Holistisch dierenarts, hoe staan jullie daar tegenover??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:06

heb het aanbod gekregen flesjes daarvan te verkopen. Kosten dacht ik 30 euro. doe je ongeveer 2 weken mee, maar daarna zou het al dusdanig weg moeten zijn dat je alleen nog maar voor " onderhoud"een paar keer hoeft te smeren... het zou de huid en onderliggende weefsels reinigen doordat het de doorbloeding stimuleert.

Zijn er mensen die hier interesse in hebben? PB dan even.

Luuxje

Re: Holistisch dierenarts, hoe staan jullie daar tegenover??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:37

Ik ben er helemaal blij mee.
Gister voor de derde keer bij Erik geweest en we hoeven voorlopig niet meer terug te komen. Hij zit nu op dit moment op 80% van wat een gezond paard zou moeten zijn. Nog wel doorgaan met de medicijnen en als het goed is kan zijn lichaam het restant weer doen.
Voorals nog ben ik voor. Wil natuurlijk niet zeggen dat een reguliere da niets is. Maar voor het probleem wat ik had heeft hij mij erg goed kunnen helpen en de reguliere da niet.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:53

Zjadore schreef:
izzy1985 schreef:
, Ik doe nu opleiding paraveterinair en zoek nog een vervolg opleiding. Heb al informatie aan gevraagd bij silverlinde, die heeft een 5-jarige hbo-natuurgeneeskunde voor dieren (opleiding)

Ik heb ook de opleiding paraveterinair gedaan en ben nu op de School voor Homeopathie ( 4jarige HBO-opleiding) aan het studeren voor veterinair homeopaat http://www.schoolvoorhomeopathie.nl
Misschien is dit ook iets voor jou?

Iemand bij mij in de klas heeft ook bij Silverlinde gestudeerd maar vond het wat te oppervlakkig.

Nadeel is (of was in de tijd dat ik bij de silverlinde ben geweest) dat het geen goedgekeurde hbo-opleiding is...da's toch wel jammer vind ik...

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:01

Oh ja, over het onderwerp...ik zou het gewoon doen...ik ben al heel vaak bij Eric Laarakker geweest met andermans paarden, nadat ik hun had kunnen overtuigen om te gaan (maar nooit met mijn eigen paard gek genoeg) en hij heeft nog nooit niets kunnen betekenen (effe tellen...4 paarden waren het, met heel uiteenlopende klachten, maar ze hadden allemaal wel iets gemeen, de klachten waren een beetje vaag en gewone dierenartsen konden er niet zoveel mee). Ik vind het zowiezo een intrigerend iets wat ze doen op die kliniek en heel veel valt op zijn plek als er dingen gezegd worden. Eric is ook heel eerlijk als hij denkt het niet of niet helemaal te kunnen verhelpen en ik denk echt dat het je kan helpen. Ik zou het echt gewoon doen. Het zou toch heerlijk zijn als het helpt? Die van mij heeft ook elk najaar wel mok en daar gaat gewoon ;e;en of ander paardemiddel van Bodegraven tegaan en dan is het zo weg, mara als het chronisch zou zijn zou ik binnen twee seconden bij Eric staan...toe maar, gewoon doen

Zucchero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:47

Tot nu toe heb ik het altijd nog kunnen redden binnen het reguliere circuit. Daar blijf ik dus voorlopig ook gewoon bij. Zou ik daar de oplossing niet kunnen vinden, dan zou mijn volgende stap Eric Laarakker zijn.
Kennissen van mij hebben het andersom gedaan, maar vonden de oplossing uiteindelijk gewoon op de Uithof in Utrecht.... Hadden ze nu maar eerst het reguliere circuit afgewerkt.... Begrijp me niet verkeerd. Ik zeg niet dat holistisch slecht is of onzin, maar wel dat IK eerst voor het reguliere verhaal ga.

Doe gewoon wat je moet doen en waar jij je het prettigst bij voelt!

Succes

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:12

Met mijn paard heb ik het gewone traject mok al afgewerkt en ja wat moet je als niks helpt?
Ik ben ook heel benieuwd hoe alles gaat en of er nog meer uitkomt de afspraak is pas half maart maar ik heb toch goeie hoop
Jullie horen in ieder geval of het helpt en of er nog meer is uitgekomen.

els35

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:01

ik ga alleen voor het huis tuin en keukenwerk naar de da om de hoek. Alle andere klachten even naar de bilt (ptaktijk den hoek E. Laarakker), daar wordt mijn paard tenminste serieus genomen en geholpen. Oke, uitzonderingen zijn natuurlijk acute problemen als breuken, bloedvergiftigingen, koliek etc...

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:07

Als jouw paard niet serieus genomen wordt en geholpen wordt, moet je gewoon op zoek gaan naar een andere kliniek. Dat heeft natuurlijk helemaal niets met het reguliere circuit te maken maar met de DA die je treft.

mmaverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 01:31

ik heb ook onlangs een holistisch therapeut op bezoek gehad. Op advies van een kennis wiens dochter aan haar pijnlijke knie geholpen was.

