[Dienstmededeling] Kleine test nieuwe forumsoftware

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:22

Tieneke schreef:
Karuna, sorry, maar ik vind je echt heel negatief overkomen. Wacht nou eens even af en zie vernieuwing misschien als een kans om jezelf te verbazen.

Tieneke ik meld alleen wat ik zie in de verschillende screenshots. :) Dat het er bij iedereen kennelijk anders uitziet. En vraag of dat wenselijk is of geen probleem. Niks negatiefs aan toch.

Safina ik probeer juist te begrijpen waarom mensen het ouderwets vinden kwa site?
En wat is boomer? :') een hondennaam?

Tieneke

Re: [Dienstmededeling] Kleine test nieuwe forumsoftware

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:28

Je stelt enkel vragen met een negatieve bijklank (waarom moet iets veranderd worden etc) en geeft nergens eens iets positief aan. Dus ja, negatief. Probeer misschien ook de positieve kanten te benoemen, dan kom je allicht heel anders over en zal je er zelf misschien ook op een andere manier tegenover staan.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:35

karuna schreef:
Tieneke schreef:
Karuna, sorry, maar ik vind je echt heel negatief overkomen. Wacht nou eens even af en zie vernieuwing misschien als een kans om jezelf te verbazen.

Tieneke ik meld alleen wat ik zie in de verschillende screenshots. :) Dat het er bij iedereen kennelijk anders uitziet. En vraag of dat wenselijk is of geen probleem. Niks negatiefs aan toch.

Safina ik probeer juist te begrijpen waarom mensen het ouderwets vinden kwa site?

Ik vind het juist wel fijn als het lettertype op bokt zich aanpast aan mijn telefoon. Dan ziet op mijn telefoon alles er hetzelfde uit. Zal mij een worst wezen welk lettertype het bij anderen heeft :')

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:39

karuna schreef:
Tieneke schreef:

babyboomers https://www.urbandictionary.com/define.php?term=boomer <<)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:47

Daar denk ik niet aan omdat ik daar niet onder val :P ook als jonkie heb ik me hetzelfde afgevraagd. :+

Als ontwerper is het heel lastig testen als het er bij iedereen zo ongeveer anders uitziet. :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:19

karuna schreef:
Als ontwerper is het heel lastig testen als het er bij iedereen zo ongeveer anders uitziet. :)

Dat dingen er in dit stadium nog anders uit zien op verschillende apparaten is helemaal niet zo gek. Verschillende telefoons kunnen een uiterlijk andere emoji hebben toegewezen aan de code die er achter zit (vaak is de intentie van de emoji wel het zelfde).
Ook is het niet zo gek dat een quote er anders uit ziet. Ik neem aan dat Bart en Luceos bezig zijn met het afstemmen van Flarum op Bokt 5, en dat het daarom misschien niet helemaal werkt in Bokt 4 (en eerder). Je kunt als developer nou eenmaal niet een enorme berg tijd steken in het aanpassen van Flarum op Bokt 1, 2, 3 én 4 om het maar iedereen naar de zin te maken. Die (personeels)kosten wegen gewoonweg niet op tegen de baten (een handje vol Bokkers wat liever Bokt op versie 1 t/m 4).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:37

Bij het ziet er anders uit kijk ik niet eens naar mijn screenshots vanuit bokt 4. (Al ziet bokt 5 er hier hetzelfde uit ook) maar bij anderen. Iedereen lijkt zowat een ander soort quite te hebben, andere of geen smileys enz. Lijkt me onhandig testen. Omdat je geen vaste referentie hebt behalve je eigen apparaten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:45

karuna schreef:
Bij het ziet er anders uit kijk ik niet eens naar mijn screenshots vanuit bokt 4. (Al ziet bokt 5 er hier hetzelfde uit ook) maar bij anderen. Iedereen lijkt zowat een ander soort quite te hebben, andere of geen smileys enz. Lijkt me onhandig testen. Omdat je geen vaste referentie hebt behalve je eigen apparaten.

