citytrip Rome

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

citytrip Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 13:49

Hoii!
Samen met vriendlief wil ik begin november een citytripje naar Rome doen :)
Heeft iemand nog aanraders qua bezienswaardigheden, winkels, attracties en als het andere?
We hebben ook nog geen hotel op het oog dus als iemand wat weet dan is dat ook van harte welkom (graag ook enigszins betaalbaar) :)

alvast bedankt!

Katja

Re: citytrip Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:51

Ik quote mezelf maar even uit een eerder topic:
Onderwerp: Rome! (tips-trucs gevraagd)

Katja schreef:
Ik heb de Lonely Planet er even bijgepakt. De pizzaria heet Da Bafetto en is alleen voor diner geopend. Wij waren er volgens mij om een uurtje of half acht en toen bego het echt druk te worden als je veel later komt sta je in de rij.
Adres is Via del Governo Vecchio 114, dat ligt vlak achter Piazza Navona. (waar je niet wilt gaan eten want dan betaal je echt heel veel voor weinig)
Als je nog voor superijs wilt gaan dan zijn Gelateria Giolotti (Via degli Uffici del Vicario 40) en Gelateria della Palma (Via della Maddalena 20) echte aanraders. De eerste bestaat al heeeeel erg lang en de tweede heeft zoveel smaken dat het bijna onmogelijk wordt om een keuze te maken. Ze zitten allebei op een paar minuten lopen van het Pantheon.

Heel veel plezier. :wave:

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:01

Ik zou in ieder geval alles los boeken en níet bij een reisorganisatie, want vriendlief en ik waren voor een reisje van 3 dagen ongeveer evenveel kwijt als voor een vliegreisje All-in naar Turkije voor 1 persoon :+

Wij zaten wel in een heel leuk hotel, hotel Verona, erg ruime kamer met een lekker bad, flinke kast en zelfs nog een apart gedeelte met een bank en zitruimte :j Bovendien lag het hotel op 10minuten lopen van het Centraal Station (Termini), waar we vanaf het vliegveld aankwamen met de trein. Bovendien stopte er dus op de hoek van de straat een bus die ons overal naar toe bracht, maar lag het hotel zelf wel in een fijne, rustige straat (en dat wil wat zeggen in de chaos die Rome heet :+ ).

Wij hebben toen voor die 3 dagen een Roma-pass gekocht, daarmee kun je dus gebruik maken van het OV en 1x gratis naar binnen bij één van de bekendere attracties. Wij zijn toen bij het Collosseum naar binnen geweest :)

Eten is goed te doen als je gewoon een leuke pizzeria uitzoekt in een zijstraat. Ga ook echt níet op een leuk plein een drankje halen, want wij waren bij ons bezoek aan Vaticaanstad maar liefst €10,- kwijt voor 2 glazen cola (die we zelf uit een blikje moesten schenken) :=

Verder is het een geweldige stad, al ga ik als ik ga nooit meer in augustus :P Verschrikkelijk hoe warm het was, maargoed, heb jij geen last van in november :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:06

Eigenlijk is alles leuk in Rome hihi :D Ik ben met school geweest 3 jaar geleden, dus zou niet meer weten welk hotel we zaten. Verder Colloseum, vaticaanstad + sint pieter, piazza navona, spaanse trappen, trevifontein, de suikertaart (paleis), noem t maar op. Alles is prachtig daar :+:

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:01

Ik woon momenteel in Rome voor studie. Wat ook erg leuk is, is om naar een Aperativo voor het avond eten te gaan. Is wel niet echt voor de hele grote eters. Bij een Aparativo betaal je voor je cocktail en dan is er een soort lopend buffet met kleine hapjes, maar bijvoorbeeld Momart (www.momartcafe.it,
Viale XXI Aprile 19) hebben ze ook pizza's. Mijn lievelingsaparativo is trouwens Fluid, die zit tegenover de eerder genoemde pizza da Bafetto (die ik overigens zelf niet heel heel heel bijzonder vind, wel ok). De cocktail die ik je daar kan aanraden is de Strawberry Daiquiry Frozen, als je van zoet houd. Maar alles is daar eigenlijk heeel lekker :)

Verder vind ik zelf de catacombe van Priscilla ook de moeite waard! Tzijn graven onder de stad, er zijn er meerdere, zo ook bij via appia antica. Galleria Borghese, in het park vila Borghese schijnt ook heel tof te zijn maar daar ben ik nog niet geweest.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:08

Ja villa borghese is mooi! Daar zijn wij een middagje geweest toen net na het metroongeluk (2006).

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:12

rome is gaaf, het ondergrondse paleis van NERO, daar zijn we niet geweest maar ik zou er gisteren voor terug gegaan zijn. Ook aanrader is boek Thuis in rome van Rosita Steenbeek, super veel tips en bijzondere plaatsen

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:29

chanickyo schreef:
Ik woon momenteel in Rome voor studie. Wat ook erg leuk is, is om naar een Aperativo voor het avond eten te gaan. Is wel niet echt voor de hele grote eters. Bij een Aparativo betaal je voor je cocktail en dan is er een soort lopend buffet met kleine hapjes, maar bijvoorbeeld Momart (http://www.momartcafe.it,
Viale XXI Aprile 19) hebben ze ook pizza's. Mijn lievelingsaparativo is trouwens Fluid, die zit tegenover de eerder genoemde pizza da Bafetto (die ik overigens zelf niet heel heel heel bijzonder vind, wel ok). De cocktail die ik je daar kan aanraden is de Strawberry Daiquiry Frozen, als je van zoet houd. Maar alles is daar eigenlijk heeel lekker :)

Verder vind ik zelf de catacombe van Priscilla ook de moeite waard! Tzijn graven onder de stad, er zijn er meerdere, zo ook bij via appia antica. Galleria Borghese, in het park vila Borghese schijnt ook heel tof te zijn maar daar ben ik nog niet geweest.

Hee wat leuk daar woon ik vlakbij (Viale XXI Aprile en de Priscilla catacomben :)) ). Waar in Rome woon jij als ik vragen mag? O:)
Aanraders qua bezienswaardihheden: Vaticaan, Colosseum, Forum Romanum, Palatijn, Pantheon, Engelenburcht etc die standaarddingen. Waar je trouwens heel lekker kan eten met een supermooi uitzicht over heel Rome is Piazza della Muse, als je wilt weten hoe je er komt kan ik je de busnummers geven. :))
Bafetto is idd lekker pizza, er is ook een Bafetto II voor als de andere vol is oid, maar ik weet niet precies waar die zit, wel in de buurt van de gewone Bafetto. Ik kan je ook aanraden naar Trastevere te gaan, daar kan je vaak ook wel goedkoop eten. Ik ken een plek waar de duurste pizza 4eu is. :Y)
Voor winkelen zou ik naar Via del Corso gaan, de 'hoofdstraat' van Rome, heel lang zit tussen Piazza Venezia en Piazza del Popolo in, die kan niet missen. :)
Bij Tazza d'Oro vlakbij het Pantheon hebben ze trouwens heel lekker koffie. :9