Thuiswonend en werken, bijdrage betalen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:02

ikkebenhier schreef:
Ik heb er juist voor gekozen om thuis te blijven wonen net omdat ik geen tijd en geld over heb om alleen te gaan wonen en zelf het huishouden te doen.
Boodschappen doen, leuk. Maar om 21 of 22u s avonds is er helaas niet veel meer open. Vaak doe ik snel tijdens de middag een tussenstop bij de supermarkt, maar voor wat kleine dingen (want voordat ik bij de koelkast geraak, ben ik uren verder).

En ik verwacht helemaal geen volle koelkast, maar het zou leuk zijn dat als ik s avonds laat thuis kom, niet toevallig net mijn portie avond eten opgegeten is. Dan eet ik wel een boterham, geen probleem. Om tot de conclusie te komen dat mijn zus al het brood op heeft gedaan of klaar gemaakt om de volgende dag mee te nemen

Al eerder geschreven, maar paar grote blikken soep grijpen volgende keer bij de supermarkt, staat wel op dat het meerdere porties zijn, maar als hoofdmaaltijd klopt dat niet. Onderin je kast zetten, dan heb je altijd een warme maaltijd. Roggebrood in goed afgesloten trommel blijft ook tijdje goed als het open is en geen koelkast nodig. Nog wat beleg er op (of zo met de soep eten) en je hebt in elk geval garantie op een volle maag voor het slapen gaan. Even 5 min. langer uit trekken in de super en de dingen opzoeken die zonder koeling ook goed blijven als ze open zijn.

Ja ook met de rest van het huishouden om de tafel, maar dat gaat niet meteen lukken als ik je schema lees en er is geen garantie dat die gewoontes in 1 keer veranderen ook al worden jullie het eens.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:04

Ik lees veel irritatie over je gebrek aan tijd en hoe anderen met jou of met het regelen van het huishouden omgaan: práát hier dan over met je huisgenoten. Dat is handig als je als volwassene met andere volwassenen samenwoont. Desnoods schrijf je op een briefje dat je over het voedsel in huis en het huishouden wil praten.

Vertel ze dat je dingen verwacht (dat er boodschappen gedaan zijn, dat je zusje je eten niet op eet) en dat je moeder blijkbaar ook dingen verwacht (dat je zelf eten haalt, dat je meer bijdraagt (in geld of in huishoudelijke taken als koken/boodschappen doen)), en dat je best wel meer mee wil betalen aan boodschappen, maar vaak geen tijd hebt om boodschappen te doen of te koken, en dat je dat vervelend vindt voor je moeder die nu het huishouden draaiende moet houden. Je zou kunnen aanbieden dat je ondanks je weinige tijd zult proberen om op die zevende dag dat je niet op je werk hoeft te zijn extra vroeg opstaat en 's ochtends werkt, om dan 's middags wat schoonmaakwerk te doen en/of boodschappen te halen en/of een simpel gerecht voor iedereen te koken. :j Dan kun je desnoods de hele avond nog doorwerken. Samenleven is ook het balanceren tussen een huishouden, werk, en vrije tijd, en het lijkt alsof je nu geen balans hebt tussen deze dingen en enkel werkt.

Samenleven met mensen is elkaar begrijpen en geven en nemen: je moeder en zus begrijpen misschien niet hoe vervelend het is dat je thuis komt en het brood dan op is, terwijl jij misschien niet begrijpt dat je moeder óók de hele dag het huishouden doet en dat het voor haar qua tijd én geld ook niet altijd mogelijk is om de koelkast te vullen.

Een meer praktische tip over brood trouwens: mijn ouders kopen altijd zo'n 5-10 broden in één keer en vriezen die dan in. Het brood raakt zo bijna nooit op en dan kun je makkelijk een boterham pakken en die in de broodrooster doen om 'm te laten ontdooien. :D Als jullie de kosten dan delen voor de "broodla" in de vriezer, is er in elk geval altijd brood om te eten.
Laatst bijgewerkt door Ygritte op 25-08-16 14:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:05

Wauw wat een nare reacties komen er voorbij. Ik kan me helemaal voorstellen dat ts het niet prettig vind om een lege koelkast aan te treffen terwijl ze wel een net bedrag betaald. Ik denkt dat het vooral erg handig is om duidelijke afspraken te maken met elkaar. Wellicht kun jij wat meer betalen, of afspreken wie boodschappen doet etc etc. Boodschappen doen na je werk is niet erg, als je er gewoon op voorbereid bent. Dan weet je ook zeker dat er eten is.