Zullen we het oordeel of iets handig of onhandig is om te testen maar aan de mensen met kennis van zaken overlaten ? ;)
Ze doen vast heel erg hun best om er iets mooi en goed bruikbaar van te maken.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:01

Ik weet niet hoeveel werk het bokt forum is voor de ontwikkelaars/admins. Maar terwijl het voor "ons" een prima draaiend forum lijkt, kan er aan de achterkant veel meer spelen. Ik vind het huidige platform ook prima, maar...

Als ik naar mijn eigen forum kijk:
Ik was erg tevreden met mijn huidige forum totdat er spam-lekken ontstonden en er geen updates meer kwamen (jaha het platform is al 2 versies verder). Ik krijg ca 20 spam-gebruikers per dag erbij en kan er wiinig aan doen. De gewone gebruiker merkt hier niks/weinig van.

Dus ben ik begonnen met het opzetten van een nieuwe phpbb forum, maar na 2 dagen worstelen, moet ik toegeven dat mijn iniminie flarum forum gewoon een stuk fijner is als admin (de basis is binnen middag opgezet) en kan me dus goed voorstellen dat het voor bokt ook fijner is (al zal het bouwen meer werk kosten). Ik vind het erg netjes dat ze het oude en nieuwe proberen te koppelen. Maar overal waar gekoppeld wordt kan het misgaan. Zolang het leesbaar blijft maakt het mij niet veel uit.

"Mijn" oude gebruikers zullen ook moeten wennen aan de nieuwe opzet. Momenteel staat het open voor hen om te testen en opmerkingen te geven. Maar uiteindelijk zal iedereen over moeten gaan.

Mijn grootste bemerking op flarum is dat het momenteel voor de niet-computernerd wat lasteriger is om aanpassingen te maken op de standaard. Maar dat zal vast nog komen en ik heb een computernerd die voor mij wat zaken probeert aan te passen.
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 23-01-20 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:03

Aan alleen maar dolletjes enthousiast in de handen klappende reacties heb je ook niet veel als je bezig bent met een nieuwe opzet, dus misschien is het wel gewoon goed dat Karuna haar zorgen uit :)*

Leven en laten leven. Er over zemelen is misschien wel negatiever.... laat toch lekker gaan :j

Ik ben benieuwd hoe het gaat worden en hoop dat het blauw en de smileys behouden blijven voor het echte Bokt-gevoel, dat het niet zo'n witte eenheidswordt wordt. Ben benieuwd wat ze er van maken :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:45

pmarena schreef:
Leven en laten leven. Er over zemelen is misschien wel negatiever.... laat toch lekker gaan :j

Dat werkt dan ook beide kanten op uiteraard ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:50

Ik vind alles best als er maar geen nested comments komen en de bokt smileys blijven. Begrijp ik nu goed dat we straks mogelijk ook andere gebruikers kunnen taggen? Dat is wel iets wat ik mis hier. Nu moet je soms terug zoeken of iemand op jouw post heeft gereageerd. Als je in een discussie getagd kan worden zou dat heel handig zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:16

Toch vind ik dat taggen ook niet foutloos hoor. Zoals op Facebook kan ik best een tag missen :o

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 15:06

De layout is iets waar we nu nog vrijwel niet mee bezig zijn. Ook het testen van het converteren van posts van Flarum naar phpBB en omgekeerd is functionaliteit die pas sinds heel kort serieus gebruikt wordt. Daar gaat nog het e.e.a. aan verbeterd worden de komende tijd :j

Emojis zien er standaard idd anders uit op de verschillende apparaten. Voorbeeldje:

https://emojipedia.org/partying-face/

Dat heb je ook met b.v. WhatsApp alleen merk je er weinig van zolang er geen screenshots worden geplaatst ;)

@SusanH; dat is wel het plan :j

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:53

Die verschillende smileys ligt niet aan bokt, of aan het platform waar het forum op draait. Dat die smileys verschillen is altijd overal zo. Dus daar moeilijk over doen heeft geen zin, daar kan namelijk niemand wat aan veranderen ;)

De bokt smileys bleven gewoon, toch? Dus wat is dan het probleem met de smileys? :o?

