[WN] aankondiging trainerpoll's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 07:44

spotless schreef:
Dan zouden namelijk al die trainers een 100 % gelijk paard onder hun kont moeten krijgen voor een x periode, waarbij er ook nog gedurende die gehele periode gelijke omstandigheden zouden moeten gelden (dus dezelfde bodem bv.) En gedurende die x periode moet er dan ook 24/7 toezicht zijn van telkens dezelfde, objectieve persoon. Anders wordt het al gauw appels en peren vergelijken.....
Gr. Marion

Wat een onzin

Als men cocoskoekjes gaat vergelijken dan is het ook niet zo dat je dan wel cocoskoekjes met elkaar gaat vergelijken met exact dezelfde ingredienten Haha!
Je vergelijkt een product dat de fabrikant cocoskoekje noemt.
Je gaat kijken hoeveel cocos er werkelijk in zit en of er verschil is in bite.
Ze worden ook nog eens geproefd door verschillende mensen om een bepaald smaak verschil op te vangen.
Een trainer is net een cocoskoekje Cool

PS

Er wordt alleen gevraagt of een trainer *overmatig* is,dus niemand hoeft bang te wezen dat zijn of haar rijkunde onder vuur komt te staan Tong uitsteken Cool

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 08:43

Als ieder nu alleen reageerd ,die de betreffende trainer in de inrij-arena aan het werk heeft gezien en/of misschien ook ZELF een paard daar in training heeft gehad en/of de trainer veel thuis heeft zien trainen,dan kan je daar toch wel een mening over hebben?
Anders heb je gewoon "geen mening"(als je wel veel op wedstrijden bent,maar de desbetreffende trainer nooit hebt gezien) of stem je niet!

Corine,betekend dit ook ,nav van je reactie, dat je het niet ziet zitten om ook een poll te krijgen? Je staat tenslote ook in de lijst!

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 09:17

Ludo schreef:
Daarnaast vraag ik me af of de WN'ers op Bokt representatief zijn voor heel westernrijdend Nederland Clown

Dat zijn er maar echt heel weinig
Kun je misschien wel op je vingers natellen.
En de overigen zouden dan moeten uitmaken wat een goede trainer is.
Je kunt nu bij voorbaat al weten dat wanneer er bepaalde trainers aan de beurt zouden komen in een poll dat die bijvoorbaat al overmatig gestemd worden.
Wat is het nut dan van een poll nul komma nul

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 09:34

Freckels nogmaals: wie hier een goede trainer is, is ABSOLUUT niet aan de orde.

Het gaat erom wat mensen vinden van het gedrag in de inrijbak, of als ze ze thuis hebben zien trainen het gedrag tijdens het trainen.

Het gaat om de welzijnsvraag. Naar aanleiding van al die terugkerende topics over welzijn.

Bijvoorbeeld: ik heb Dave Young in de inrijbak altijd netjes zien rijden. Daar heb ik een mening over. Verder weet ik uit eigen hand dat hij zijn paarden erg jong aanrijdt. Ik zal dus i.p.v. heel erg netjes stemmen voor toelaatbaar en dat toelichten bij de poll van Dave. Over hoe mooi hij rijdt, hoe goed hij traint o.i.d. kan ik me niet uitspreken. Dat kan alleen een jury (geval 1) of iemand die les van hem heeft (geval 2).

Waar zijn jullie eigenlijk bang voor?

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 09:44

het is niet zo dat de mensen er bang voor zijn, maar kijk nu even naar de poll van diana, 5 ontoelaatbaar en geen enkele uitleg daarover, en als een ruiter zoekt naar een trainer en ziet hier al 15 % negatieve stemmen staan , belt hij/of zij niet eens meer op om te vragen of ze les geeft.
dat is nu opgesloten in deze poll.
en dan kan jij wel zeggen, maar dat is niet onze bedoeling, maar zo wordt het wel gelezen.
en ja chris, ze moet dan aan pr gaan doen, als er te veel geen mening staat??ze rijdt al heel lang geen wedstrijden, assisteert alleen.
dit soort polls lijken goed, maar kunnen heel verkeerd uitpakken.

rinus

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 09:53

Het gaat erom dat de regels op reclame/commerciële berichten zomaar even veranderd worden, omdat de moderator het wel interessant vindt om de meningen over trainers/ruiters te horen. Als onze minister-president J.P. Balkenende het niet eens is met 120 km/uur als maximaal toegestane snelheid op de snelweg, betekent dat ook niet dat hij die regel zelf maar even verandert