Ik heb overigens nooit een cent hoeven betalen thuis. Ik woonde thuis tot mijn 23ste. Ik ken eigenlijk helemaal niemand die moet betalen aan zijn ouders.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 14:17

Nog even een paar dingen ter verduidelijking:
We wonen niet in een huurhuis (volgens mij maakt dit ook niet echt uit).
Het bedrag per maand is eerder symbolisch. Mijn moeder zei dit ook, het is niet de bedoeling dat dit echt alle kosten dekt. Het is eerder een soort bijdrage in de kosten.

En het is helemaal niet waar dat ik niet wil betalen hoor, zeker niet!
Het is normaal dat ik mee betaal, maar het gaat mij om alles er rond.

Velen van jullie denken waarschijnlijk 'dat verwende nestje in haar luxe positie die ocharme 250 euro per maand moet betalen en de rest lekker kan sparen en daarvoor alles gedaan krijgt van moeder'
Ik kan jullie vertellen dat dit verkeerd is. sinds mijn 16e heb ik altijd gewerkt: vakantiejobs, weekendwerk in de horeca, ... En ik betaal al sinds mijn 18de al mijn kledij, paarden, studies, enzo zelf.
Al mijn spaargeld dat ik had (en nee dat is echt geen hoog bedrag), heb ik geïnvesteerd in mijn eigen zaak.
Sommigen zeiden hier dat ze kostgeld vragen/betalen en dat dit op een rekening wordt gezet voor als het kind uit huis gaat. Dit is bij mij niet het geval, en dat hoeft ook niet voor mij.

En een gesprek aangaan: met mijn moeder zal dat wel lukken, maar mijn zus (overigens ook al 21) is hier een beetje de baas in huis. Mijn moeder is de ruzies en discussies zat, dus laat ze het maar. Met als gevolg dat mijn zus het hier dus voor het zeggen heeft. (klinkt absurd, maar zo is het hier al jaren zo). Ze kan nogal hysterisch reageren en woede-aanvallen krijgen, dus mijn moeder geeft haar meestal gewoon haar zin omdat dat volgens haar de gemakkelijkste oplossing is (ze geeft het wel niet toe, maar het komt erop neer).
Dingen als studies, rijbewijs, ... zijn dingen die ik altijd zelf heb moeten betalen (en mijn oudere zus ook), maar voor haar wordt dat allemaal betaald en behalve 2 weken in de zomervakantie, werkt zij niet. Ze zit ook op kamers tijdens het schooljaar, dus dat kost ook veel geld aan mijn moeder.

Nog een groot frustratiepunt is dat mijn zus ook het grootste deel van de boodschappen beslist.
Ze geeft vaak een hele lijst aan verzoeken mee als mijn moeder naar de winkel gaat. Ik ben bijna niet thuis dus ik weet ook niet wanneer ze gaat. En voor mij hoeven speciale dingen niet. Gewoon een paar simpele, normale gezonde dingen zijn voor mij al voldoende.
Om even een voorbeeld te geven: als het brood op is, dan eet ik wel ontbijtgranen. Dan is er blijkbaar in de voorraadkast 1 soort waar dan wel 10 dozen van zijn. Van die suiker-bommen met chocolade. Als ik dan vraag om eens een doos gewone ontbijtgranen te kopen, krijg ik als antwoord 'er zijn nog zo veel dozen en deze worden het meeste gegeten, ik ga geen 10 soorten kopen'...
Of met drinken: meestal drink ik gewoon water, maar af en toe heb ik wel graag eens een blikje cola. De cola is meestal altijd op maar van ice tea staan er wel 3 soorten en pakken vol. Omdat mijn zus enkel frisdrank drinkt. Ik lust geen ice tea, maar zij lust ook wel cola, dus ze drinkt naast 'haar' ice tea, ook alle cola op. en als er dan eens cola gekocht wordt, dan vaak 3 of 5 blikjes ofzo. En ice tea als die in promotie is, vaak enkele pakken van 6 2-liter flessen.

Jullie zullen wel denken 'wat kan die mopperen' maar ik ben er een beetje gefrustreerd door.
Natuurlijk als ik goed geld verdien en kan sparen, zou ik veel meer zelf eten kopen enzo. Maar sparen is helemaal nog niet aan de orde, al mijn inkomsten gaan naar de kosten die ik gemaakt heb voor mijn bedrijfje.

