Sinds begin deze maand woon ik eindelijk op kamers, in een huis wat voorheen hoogstwaarschijnlijk een een-gezins woning was en nu via een woningbouw verhuurt word onder studenten/kamerhuur. Ik woon hier met 3 huisgenootjes. Nu is het opzich een redelijk nette woning, maar wel een gevalletje 'alles werkt en daar houd het mee op'.
We hebben een douche met toilet boven, en een enkel toilet beneden. Het toilet beneden is betegeld, wat al een wonder is gezien de rest van de straat dit ook al niet heeft dus waarschijnlijk heeft een van de vorige bewoners dit zelf gedaan. Maar bij de badkamer is dit echter niet het geval. Het is een inpandige badkamer dus qua doorluchten is het best lastig, tenzij ik mijn eigen kamer deur open zet en de ramen open heb. Er zit wel een afvoer systeem in echter zit deze gekoppeld aan onze afzuigkap en deze kunnen we niet de hele dag aan laten staan. Afijn, de badkamer vloer is een blauwe plastic plaat, zo eentje die je vind in camping douches. Ben even de precieze benaming kwijt, echter niet heel ideaal dus. Bij de wastafel zit ook een soort kuiltje in de plaat waardoor ik elke keer bang ben dat ik er doorheen zak
De wanden zijn van een soort gelijke plastic platen, met witte randen. Je raad het al, door de slechte lucht toe- en afvoer en het ietwat studenten gemak zit er best veel schimmel in de badkamer en de witte randen slaan enorm snel bruin uit. Ik ben van de week bezig geweest met HG Schimmelreiniger, maar dit haalde vrij weinig uit. Nu ben ik niet het type smetvrees, maar heel erg prettig vind ik dit persoonlijk niet en heel mooi is het al helemaal niet. Uiteraard, het is een studentenhuis, maar een 'chille' badkamer is natuurlijk wel fijn. Het laten betegelen van de badkamer zal waarschijnlijk gigantisch in de kosten gaan lopen en ik betwijfel ten zeerste of mijn huisgenootjes dat zien zitten en uiteraard heb ik zelf ook geen oneindig budget. Nu is Bokt een vrij groot forum en ik was benieuwd wat jullie me aanraden hiermee te doen. Het schoon krijgen hiervan heb ik tot dusver nog niet voor elkaar gekregen en ook al weet ik dat het schoon is, het oogt nog steeds vrij .. viezig.
Ik hoop niet dat jullie nu een of andere ontzettend ranzige badkamer voor je zien, want het is geen gevalletje Rob Geus dramatiek
Maar Bokt, wat zouden jullie hiermee doen?Thanks voor het lezen

Je zou eens (gratis!) advies kunnen vragen aan het KAB (Kamerbewoners Adviesburo) over deze situatie