In een eerder berichtje schreef Anya dat het eigenlijk niet eens zo om de ruiter zelf ging maar om wat men wel en niet toelaatbaar vindt in de inrijarena. Dit bericht kan ik nu niet terugvinden, zal wel verwijderd of gewijzigd zijn, maar volgens mij kun je daar dit topic net zo goed voor gebruiken
[WN] WRODL - deel 5 - inrij-arena

Daarnaast snap ik niet helemaal dat je een lijst van instructeurs uit de WHW haalt, en het vervolgens over ruiters in de inrijarena gaan hebben. Beetje appels met peren vergelijken IMO. Zie het stukje van Jeddah over de poll van Diana Pieters:
Citaat:
Als ik nu al de Poll van Diana Pieters bekijk en lees dat Rina verteld dat ze nooit op wedstrijden rijdt, maar groomed, hoe kan ze dan nu al 4 stemmen hebben die "ontoelaatbaar" zijn?
Ik heb Diana 1 keer ontmoet, nog nooit met een paard bezig gezien, maar nu ik dit zo lees, zou ik er, bij wijze van, ook geen paard heen willen brengen. Dit soort dingen blijven toch onbewust hangen, en wie zegt dat degene die gestemd hebben op "ontoelaatbaar" haar ooit met een paard bezig gezien hebben? En dat die mensen er ook nog verstand van hebben?

Naar mijn mening dient een moderator, net als een jury op wedstrijden, objectief te zijn en dat is hier op dit forum duidelijk niet het geval

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 10:10

Bovenaan dit topic staat de toelichting Ludo. Het gaat om trainers (open ruiters) in de inrijbak (daar zien we ze rijden) of als je ze thuis hebt zien trainen ook daar. Heb je dat niet: dan is het antwoord geen commentaar.

Objectiviteit is een interessant begrip. In de eerste plaats bestaat objectiviteit niet. In de tweede plaats is juist een lijst met alle trainers die aan bod komen zo objectief als maar mogelijk is in de Nederlandse maatschappij. Je hebt immers altijd te maken met een niet objectieve doelgroep, hoe je je 'steekproef' ook trekt.

Het is dan ook juist de mening van westernruiters (en die zitten rijp en groen op bokt) die interessant is. Waar ligt volgens deze mensen nu die steeds aangehaalde grens van toelaatbaar omgaan met paarden (o.a. in de inrijbak?). Die grens ligt voor iedereen anders. En als je ooit wat wil doen aan het door vele aangehaalde ontoelaatbare gedrag, dan zul je moeten kijken wat wij nu wel toelaatbaar vinden.

Met betrekking tot objectiviteit van jury-leden: zij kunnen objectiviteit nastreven. Maar zullen dat nooit zijn. Lees hiervoor bijvoorbeeld ieder boek waarin beoordeling een rol speelt. Iedere beoordelaar neemt de eigen set van waarden en normen mee tijdens de beoordeling.

jouw begrip van objectief zijn vind ik getuigen van naieviteit Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 10:14

westernworld schreef:
het is niet zo dat de mensen er bang voor zijn, maar kijk nu even naar de poll van diana, 5 ontoelaatbaar en geen enkele uitleg daarover, en als een ruiter zoekt naar een trainer en ziet hier al 15 % negatieve stemmen staan , belt hij/of zij niet eens meer op om te vragen of ze les geeft.
en dan kan jij wel zeggen, maar dat is niet onze bedoeling, maar zo wordt het wel gelezen.
en ja chris, ze moet dan aan pr gaan doen, als er te veel geen mening staat??ze rijdt al heel lang geen wedstrijden, assisteert alleen.

rinus

Ach wat een onzin Rinus... het enige dat er staat is dat er veel mensen vinden dat ze heel erg netjes omgaat met haar paarden en kennelijk ook een paar mensen vinden dat ze niet aan hun standaard voldoet. Er zijn mensen die vinden dat iedere correctie van een paard teveel is. Als Diana haar paarden corrigeert, dan zullen die mensen ontoelaatbaar stemmen. Zoiets komt in de totaal-statistiek niet eens terug. Bovendien blijft deze poll maar 5 dagen staan.

Verder doe je mensen tekort: mensen kiezen echt wel op een andere wijze voor een trainer als o.b.v. een poll.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 10:20

Wat een domme poll's

Anya schreef:
Het gaat om de welzijnsvraag. Naar aanleiding van al die terugkerende topics over welzijn.

