Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
opaal schreef:JOk vroeg ik me nog even af waar het paard voor behandeld is bij de osteopaat? Want er was dus wel iets anders behandeld een osteopaat niet...
Reneetjuh85 schreef:Ze vertelde mij dat ik met mn paard moest gaan springen en dan na de sprong doorrijden in galop. (Moet je wel aan toe zijn natuurlijk) Inmiddels ben ik het gaan proberen en ik moet zeggen, het helpt wel. Na de sprong ontspant ze en laat ze haar rug los en wordt ze nageeflijk. Ook is het goed voor de achterhand. Inmiddels breidt zich die ontspanning uit en gaat de dressuur steeds een stapje voorruit...
Kendra schreef:Omdat ze het ook (nog) zonder de ruiter moeilijk vindt, zou ik nog niet al te veel onder het zadel galopperen. Veel balkjes (in draf) lopen om meer balans te krijgen, haar wat losser te maken en dan toch maar aan de longe (met touwtjes misschien) eens kijken of het lukt.
Leren galopperen onder het zadel zou ik trouwens buiten doen als het lukt, kun je lekker rechtuit, is makkelijker voor een jong paard.
opaal schreef:Als de osteopaat zoveel behandeld heeft, is je paard vast nog niet klaar met behandelen of wel? Lijkt mij teminste dat hier nog een vervolg uit komt. Ook wil ik graag weten of je paard in de stap en de draf wel over haar rug loopt? Lijkt me namelijk dat ze dan ook haar rug weg drukt en gewoon in haar eigen KNIK loopt. Ik zou lange lijnen gaan rijden. Dus laag en diep over haar rug en de galop gewoon nog een poosje overslaan. Als een osteopaat een rug behandeld heeft wil het niet gelijk zeggen dat het probleem opgelost is. Zou hier even een half jaar voor uittrekken.....
Shaseera schreef:opaal schreef:Als de osteopaat zoveel behandeld heeft, is je paard vast nog niet klaar met behandelen of wel? Lijkt mij teminste dat hier nog een vervolg uit komt. Ook wil ik graag weten of je paard in de stap en de draf wel over haar rug loopt? Lijkt me namelijk dat ze dan ook haar rug weg drukt en gewoon in haar eigen KNIK loopt. Ik zou lange lijnen gaan rijden. Dus laag en diep over haar rug en de galop gewoon nog een poosje overslaan. Als een osteopaat een rug behandeld heeft wil het niet gelijk zeggen dat het probleem opgelost is. Zou hier even een half jaar voor uittrekken.....
Nee een behandeling was voldoende en ze is daarna ook al nagekeken. In mijn eerste post staat dat ze over haar rug loopt (soms loopt ze zelfs met haar neusje over de grond). Ik pak haar namelijk nog maar heel weinig op omdat zij niet heel lang geleden bij die osteopaat is geweest en ik wil daar voorzichtig mee zijn.
En voordat de osteopaat kwam was dit probleem ook al in galop, ook toen het zadel nog wel gewoon recht gevuld was (ik heb namelijk mar 4 keer met het scheve zadel gereden totdat ik merkte dat er iets niet goed was. Toen ben ik meteen gestopt met rijden terwijl ik voor het vullen van het zadel ook maanden goed met haar heb gereden).
Dit probleem was er zelfs al toen ik begon met longeren voordat zij ingereden werd. Ze vindt het gewoon erg moeilijk.
Een half jaar vind ik wel erg lang, zeker gezien de osteopaat zei dat ik er erg vroeg bij was en dat de 'blokkades' pas beginnend waren. Ik mocht in een aantal weken opbouwen tot waar ik gebleven was met haar. Eigenlijk mocht dat in drie weken, maar ik heb daar zelf wa langer de tijd voor genomen (nu inmiddels zes weken).