BigOne

Re: Thuiswonend en werken, bijdrage betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:24

Om een lang verhaal kort te maken, koop je eigen koelkastje en een magnetron. Leg een voorraad levensmiddelen aan, haal brood wat je in diepvrieszakjes doet per portie en dit in het diepvries gedeelte. Zeg tegen je moeder dat je in vervolg zelf voor je eten zorgt en haal 50 euro van het zakgeld af. Zo heb je altijd je eigen eten en hoef je je niet te ergeren aan je imo zeer verwende zus. Die had ik als moeder echt allang buiten de deur gezet.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 14:24

Ygritte schreef:
Ik lees veel irritatie over je gebrek aan tijd en hoe anderen met jou of met het regelen van het huishouden omgaan: práát hier dan over met je huisgenoten. Dat is handig als je als volwassene met andere volwassenen samenwoont. Desnoods schrijf je op een briefje dat je over het voedsel in huis en het huishouden wil praten.

Vertel ze dat je dingen verwacht (dat er boodschappen gedaan zijn, dat je zusje je eten niet op eet) en dat je moeder blijkbaar ook dingen verwacht (dat je zelf eten haalt, dat je meer bijdraagt (in geld of in huishoudelijke taken als koken/boodschappen doen)), en dat je best wel meer mee wil betalen aan boodschappen, maar vaak geen tijd hebt om boodschappen te doen of te koken, en dat je dat vervelend vindt voor je moeder die nu het huishouden draaiende moet houden. Je zou kunnen aanbieden dat je ondanks je weinige tijd zult proberen om op die zevende dag dat je niet op je werk hoeft te zijn extra vroeg opstaat en 's ochtends werkt, om dan 's middags wat schoonmaakwerk te doen en/of boodschappen te halen en/of een simpel gerecht voor iedereen te koken. :j Dan kun je desnoods de hele avond nog doorwerken. Samenleven is ook het balanceren tussen een huishouden, werk, en vrije tijd, en het lijkt alsof je nu geen balans hebt tussen deze dingen en enkel werkt.

Samenleven met mensen is elkaar begrijpen en geven en nemen: je moeder en zus begrijpen misschien niet hoe vervelend het is dat je thuis komt en het brood dan op is, terwijl jij misschien niet begrijpt dat je moeder óók de hele dag het huishouden doet en dat het voor haar qua tijd én geld ook niet altijd mogelijk is om de koelkast te vullen.

Een meer praktische tip over brood trouwens: mijn ouders kopen altijd zo'n 5-10 broden in één keer en vriezen die dan in. Het brood raakt zo bijna nooit op en dan kun je makkelijk een boterham pakken en die in de broodrooster doen om 'm te laten ontdooien. :D Als jullie de kosten dan delen voor de "broodla" in de vriezer, is er in elk geval altijd brood om te eten.

Die brood-tip heb ik al geprobeerd!
2 broden kopen en dan 1 invriezen in pakjes van 6-8 boterhammen.
Probleem is dat de vriezer bijna helemaal vol zit (juist, het grootste deel zijn pizza's, kant en klare maaltijden en gerechten bereid door mijn zus die ik niet lust, en de kant en klare maaltijden eet ik ook niet elke keer want echt gezond zijn die ook niet).
Zo had ik laatst een zakje brood uit de vriezer gehaald s morgens omdat ik s middags langs huis ging komen om te eten. Kom ik om 14.30u thuis (al vertrokken om 6u), blijkt dat mijn moeder en zusje voor de lunch tosti's hebben gemaakt ermee...

Je kan zeggen: ze wisten toch niet dat dat voor jou was? Nee misschien een punt, ik was te vroeg weg en iedereen slaapt hier dan nog. Maar als ze even nadenken kunnen ze ook wel bedenken dat ik dat met een reden zou doen. speciaal een zakje boterhammen klaar leggen

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 14:27

bigone schreef:
Om een lang verhaal kort te maken, koop je eigen koelkastje en een magnetron. Leg een voorraad levensmiddelen aan, haal brood wat je in diepvrieszakjes doet per portie en dit in het diepvries gedeelte. Zeg tegen je moeder dat je in vervolg zelf voor je eten zorgt en haal 50 euro van het zakgeld af. Zo heb je altijd je eigen eten en hoef je je niet te ergeren aan je imo zeer verwende zus. Die had ik als moeder echt allang buiten de deur gezet.