Fijn om te weten dat de layout nog niet aan de orde is. Benieuwd wat daar dan van komt.

Dat taggen, dat lijkt me ideaal. Ik mis nu vaak als mensen weer op mij reageren, dus het is fijn als ik dat terug kan zien!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:16

Vraagje bart! komt er ook een dark mode voor bokt? Persoonlijk vind ik het licht blauw niet zo fijn meer na een uurtje.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:05

Het was (en is) niet mijn intentie om moeilijk te doen over smileys, ik noemde het verschil omdat het mij opviel. Voor wie bang is dat de huidige smileys verloren gaan: je kunt de huidige smileys ook kopieren, zelf ergens online zetten en via die manier blijven gebruiken. Werkt hetzelfde als het uploaden en zichtbaar maken van een foto in een topic.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:37

speedfiets_2 schreef:
Vraagje bart! komt er ook een dark mode voor bokt? Persoonlijk vind ik het licht blauw niet zo fijn meer na een uurtje.

Ja, ik ben voor! Zou ik erg fijn vinden ook :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 18:00

@speedfiets_2 Een 'dark mode' staat op de wensenlijst, maar niet met een heel erg hoge prioriteit op het moment 🦇

Op diezelfde wensenlijst staat ook een 'Bokt Classic' layout. Dus een layout die heel dicht in de buurt komt van wat we nu hebben. Dat is een stukje ingewikkelder dan een dark mode, maar zou wel erg leuk zijn. Is ook vraag naar vanuit andere sites.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:04

Klinkt goed Bart. En na al die spannende koliektopics vind ik dat er ook een poep bokt smiley moet komen. Hoe blij kun je zijn met kak... *\o/*

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:06

BartVB schreef:
Op diezelfde wensenlijst staat ook een 'Bokt Classic' layout. Dus een layout die heel dicht in de buurt komt van wat we nu hebben. Dat is een stukje ingewikkelder dan een dark mode, maar zou wel erg leuk zijn. Is ook vraag naar vanuit andere sites.

Misschien wil ik er tzt wel eens een blik op werpen. CSS blijft grappig :j

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:11

In de tussentijd, mochten er mensen nog niet van gehoord hebben; er bestaan speciale filters voor je computer en gsm die het blauwe licht weg filteren, vooral voor 's avonds is dat aangenaam, maar misschien voor jullie fijn om bokt te gebruiken. Ik heb het zowel op mijn laptop als gsm omdat ik vaak van de computer moet studeren (kan niet alles afdrukken) en ik voel dat ik minder migraines heb op die manier. Sommige laptops hebben een ingebouwde functie, bij andere moet je een programma downloaden.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 18:23

@shadow0 Ik vind 'frustrerend' een betere beschrijving 😉 Maar hulp zeer welkom :j

@sinnej Dat haalt een deel van het blauw uit je scherm, is ook software voor beschikbaar. Bij een dark mode gaat het er ook om dat je scherm überhaupt niet zoveel licht afgeeft. Als je in een donkere (slaap)kamer zit/ligt dan is zo'n scherm dat wel een zaklamp lijkt niet perse prettig.

Overigens wat de smileys betreft; het is ook mogelijk om de emojis van je apparaat/besturingssysteem te vervangen door generieke smileys aan de Bokt kant. Op die manier ziet wel iedereen op Bokt dezelfde emojis en wellicht kunnen we op die manier de smileys ook wat makkelijker integreren met de emojis. Moeten we uitzoeken.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:39

BartVB schreef:
@speedfiets_2 Een 'dark mode' staat op de wensenlijst, maar niet met een heel erg hoge prioriteit op het moment

Helemaal top dat het al op het lijstje staat! Als ITer is het na een hele dag schermen staren fijn om het in dark mode te hebben :+

merijn06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 23:20

Ik heb vandaag de hele dag Bokt amper tot niet kunnen laden. Enig idee of dat hier mee te maken heeft? Ik zit op Safari, verder werkte alle andere sites wel gewoon soepel.