Hanmar schreef:Het gaat er zeker niet om dat we willen doen 'alsof dit niet bestaat'. We zijn ons daarvan bewust en willen het ook zeker niet om die reden verbieden. Wel jammer om daar direct 'bah' over te zeggen: we doen echt oprecht ons best.
Wij zitten echter ook in een spagaat wat betreft dit topic. Enerzijds is het juist goed om zaken bespreekbaar te maken én te houden. Anderszijds werden wij er direct bij de start van het topic al op gewezen dat dit topic überhaupt (en dus niet enkel de berichten over automutilatie!) voor sommige mensen een ontzettend sterke trigger kunnen zijn.
We hebben in overleg gewikt en gewogen en uiteindelijk besloten, het topic als geheel toe te staan, maar te verzoeken om berichten waar het om zelfbeschadiging gaat, niet te delen. Nogmaals: absoluut niet om te doen alsof dit niet bestaat, maar om meelezers in bescherming te nemen. Uiteindelijk vinden we dat risico zwaarder wegen, hoe vervelend het ook is om mensen te vragen bepaalde foto's/berichten niet te plaatsen.
Nu is het zo dat er in ons team geen directe 'experts' zitten op dit specifieke gebied en zodoende willen we dus aan de 'veilige' kant blijven. Wellicht zijn er hier andere gebruikers met meer kennis: zou een triggerwaarschuwing in de OP voldoende zijn? Mijn gevoel zegt dat dat juist ook op een bepaalde manier zou kunnen aantrekken, maar dat kan ik zoals gezegd niet goed inschatten.
Je hebt experts in dit topic...
Een iemand die het van de patiënt kant kent.
En ik zag ook al iemand reageren die huisarts is, dacht ik.Wellicht dat daar dus expertise zit.
Ik snap dat jullie erop willen kunnen modereren.
En welke beleidskeuzes jullie daar in maken is ook aan jullie natuurlijk.
Maar in dit geval had eerst een pb richting Lestrange denk ik anders overgekomen, dan om het zo ineens patsboem in het topic te zien staan. Ze bleef netjes, en had het ook vooral over wondgenezing.
De eigenlijke beleidskeuzes/modkeuzes, en de manier waarop dat gebracht wordt zijn 2 verschillende dingen.
En ik denk dat hier wat gevoelig gereageerd wordt, door verschillende mensen, níet per se om de keuze maar mede om de manier waarop dat richting Lestrange gecommuniceerd is.
Dat is in ieder geval wat op mij wat bot overkwam.
Normaal zou ik dit niet zo openlijk in een topic gooien, dus mening over modacties. Dat gaat normaal via tem.
Maar het ligt nu toch al open in discussie hier, dus in dit geval vind ik hier reageren logischer.