Dit heeft met de ruiters en het publiek te maken, slechts indirect met de trainers. Waarom zou je dan een poll over trainers maken Verward
Als het gaat om de welzijnsvraag, bediscusieer die dan, en niet, als je uitgepraat bent, de trainers.
Want je krijgt natuurlijk altijd discussie over de stemmen. (Zie je nu al)

Volkomen overbodig deze poll's. Vind ik.

Citaat:
Waar zijn jullie eigenlijk bang voor?

voor woezels Nagelbijten / Gniffelen

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 10:20

Toch lijkt het me wel zo eerlijk dat als je stemt, je een toelichting geeft. In dit geval zullen dan veel mensen een toelichting geven en heb je niet zoveel "guts" nodig om je mening daartussen te zetten. In de poll van Diana bijvoorbeeld ben ik enorm benieuwd naar het "waarom" van de mensen die "ontoelaatbaar" hebben gestemd.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 10:21

Ja daar ben ik het wel mee eens bubbels... als ik kies voor ontoelaatbaar zou ik dat er altijd bijzetten.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 10:25

Ik ga het overal bijzetten, ook als ik "geen mening" kies. Misschien wel leuk, het goede voorbeeld geven. Schijnheilig Haha!

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 10:45

Beste Anya,
Een open ruiter is iets anders dan een trainer. Niet ieder persoon die in de open klasse start geeft ook les. Er kunnen ook andere redenen zijn waarom een persoon in de open klasse rijdt. Als je dan al polls wilt maken doe dat dan volledig en kopieer niet zomaar een lijstje uit de WHW die dus niet bepaald compleet is Lips are sealed

En tuurlijk neemt iedere jury ook zijn eigen set van normen en waarden mee, maar het zijn natuurlijk de regels van de organisatie waarbij zij aangesloten zijn die bepalen op welke manier de jury jureert.

Ik blijf erbij dat ik het not-done vind dat een moderator een mening geeft over ruiters.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 10:53

Ludo schreef:
Beste Anya,
Een open ruiter is iets anders dan een trainer. Niet ieder persoon die in de open klasse start geeft ook les. Er kunnen ook andere redenen zijn waarom een persoon in de open klasse rijdt. Als je dan al polls wilt maken doe dat dan volledig en kopieer niet zomaar een lijstje uit de WHW die dus niet bepaald compleet is Lips are sealed

En tuurlijk neemt iedere jury ook zijn eigen set van normen en waarden mee, maar het zijn natuurlijk de regels van de organisatie waarbij zij aangesloten zijn die bepalen op welke manier de jury jureert.

Ik blijf erbij dat ik het not-done vind dat een moderator een mening geeft over ruiters.

Ik ben moderator. Mijn opdracht daar is om alert te zijn op ruzies, persoonlijke vetes of ontoelaatbare zaken volgens de boktregels. Daarnaast ben ik westernruiter. En heb ik net als alle westernruiters een mening. Die mag ik geven in Nederland gelukkig wel. Bij mijn weten mogen alleen leden van het koningshuis zich geen politieke mening aanmeten. Voor het overige mogen zelfs zij zeggen wat ze ergens van vinden.

Nee niet iedere open ruiter is een trainer. Maar wel is iedere trainer die wedstrijden rijdt een open ruiter. Het gaat hier om de professionals en hun voorbeeldfunctie wellicht. Als je goed kijkt dat staan er al twee trainers bij die niet in de WHW staan. Ik ben begonnen met de WHW-lijst. Maar die wordt aangevuld met alle bekende trainers. Ik heb er al een flink aantal doorgekregen van diverse WN-bokkers Lachen

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 10:56

Anya schreef:
Ik ben moderator. Mijn opdracht daar is om alert te zijn op ruzies, persoonlijke vetes of ontoelaatbare zaken volgens de boktregels. Daarnaast ben ik westernruiter. En heb ik net als alle westernruiters een mening. Die mag ik geven in Nederland gelukkig wel. Bij mijn weten mogen alleen leden van het koningshuis zich geen politieke mening aanmeten. Voor het overige mogen zelfs zij zeggen wat ze ergens van vinden.

En volgens mij heb ik Bart ooit horen zeggen dat een moderator die actief aan bepaalde discussies deelneemt in die discussies niet als moderator op mag treden

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 10:59

Ik treed ook niet aktief als moderator op. Ik plaats poll's. Dat mag Lachen
En is overigens in goed overleg gegaan.

