Ik had op Kerstavond allemaal kleine hapjes gemaakt.
Zo ook een mini-quiche met bacon, hier vonden ze het allemaal erg lekker (ook mijn broers die niet veel lusten). Kan je het recept wel geven als je wilt.
Of wat ook je ook kan maken; ham & kaassoufleetjes.
Benodigdheden:
150 g ham, 150 g geraspte kaas, 2 eieren, diepvriesbladerdeeg, 2 eetlepels bloem en wat zout en peper.
Bereiding:
Snijd de ham in kleine stukjes, meng samen met de eieren, de geraspte kaas, de bloem en voeg wat zout en peper toe. Snijd de bladerdeeg in stukjes, leg eventueel in muffinholtes, verdeel de vulling, vouw de bladerdeegpunten naar elkaar toe (een beetje als bij die pizzaatjes waar hier in dit topic een link staat) en zet 30 min op 200 °C in de oven en klaar.
Snel, makkelijk
en wat ook een voordeel is; veel mensen lusten het wel. Je kan er eventueel ook nog basilcum aan toevoegen, geeft het wat extra.
Ik had verder gefritutureerde scampi's gemaakt, erg lekker, énorm simpel, maar je moet dan wel van scampi's houden. Is maar 5 minuten werk om het deeg te maken voor errond.
Enn dan was er nog mini-pizza en normaal gezien ging ik ook nog zalmpasteitjes maken maar daar had ik de tijd niet meer voor.
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 28-12-08 16:42, in het totaal 2 keer bewerkt