Beleid - Forumspecifiek
Evaluatie samenvattingen UK/CB
Inmiddels staan de nieuwe regels en centrale topics van [UK]/[CB] al een tijdje op de genoemde fora. Er is even de mogelijkheid gegeven dit door te nemen en hier aan te wennen. Daarna zijn we 2 evaluatietopics gestart. Eentje op [UK] en eentje op [CB].
In deze evaluatie topics konden jullie als gebruikers met behulp van een aantal vragen laten weten wat jullie van een aantal veranderingen vinden. Na wat langer dan verwacht is het nu eens tijd om de jullie posts/input eens te bekijken. Daarnaast is er gekeken hoe wij als moderators een aantal dingen ervaren hebben.
Op UK en CB zijn nu evaluatie samenvattingen te vinden:
[UK] Uit de Kunst - Evaluatie samenvatting
[CB] CreaBea - Evaluatie samenvatting
Mocht het zijn dat je na deze evaluatie nog iets kwijt wilt, (of je hebt je mening nog niet gegeven in de evaluatie-vragen-topics), dan kun je dat als nog kwijt in óf het topic op UK, óf het topic op CB.

Uitbreiding FAQ BRT met strandritten
De FAQ van BRT is ook weer uitgebreid met een nieuw onderdeel met alle informatie over : Strandritten met eigen of huurpaard Mochten mensen nog adressen, handige tips of links hebben die nog niet vermeld zijn in het overzicht, dan kun je in dit topic terecht : [BRT] [Aanvulling FAQ] Strandritten. Links gevraagd!
Verduidelijking charter NM : Nieuws en Maatschappij
Het charter van NM is aangepast. De laatste tijd gebeurde het steeds vaker dat mensen NM volspamden met opmerkelijke nieuwsberichten zonder veel meerwaarde waar alleen maar met oneliners werd gereageerd en waar van discussie geen sprake was. Daarom is de motivatie van het forum als volgt aangepast:
Citaat:Dit forum is bedoeld om discussies over maatschappelijke ontwikkelingen en interessante nieuwsfeiten een eigen plaats te geven. Je kunt hier topics kwijt over zaken die je opvallen in de huidige maatschappij of voor het bespreken van nieuwsberichten. NM is géén algemeen nieuwsforum: het is dus niet de bedoeling om hier een compleet overzicht van het nieuws van alledag te verzamelen, hier zijn genoeg andere fora op internet voor te vinden. Het is ook niet de bedoeling om hier allerlei berichten met een laag nieuwsgehalte te plaatsen die vooral gek of grappig zijn. NM is bedoeld als discussieforum en dat betekent dat het onderwerp ook discussiewaardig moet zijn. Voldoet een onderwerp hier niet aan dan wordt het op slot gezet.
Huiswerktopics op STW
Steeds vaker zien we topics waarin huiswerkvragen worden gesteld. Vragen die zowel op internet (bijvoorbeeld via google) of in boeken opgezocht kunnen worden als aan een leraar of klasgenoot, vriend(in), ouders gesteld kunnen worden. Dit soort topics zijn niet toegestaan en zullen dan ook op slot gezet worden. Alleen wanneer je duidelijk aangeeft dat je er van alles aan hebt gedaan om het antwoord zelf te vinden dan mag je een topic op [STW] te openen. Verder informatie kun je hier vinden: [STW] Welkom op [STW] School, Studie en Werk (laatste update 29-11
Verder willen we jullie vragen te temmen wanneer je zo'n topic tegenkomt. Zo houden we het forum overzichtelijk en wordt het gebruikt waarvoor het forum bedoeld is, namelijk voor vragen en onderwerpen op het gebied van opleidingen en werk.
Technisch
Nieuw Forum [[EJL-ITP]] Een jaar lang In The Picture
Voor al je jaarlijkse terugblik naar alles wat je met je paard hebt bereikt hebt dit jaar is er een nieuw forum aangemaakt, namelijk EJL-ITP : [EJL-ITP] Een jaar lang In The Picture . Dit forum blijft nog tot 31 januari actief. Neem er eens een kijkje, het staat op dit moment al vol met prachtige overzichten!
Test Ratingsysteem
Als je de afgelopen tijd gemerkt hebt dat Bokt er weer wat knopjes bijheeft: dat klopt. Er loopt een test met een ratingsysteem voor posts. In Dit topic op forumzaken kun je daar meer over lezen.
Team
Afscheid CCCCorine
CCCCorine heeft een nieuwe baan als conductrice bij de NS gevonden en dit bleek meer tijd op te slokken dan verwacht en heeft besloten te stoppen met modden. We willen haar veel succes met haar nieuwe baan wensen en bedanken voor alle geleverde inzet en verzette werk!
Naamswijzigingen
SGWOllie heeft naar naam veranderd naar Miriam.
Modverhuizingen
- Neonlight zegt het YRT-forum gedag en komt de gelederen op AR versterken.
- Amanda neemt vervolgens haar oude plaats op YRT in, en draagt het stokje op KH over aan Elanor.
- Fnanne komt Mireille versterken op CB
Nieuw Bokt Nieuwsredactielid