Waar mensen aangeven dat het niet mag volgens boktregels of nederlands recht heb ik toelichting gegeven. Maar als jij mij hier bijvoorbeeld gaat uit maken voor *onnoemelijk scheldwoord*, dan zal ik een andere mod moeten vragen dit op te lossen. Ik ben dan nl. partij. Ook als in dit topic mensen elkaar in de haren gaan vliegen, grijp ik niet in als mod, maar vraag een andere mod.

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 11:57

Ben benieuwd naar de volgende lading Poll's ..... Vingers aflikken Haha!

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:35

Anya schreef:
Het gaat niet om de aanhang in aantallen... Het gaat zelfs niet echt om de trainers. Er wordt geen uitspraak gevraagd over hoe goed je iemand vindt rijden of hoe goed hij/zij lesgeeft of paarden traint. Het gaat slechts om de mening van bokkers over wat al dan niet toelaatbaar is bij trainen. Dat is een subjectieve mening. Maar wel relevant gezien de steeds terugkerende onderwerpen over hoe er gereden wordt op wedstrijden en dan met name in de inrij-arena.

OK, maar dan lijkt het dus in de verste verte niet op een vergelijkend warenonderzoek. Het is dan dus slechts een inventarisatie van de meningen van de westernbokkers.

Best leuk misschien, alleen zou ik die meningen dan graag onderbouwd willen zien. En dan natuurlijk vooral de hele positieve en de hele negatieve, want wat moet je met iemands mening over iets zonder de motivatie Verward . (Kunnen de niet gemotiveerde stemmen door pollstarter gefilterd of geschrapt worden? Schijnheilig )

Gr. Marion

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:36

westernworld schreef:

rinus

Ik ga hier helemaal met Rinus mee, maar dat heb ik al uitgebreid toegelicht.

@jessiejanes, ja hoor, mijn naam mag er gewoon bij. Persoonlijk maakt het me zoals ik al schreef niets uit, ik ben gewoon niet eens met de manier waarop (anoniem, kijk naar Diana Pieters).

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:45

Ik vraag me ook af of Diana, Dave en Warren op de hoogte zijn van dat ze nu in een Poll staat waar iedere bokker, zonder toelichting op ze kan stemmen???

Ik vind op zijn minst dat er toelichting moet worden gegeven zeker als er negatief gestemd wordt.

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:47

Sluit me aan bij bovenstaande kanttekeningen: lekker makkelijk...met muis schuiven, klik, klaar! En toevallig had ik toch een schurft aan hem/haar, lekker anoniem een hak zetten. Ik denk dat dit niet de opzet is (toch??).

Ja Roos1, Diana heeft al gereageerd (WSW), ze is op de hoogte... Lachen

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 12:58

Roos1 schreef:

Ik vind op zijn minst dat er toelichting moet worden gegeven zeker als er negatief gestemd wordt.

Ik vind dat je altijd een toelichting moet geven.
Maar ik denk dat (wij kunnen dat niet dacht ik??) dat er nu een poll moet komen met de simpele vraag moet de trainers poll blijven.
met 2 simpele antwoord mogelijkheden ja of nee geen uitleg niets gewoon ja of nee.
Dus bij deze het verzoek om die poll Cool

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:00

Blaze schreef:
Ik vind dat je altijd een toelichting moet geven.
Maar ik denk dat (wij kunnen dat niet dacht ik??) dat er nu een poll moet komen met de simpele vraag moet de trainers poll blijven.
met 2 simpele antwoord mogelijkheden ja of nee geen uitleg niets gewoon ja of nee.
Dus bij deze het verzoek om die poll Cool

OK dan!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:19

En in tussentijd heb ik de polls verplaatst naar de Mesthoop. Eerst even wat overleg afwachten in het moderatorteam.

Overigens als reactie op Blaze in:
[WN] aankondiging trainerpoll's

Het gaat er bij een vergelijkend warenonderzoek niet over dat de geteste waren precies gelijk zijn maar dat de test omstandigheden gelijk zijn.

In dit geval zou je dan dus verschillende trainers hebben met verschillende methodes. Maar 1 test methodiek en bij voorkeur iedere keer dezelfde mensen die de test uitvoeren.

Als dit laatste niet kan zorg je er voor dat je voldoende testers hebt om een statistisch gezien interessant (en dus gemiddeld) oordeel te kunnen vellen. Dit echter wel volgens de vastgestelde testmethodiek.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 13:26

oliebol heb ik het weer gedaan Cool