[Dienstmededeling] BoktNieuwsBrief van de maand oktober

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

[Dienstmededeling] BoktNieuwsBrief van de maand oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 20:23

Voorwoord van de redactie

Afbeelding
Van wie is deze tweeling en waarom zijn zij zo bijzonder?
foto: NkPrecious
Voor jullie zien jullie de twaalfde Bokt NieuwsBrief. Dat betekent dat de BNB haar eerste verjaardag viert! De nieuwsbrief van september is hier terug te lezen. De BNB is een afgeleide van het BBB. Hieronder kun je van de langere onderwerpen steeds een eerste alinea lezen, de volledige tekst staat dan in de berichten eronder.
Voor alle onderwerpen geldt dat we graag van jullie ideeën krijgen voor de volgende afleveringen; ook als je andere suggesties of opmerkingen hebt, kun je die kwijt op het speciale e-mailadres nieuwsbriefBokt@gmail.com. Elke nieuwsbrief verschijnt halverwege de maand, probeer daarom voor of rond de eerste van de nieuwe maand te reageren. Alle reacties worden gewaardeerd. Zo kun je ons ook suggesties voor '...' van de maand toesturen, maar ook je vermoedens voor wie het teamlid van de maand is.

Vorige maand vroegen we jullie om een nieuwe naam te verzinnen voor de nieuwe rubriek waarin random leuke, bijzondere en aparte quotes van heel Bokt in te vinden was. Twee mensen stuurden een naam of namen in. Voorlopig heet de rubriek "quotjes van de maand". Iris1702 was de inzender met als idee erachter dat het lekker makkelijk te (ont)houden is. Deze maand staat de rubriek quotes van de maand in het teken van de Wereldruiterspelen (WEG). Tijdens de WEG is er een apart forum geopend waar je al je vragen en nieuws omtrent de WEG kon stellen en/of plaatsen. Eén quote'tje zal wat buiten de boot vallen. We kregen deze van een Bokker toegestuurd, waarvoor onze dank.
Verder zijn er plannen voor een nieuwe rubriek waarbij ook jij een actieve rol kan spelen. Je zal hier in de volgende BNB meer lezen, dus zorg ervoor dat je er volgende maand weer bij bent. Veel leesplezier!

Lielle, Sammie, Yasmine

Highlights van de afgelopen maand

WEG
Ja, je wordt er nog even mee doodgegooid. Tot onze eer kregen we er een heuse NOS commentator als Bokt-lid bij die ons op de hoogte hield wanneer de WEGbeelden bij de NOS te zien was. Ook kregen we verschillende pb's van mensen (waarvoor onze dank) die ons wilde wijzen op het volgen van de cross via een speciale helm. Je kunt de rit meemaken in het volgende topic: [SGW-ITP] WK Kentucky, kijk en beleef mee!!
Nederland heeft het goed gedaan tijdens de WEG. Van weinig betekenis bij het springen, maar des te succesvoller bij de dressuur. Edward Gal zette alle te winnen prijzen op zijn naam en zorgde er samen met Imke Schellekens-Bartels, Hans Peter Minderhoud en Adelinde Cornelissen voor dat Nederland de landenwedstrijd op hun naam zette. Adelinde Cornelisse had te maken met pech... enorm veel pech.. Parzival beet op zijn tong en daardoor werd de combinatie uitgebeld. Het verschrikkelijkste wat je kan overkomen tijdens zo'n evenement.
Bij de reining deden de Nederlanders het ook zeer goed, helaas net niet goed genoeg voor een medaille.
Tim Lips was de enige Nederlandse deelnemer in de eventing, maar door een valpartij tijdens de cross mocht hij niet meer verder. De eventingliefhebbers konden aansluiting vinden bij de Belgische deelnemers en niet voor niks. Karin Donckers werd uiteindelijk vierde. De Belgen hadden nog meer reden tot feest. Philippe Le Jeune mag zich de komende vier jaar wereldkampioen springen noemen. De verdediger was eveneens een Belg, Jos Lansink. De Nederlanders deden het eveneens goed bij de para-dressuur en ook het vierspannen is aan de Nederlanders besteed. Een kleine smet op de Wereldruiterspelen. Vlak voor de start van de marathon bleken spullen van IJsbrand Chardon, vermoedelijk moedwillig, vernield te zijn.

