HC hoger starten, dan weer niveau terug?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Trudy_dJ

HC hoger starten, dan weer niveau terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 22:14

De titel is misschien wat vaag, maar het gaat over het volgende.

Is het mogelijk dat je een keer HC M2 start, en dat je daarna weer een keer voor het echt in de M1 rijdt, of mag dat niet?

*Graag met een onderbouwing van KNHS artikel*

Lielle

Re: HC hoger starten, dan weer niveau terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 22:18

reglement is er niet erg duidelijk over, maar iemand anders heeft het pas nagevraagd.

Onderwerp: HC klasse hoger starten en dan weer terug?

Fitzroy schreef:
Ik heb net de KNHS gebeld, maar je mag gewoon 2 proeven HC een klasse hoger starten zonder dat het een klassering oplevert en vervolgens weer in de lagere klasse.
Toch een leuke manier om te kijken waar je staat zonder dat het je de verplichting oplevert daar te moeten blijven starten.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 22:21

Oke, en hoe vaak zou je dat mogen doen :S ?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 22:22

wsl onbeperkt, ik heb nog nooit een limitering aan HC starts gezien.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 22:22

Heel erg bedankt voor je reactie!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:09

dat mag gewoon onbeperkt. Voor de invoering van het flexibel springen gebeurde het in de springring ook regelmatig. Volgens mij is de enige voorwaarde dat je al wel startgerechtigd moet zijn in de betreffende categorie, dat was iig altijd de regel.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 22:04

Oke, nou dat laatste is ook het geval. Ze staat op M1+11. Maar ze denkt dat ze nog geen winst zal rijden, maar is wel benieuwd hoe het zal gaan...
En met het oog op een selectie (voor het CHIO) wil ze nog niet definitief M2 starten ;-)

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:15

ik vraag het me eigenlijk af,,, in feite mag je toch terug naar een klasse lager als je geen winstpunten hebt??

ik was B+25/26?? en had een paar wedstrijdjes L1 gestart (geen wp) en toen werd mij door de wedstrijdleiding gevraagd of ik niet nog 1/2/3 wedstrijdjes B wilde starten zodat ik wat langer tijd had voor de overstap)

reed in de B steeds 2 wps (gem. rond de 185) maar was gewoon echt niet klaar voor de L1... ben uiteindelijk gestopt maar je mag blijkbaar terug?!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:24

Nou dat mag volgens mij niet hoor.
Als je eenmaal L1 gestart bent officieel, dan moet je dat ook gewoon blijven starten. Je bent dan nog niet officïeel L1 geklasseerd omdat je nog geen winstpunt hebt, maar dat wil niet zeggen dat je dan zomaar weer terug kan.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:32

Met springen weet ik van mijn vriendin dat zij M sprong, maar toen ging het niet zo lekker op dat moment oid, startte ze toen L.
(was dan wel bij haar thuis, misschien had ze dat zo geregelt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:32

Champie_Me schreef:
ik vraag het me eigenlijk af,,, in feite mag je toch terug naar een klasse lager als je geen winstpunten hebt??

ik was B+25/26?? en had een paar wedstrijdjes L1 gestart (geen wp) en toen werd mij door de wedstrijdleiding gevraagd of ik niet nog 1/2/3 wedstrijdjes B wilde starten zodat ik wat langer tijd had voor de overstap)

reed in de B steeds 2 wps (gem. rond de 185) maar was gewoon echt niet klaar voor de L1... ben uiteindelijk gestopt maar je mag blijkbaar terug?!

Nee, dat mag dan weer niet, als je gestart bent in een klasse, moet je hierin blijven, je mag dus niet zomaar terug.

HC in een hogere klasse starten mag volgens mij wel gewoon, zonder limiet.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:18

In de dressuur mag je zo hc een klasse hoger starten. Ik heb dat ook gedaan. Het is alleen heel zuur als je op dat moment dus wel winst rijdt in die klasse. Wat bij mij dus het geval was. Ik heb mijn lesje wel geleerd en doe dat niet weer. Wat een teleurstelling, wel winst maar niet geldig.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:09

@ haike; ok,, apart dan dat het tegen mij gezegd is?!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:27

haike schreef:
Nee, dat mag dan weer niet, als je gestart bent in een klasse, moet je hierin blijven, je mag dus niet zomaar terug.

Klopt.

Je kunt wel dispensatie aanvragen (na een lange tijd eruit te zijn geweest door bijvoorbeeld blessures, o.i.d.).