Voetballen jullie wel eens met je paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Voetballen jullie wel eens met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 18:47

Als afwisseling voetballen wij wel regelmatig met onze paarden en pony's. Dat vinden ze reuze leuk! (overigens wel vermoeiend voor jezelf)
Doen jullie dit ook wel eens met je (wedstrijd) paard of pony?

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:53

ik heb het een paar x met de les op de manege gedaan ik vind het wel heel leuk! maar eig. doe ik het nooit .. maar is wel een goed idee! *LOL* OK dan!

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:02

ik doe het wel eens, maar volgens mij vind ze er niks aan, of ze snapt er nog nix van, dat kan ook.

[o]


nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:09

wij doen het wellis op de ponyclub. mijn pony vind het maar eng en trap er dan naar dus eigelijk wel handig Tong uitsteken
kvind het altijd wel grappig..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:11

bedoel je onder het zadel of los?
Onder het zdel heb ik het 1x met mijn haf gedaan, vond ze ontzettend leuk, helaas was die bal te leen, en is nu weer weg.
Als ze los zijn gooi ik weleens een gewone voetbal in de bak, maar daar doen ze eigenlijk weinig mee

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:14

Nu wij een bak hebben (hopelijk binnenkort met omheining) kan ik het weer vaker gaan doen. Foto's en links naar de 'voetbaltopics' in m'n profiel. Er komt ook een paardenvoetbal-meeting, maar wanneer is nog niet zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:20

We déden dat eerder wel op de manege, totdat een van de haffies het nodig vond om de bal stuk te maken Boos!

felicity

Berichten: 11274
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:42

Hoe komen jullie dan aan zo'n bal?
(skippybal zonder handvaten ofzo)?

[O]

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:45

hoe doe je dat dan met je pony voetballen

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:46

Ik heb een aantal pogingen ondernomen, maar ben er maar mee opgehouden Tong uitsteken
Ze snapte er niks van Schijnheilig

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:48

lol wedden diem van mij ook niet

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:55

klinkt leuk, wil dat wel eens proberen..
maar hoe begin je in hemelsnaam daarmee en jaag je je paardje dan geen schrik aan?? Wat meer uitleg aub, want zoveel mogelijk afwisseling mogelijk is leukl!!!


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:51

Wij hebben op stal nu al bijna drie maanden zo'n bal (dat rijmt), ik heb hem nota bene zelf geregeld, maar ik moet bekennen dat ik er nog niet zo veel mee heb gedaan. Binnenkort toch eens wat vaker gaan doen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:18

wij hebben helaas niet zo'n bal bij ons op stal... (dressuurmiepjes.... Scheve mond )
ik zou het wel heel graag een keer willen proberen... denk wel dat Banjer het heel leuk zou vinden... Haha!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:29

nee, lijkt me een garantie om te verongelukken met Pablo. Raimaer lukt misschien wel Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:05

Ja ik heb ook wel geponyvoetbalt al was dat 3 jaar terug ofzo, ook op evenementen enzo.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:43

Wij voetballen ook op stal..Vaak op zondag ,hebben nu al een tijdje niet gevoetbald vanwege drukke binnebak maar goed,willen binnekort weer meer gaan voet ballen

keep calm, I'm engaged!!! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:33

Jeps, heb dezelfde blauwe bal als Arwenlune, maar ik adviseer toch wel om een grotere bal dan doorsnede dan 95 cm te kopen. Ik vind hem na veelvuldig gebruik toch wat aan de kleine kant voor mijn kleine opdonder van 1.37 Lachen Beetje bomproof paard is wel vereisd Die van mij kijkt er niet van op, als ik de bal over haar heen de bak insmijt, terwijl er ook paarden zijn, die die bal niet blijven vertrouwen Haha!
Ik vind het hartstikke leuk om te doen, alleen is Amanda een beetje erg elegant in het spel, ik speel nl vaak met een beuker, en daar wijkt ze ook voor terug, dat werkt niet zo Het is handig als je paard ook goed aan de beenhulpen staat. Verder kan het ook handig zijn als je VD met je paard doet, Snowdon bijv. die kent de Spaanse pas, en die maakt dus penalty's en ik sta dan in het "doel" *LOL*

Scallie, kijk eens in de topics van Arwenlune, en waar woon je ergens? En als je vragen hebt, t staat je vrij om te pb-en of hier je vraag te stellen Lachen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:07

Ik zou wel willen maar heb geen bal.
Denk ook niet dat m'n paardje er zo gecharmeerd van is Tong uitsteken

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

OqUeNdO

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:10

Ik heb dit eerlijk gezegt nog nooit gedaan met mijn paard. Het zou mij benieuwen of ie het leuk vind!