Bokt staat op de kaart
Ja.. da's leuk :D Welke kaart? Nu, dat gaan we natuurlijk uit de doeken doen. ;) Bokt staat dus op de XKCD internet map. XKCD is een webcomic en volgens de maker 'a webcomic of romance, sarcasm, math, and language', en heeft diverse awards ontvangen. Deze persoon heeft aan de hand van hoe aanwezig verschillende sites op het internet zijn, een kaart gemaakt van de online wereld, met daarin elk 'land/werelddeel' proportioneel weergegeven met de dagelijkse activiteit (aantal posts/chat/stats/etc). Je kan de kaart in het volgende topic bekijken [LN] Bokt staat op de kaart (tip klik op de large versie en zoek rechtsonder).

Nieuws
Deze maand barstte VN wederom eens ouderwets gezellig uit zijn voegen. Eigenlijk wel twee keer deze maand. De eerste keer was tijdens de WEG. Twee weken topsport in optima forma. Velen keken via de FEI livestream, soms zelfs 's nachts :roll: . De meesten hebben waarschijnlijk gewoon via de televisie (Nederlands, Duits, Engels, Eurosport) gekeken.. op eveneens de meest gekke tijden. De andere keer was gisteren toen eindelijk bekend werd gemaakt dat Totilas, de hengst waarmee Edward Gal vele successen mee heeft geboekt, is verkocht aan de Duitse Paul Schockemöhle. Die vermoedens de sportrechten heeft verkocht aan de stiefmoeder van Matthias Alexander Rath. Als ook Totilas het toevoegsel Unicef zal krijgen, zal Unicef er bij mee zijn.

Nieuw Boktrecord
Dankzij de WEG mochten we wederom een nieuw meeste-gebruikers-online-op-hetzelfde-moment record vestigen. [FZ] Nieuw boktrecord!! Het grootste aantal gebruikers online was 2755 op 28 sep 2010 op 21:06 uur. Cayenne zal met trots terugkijken op deze dag.

Topic van de maand
Als topic van de maand staat een bijzondere tweeling centraal: [KS-ITP] Een hele bijzondere tweeling . Ben jij benieuwd waarom deze tweeling en het verhaal zo bijzonder is. Kijk dan snel in het bijgaande topic.

Andere opvallende topic's
Ook bijzonder zijn de volgende topic's;
[LZP] Mijn vader, vandaag 2 jaar geworden!
[BB] ik tegen dierenbeul

Discussie van de maand
Dit keer is weer de beurt aan een rijtechnisch onderwerp. Er loopt al een tijdje een discussie op RT-D waarin diehard dressuurmutsen en stoere springers ervaringen uitwisselen over trainingsmethoden, duikboten, instructeurs, galopbalkjes en de WEG. Meer weten? Kijk hier: [RT-D] Dressuur voor Springruiters en Springpaarden.

Nieuwstopic van de maand
Hierboven was het al aangehaald maar op de valreep werd het wel duidelijk dat er natuurlijk maar een topic deze titel kon krijgen, de verkoop van Totilas was in een paar uur tijd al tientallen pagina's lang.

Quotes van de maand

Quotes van de maand
Deze maand vonden in het Amerikaanse Lexington, Kentucky de Wereldruiterspelen plaats. In de meer populaire sporten die er zijn binnen de paardenwereld vochten de deelnemers gedurende twee weken om de titel Wereldkampioen. Er was een speciaal forum geopend: [WEG] World Equestrian Games en op dat forum zijn maar liefst bijna anderhalve HK-topic volgekletst over de prestaties van de deelnemers. En dat zorgt voor leuke, aparte en lieve quotes op het WEG forum, maar ook op VN.

We kregen ook een quote toegestuurd van IndianLady ( +:)+ ), zij kwam onderstaand tegen en stuurde deze naar ons.

Arvanti_haf schreef:
Dit jaar heette alle kleintjes Duk, D + uk, volgend jaar wordt dat moeilijk, om voor over 2 jaar nog maar te zwijgen...
F+uk

;)

Gr IndianLady

Je vindt hier de quotes over de WEG.

Het virtuele bloemetje

Het bloemetje gaat naar..
Deze maand gaat het bloemetje naar een Bokker die vorig jaar met haar dochtertje voor een onderzoek naar het ziekenhuis ging.(xXGRIETJEXx @ [MW] Hoe een standaard onderzoek ons leven alweer op z'n kop zet!) Tot haar grote schrik bleek haar dochter een ernstige aandoening te hebben, waardoor vervolgonderzoeken noodzakelijk bleken te zijn. Deze maand stond een vervolgonderzoek gepland en dat de uitslag later deze maand doorgebeld werd. Helaas werd TS veel eerder dan gepland opgebeld, omdat er iets ernstigs is geconstateerd. Zoals het nu lijkt is het niet levensbedreigend, maar vanaf deze plek hopen we dat dit virtuele bloemetje helpt en steun biedt.

