@Lielle, precies!
Heel eerlijk gezegd word ik altijd een beetje moe van de mensen die gaan klagen dat andere mensen hun succes toeschrijven aan hun ervaren pony, en dat het heus allemaal niet zo simpel is met een ervaren pony, sommigen weten het zelfs zo te vertellen dat het juist veel moeilijker is met een ervaren pony!
Ook een ervaren pony is een levend wezen en zal het niet vanzelf doen, maar kent wel alles dus hoef je het hem allemaal niet meer aan te leren. En natuurlijk moet je hem de goede hulpen geven, maar dat moet je bij een groene pony ook anders blijft dat ook niet goed gaan.
Citaat:
Dat komt omdat mijn ervaren pony eigenlijk veel slimmer is/was dan ik en als ik hem niet plaatste stak hij gewoon zijn neus in de hindernis, terwijl als ik een misafstand rijdt met mijn jonge pony ik alleen maar extra druk met mijn been hoef te geven en dan gaat hij gewoon af, of hij nou groot of kort komt
Dat is niet alleen de ervaring, dat is karakter, moet je je eens voorstellen dat je jonge pony zo slim zou zijn, dan krijg je hem niet eens aan het springen als het even tegenzit........
Sommige pony's gaan gewoon altijd af, hoe je ze ook voor een hindernis plaatst en andere pony's stoppen als ze niet uitkomen, dat staat vaak los van hoe hoog ze gelopen hebben.