Gisteren kreeg ik door m'n fysiotherapeut een adres aangeraden waar ze trampolines, tuinspeelgoed ed. verkopen. Hij dacht dat ze daar misschien ook zo'n grate bal zouden hebben als ik zocht. Het is vlakbij, dus ik reed even langs - en hoi! precies de soort bal die ik zocht, en helemaal niet zo duur. Het is een Gymnic bal van 95cm doorsnede. (PB maar als je adres en prijs wilt weten)
Ik was helemaal blij, had niet gedacht zo snel aan een bal te kunnen komen. De aardige verkoopster pompte hem voor me op (ik heb niet zo'n pomp) en hij paste nog net achterin het autootje.
Op naar Rowan, die het gevaarte vol interesse bekeek. Snuffel, lik - nee, eetbaar was het niet. Hij begon er alvast met z'n neus tegenaan te duwen. Toen ik 'm aan de lijn had vroeg ik Rowan om tegen de bal aan te lopen, maar dat wilde hij niet - bang dat hij zichzelf pijn zou doen. Ik duwde de bal een paar keer voor hem weg, en toen durfde hij wel z'n voet er tegenaan te duwen. Hey! Dat ding gaat voor me aan de kant!
Dat is eigenlijk alles wat we gisteren gedaan hebben, maar vandaag heb ik de bal in het land gegooid en hebben we wat gewerkt aan onze 'balcontrole'. We krijgen hem nu heel aardig vooruit in stap en draf, en sturen lukt ook al aardig in stap. Rowan vind het allemaal prachtig - als ik even de teugels laat vallen gaat hij zelf verder achter de bal aan wandelen.
Foto's en filmpjes van het voetballen:
[LK] Lol met Rowan - paardenvoetbal (!)