In de spotlight: interview met een opvallende Bokker

Interview
Deze maand helaas geen interview. Voor de volgende maand hebben we (hopelijk) een hele interessante Bokker aan de haak geslagen. Weer een reden om de kalender af te strepen tot de volgende BNB.

Wikinieuws

Vorderingen van deze maand
We hebben afgelopen maand helaas afscheid moeten nemen van 3 Wikimoderators: Banjer, Suelza en WildWings, we willen hen op deze plaats nogmaals bedanken voor hun inzet! Ondanks hun vertrek is er hard aan de Wiki gewerkt. Lees hier meer over de vorderingen van deze maand!

Persoonlijkjes

De persoonlijke wist-je-datjes van de teamleden..
Benieuwd wiens man zich op Bokt aanmeldde en vervolgens bestookt werd met vragen zoals: "Ben je nog vrijgezel????", Benieuwd welke teamleden zich weer helemaal aan hun IJslandergekte hebben overgeven? Lees dan snel hier!

Testrecept

Het testrecept
Deze maand is er op VT een topic geopend om de rubriek Testrecept een nieuw of ander leven in te blazen. Heb jij een idee hoe? Neem dan hier een kijkje en laat het weten: [VT] Hoe verder m.b.t. het testrecept.

Afbeelding
Lielle met Trammelant
Het verhaal van .... Lielle

De dame op de foto hier naast is natuurlijk onze enige echte Lielle, een teamlid die al verschillende kleurtjes heeft gehad binnen het team. Bokker peanutbutter wist ons het goede antwoord te vertellen, in tegenstelling tot een collegakleurtje die echt geen idee had wie in de wcrollenpapier-jonge-dame kon zijn... :=

Lielle: "Een pennyfoto van Lielle, dat kan maar met een paard. Het paard dat zijn naam nooit heeft waargemaakt, maar die wel de trend heeft gezet voor onze andere paardennamen. Het paard dat mijn moeder als grasgroene driejarige kocht, en zevenwtintig jaar deel van onze familie is geweest. Het paard dat als vierjarige voorzichtig rondhobbelde met een klein Lielleke in de manegeles, terwijl de pony’s aan de haal gingen. Het paard dat met een iets grotere Lielle ook duidelijk aangaf over een eigen mening te beschikken. Het paard dat je het bloed onder je nagels vandaan kon halen, maar dat ook zo ontzettend goed op zijn ruiter paste. Onze Trammelant, een echte F1 kruising (Odd Job xx x Ebora v. Odin van Wittenstein) en een paard dat nog altijd een speciaal plekje in mijn hart heeft."

Lees hier de rest van het verhaal van Lielle.

Afbeelding
Wie is dit?

Het verhaal van .... ??

Van wie oh wie is de volgende penny foto
Uiteraad ook weer de penny-foto-uit-de-oude-doos voor de volgende BNB.. Voor de een is die doos wat ouder en vergeelder dan voor een ander... Weet jij via nevenstaand teamlid op de witte pony is? Laat het ons dan weten of doe gewoon een gok. Stuur je antwoord op naar nieuwsbriefBokt@gmail.com.

Binnengekomen post

EngeltjeS vroeg ons of wij hun HK-topic Boer-zoekt-vrouw-topic in het zonnetje konden zetten. Als Topic van de Maand was het niet echt geschikt, maar we schenken wel graag aandacht aan het feit dat er diverse Bokkers zich opgegeven hebben. EngeltjeS zegt: "Het is zo gezellig in het topic, we staan voor elkaar klaar, en we kunnen ieder moment horen of we door zijn of niet." Neem hier een kijkje en lees welke Bokkers door zijn en wie niet: [HK] Boer zoekt vrouw 2010

Echwel wilde de ts van het volgende topic in het zonnetje zetten. [BEU] Wie verdient deze waardebon nou echt?!
Echwel wil x__Danielle via deze weg nogmaals enorm bedanken, "Ik mag zeggen dat ik nu de gelukkige eigenaar van de kaartjes ben, maar vind dat dit meiske even in het zonnetje mag worden gezet."

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 20:24

Citaat:
Is er bekend hoeveelste Darmen nu ligt?

