Met spoed advies gevraagd!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 00:22

Oh jee! Ze houdt je wel in spanning he...
Stoute merrie!!! Welsh zeker? Haha!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 09:04

Haha! Uiteraard zo'n heerlijk eigenwijs Welsh ding ze weet de spanning wel op te voeren zeg Schijnheilig
Ik ben net wakker, ben nog niet buiten geweest, ga zo mijn voerronde lopen en ben benieuwd of ze nog alleen in haar stal staat.
Vannacht in 1x doorgeslapen dus ik heb haar niet gestoord, alles donker gehouden dus ze heeft alle privacy gehad (maar ik denk niet dat ze het al heeft gedaan)

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 09:24

Wow! Wow! Wow! Wow!

En dan zit je nu nog rustig achter de pc???
Ga kijken en maak foto's als er 4 oortjes in de stal zijn! Haha!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 10:03

Haha! Haha! Wat kan ik mij goed inhouden he Haha!
Maar slechts 2 oortjes hoor, madammeke lag heerlijk languit te pitten en heeft daarna even lekker een ontbijtje verorbert, straks de hengsten weer naar binnen en dan kan ze weer naar haar vriendje op de wei.

Ik denk echt dat ze mij nog een volle week gaat laten wachten.........
Uier lijkt nu wel wat groter te worden en de boel onder haar staart is wel behoorlijk verder in verzakking geraakt, lekker zo'n uitgelubbert vellen gedoe onder je staart Haha! zou toch gaan denken..........doe ik maar niet, scheelt weer een hoop stress!
Maar gisterenavond haar even helemaal betast en ik mag nu in de buurt van het uier(tje) komen, dat laat ze weer een beetje toe, de spieren in haar kont lijken helemaal weg te zijn, rond de staart is het een erg slap geheel, lijkt wel pudding maar dat is al een paar dagen zo, zou dan toch snel moeten gaan komen.......pfff, daar ga ik weer, ik heb de ene opvlieger na de andere Haha! maar ik laat haar met rust hoor, ik moet maar afwachten waneer zij de tijd rijp vindt Frusty
Lekker zo'n Welsh merrie Tong uitsteken

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 10:05

Fijn dat je zo gerust gesteld bent maar je moet dr natuurlijk wel in de gaten blijven houden.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 10:21

Geen probleem hoor Topcob, ze staat inmiddels weer op het land en dat is hier recht voor mijn raam, daar staat ze normaal dag en nacht alleen gisteravond gaf ze zelf aan dat ze naar binnen wilde dus is ze voor de nacht op stal gegaan.
Ik mag nu dan rustig en gerust gesteld over komen maar ik ben verre van dat hoor Knipoog Ik hou haar van alle kanten in de gaten, of ze nu op stal staat of buiten, ik kan haar vanuit huis gewoon zien en zou ze op stal gaan liggen zie ik haar dus niet meer en sluip ik gewapend met alles wat ik nodig heb naar buiten Haha! (uiteraard incl. digi ) De rest van wat ik nodig heb staat al een week klaar bij haar stal, zou ze het buiten doen is het een kwestie van alles 5 meter verplaatsen.
Ik hou mij groot maar ben het niet hoor Nagelbijten / Gniffelen

Ik zal straks eens kijken of ze mij toe laat onder haar buik, kan ik misschien even een foto maken van het uier(tje) kunnen jullie het ook zien dat het nog steeds niet veel is.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 12:29


axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:25

T@nj@"]
[quote="axeltje schreef:
Wij zijn net even stiekem langs gereden Haha! ze stond er best rustig bij.
Maar het blijft spannend natuurlijk....

En ze blijft mooi Lovers

Hihi, je zou haar eens op haar rug moeten kijken, je weet niet wat je ziet, dat eens zo mooie sierlijke ranke ding is mega gegroeid (logisch natuurlijk, als dat niet zo was zat er iets niet goed Haha! )

Maar wat nou Merel? gaan we spionnetje spelen Haha! Haha! Schrok je niet? Er stond nl. wel wat kleins bij Maar dat was Fred de pret Shet, haar maatje voor het leven Lovers Die 2 kunnen niet zonder elkaar, zal mij benieuwen of hij bij de bevalling mag zijn en of ze hem daarna nog accepteerd bij het veulen.
[/quote]

Schijnheilig We moesten even asperges halen dus ja toen konden we net zo goed even een dorpje verder rijden Haha!
Ik schrok niet hoor Knipoog een shet en een veulen kan ik nog net uit elkaar houden
Wel een lief stel trouwens. Knipoog

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 15:53

Kjoet he die 2 saampjes Lovers

Hihi, ik ben al 2x gebeld door mensen, waarom ik nog niet heb gebeld dat het veulen er al is, zagen ze Freddy dus voor een veulen aan Frusty (zo klein is hij nou ook weer niet Haha! ) dus die vergissing wordt wel vaker gemaakt Haha!

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:00

Het duurt inderdaad wel heel lang...
Mooie pony is Eirian! En inderdaad is Mambo ook een hele mooie; dus daar moet wat leuks uitkomen!
Veel succes met het wachten, en goed mee-puffen tijdens de bavalling hè!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 18:19

Haha! Ik ben zelfs al 1.5 week aan het voorpuffen Haha! (heb geen puf meer)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:03

haha....idd een freddy-veulen......(wel een groot veulen dan zeg!)
ik vind het echt een plaatje!
Wij wachten nog steeds op de tweede....vandaag is het NSPS onze shetten komen chippen en er worden paspoorten gemaakt bij de merries die dit nog niet hadden.
laat je hem ook inschrijven bij het welsh-stamboek....een paspoort is/wordt immers verplicht!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 21:20

Voor zover ik weet hoef je daarvoor niet ingeschreven te staan bij een stamboek hoor, dat zou wat worden zeg met al die papierloze paarden en pony's (ik heb er maar 3 met papier, de rest is allemaal papierloos)
Paspoort kun je gewoon bij je VA aanvragen en ja, het veulen zal binnen 7 maanden gechipt moeten worden, ben ik het niet echt mee eens maar ja, zo zijn de nieuwe regels nou eenmaal.
Trouwens, Eiliam is ongeveer net zo hoog als Lorenzo Haha! alleen een stuk tengerder natuurlijk, hij staat erg hoog op zijn beentjes