Dressuur zadel op fjord

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caroowtje

Dressuur zadel op fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 16:47

Hallo,

Binnekort wil ik graag een nieuw zadel gaan aanschaffen voor mijn fjord en natuurlijk een dressuur zadel.
Nu heb ik er een wintec dresuur op liggen maar die ligt naar mijn mening niet echt goed omdat ik het gevoel heb dat ik ernorm scheef zit op het zadel en het zadel ook steeds scheef zit!
Niet echt lekker rijden dus!
Maar ik wil graag een nieuw zadel maar ik ben wel eens benieuwd naar wat jullie allemaal op je fjord hebben liggen!
Aangezien het me erg moeilijk lijkt om voor haar een goed passend zadel te vinden, mijn fjord is 1,37 en niet heel ernorm gebouwd maar gewoon, ze heeft wel een beetje een buikje!
Nou ik hoor het 'erg' graag!

Gr Caroline

bayaatje

Re: Dressuur zadel op fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 16:51

mijn fjordje van 1m40 heeft een kieffer. en deze past goed en blijft mooi recht liggen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 16:53

Ik rijd ook met o.a. een wintec dressuurzadel en het ligt perfect. Volgens mij moet je een aantal zadels gaan passen want het ene merk ligt prima op de ene Fjord en heel beroerd op de andere Fjord.
Het grote voordeel van de kunststof zadels ( wintec of Thorogwood) is dat het weinig weegt en weinig onderhoud nodig heeft.
Misschien moet je een ander model proberen?

Tigarida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:05

Ook ik heb een Wintec,bevalt goed.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:08

Ik weet niet welk zadel je nu hebt van wintec, maar ik heb een wintec isabelle werth dressuur zadel, en daar zit nu een witte boom in, maar die bomen kan je verwisselen, en die ligt perfect, op zowel de rug van mijn fjordje als op de rug van onze haflinger. Weet helaas nog niet hoe het zadel zal blijven liggen met rijden van mijn knollie want ons fjordje is pas 2,5. Maar met longeren enz. blijft ie goed liggen en sluit ie mooi aan. Heerlijk zadel trouwens wel om mee te rijden vind ik.

Groetjes Thessa en Aike Doei!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:09

Mijn verzorgfjord van 1.47 heeft volgens mij ook een Kieffer. Ligt ook erg goed Lachen Ik heb 1 x op hem gereden met een veelzijdigheidszadel maar dat reed totaal niet lekker Tong uitsteken

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 17:44

Mijn oude verzorgfjordje had ook een kieffer en die zad echt heerlijk en perfect!
oja ik heb nu een oude wintec pro, hij is al best oud!
maar ben een beetje benieuwd wat iedereen heeft!
Maar ik wil denk ik toch een zadel maker laten komen hebben jullie een idee wie er een beetje goed is want ik heb geen idee wie ik moet nemen en waar vandaan!?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:50

OP mijn verzorgfjord ligt nu mijn eigen zadel, dat is een rossner amrica plus geloof ik, 18 inch en ligt prima!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:53

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:54

Hier hebben we ook een Rossner america plus....zit geweldig en hij ligt ook super!

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:14

Ik heb een Kieffer en die is goed op meerdere fjorden. daaleman en rosner liggen ook goed. Moet er wel bij zeggen dat op maat zijn gemaakt.

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:25

Ik heb een Bates zadel, is eigenlijk het zelfde als de wintec, alleen dan van leer. Lachen
Heb er een witte boom in, zit goed en ligt goed Lachen

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 19:24

Dressuur zadel op fjord
Vonnie84 schreef:
Deze zadels schijnen erg veel verkocht te worden voor fjorden.
http://www.bluebalance.nl

weetje toevallig ook wat de kosten van dit zadel zijn?

Ja ik heb ook weleens met een Rossner gereden alleen vond ik die toch wat te groot want reed toen met een 18 inch. en ik heb echt 17 nodig!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 21:22

Ik ken twee zadelmakers en die zeggen allebei hetzelfde, ga op zoek naar een stubben. Ik rijd mijn ene fjord ook met een stubben dressuurzadel en die is door de zadelmaker passend gemaakt en hij ligt als een huis!! Bevalt erg goed.
Ik ga nu zelf over naar een boomloos zadel, zou ook nog een optie kunnen zijn. Ik vind dit zelf lekkerder zitten en hij past op beide paarden. Mijn wintec zadel schuift wel op mijn andere fjord.

Als je dus interesse hebt in mijn stubben moet je me even pm'en.

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 07:53

Ik had een wintec pro dressuur die lag echt perfect, de zadelmaker heeft hem aangemeten. ik krijg komende week mijn nieuwe zadel, een wintec isabelle werth. Die heeft een diepere zit en dat vind ik persoonlijk fijner zitten.
Als je een goede zadelmaker laat komen dan kun je gewoon een paar zadels proberen Haha!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 08:04

Tja, ik heb een KN symfonie. Lekker zadel en zit prima.

Maar het beste kun je gewoon gaan passen. Een mening over een zadel is toch erg persoonlijk. En hangt ook helemaal van de bouw van je paard af.

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 09:22

Jeskim schreef:
Ik ken twee zadelmakers en die zeggen allebei hetzelfde, ga op zoek naar een stubben. Ik rijd mijn ene fjord ook met een stubben dressuurzadel en die is door de zadelmaker passend gemaakt en hij ligt als een huis!! Bevalt erg goed.
Ik ga nu zelf over naar een boomloos zadel, zou ook nog een optie kunnen zijn. Ik vind dit zelf lekkerder zitten en hij past op beide paarden. Mijn wintec zadel schuift wel op mijn andere fjord.

Als je dus interesse hebt in mijn stubben moet je me even pm'en.

Je hebt Pm. Knipoog

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 10:07

rossners vind ik vaak mooi op de fjorden liggen en die zijn ook wel breed verkrijg baar in verschillende modellen en maten.

zelf rij ik met een henri de rivel, deze zadels hebben een apart singel systeem en een mooie pasvorm voor bredere pony's/paarden.

bestfitt zadelmakerij heeft deze zadels en kan ze aan huis komen passen. ( zijn hebben ook knight rider e.a )

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 11:51

Op alle paarden, dus ook fjorden is een passend zadel te vinden.
Ik reed eerst met een JC dressuurzadel, maar na de dracht paste die niet meer op mijn fjord. Nu rijd ik met de pro wintec van Wilt hierboven. Met de rode boom erin.
Gewoon een zadelmaker langs laten komen en een paar zadels proberen. Let op, het gaat er niet alleen om of het zadel voor je paard past, maar ook of je er zelf lekker in zit.

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 16:36

Bedankt izabella! Knipoog

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:02

Ik zweer bij Kentaur. Echt een superzacht zadel en hij is er in 3 boommaten. 3=middel/breed en 4=breed.

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 20:31

NehnaDagmar schreef:
Ik zweer bij Kentaur. Echt een superzacht zadel en hij is er in 3 boommaten. 3=middel/breed en 4=breed.

Lijkt me idd een lekker zadel ja heb even stiekum in je profiel gekeken! Ja

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 22:11

ik ben van mijn KN geloof overgestapt naar de Euroriding Luxor, zit voor ons allebei als gegoten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 16:59

Ik heb op m'n fjordje van 1.47,5 een Rossner Amerika, geweldig ding...

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:43

Wij hebben op 2 van de 3 fjorden een kieffer lech profi liggen, past allebei super Haha!
op de andere hebben we een euroriding luxor liggen, past ook super!!

Veel succes met het uizoeken van je zadel!!