Citaat:
Met angst en beven wachtten de meesten bovendien af hoe hun paarden hun eerste lange vliegreis zouden verteren. Ook Totilas, de hengst waarmee dressuurruiter Edward Gal nu al zeker lijkt van twee individuele wereldtitels, maakte op die manier zijn debuut. ‘Want ik kan moeilijk elke week met hem naar Schiphol rijden en een rondje met hem gaan vliegen’, reageerde Gal laconiek.
Citaat:
Citaat:
miep, miep, toet, toet, Digby moet snel naar Denemarken!

Echt, als er weer zo'n verslag komt aan het eind van de WEG, over het Hollandgevoel op bokt... MOET deze quote er sowieso in...

Ik krijg er helemaal een Looney Tunes beeld bij :')
Citaat:
Citaat:
Dat gave sinterklaaspaard is er nou op <3

Fuuufuuuu... Fuente ofzoiets toch? Dat is echt een lekkerding <3
Citaat:
Dit paard heeft zo;n zware hals dat ik de hele tijd bang ben dat ie voorover kukeld :D

Met betrekking tot het meeste mensen online record....
Citaat:
Komen nou alle 2755 mensen in hier vertellen dat ze er ook waren? :+

Nouja, ik was er (denk ik) ook! :))
Citaat:
Later wanneer ik kleinkinderen heb, zal ik hen vertellen dat oma er bij was toen bokt een nieuw record vestigde *\o/*

Understatement van de eeuw.... door een zeker paars nieuwsredactielid... die nu in Zwitserland rondstruint...
Citaat:
.... nu met die enorme drukte ook wel erg moeilijk. Ik kan het nog amper bij houden, en volgende week wordt het nog erger :+ ik denk dat we hoeveelheid WEG nieuws onderschat hebben.

Citaat:
Juh, een online portfolio die ik zelf heb gebouwd en waarop ik alles presenteer zodat ik hopelijk over 2 weken kan afstuderen.
Die WEG valt zeg maar net niet helemaal lekker :+

Citaat:
Oh interessant, ben benieuwd wat Totilas te zeggen heeft :')

Citaat:
Heeft 'ie trouwens make-up op ofzo? :o hij ziet er zo oranje uit _O-

Citaat:
Oh, Totilas heeft vier keer per dag een coming out :=. Adelinde, doe er wat aan!

En hoevaak dekt Totilas.. tenminste... dat was de vraag toch, Edward?
Citaat:
Breeding, we do it 3 times a week
:D :D :D

Citaat:
Citaat:
Imke HAHA

HAI OMA!

Jaaaa _O-
Citaat:
Citaat:
De FEI commentator vroeg zich af met welk wasmiddel dit paard wordt gewassen :')

witte reus

Soms doen papa's en mama's net alsof ze er óók verstand van hebben..
Citaat:
Vraagt mijn vader:
En, is Okidoki al geweest??

_O-

Citaat:
Citaat:
Mijn vader is grappig.

Zegt ie: 'Is dit Totilas?"

_O-

Beetje verkeerd gewassen en verkleurd :=

Citaat:
Citaat:
Mijn moeder belde gister ook om te vertellen dat we gewonnen hadden :+ :D

Als er weer een quote topic komt, moet deze er in, en die van gisteren :')
U vraagt... wij draaien... :Y)

Citaat:
haha mijn vriend: "hij heeft in elk geval de beste muziek, verder heb ik er geen verstand van"

nou en dat commentaar op NL3, appuyementen in galop, terwijl het draf was :Z :z

Gespreksverwarring wordt ook steeds groter :D
Citaat:
Citaat:
Citaat:
totilas zou zowiezo aangehouden worden tot en met de os...
dus lijkt me niet ;)

Ja, dat was toch voor dat drama rond Okidoki???????

drama rond okidokie? :')
w8 die snap ik niet :P
wat heeft okidoki met tot te maken :') _O-

Citaat:
"Die capriool hoorde absoluut niet bij de kur"

Joh :+

Citaat:
Citaat:
en...
wat kost edward wel niet? :')

Dat moet je Hans Peter vragen. Die heeft hem in bezit :+
Denk niet dat ie hem verkoopt ;)

achter de schermen werd bij het verzamelen wel gemeld....
Citaat:
ik heb alleen maar leuke quotes geript :D

en om af te sluiten..
Citaat:
;( en toen was er niks meer zwaar afkicken en wachten op Londen 2012

toedeloe Bokkies :wave: :wave:

Terug naar boven

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 20:26

Wiki Nieuws

Nog meer vorderingen van deze maand

Er is weer een aantal nieuwe artikelen geschreven. Het bestand van beroemde paarden en personen is weer verder uitgebreid met: Adios, Ajonc, Akteur, Emilion, Bojengel‎, Actueel, Bon Bravour‎ en Laura Bechtolsheimer. Ook is een aantal artikelen over paarden- en hengstenhouderijen aangemaakt: Paardenhouderij Boeve, Hengstenhouderij van Bommel, Hengstenhouderij Den Hoorn‎, Hengstenstation van Uytert. Verder is er na aanleiding van de World Equestrian Games een uitgebreid artikel geschreven over dit onderwerp en is het rassenbestand uitgebreid met de Groninger.

Er is een aantal artikelen met uiteenlopende onderwerpen uitgebreid met nieuwe informatie: Uptown, I&R regeling, Lusitano, Regenschurft. Ook zijn de KWPN lijsten verder aangevuld. Deze maand is de foto toevoegingen wat mager. We hebben hieruit een kleine selectie gemaakt: Orbaldo II, Tristan B, het hoofd van een Noord-Zweeds paard, het hoofd van een American Miniature Horse, een Groninger merrie.

Terug naar boven

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 20:26

Persoonlijkjes van de Teamleden

Wist je dat de man van Nuage zich ook stiekem op Bokt heeft aangemeld en foto's van zijn rijkunsten heeft geplaatst? En dat hij al meerdere PM's van Bokkers heeft ontvangen die dachten met een vrijgezel te maken te hebben :+
Neej neemt even tijdelijk een modbreak om zich volledig op haar stage en het opvoeden van Ollie de hond te richten :)
Jaja, Jans begint eindelijk aan een echte fulltime baan en is op het moment van verschijnen van het BNB alweer een dikke week aan het werk :D
Olympia binnenkort een nieuwe bewoner krijgt in haar huisje. Het om een mooie zwarte kitten gaat :+:
Imre, Berdien en Tessel hebben weer een ritje op het prachtige Vlieland achter de rug! De IJslanders waren weer geweldig, het strand was breed en verlaten en het was schitterend weer!
Nadia is zo lekker aan het jureren dat november al volgeboekt zit
Berdien naast voor de tweede keer op een Vlielandse IJslander ook al twee keer op haar pukkie Flynn heeft gezeten :D
Katja rijdt na 3 jaar wachten eindelijk op haar Co over twee weken moet ze dat rijden weer even onderbreken voor een vakantie in Amerika.
Lielle een enorme pluim aan Cayenne wil geven voor de grote hoeveelheid werk die ze tijdens de WEG heeft verricht
Eline het deze maand niet gelukt is om Oki tussen haar en de grond te houden, en ze na drie weken nog steeds niet normaal kan lopen ^)

Terug naar boven

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 20:27

Het verhaal van .... Lielle

Afbeelding
Trammelant, een naam die hij nooit heeft waargemaakt
Een pennyfoto van Lielle, dat kan maar met een paard. Het paard dat zijn naam nooit heeft waargemaakt, maar die wel de trend heeft gezet voor onze andere paardennamen. Het paard dat mijn moeder als grasgroene driejarige kocht, en zevenwtintig jaar deel van onze familie is geweest. Het paard dat als vierjarige voorzichtig rondhobbelde met een klein Lielleke in de manegeles, terwijl de pony’s aan de haal gingen. Het paard dat met een iets grotere Lielle ook duidelijk aangaf over een eigen mening te beschikken. Het paard dat je het bloed onder je nagels vandaan kon halen, maar dat ook zo ontzettend goed op zijn ruiter paste. Onze Trammelant, een echte F1 kruising (Odd Job xx x Ebora v. Odin van Wittenstein) en een paard dat nog altijd een speciaal plekje in mijn hart heeft.

Trammelant kwam dus als grasgroene driejarige bij ons, back in 1980, toen vroeger nog met een lange ‘oe’ geschreven werd. Mijn moeder viel meteen voor zijn stoere koppie, iets wat hij zijn hele leven heeft gehouden. Je kon niet om hem heen, hij was maar 1.65 maar met de uitstraling van een hele grote. En ondanks – of misschien wel dankzij – zijn volbloedvader was hij dus zelfs als jong net zadelmak paard prima geschikt om in de manegeles mee te doen, terwijl ik nog niet eens met mijn voeten onder de zweetbladen uitkwam. Ook liep hij toen al de carnavalsoptocht mee, inclusief perfecte levade toen de drumband wat te dicht achter hem zat. Maar op Trammelant voelde je je safe, die deed geen rare dingen. Maar als hij iets in zijn hoofd had, gebeurde het ook zo, en niet anders, iets wat tot heel wat frustratie heeft geleid in de loop van de jaren. Springen ging hem super af, maar sloten zag hij niet zitten, en ondanks heel veel oefenen is dat nooit goed gekomen. Maar met een eindresultaat van M springen, L sgw en Z2 dressuur + allerhande klasses acht- en viertal heeft hij toch een prima carriere gehad.