Klopt dat ik dit beter doe,
maar eerlijk gezegd vind ik dat te belachelijk voor woorden. Dat ik thuis een koelkast op mijn kamer moet zetten om het eten te 'verstoppen'... Ten eerste vind ik dat heel onhygiënisch en gewoon vies, eten bewaren op mijn slaapkamer.
In mijn auto heb ik wel een soort voorraad droge koekjes in het handschoenenkastje, maar dat vind ik ook al een beetje ver gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:29

Tja, of je maakt er het beste van of je verkast naar een eigen plek, je kunt klagen wat je wil maar duidelijk is dat de rest gewoon geen rekening met je wenst te houden. Misschien word het zo meteen weer beter als je zus weer op kot zit. Heb je in ieder geval door de week geen last van haar. Is het geen optie om samen met je oudere zus een appartement te zoeken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:31

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat op een gegeven moment gewoon zat bent.
Je eigen bedrijfje, heb je daarvoor een pand of ruimte gehuurd? En heb je in dat geval geen plek voor een koelkastje en gaspitje daar zodat je zelf 's avonds wat kan koken?
Als je zo druk bent dan is dat voor je eigen humeur natuurlijk ook niet goed. Zonder af en toe een rustmoment in te lassen zul je alleen maar meer gestrest raken en meer en meer dingen gaan je dan irriteren.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 14:32

bigone schreef:
Tja, of je maakt er het beste van of je verkast naar een eigen plek, je kunt klagen wat je wil maar duidelijk is dat de rest gewoon geen rekening met je wenst te houden. Misschien word het zo meteen weer beter als je zus weer op kot zit. Heb je in ieder geval door de week geen last van haar. Is het geen optie om samen met je oudere zus een appartement te zoeken.

Je weet niet hoe erg ik uitkijk naar het moment waarop het academiejaar weer begint :p

Mijn oudere zus woont op een klein appartementje, en daar heb ik ook al aan gedacht om samen iets te huren. Maar zij is juist alleen gaan wonen om zelf haar eigen ding te doen, dus ik kan mij voorstellen dat ze er niet op zit te wachten dat ik dan bij haar zou intrekken

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 14:33

8nnemiek schreef:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat op een gegeven moment gewoon zat bent.
Je eigen bedrijfje, heb je daarvoor een pand of ruimte gehuurd? En heb je in dat geval geen plek voor een koelkastje en gaspitje daar zodat je zelf 's avonds wat kan koken?
Als je zo druk bent dan is dat voor je eigen humeur natuurlijk ook niet goed. Zonder af en toe een rustmoment in te lassen zul je alleen maar meer gestrest raken en meer en meer dingen gaan je dan irriteren.

Nee, ik huur geen ruimte of pand. Ik doe diensten aan huis, dus mijn auto is eigenlijk de plaats waar ik het meeste verblijf (tussen de klanten door bedoel ik)

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:36

Jeetje dan heb ik het nog luxer,

Ben 23, betaal niks en me mams doet de was zelfs nog.
Ik kook wel voor mezelf, maar dit meer omdat ik iets bewuster op mijn eten let en altijd net na etenstijd thuis kom.

Snap je frustratie wel TS.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:37

Ik vind, nu ik je verhaal zo lees, niet dat je moppert. Ik lees veel frustratie en als het echt zo is zoals je hier nu stelt, kan ik me dat ook wel voorstellen.

Wat je er aan moet doen? Ik denk dat er niet veel gaat veranderen, ik denk dat je het beste op zoek kunt gaan naar een plekje voor jezelf.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:44

Ts, het gaat dus duidelijk niet over het bedrag op zich, er zit gewoon een hoop frustratie. Aan sommige dingen kan jij niks doen, maar neem het in eigen handen voor zo ver het kan. Je gaat idd je zus niet kunnen veranderen dus ik zie 3 mogelijkheden:
-toch nog een keer het gesprek aangaan. Maar dit zal allicht niet veel veranderen, of toch niet op lange termijn.
-asap verhuizen en tot dat mogelijk is op je tanden bijten.
-idd een combi-oventje en kleine koelkast kopen voor op je kamer. Ik heb dit (andere omstandigheden) ook gedaan en dat ging best hygiënisch hoor. Het kwam aanvankelijk wel niet goed over, maar mijn probleem was wel opgelost ;-) Neem dan nog energiezuinige apparaten en niemand die ook kan zeuren over bijkomende elektriciteitskosten ;-)