Ik liep al een jaar te kwakkelen met mijn merrie. Ze had waarschijnlijk vast gelegen in haar stal. Ze liep daardoor ineens anders dan dat ze vroeger liep. Voorzichtig, kort, terughoudend. Verder wel de oortjes erop. Het leek alsof ze last had van haar rug.
Ik ben overal al geweest, da, fysio, osteopaat. Allen waren er over eens dat ze niet goed liep, maar waardoor dat was de vraag. Ik kreeg steeds de opmerking: zet haar maar weer aan het werk, kijk maar of ze daar beter van wordt. Of ga maar balkjes longeren zodat ze ruimer wordt. (met alle respect voor de bovengenoemde personen).

Eigenlijk heb ik uit nieuwsgierigheid die holistisch therapeut gebeld. Hij kwam langs en voerde zijn methoden uit. Wat al snel duidelijk was dat ze erg pijnlijke en slappe kniebanden had. Ook had ze een verzakte baarmoeder en een slechte miltwerking. Ze heeft een behandeling gekregen voor de kniebanden en ook acupunctuur om de zelf-genezing te bevorderen.
Ook zijn de bloedwaarden, mineralen, vitaminen onderzocht. Die waren allemaal goed. Ook het voer was in principe goed.

Ik was zelf erg sceptisch, maar het leuke aan het verhaal is. Ze bewoog na 4 dagen weer zoals het moest!!! De motor draaide weer. Ik ben dus erg tevreden geweest over deze behandeling.

Ik ben en blijf altijd sceptisch. Ik ga niet direct roepen: Ga allemaal naar een holistisch therapeut of op de alternatieve toer. Ik zou iedereen willen adviseren: Gebruik altijd eerst je eigen verstand(instinct) en gevoel. Zoek eerst het probleem bij jezelf en breid daarna je onderzoeksveld uit. Goed advies van een goede dierenarts is altijd aan te bevelen.

Om uiteindelijk het paard te helpen bij een genezingsproces dan kun je altijd andere therapeuten vragen. Maar een wetenschappelijke basis is belangrijk.

Al met al vielen de kosten reuze mee en de therapeut heeft al 1 keer gebeld om te informeren hoe het gaat en over 2 weken belt hij nogmaals. Wat ik dus ook erg positief vind.

voor meer info kun je op de website van deze holistisch therapeut kijken: www.feyejager.nl

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:45

Zo vandaag naar De Hoek geweest ik moet zeggen een aantal van mijn eigen ideen zijn bevestigd de relatie met mijn paard is momenteel zeer slecht.
Daarbij heeft ze ook zeer veel stress dit door diverse factoren ( ik ben er 1 van) en is de pony waar ze mee staat het leiderschap aan haar aan het overdoen en ze weet niet wat ze daar mee moet.
Ze heeft door deze stress een maagzweer en ze heeft ook parasieten en dit terwijl ik gewoon ontworm met een goeie ontwormpasta?
Tot zover vond ik het niet zweverig gewoon duidelijk en ook naar mij toe gewoon eerlijk.
Ze heeft wel wat tegen haar mok gehad (daar ging ik tenslotte voor) alleen zag hij dat niet als een probleem maar een gevolg van haar andere lichamelijke problemen.
Op de terug weg in de auto ga je er over nadenken en dan moet ik hem gelijk geven dat ik haar inderdaad emotioneel verwaarloosd heb door drukte het veulen waar ik 2x in de week heen ga.
Dus ik moet het gewoon rigoreus anders gaan doen hoe weet ik nog niet maar dat komt wel.

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 09:42

Dus als ik het goed begrijp heb je je paard laten doormeten? wat kost nou zo iets als ik zo vrij mag zijn?

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 10:10

rumay schreef:
Zo vandaag naar De Hoek geweest ik moet zeggen een aantal van mijn eigen ideen zijn bevestigd de relatie met mijn paard is momenteel zeer slecht.
Daarbij heeft ze ook zeer veel stress dit door diverse factoren ( ik ben er 1 van) en is de pony waar ze mee staat het leiderschap aan haar aan het overdoen en ze weet niet wat ze daar mee moet.
Ze heeft door deze stress een maagzweer en ze heeft ook parasieten en dit terwijl ik gewoon ontworm met een goeie ontwormpasta?
Tot zover vond ik het niet zweverig gewoon duidelijk en ook naar mij toe gewoon eerlijk.
Ze heeft wel wat tegen haar mok gehad (daar ging ik tenslotte voor) alleen zag hij dat niet als een probleem maar een gevolg van haar andere lichamelijke problemen.
Op de terug weg in de auto ga je er over nadenken en dan moet ik hem gelijk geven dat ik haar inderdaad emotioneel verwaarloosd heb door drukte het veulen waar ik 2x in de week heen ga.
Dus ik moet het gewoon rigoreus anders gaan doen hoe weet ik nog niet maar dat komt wel.