Afbeelding
Trammelant in zijn pensioenjaren, al over de 25
Maar er zijn zoveel meer aparte herinneringen aan Trammelant. De talloze keren dat hij met springen voorzichtig zorgde dat hij onder het zwaartepunt van zijn ruiter bleef, zodat die niet eraf viel. De keer dat hij zo ontzettend ziek was met Einschuss dat niemand er meer een cent voor gaf. De keren dat hij mensen wel even de bak uitjoeg, door in voole galop op ze af te stormen. Gewoon blijven staan en zeggen "Nou Trammelant!" was genoeg, maar ja. De barrages die hij zo strak kon draaien dat hij rustig seconden sneller was dan de nummer 2. Maar ook de dressuurproeven die falikant mislukte, omdat meneer andere ideeën had. En natuurlijk zijn pensioenjaren, waar hij pleegpapa was van Wadje die na het afspenen zijn troost zocht bij Trammelant. En zelfs toen het echt op was, bijna 30 jaar oud, was hij nog steeds de heerser van zijn kudde. Die trots is wat mijn meest blijvende herinnering aan Trammelant zal zijn. Ik heb zoveel met en van hem geleerd, en hoeveel paarden er ook al zijn geweest en nog zullen komen, dat speciale plekje zal hij altijd houden.

Terug naar boven

Cherry

Re: [Dienstmededeling] BoktNieuwsBrief van de maand oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:59

Eerste,ga nu even lezen :D

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:59

Wát een paard met karakter zeg, geweldig. :+:

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:07

Hij is weer leuk!
En ik sta in de quote's! :))

Maareh, ik had eigenlijk wel iets over de boktbaby verwacht? Of is deze hype van 32 maart alweer verleden tijd..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 22:09

Ik zal eens contact opnemen of de baby inmiddels geboren is :=

Dat dient zeker wel vermeld te worden :j

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:10

Ik ben vanmiddag op onderzoek uitgegaan, en de baby is er inderdaad. Vandaar dat ik wel wat verwacht had.
Fijn dat je er naar opzoek gaat!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:10

Mijn vaders coole quotes staan erin :')

_O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:17

Bedankt voor de update!!!
En idd, een dikke pluim voor Cayenne...ze heeft het echt druk gehad tijdens de WEG. Top gedaan! :))

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:27

leuk om de BNB nu ook "vanaf de andere kant" te lezen :P

Arme Eline :(:)
en het kon haast niet missen dat Lielle in wc-rollen gehuld ging... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:32

Gave BNB weer! :D

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:49

Haha, sta ik erin, krijg de hik!

Ik noem altijd alle veulens uk. Maar nu moest het met de D beginnen, dus duk...
eeeennnnnnnnnnnnnnnn bedankt he, Ilona???!!! ;) Spreken we nog af donderdag, offuhhhh... hihi

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:53

Boktbaby ? waar ?

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:58

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:00

OOoh waar ik dan weer nieuwsgierig naar ben is het topic met de ijslandergekte..maar als ik op de link klik, kom ik gewoon weer hier uit???

gevond :) ik drukte wat te hard, waardoor de scroll keurig deed wat ik dus niet wilde officieel :p Leuk om te lezen weer!

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:25

Saluut aan Trammelant !
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 18-10-10 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote uit bericht verwijderd

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:25

DIT zijn wel leuke quotes :j :D

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 00:02

gaaf paard met een geweldig karakter....zo,n paard zie je maar zelden

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 00:14

Haha, ik zit hier achter de pc te grinneken om die quotes, echt geweldig :D

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 00:28

Hij is weer helemaal leuk geworden.
Bedankt.
Die quotes _O-

Komen er binnenkort ook weer eens statjes? Is ook alweer een half jaar terug.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 01:02

Eline, zo zwaar gevallen? :oo
Die quotes, echt hilarisch!! _O-

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 02:57

Jeeej, BZV topic in het zonnetje, het is echt een super gezellig topic dames :j :D