Rome! (tips-trucs gevraagd)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Rome! (tips-trucs gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 09:02

Donderdag vertrek ik naar Rome voor een weekje Haha! Ik ben er al eens geweest (heel lang geleden), maar mijn vriend nog niet. Heeft iemand nog tips over dingen die ik absoluut moet zien, doen, restaurant waar je goedkoop en vega kan eten etc? Tips om naar het colloseum e.d. hoeven niet, die grote attracties staan zowiezo al op het programma.

Loesss

Re: Rome! (tips-trucs gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 11:20

Dit topic ga ik even volgen! Ik ga ook naar Rome en Napels over 2 weekjes Lachen

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:30

ik ga 22 oktober ook een weekje naar rome Haha!

Quatrohorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:27

odetteke schreef:
Donderdag vertrek ik naar Rome voor een weekje Haha! Ik ben er al eens geweest (heel lang geleden), maar mijn vriend nog niet. Heeft iemand nog tips over dingen die ik absoluut moet zien, doen, restaurant waar je goedkoop en vega kan eten etc? Tips om naar het colloseum e.d. hoeven niet, die grote attracties staan zowiezo al op het programma.

Vegatarisch eten in Italia...
Italianen houden Niet zo van Vegatariers, laat staan dat ze veel restaurants ermee hebben... en goedkoop al zeker Niet.
Ik ben zeer bekend met Italia ik ben al in bijna alle steden geweest; Milano, Roma, Napoli, Bari, Genova, Bologna, Verona, Venezia Torino etc. ...

Mijn tip voor Roma is ga lekker winkelen.. Ik weet Niet of je vriend pakken dassen en overhemden draagt? Kijk anders eens bij Battistoni op de Via Condotti of bij Brioni op de Via Barberinni die hebben ook een mooie dames collectie.

Een ander leuk adresje voor de mannen is: www.caleffi.net
Leuke winkel en goede kwalieit spullen.

Mocht je nog wat meer vragen hebben. Of wil je adressen van een paar goede kleermakers voor een echt op maat gemaakt pak voor je vriend PM me maar Knipoog

Veel plijzier in Roma!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 21:33

Mijn vriendje is niet zo van de pakken, en ook niet van het winkelen. Ik denk dat we qua winkels niet veel verder komen dan de supermarkt. (en wat ik me herinner is het ook gruwelijk duur)

Qua restaurant was het toen volgens mij redelijk vegetariervriendelijk, een pizza of pasta zonder vlees en kaas was volgens mij wel goed te krijgen, dus ik overleef het wel. In noorwegen was het erger om vegetarier te zijn Knipoog

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:37

Rome is echt zooo mooi, ben er in juli geweest Lovers
Dingen die je móet doen:
*Naar het Vaticaan
* De koepel van de sint pieter beklimmen
*Naar het Vaticaans Museum (tip: ga vroeg!)
*Colosseum
*Trevi-fontein (niet vergeten er 2 munten in te gooien Knipoog)
*Kerken bekijken
*Even shoppen, maar niet te lang dat is zonde Tong uitsteken
Heel veel plezier, Rome is echt geweldig Haha!

Edit: en natuurlijk veeel Italiaans IJs eten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:43

Wij zijn in Rome naar DE pizzaria van Italie geweest. Ik zal even opzoeken hoe het heet. Absoluut de beste pizza die we daar gegeten hebben en we waren rond de 15 euro kwijt met z'n tweetjes inclusief een fles wijn.

Verder vond ik een tour by night erg mooi en ook wel leuk om wat informatie te krijgen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 21:47

Katja schreef:
Wij zijn in Rome naar DE pizzaria van Italie geweest. Ik zal even opzoeken hoe het heet. Absoluut de beste pizza die we daar gegeten hebben en we waren rond de 15 euro kwijt met z'n tweetjes inclusief een fles wijn.

Voor dat geld je niet koken zeg!!

Wij zitten trouwens in een bungalow op camping flaminio en nemen voor de hele week zo'n ov kaart. die metro daar is toch ideaal! En we gaan 1 dag een auto huren en naar pompei.