Nieuwe moderators
Om het team te versterken stelden wij vlak voor de feestdagen 4 nieuwe moderators aan jullie voor.

Ook in het BBB willen wij deze 4 nieuwe mods nog eens heel erg veel succes wensen met hun nieuwe kleurtje en functie

Inhoudelijk
Nieuws Jaaroverzicht
Nu 2007 ten einde is, is het tijd voor een overzicht van enkele leuke, interessante, of juist droevige nieuwsberichten van het afgelopen jaar. Er is dit jaar weer van alles gebeurd, en dat kunnen we niet ongemerkt voorbij laten gaan.
Een jaaroverzicht van 2007 kun je hier vinden.
Bokt Wiki Bulletin
Het BoktWikiBulletin met nieuws, updates en informatie over de Bokt Wiki is hier te vinden.
Overig
Testrecepten
Het testrecept van november was Walnotentaart
Dit is de link naar het VT-topic: [VT] Testrecept december: Walnotentaart
De resultaten en waardering waren zeer wisselend, deze keer. Gwen had er –omdat ze het al aan zag komen dat het maar een plat dingetje zou worden- een bodem van schijfjes appel onder gedaan. Dat bleek een goeie zet, want nu leek het meer op een taart en het was ook lekker fris

Maya heeft een foto gemaakt:

Gemiddeld komen we voor dit recept uit op een 6,6. Dit komt door de 8 en 7 van Gwen, Ukje en Maya, en aan de andere kant de 5,5 van Sylvia en Caira, die dus wat meer problemen tegenkwamen.
Wij vinden jullie in ieder geval superstoer dat jullie het hebben willen proberen!

Het (niet al te moeilijke

Wil je meedoen met het bokt-testpanel, geef je dan per PB op bij Kris of Elles
Topic van de maand
Tja, deze maand leek het wel de maand van de foutjes. Wat kan er allemaal fout gaan bij het gebruik van secondelijm bijvoorbeeld. Of dit topic over simpele dingen die je gek genoeg niet kan. Maar het topic van de maand is volgens ons dit topic over welke fouten je allemaal kan maken bij het verzorgen van je paard of pony.
Persoonlijk
- - Eline is blij dat December weer voorbij is. Op naar het voorjaar!

- Ann is Computerjuf geworden voor groep 4 & 5 op een plaatselijke basisschool.
- Petraaken heeft eens gewonnen bij een prijsvraag van Pavo en mag een dagje op bezoek op de Dressuurstal van de Belgische GP ruiter Wim Verwimp.
- Annash werd eind december voor eventjes weer met haar grote liefde Hilbert herenigd. De familie Jacob ging op vakantie naar Spanje en vroeg haar om Hilbert een week lang te trainen. Samen met haar moeder bracht ze kerst daar door!
- Sylvia heeft eindelijk haar examens voor 2007 achter de rug en wacht nu op de uitslag

- Banjer is volgens Dr. Kawashima's braintraining 59 en volgens bekenden komt dit door de chocomel...

- Tieneke moet nog beginnen aan haar examens, maar ze ziet het (nu nog) volledig zitten!
- Berdien is weer terug in Nederland na vier maanden Ierland, en is op het

