Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
) laten staan, dat zou ik niet aankunnen! En wil de boel wel helemaal tip top hebben voordat ik eraan begin!
sethlover schreef:Nou, ik zou voorstellen om het bij iemand te kopen die je kent, of waarvan je het paardje al kent. Als je niet in België woont ook liever niet in België.
Als je hem dan uiteindelijk wil kopen, laten keuren door een arts die je kent en waarvan je weet dat hij niks overslaat (ZEKER NIET DE TANDEN)
Buitenrijden, binnenrijden, en los laten rennen. Vragen over stalgebreken, iemand meenemen die er verstand van heeft en ook op laten rijden.
Etc. Etc.
) maar dat is niet doorslagggevend. Ik ben gewoon benieuwd hoe het er daar aan toe gaat
LLD schreef:@ Less, daar gaat het me ook niet om hoor! Ik heb wel een budget (wat ik nog niet eens bij elkaar heb)
ik snap wat je bedoelt.Less schreef:LLD schreef:@ Less, daar gaat het me ook niet om hoor! Ik heb wel een budget (wat ik nog niet eens bij elkaar heb)
ik snap wat je bedoelt.
Ik ga nooit kijken op een paardenmarkt, weet zeker dat er een shetlander in mijn rijtjes tuin komt te staan... Mag ik vragen welk budget je denkt nodig te hebben?

Jeanine84 schreef:Ik snap niet dat veel mensen zeggen; alleen klinisch..als ik dat had gedaan had ik nu een 2.5 jarige paard op stal gehad met OCD...liep met de buigproef namelijk geen stap kreupel! En ook al zou je een paard kopen voor de recreatie..dan nog..ik neem aan dat er niemand op zit te wachten om vanaf het begin al met een paard in de medische molen te stappen! Het paard dat ik nu op stal heb gestaan is met meerdere paarden tegelijk gekeurd en zij was de enige (van de 4 of 5) die helemaal door de keuring kwam, verder hadden ze allemaal een bermerking! Maar ieder zijn keus natuurlijk.
maar ik ben inderdaad ook wedstrijdruiters dus voor mij zal het inderdaad zwaarder wegen. Neemt niet weg dat wanneer ik die 2.5 jarige ruin als voorbeeld neem OCD op deze jonge leeftijd..wat moet dat zijn als ie straks 10 is? Snap je wat ik bedoel? Straks koop je een paardje met zware artrose wat niet opgemerkt word..dan doe je het paardje ook geen plezier met boscrossen! En een lichte bemerking hoeft idd geen reden te zijn om het paard te laten staan..maar als het een medische kwestie wordt dan denk ik daar toch wel anders over...hierbij denkend aan de kosten..want daar weegt die 400eur van een keuring niet tegenop hoor
Wat je ook kan doen is kijken naar een paardje die al gekeurd is natuurlijk! Mijn merrie was ook al gekeurd
En die zat nog onder jouw prijs
LLD schreef:Ik denk dat het bij de röntgen keuring veel verschil maakt of je wedstrijdambities hebt of niet, omdat je dan veel hogere eisen stelt.
Een reeds gekeurd paard is natuurlijk ook een optie, alleen in hoeverre dat natuurlijk betrouwbaar is kan je ook weer in twijfel trekken!
Ik vroeg me inderdaad al af of ik een beetje een aardige prijs had in gedachten maar dat is dus wel een beetje zo
)Allemaal netjes voor elkaar hoor! Je zit wel goed qua prijs , zeker voor wat jij zoekt!
) en daarvoor bereid zijn flink in prijs te zakken. Of inderdaad een paard met bemerking op de foto.
LLD schreef:@ Jeanine 84 aha, kijk dan heb je tastbaar bewijs gelukkig! iemand kan namelijk wel roepen van maar of het dan gebeurd is, zo dacht ik!
staat er een beetje raar