Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
schiet mij een bericht te binnen dat ik een maand of 2 geleden op tv gezien heb over Western Nile virus bij Merels in Oostenrijk (veroorzaakt veel sterfte onder vogels) maar dit virus, wat sporadisch voorkomt in Europa, en nog nooit is waargenomen in nederland, maar wel in onze buurlanden (zie de 2e link) veroorzaakt dit soort symptomen. Het wordt overgebracht door muggen en in ons deel van de wereld komt het eigenlijk alleen maar voor bij lange droge zomers + lange natte periodes. Het is niet zo heel erg dodelijk (althans iets van 20%) en kan ook op mensen overgebracht worden. In de landen waar het regelmatig heerst (zoals America o.a. ) zijn vacinaties te verkrijgen.
terwijl ik mijn mond gehouden heb.chatelaine schreef:Hm,Het paard van mn vriendin heeft dus sinds donderdag al hoge koorts(39 to 40.3!)heeft al antibiotica gehad en koortsremmers maar dat was vandaag op en nog steeds heeft hij hoge koorts.Maak me nu toch een beetje zorgen
maar dat is een persoonlijk iets wat niet ter zake doet maar ik moest het toch ff kwijt
Sandra_H schreef:Hm, ben ook wel benieuwd. Kwam net op google (gezocht onder "nieuw paardenvirus") wel een verwijzing tegen naar een artikel: "nieuw paardenvirus duikt op in woerden" maar het betreffende artikel zelf is niet te vinden, de verwijzing leidt naar www.nu.nl maar daar staat dus verder niks...![]()
Wil het eigenlijk wel weten want volgens mij ligt woerden nogal uit de buurt van friesland.