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:53

Nog een tip: let heeeel goed op je portemonnee!
En doe je pasjes ergens apart, niet in je portemonnee.
Mijn moeders portemonnee is daar ook gejat Boos!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:06

Idd heel erg goed op je geld letten vooral in de bus naar de camping. Als het druk is gewoon de volgende nemen want ze zijn er echt op uit en werken in groepen.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:21

Toevallig, ik ga donderdag ook voor een week naar Rome Haha!
Vegetarisch eten vind ik nooit zo'n probleem in Italië, je kan altijd wel een gerecht zonder vlees krijgen.. Leuke restaurants enzo moet ik ook nog even voor kijken..

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:26

kzou inderdaad ook de koepel van sint-pieter beklimme, supergaaf uitzicht, maar vaticaans-museum is alleen voor diehard museumliefhebbers; is echt enoooorrrmmm, kzou er als je ernaartoe gaat alleen maar een stukje van gaan zien het is in ieder geval een heel eind lopen naar het eind

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:33

Vaticaans Museum kun je ook gewoon de 'populaire route' nemen:
Sixtijnse Kapel, Stanze van Rafaël etc.
Het hele museum red je niet in 1 dag nee
Edit: en het is echt supermooi daar!
Laatst bijgewerkt door Renskeeee op 02-10-06 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:35

Ik vond het Vaticaans Museum wel meer dan de moeite waard. Laat je niet afschrikken door de rij die voor de deur staat. Het gaat veel sneller dan je denkt.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:10

Ja, er staat inderdaad een ellenlange rij, maar het schiet wel op en het is ook de moeite waard om even te wachten!

Quatrohorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:56

Lisa_Melody schreef:
Toevallig, ik ga donderdag ook voor een week naar Rome Haha!
Vegetarisch eten vind ik nooit zo'n probleem in Italië, je kan altijd wel een gerecht zonder vlees krijgen.. Leuke restaurants enzo moet ik ook nog even voor kijken..

Ligt er natuurlijk ook wel aan voor wat voor Restaurants je kiest...
Ik eet graag in de michelin categorie, althans mijn vader eet daar graag in en daar reis ik meestal mee samen.

Maar ik bezoek steden ook meestal heel anders. Als ik een stedentrip doe bestaat het grootste deel uit winkelen en heel mischien een heel klein beetje musea en dergelijke... Maar veel Niet.

Als je overigins een beetje van cultuur en oudheid houdt moet je ook Athene eens bezoeken. Is voor de liefhebber van cultuur en oudheid een must! En het winkelaanbod is er ook wel aardig.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:14

Ik zou beslist naar Ostia Antica gaan.
Dat was vroeger de haven van Rome, en is nu te bezichtigen. Hele mooie ruïnes, je kan echt zien hoe ze toen leefden. Ja
Wij hebben dat gecombineerd met een bezoek aan het strand van Ostia Antica (aan de middellandse zee), even een paar uurtjes lekker zwemmen en liggen, een verademing na de drukte van Rome!

Je kan er heel makkelijk met de trein komen vanuit Rome. Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:17

wij hebben toen we naar Rome gingen ook een middagje strand gehad...
op een vulkanisch strand, dus met zwart zand... was ook heel apart...
en de thermen aan de rand van Rome zijn ook mooi om te zien, het geeft een indruk van de grootte van zo'n complex...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 15:28

Wij laten waarschijnlijk Ostia Antica zitten en gaan een dag naar pompei (even een auto huren) en gaan ook nog even de vulkaan bekijken daar Knipoog

quote]Ligt er natuurlijk ook wel aan voor wat voor Restaurants je kiest...
Ik eet graag in de michelin categorie, althans mijn vader eet daar graag in en daar reis ik meestal mee samen.
[/quote]
Wij zijn meer van het goedkope eten Haha! Een pastaatje met een wijntje maakt me al gelukkig Knipoog[

Citaat:

Nog gevonden hoe die heet?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:54

Ik ben er in april nog geweest! De spaanse trappen moet je zeker heen! Heerlijk die sfeer daar! En daar tegen over heb je een heerlijke ijssalon!! Wij hebben gegeten bij een restaurant Mario. Vlak bij de spaanse trappen. Het is een klein restaurant maar veel sterren hebben daar gegeten. Ook nederlanders zoals ruud gullit en marco borsato staan daar op de foto in het restaurant. Het is goed betaalbaar, lekker en erg gezellig!