Hebben ze ook wel gekeken welke bacterie de maagzweer veroorzaakt? Want de stress verzwakt het maagslijmvlies, waardoor de bacterie toe kan slaan. Vaak een Helico bacterie. Als je die niet aanpakt, blijf je problemen houden.

mmaverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 12:27

ik was zo'n 70 euri kwijt; (36 voor het onderzoek; de rest voor het middel voor de kniebanden, een flesje met milt-compositum en de acupunctuur enz)

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 12:50

dat vind ik nogal meevallen...maar dan ben je daar zelf met je paard naartoe geweest...neem ik aan...

mmaverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:06

nee deze meneer kwam bij ons op de manege; ik moest op zaterdag zelf nog 1 keer de kniebanden insmeren. als dat moeilijk ging omdat de merrie dat niet prettig zou vinden dan kon ik hem bellen en dan kwam hij gewoon weer langs om te helpen. dat was erg netjes maar ik heb me zelf kunnen redden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 23:09

Vandaag heb ik met iemand gesproken die voor haar paardje wat ze noemde een 'natuurkundige genezeres' heeft langs laten komen. Ik wou al langer hier meer over weten, aangezien ik een
paard heb met altijd wel klachten als mok of schurft en de zalfjes die ik van de regulier DA krijg werken wel, maar na een maand is
het zo weer terug. Het wordt onderdrukt zonder dat het inwendige
probleem wordt opgelost, want abslouut bij mijn merrie het geval moet zijn aangezien die in geen enkele omstandigheden last van mok kan krijgen, door modder, geinfecteerde wondjes, vocht etc.
Het probleem lijkt van binnenuit te komen. Ook leek het mij nuttig
eens een 'totale check' te laten doen. Dinsdag mag ik een bezoek
bezichtigen en ik weet zeker dat ik het ook eens ga proberen voor
mijn paard

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 13:59

Er werd gevraagd wat het kost, nou bij Den Hoek is het wel wat duurder dan die meneer die aan huis kwam.
Ik betaal per consult € 135,00 maar ik moet er wel bij zeggen Eric Laarakker is ook veearts en daarom ben ik daarheen gegaan. Puur mijn eigen gevoel om hiervoor te kiezen.

En veel andere zijn geen veearts maar wil niet zeggen minder kundig, maar vaak als er dan medische handelingen moeten worden verricht moet alsnog een veearts komen.

Maar wat belangrijker is dan de prijs heb je er een goed gevoel bij en helpt het je paard ook daadwerkelijk.
En over 3 weken weet ik of het al beter met mijn paardje gaat en dan kan ik haar en mijn gedrag gaan aanpakken

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:42

ik lees dit topic met aandacht en lees veel leuke reacties, alleen vraag ik me een beetje af of een ieder wel weet wat een holistische benadering is............ er is nog altijd heel wat ruimte tussen homeopathie en holistische benadering. Lees de site van eric laarakker hier goed over na. Het is meer dan een alternatief zalfje het is het in het totaal kijken.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 00:02

Ik stuur altijd de manen van de paarden op, die een man dan doet doormeten. Daarna belt hij de resultaten (problemen die hij gevonden heeft) door. Vorige week maandag heb ik de manen opgestuurd en gisteren belde hij me voor de resultaten.
Nou, met open mond hing ik aan de telefoon. Echt niet normaal...

Rongo heeft last van zijn rug. Het volgende is gedaan:
Maandag 20 maart:zadelmaker heeft zijn zadel nagekeken èn de manen zijn opgestuurd naar die holistische man.
Woensdag 22 maart:de osteopaat kwam voor Rongo en Tycho.
Maandag 27 maart: de holistische man belde over de resultaten.

Wat er bij de osteopaat uit is gekomen, kon ik dus nooit doorgegeven hebben aan de holistische man. De osteopaat vond o.a. een wervel, net achter het zadel, die vast zat.
Vraagt die holistische man: heeft je paard last van zijn rug en dan met name de wervel net achter zijn zadel? Ik was echt met stomheid geslagen! Het klopte dus gewoon precies, want dit was het enigste probleem dat ik met Rongo heb: zijn rug.
Er bleek een bacterie in zijn ruggenmerg te zitten, waardoor zijn rug vast komt. Dus dan kan de osteopaat bezig blijven, die bacterie blijft.
Nu krijg ik medicijnen voor em. Ben benieuwd wat voor stiekje ik dadelijk onder me heb (a.s. donderdag mag ik pas weer rijden, vanwege een week rust na osteopaat).

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:31

Hey von... hij is goed he ik zweer bij die man...

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 10:40

telefoon nummer en tarieven??

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:48

izzy1985 schreef:
telefoon nummer en tarieven??

heb je een PM gestuurd

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 12:23

heb t gezien, thanks

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:29

Vriendelijk verzoek om meldingen dat PM's verstuurd zijn en geopend niet in dit topic te plaatsen. Het lijkt mij dat bokkers prima in staat zijn te zien of ze een PM hebben, of dat een verstuurde PM gelezen is.

OneDesire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:43

Ik ben geinteresseerd in een behandeling van mijn paard door Eric of Steffi (weet eerlijk gezegd niet wie ik moet kiezen), maar ben dus niet in het bezit van een trailer. Ik vraag me dus af of ze ook aan huis komen.