Probeer te aanvaarden dat je enkel jezelf en je eigen houding hierin kan veranderen. Plan trekken tot je uit het huis bent.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:52

Niet alles gelezen maar ts volgens mij ben je gewoon toe aan een eigen plekje. Op dit punt is er gewoon teveel wat niet voor jou werkt even ongeacht of dat terecht is of niet. En zover ik heb gelezen is erover in gesprek gaan niet echt mogelijk of heeft het niet de gewenste uitkomst. En weer geldt of dit nou terecht is of niet het werkt niet voor jou.

Ik vind het echt bizar hoe "normaal" het blijkbaar is (hier) om je ouders te betalen als je "volwassenen" bent. Én dat als je dit niet hoeft te doen of het is máár €100/200 en verder niks dat je het luxe hebt :wow:.

Mijn ouders zien me al aankomen met een bijdrage := nou echt niet.
Laatst bijgewerkt door lisem94 op 25-08-16 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:56

Een koelkast op je kamer is niet onhygiënisch, gewoon regelmatig schoonmaken en goed bijhouden wat nog wel en niet gegeten kan worden. Als je regelmatig kijkt en gewoon weg gooit wat over de datum is is een koelkast werkelijk niet vies :)! Ik zou dit gewoon doen als ik jou was, oplossing voor al je problemen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:00

Hebben jullie in huis niet een ruimte die niet gebruikt wordt? Een ruimte die jij kan inrichten als kantoortje voor jezelf, waar je aan je eigen bedrijfje kan werken (de administratie, reclame enz) en waar je dan ook een koelkastje en wat eten kan bewaren? Zo heb ik vroeger onze kelder verbouwd tot kantoor toen ik mijn eigen bedrijfje begon. Stond vol rommel, en heeft me een tijdje gekost om helemaal op te ruimen en bewoonbaar te maken, maar zo'n eigen plek was gewoon heerlijk! Ik had daar ook een eigen campingkoelkastje voor wat blikjes fris en een hoop ruimte voor mijn eigen spullen.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:05

Ik denk eerlijkgezegd ook na je laatste relaas te hebben gelezen, dat uit huis gaan nu de beste optie voor je is.

Misschien is het rustiger als je zus weer uit huis is, en kun je van daaruit gaan kijken of je eventueel die 250 euro per maand die je nu aan vaste lasten hebt op kunt schroeven naar 300 of 400 euro, en of je daarvan een apartement of een kamer in een apartement met andere jong-werkenden kunt vinden. Desnoods huur je geen woonruimte maar een goedkoop kantoor-kamertje in een pand waar ook een keukentje is, en ga je écht enkel nog alleen naar huis om te slapen en douchen.

Je klinkt alsof je toe bent aan een ruimte voor jezelf waar je zélf de spullen en het etenswaren kunt kiezen en gebruiken zoals jij wil. :j

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 15:08

Moest ik budget hebben, was ik al lang uit huis gegaan!
Maar het weinige wat ik over heb per maand, wil ik dan eerder even sparen voor onverwachte dingen ofzo.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:44

Onderwerp: Thuiswonend en werken, bijdrage betalen.

ikkebenhier schreef:
Moest ik budget hebben, was ik al lang uit huis gegaan!
Maar het weinige wat ik over heb per maand, wil ik dan eerder even sparen voor onverwachte dingen ofzo.

Ts ik had in mijn studentenkamer ook een tafelmodel koelkast met klein vriesvakje. Daarop stonden mijn ontbijtspulletjes. Ik deed altijd netjes alles meteen afwassen. En ik ben echt heel netjes hoor! Onhygienisch etc is dat echt niet als je netjes afwast/opruimt en je koelkast af en toe schoonmaakt en zorgt dat er geen dingen te lang in blijven liggen. Ik ha een fijn model dat weinig geluid (alleen af en toe aanslaan verder stil) msakte en ik ben een lastige slaper!

Ik denk nl dat het grootste probleem hier je zus is, en dit is denk ik toch de enigste oplossing zolang je niet op jezelf kunt wonen. De kosten zullen denk ik minimaal zijn, dus dat zou ik dan maar op de koop toe nemen.

