen te gaan wonen en zelf het huishouden te doen.
Boodschappen doen, leuk. Maar om 21 of 22u s avonds is er helaas niet veel meer open. Vaak doe ik snel tijdens de middag een tussenstop bij de supermarkt, maar voor wat kleine dingen (want voordat ik bij de koelkast geraak, ben ik uren verder).
En ik verwacht helemaal geen volle koelkast, maar het zou leuk zijn dat als ik s avonds laat thuis kom, niet toevallig net mijn portie avond eten opgegeten is. Dan eet ik wel een boterham, geen probleem. Om tot de conclusie te komen dat mijn zus al het brood op heeft gedaan of klaar gemaakt om de volgende dag mee te nemen
Al eerder geschreven, maar paar grote blikken soep grijpen volgende keer bij de supermarkt, staat wel op dat het meerdere porties zijn, maar als hoofdmaaltijd klopt dat niet. Onderin je kast zetten, dan heb je altijd een warme maaltijd. Roggebrood in goed afgesloten trommel blijft ook tijdje goed als het open is en geen koelkast nodig. Nog wat beleg er op (of zo met de soep eten) en je hebt in elk geval garantie op een volle maag voor het slapen gaan. Even 5 min. langer uit trekken in de super en de dingen opzoeken die zonder koeling ook goed blijven als ze open zijn.
Ja ook met de rest van het huishouden om de tafel, maar dat gaat niet meteen lukken als ik je schema lees en er is geen garantie dat die gewoontes in 1 keer veranderen ook al worden jullie het eens.
Dan kun je desnoods de hele avond nog doorwerken. Samenleven is ook het balanceren tussen een huishouden, werk, en vrije tijd, en het lijkt alsof je nu geen balans hebt tussen deze dingen en enkel werkt.
Als jullie de kosten dan delen voor de "broodla" in de vriezer, is er in elk geval altijd brood om te eten.
Neem dan nog energiezuinige apparaten en niemand die ook kan zeuren over bijkomende elektriciteitskosten
.
nou echt niet.
! Ik zou dit gewoon doen als ik jou was, oplossing voor al je problemen.