Nouks schreef:Je kunt natuurlijk voor die groep een uitzondering maken. Abortus tot 12 weken, met uitzondering van medische noodzaak nog tot na de 20 weken-echo.
Nou, das lekker

Een meisje wat ik persoonlijk ken heeft een aantal jaren geleden een kind gekregen en....Wist pas een week voor de geboort dat ze zwanger was. Ze heeft gewoon de pil genomen en kreeg ondanks haar zwangerschap wel haar periode. Dit was minder dan normaal, maaar daar heeft ze zich niet veel bij gedacht. Ze had een teruggedragen zwangerschap, waardoor er nauwelijks iets aan haar te zien was. Ze is wel ietsje dikker geworden, maar in die tijd kon ze door een blessure niet sporten en dacht dat het daar aan lag.
Voor de rest heeft ze nooit echt iets gevoeld. Ze is wezen feesten, roken, zuipen...Ze heeft gewoon nooit echt ergens last van gehad...Tot ze ineens buikkrampen kreeg en naar de dokter ging die haar doorverwees naar een ziekenhuis...Daar kreeg ze te horen dat ze in verwachting was en het kind eigenlijk elk moment kon komen....
Stel je nu voor dat je door omstandigheden als bijv. gewoon ongesteld worden je pas na 16 weken erachter komt dat je zwanger bent....Dan mag je dus volgens jouw wet niet meer een abortus door laten voeren...Knap banketstaaf...Ik zou persoonlijk niet weten hoe ik dan zou moeten handelen, want ik wil echt geen kind en mijn vriend al helemaal niet...
Nee hoor, de wet is prima zoals het nu is...