Ik ben jalours op je! ik wil er zo weer heen! vond het zo geweldig daar!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:15

Ik heb de Lonely Planet er even bijgepakt. De pizzaria heet Da Bafetto en is alleen voor diner geopend. Wij waren er volgens mij om een uurtje of half acht en toen bego het echt druk te worden als je veel later komt sta je in de rij.
Adres is Via del Governo Vecchio 114, dat ligt vlak achter Piazza Navona. (waar je niet wilt gaan eten want dan betaal je echt heel veel voor weinig)
Als je nog voor superijs wilt gaan dan zijn Gelateria Giolotti (Via degli Uffici del Vicario 40) en Gelateria della Palma (Via della Maddalena 20) echte aanraders. De eerste bestaat al heeeeel erg lang en de tweede heeft zoveel smaken dat het bijna onmogelijk wordt om een keuze te maken. Ze zitten allebei op een paar minuten lopen van het Pantheon.

Heel veel plezier. Doei!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:03

De Vesuvius en Pompei zijn ook erg indrukwekkend ja! Erg mooi om te bezichtigen. We zijn toen eerst 5 dagen naar Rome geweest, daarna 1 dag naar Napels en daarna naar Sorrento om Pompei en de Vesuvius te bezoeken!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 14:48

Ben net terug! Da Bafetto heeft echt de lekkerste pizza die er is. En ik heb nog een ijssalon ontdekt dat chocoladeijs met rode peper verkocht .......... in 1 woord JAMMIE! Ik zal het adres hier binnenkort even neerplanten!

Quatrohorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:57

odetteke schreef:
Ben net terug! Da Bafetto heeft echt de lekkerste pizza die er is. En ik heb nog een ijssalon ontdekt dat chocoladeijs met rode peper verkocht .......... in 1 woord JAMMIE! Ik zal het adres hier binnenkort even neerplanten!

Dat ijs lijkt me wel lekker!
Als je het adres plaatst zal ik er ook eens langs gaan als ik in Roma weer bij men kleermaker ben.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:14

ik heb 3 jaar in rome gewoond... dus ik weet best wel veel plekjes die echt de moeite waard zijn. Ik vond het altijd leuk als ik naar de stad ging om allerlei kleine straatjes in te lopen, heel erg sfeervol altijd. Maar sommige mensen gaan weer liever naar het coloseum, circo massimo of foro romano.
Rond deze tijd vond ik het altijd heerlijk om ('s avonds) naar het strand te gaan. Dan kun je wel het beste naar de gratis stranden gaan (achter van die genummerde poorten is dat, links van de stranden waar je voor moet betalen in ostia).
In eur kun je echt zeker het allerlekkerste ijs van rome halen (ik ben even de naam kwijt) maar vlak bij het pantheon kun je is ook een plek waar je heel erg lekker ijs kunt eten. Ik woonde in Casal Palloco (is niet echt in het centrum) en daar was echt een heeerlijk restaurantje dat pomodori verdi friti heette. Maar als je in het centrum zit miss niet echt handig om daarheen te gaan.
Als ik in het centrum bij een vriendin van mij was gingen we ook wel eens bij insalata rica eten (aan via aventino, vlakbij circo massimo), dat is redelijk goedkoop, maar wel lekker.
Wat ook heel erg leuk is in de buurt van rome is villa deste, maar dat is rond deze tijd al iets minder leuk door het weer en villa hadrianus (oid).
Trastevere is ook de moeite waard om een keer uit te gaan. En op san giovanni is een leuke markt. Ik weet zo even niet echt meer te vertellen. Maar dat zijn iig een paar dingen. Als je meer wilt weten moet je t maar zeggen Knipoog