En ben je al bij de woningbouwvereniging ingeschreven?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:45

Ik zal nooit maar dan ook nooit kostgeld of een bijdrage vragen aan mijn dochter. Ze mag net zolang bij mij blijven wonen als ze wil en ik eet liever een boterham minder dan dat ik een bijdrage vraag aan mijn dochter. Ik ga er vanuit dat als ze werkt en een goede baan heeft dat ik haar tegen die tijd zoveel normen en waarden heb bijgebracht dat ze uit zichzelf weleens boodschappen zal doen of een keer naar de slager/bakker zal gaan en wat meebrengt. Verder wil ik liever dat ze haar geld opspaart om een huisje te kunnen kopen later.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:46

Ik ben tijd terug noodgedwongen terug bij mn vader gaan wonen(ik ben 29 overigens, fulltime werk). Ik betaal ook geen cent "kostgeld" maar heb wel de afspraak dat ik de boodschappen doe en voor het eten zorg.
Uiteindelijk komen we dan sam-sam uit(weet de hoogte van de vaste lasten en dat is door een bijna afgeloste hypotheek en een klein huis dus qua stookkosten niet bijzonder niet zo hoog)

En tuurlijk ook wij hebben wel een "storing" wbt misgrijpen, haal je wat lekkers(reep chocolade/pak koekjes oid) en dan is het op voor ik denk hmm lekker neem er stukje oid(pa is thuis overdag aangezien hij met vervroegd pensioen is en ik werk fulltime) dus hij heeft iets meer tijd om de kast te plunderen :p
Ach kan er niet wakker om liggen, iets dat ik heel graag wil haal ik en peuzel ik te plekken op haha en anders is het pech.(Overigens als mn pa er achter komt dat het brood bv sneller is gegaan gaat hij zonder mokken/klagen of iets te zeggen naar de bakker en haalt hij brood.)
Gisteren is hij naar de super geweest en heeft hij drinken ingeslagen ivm de hitte, ging sneller als ik had verwacht maar hij zei ook, ik ben de enige die er van drinkt (ik ben op werk natuurlijk) dus dan maakt hij daar ook geen punt van.

Andere kant haal ik ook geregeld zaken tijdens het boodschappen die ik met geen vinger aanraak, klaag ik ook niet over.

@TS maak goede afspraken wat je van elkaar verwacht en ga beide!! daarna niet lopen mokken van die haalt dit en die haalt dat niet blablabla, dat moet je dan echt loslaten!
En wbt je zusje die zou van mij als ouder toch een dikke vette schop onder dr reet krijgen :o
Dan maar trammelant in de tent, zo ga je niet met je ouders om.

En mocht je er niet uitkomen, inderdaad koelkastje op je slaapkamer, wbt hygiëne, durf te stellen dat dit vaak nog schoner is(is immers in je eigen "leefgebied" ) als de gemiddelde keukenkast, daarnaast kan je het dan ook gewoon zelf schoonmaken
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 25-08-16 15:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:55

Mag ik vragen wat volgens jou dan wel een oplossing is? Je eigen eten kopen kan niet, met ze praten kan niet, een eigen koelkast hebben kan niet...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:55

Suzanne F. schreef:
Ik zal nooit maar dan ook nooit kostgeld of een bijdrage vragen aan mijn dochter. Ze mag net zolang bij mij blijven wonen als ze wil en ik eet liever een boterham minder dan dat ik een bijdrage vraag aan mijn dochter. Ik ga er vanuit dat als ze werkt en een goede baan heeft dat ik haar tegen die tijd zoveel normen en waarden heb bijgebracht dat ze uit zichzelf weleens boodschappen zal doen of een keer naar de slager/bakker zal gaan en wat meebrengt. Verder wil ik liever dat ze haar geld opspaart om een huisje te kunnen kopen later.

Gefeliciteerd. Hoe is dit relevant voor de vraag van de ts?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:59

Vjestagirl schreef:
Gefeliciteerd. Hoe is dit relevant voor de vraag van de ts?

Ze vraagt een mening hierover van werkende en thuiswonende bokkers. Ikzelf heb ook jaren bij mijn moeder gewoond zonder bijdrage te betalen en dit zal ik bij mijn eigen dochter ook absoluut niet doen.
Mijn mening is dus dat ik het niet vind kunnen om dit aan je eigen kinderen te vragen.