...

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:23

Ik heb het wel eens gedaan op ponykamp, maar Fraeva moet niks van die grote 'voetbal' weten, haha! Maar het is wel leuk om een beetje behendig achter die bal aan te crossen Haha!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:27

Ik heb het wel eens geprobeerd met marko, maar die stond er echt zo bij te kijken van: Ja en wat moet ik daarmee ?! gras is toch veel leuker Vork

Maar ik moet het eigenlijk eens proberen met zo'n grote skippybal Haha!

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 08:27

Paarden en pony's worden er zeker niet bang van hoor! Ze vinden het juist leuk. Het makkelijkste is om een speciale paardenbal te nemen, ze noemen het ook wel speelbal. Allen mijn Jack steelt die bal wel eens en als ik hem dan niet kan vinden gebruik ik wel eens een gewone. Maar dat vind ik wel wat gevaarlijker omdat daar de lucht niet uitgaat als ze er per ongeluk op zouden staan. Bij het voetballen gaat het ook vooral om de bewegingen die je zelf maakt. Dus schijnbewegingen maken en lopen met de bal. Dus niet alleen schoppen. Als een paard in een hoek staat mag je nooit een bal schoppen omdat het dier ten alle tijde weg moet kunnen of weg moet kunnen draaien, dit is erg belangrijk. Schop, zeker een gewone bal, altijd richting het paard als hij al voorbij is, dus niet voor hem. Het is echt een leuke afwisseling en zowel goed voor het paard als voor jezelf.
Een skippybal kan ook wel maar daar kan je minder mee voetballen. Schijnbewegingen en gooien moet vast ook lukken!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

pmarena

Berichten: 47828
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 11:33

Ik speelde voorheen regelmatig met Rena met haar kleine speelballetje ,
jeweetwel , idee klein skippyballetje wat je in een paard zijn stal kan hangen Lachen .

Had hem gewoon in de wei bij haar gegooid , ze vond het altijd maar een raar ding en ze had er totaal niks mee

Reglmatig ging ik haar er een beetje mee pesten , DAT vond ze wel schitterend ! Haha!

Een beetje opjuinen met die bal , paar keer een schop ertegen zodat het ding wat deed , bewoog en geluid maakte , dan werd hij pas interessant

Werd ze helemaal enthousiast , al showend en dolenthousiast door de wei briesen en uitdagend op me af lopen , zich verkneukelend op het moment dat ik die bal een rotschop zou geven zodat ze er voor weg kon rennen en er een flinke bok naar kon geven *LOL*

Ik schop die bal in haar richting terwijl ze al galopperend langskomt , en zij maakt een paar rare sprongen en bokken naar de bal.....geeft flink gas erlangs en houdt ondertussen in de gaten of ik wel snel genoeg weer een schop tegen dat ding geef , hihihi.

Ze was er overigens totaal niet bang voor hoor , deed echt geen kwaad om dat te doen. Het was gewoon een leuk spelletje voor haar en ze leerde er juist van dat schoppen tegen een bal haar helemaal geen kwaad deed , het was goed voor haar om dat geluid regelmatig te horen want ze wilde voorheen nog wel eens erg schrikken van voetballende jongetjes enzo. Nu weet ze dat het niet uitmaakt , de bal raakt haar toch niet en het ding doet niks uit zichzelf.....

Nu doe ik het niet meer , ze staat nu met een aantal andere paarden in de wei en dat wordt te onrustig. Ook is er een bakje waar alleen maar 1 dun schrikdaardje omheen staat , dus dat schiet allemaal niet op.

Zo'n bal lijkt me best leuk om af en toe eens mee te spelen ,
maar Rena zou er uit zichzelf niks mee doen denk ik.

Ze vindt het ook een beetje beneden haar paardse waardigheid ofzo ,
een beetje zelf met zo'n raar ding bezig gaan...

Als een ander paard met haar balletje liep te spelen en te doen dan keek ze er ook altijd zo meewarig hoofdschuddend naar zeg maar Lachen

Er voor wegrennen als hij beweegt dat vindt ze dan wel weer erg leuk ,
kan ze lekker doen alsof ze bang is , dat is toch een hobby van haar die ze graag uitoefend *LOL*

Er naartoe gaan om er echt mee te gaan spelen uit zichzelf , zit niet in haar aard.

Ze zou het waarschijnlijk snel stom vinden denk ik Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlotte446, Em_, J30d, NinaCharlie, ogidni en 32 bezoekers