juryleden,mag je in b/l een hoedje op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 15:30

tja paarden met hoedjes hahaha.

Maar ik vind een hoedje veel netter staan. Maar ik vind ook dat je hem moet verdienen

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:10

Botervlieg schreef:
Vraag ik me toch af hoe er gedacht/gejureerd wordt als een Anky met een veiligheidshelm op de proef of kür rijdt...?


Even een zijsprong richting off-topic Haha! :

Van mij hoeft Anky echt niet met paddestoel Grand Prixproefje te rijden, maarrrrrr.....
Ik vindt het persoonlijk eigenlijk heel erg vreemd dat o.a. Anky in het project "Veilig Paardrijden" gebruikt wordt als boeg- en voorbeeld voor met name de jeugd

(stukje tekst van de site:
Anky en Jos vinden veilig paardrijden héél belangrijk!
Veilig paardrijden is écht belangrijk.
Veilig ponyrijden natuurlijk ook.
Dat vinden Anky van Grunsven en Jos Lansink ook.
Zij kunnen het weten.
Anky is een van de beste dressuurruiters ter wereld.
En Jos is een wereldtopper in de springsport.
Zij vinden dat veilig paardrijden moet.
Elk ongeluk met een paard of een pony is er één teveel.

Anky en Jos vinden, dat je deze site goed moet lezen.

Veilig paard- en ponyrijden is:
een veiligheidshelm dragen
geschikte rijkleding aan hebben
een veilige manege kiezen
je verdiepen in de aard van het paard)


ik zou het toch wel een goed idee vinden als ze de demo's (die nu vaak met de overigens zeer smaakvolle geschikte kleding uit eigen lijn, maar met het blote hoofd gereden worden) zou aangrijpen om ECHT een voorbeeld naar de nog zeer beinvloedbare jeugd te zijn, en bijvoorbeeld ook voor trainings-fotoreportages thuis.
Anders moet je je naam ook niet lenen voor zo'n campagne, het heeft dan geen enkele waarde.

dell_1
Berichten: 1962
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:26

Een hele tijd terug moest iemand (volwassen) bij de paarden een cap gaan halen omdat ze niet met hoedje mocht rijden. Zou het dan veranderd zijn ofzo?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:27

volgens mij mag je al een aantal jaar (vanaf 1996 of zo) in alle klassen met een hoedje rijden.

dell_1
Berichten: 1962
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:31

Met een hele tijd terug bedoel ik een paar maanden. Maar die mocht van de jury dus niet met hoedje rijden in de L1. Toen was er ook een hele discussie onder het publiek of het nou wel of niet mocht. Maar van de jury mohct het dus niet. Zat de jury er dan naast?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:34

absoluut! Dat mag gewoon, staat zo in het reglement.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:24

Ach... wat maakt het uit. Laat iedereen lekker rijden met hetgeen hij/zij het mooiste vindt???? Er zijn wel ergere dingen om je druk over te maken.
En idd.... hier zijn al zoooooveeeeeeeeeeeeeel discussies over geweest Gaaaap

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:33

ik zie dta veel mensen vinden dat je een hoedje moet verdienen...dus min. M/Z niveau voordat je een hoedje mag, om het zo maar even te formuleren..
ben benieuwd wat jullie hierover denken:
Ik ben nu met 3 paarden Z2 (geweest), dus heb mijn hoedje ondertussen wel verdient, vind ik zelf Haha!
Ik mag dan geen B meer starten, maar met mijn jonge paard ga ik in het L1 starten. Mag ik dan wel met hoedje rijden, ik heb hem immers al verdiend...

Ter info: als ik mijn jonge paard ga starten, dan start ik hem dus wel met hoedje...ik vind het mooier staan, het hoort eigenlijk wel bij dressuur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:34

Volgens de "ouderwetse" kledingregels hoort een hoge (cilinder)hoed bij een slipjas (rokkostuum). Bij een korte jas hoort een bolhoed. In de paardensport vertaald zich dat dus naar een cap of bolhoed bij een kortje jas, en een cilinderhoed bij een slipjas. In Engeland mag je dus pas vanaf de lichte tour met een hoedje, omdat je dan pas je slipjas aan mag doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:23

Lielle"]
[quote="Lielle schreef:
dit is een eindeloze discussie waar we nog nooit uitgekomen zijn. Samenvattende bokt-mening:

- het mag volgens het reglement al vanaf het B.
- in de praktijk zie je regionale verschillen. In het westen wordt in alle klassen regelmatig met hoedje gereden, in het zuiden en oosten (+kennelijk Noorden) pas in het Z.
- verschillen komen waarschijnlijk omdat bij de vroegere KNF en NKB een hoedje pas was toegestaan in het Z terwijl dit bij de NBVR in alle klassen mocht. Hierdoor wordt het door oud NKB / KNF leden als kapsones ervaren terwijl oud NBVR leden het gewoon mooier vinden staan.

Voor meer leesvoer (je ziet: een regelmatig terugkerend onderwerp):
[WD] Tot de M hoedje of Cap?
[WD] In het M al een hoedje?
[WD] hoedjesdilemma
[WD] wanneer een hoedje??
[WD] wanneer met hoedje???+ uitslag!
[AM] discussie: Hoedjes

Ik ben dus oud-NKB lid en voor mij is het not done om voor het Z met hoedje te starten. Ik heb er een in de kast liggen en die blijft daar dus nog even.


en ik had het al zo mooi samengevat Knipoog

PS een toevoeging: ponys pas in het Z, paarden al in het B. (de ruiters dan *LOL*)
[/quote]

Ja, je had het idd al heel mooi samengevat, ik wilde alleen ook nog effies een duit in het zakje doen! Haha!

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:06

prakkie schreef:
Ik ben nu met 3 paarden Z2 (geweest), dus heb mijn hoedje ondertussen wel verdient, vind ik zelf Haha!
Ik mag dan geen B meer starten, maar met mijn jonge paard ga ik in het L1 starten. Mag ik dan wel met hoedje rijden, ik heb hem immers al verdiend...


Mijn instructrice heeft momenteel twee paarden in de Z2, eentje in de Z1 en eentje in de L2. Ze heeft zelf ZZ Zwaar gestart met een vorig paard.
Toch start zij de merrie in de L2 met cap.
Er is hier in de buurt eigenlijk niemand die in de B tm M2 met hoedje start. Het is en blijft toch afhankelijk van de vroegere KNF, NBVR, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:57

Gewoon gaan mennen, mag je altijd een hoedje op en heb je ook nog vrije keuze uit het model en kleur
Verder vind ik dat een ieder moet rijden met waar hij/zij zich lekker bij voelt, of dat nu een cap of een hoedje is.