- iefkes poownie doet het na 2 maanden weer en kan weer voorzichtig aan de slag

Dit is je kans om meer te weten te komen over de mensen-met-een-kleurtje: volgende maand weten we nog niet wie jullie kruisverhoor zal beantwoorden, rond de 20ste openen we daar weer een topic voor op forumzaken. Hieronder de antwoorden op jullie 10 vragen aan Oscar
Citaat:Ik heb een poging gedaan om 10 vragen te selecteren, da's al een feest op zichKomt ie:
1) Hoe kom je aan de naam Oscar en waarom heet je kat Oscar?
De naam Oscar heb ik lang geleden als bijnaam gekregen omdat ik nogal (te) opruimerig van aard ben
Meerdere keren per dag moest ik in de kliko duiken omdat ik weer net iets teveel weggegooid had, en dat moest vervolgens dan weer opgevisd worden
De naam Oscar sloeg bij ons thuis in als een bom, want zodra de naam Oscar geroepen werd, reageerde onze kattenstapel meteen met luid gemiauw. Vandaar dat we 1 van onze katten (overigens een damespoes) ook Oscar genoemd hebben. ’t Is dus erg druk met Oscars in huize Oscar
2) Heb je nooit je naam willen veranderen in iets anders? Aangezien er toch wel veel bokkers denken dat achter de naam Oscar een man schuilt……
Ik heb het inderdaad weleens overwogen
Niet omdat ik het zelf graag wil veranderen, maar wel omdat het soms verwarring veroorzaakt bij andere bokkers. Ondertussen is de naam Oscar wel aardig ingeburgerd en de meeste bokkers weten ook wel dat er een vrouw met de naam Mo achter de boktnaam Oscar schuilgaat. En anders komen ze er vanzelf wel een keer achterIk laat het voorlopig maar zo, ben eigenlijk nog steeds wel happy met m’n ietwat bijzondere gebruikersnaam
3) Wat zijn je grootste blunders? zowel privé als op Bokt?
Ik wist dat ie zou komen
Op Bokt heb ik wel wat domme fouten gemaakt (een topic volledig verwijderd, per ongeluk al mijn foto's van mijn pc gewist, dat soort dingen) maar een echte superblunder is me bij mijn weten bespaard gebleven. Prive staan de zaken er helaas anders voorIk heb een keer zoiets stoms gedaan dat ik het maar amper durf te vertellen, maar voor deze speciale gelegenheid zal ik het toch doen
Ik werkte indertijd bij een fabrikant van diervoeders, en we hadden een aantal nieuwe producten in huis. Het eerste product was een flesje vitamine C voor duiven. Het was al snel bekend dat deze vitaminen ook best door mensen genomen konden worden, en we leuterden scheutig uit het flesje. Totdat er ineens (zonder dat ik het gezien had) een flesje geconcentreerd schoonmaakmiddel voor dierenverblijven op tafel stond, en ik dacht dat er nog steeds het flesje vitamine C stond. Je begrijpt het al: Oscar pakt een flinke slok uit het flesje, en stort vervolgens schuimbekkend ter aardeDe lieve ziekenhuismeneer van de afdeling “pomp magen leeg” heeft het weer opgelost, maar het incident achtervolgt me nog steeds. Zodra ik een ex-collega tegenkom, wordt er weer naar verwezen, en elk vaag artikel wordt vergezeld met de woorden “niet opdrinken he”
4) Heb je weleens de behoefte om weer te gaan rijden of is dat helemaal voorbij?
Zeker welVooral als het zonnetje schijnt en ik zie mensen met hun paarden de bossen in gaan, dan voel je toch weer even wat je moet missen. Soms is het best een beetje teleurstellend omdat ik ook graag mee wil doen, maar m’n gezondheid laat het helaas niet meer toe.
Voor degenen die het verhaal niet kennen: ik heb een auto-ongeluk gehad en daardoor zijn er een aantal wervels beschadigd waardoor ik een soort van ‘schokbrekers’ mis en het paardrijden te pijnlijk is geworden. Op het moment dat je anderen lol ziet hebben met hun paarden, word je toch weer even geconfronteerd met je mankementen, en da’s natuurlijk nooit leuk. Paarden blijven een grote aantrekkingskracht op me hebben en dat zal waarschijnlijk ook altijd wel zo blijven.
Aan de andere kant ben ik toch ook telkens weer dankbaar dat ik verder nog een heel normaal leven kan leiden. Helaas zonder paardrijden, maar het had allemaal nog veel erger af kunnen lopen. Dus aan de ene kant soms een beetje teleurstelling over wat niet meer kan, maar aan de andere kant zeker een groot stuk dankbaarheid over wat ik allemaal nog wel kan!
5) Hoe is het om dagelijks tussen de mannen te werken en om een vrouwelijke autoverkoper te zijn??
Leuk dat je het vraagt, voor mij is het eigenlijk zo vanzelfsprekend dat ik er nooit meer bij stilsta dat dit vrij ongebruikelijk is
Het werken met mannen bevalt me perfect! Zo goed zelfs dat ik eigenlijk nooit meer anders zou willen. In het verleden heb ik wel met vrouwen gewerkt, en ik heb vaak het idee gehad dat ik ‘anders’ was. Ik ben niet zo’n typische vrouwen-vrouw met allerlei vrouwendingetjes enzo
Mannen passen me toch wat beter, ze zijn vaak wat directer en ongecompliceerder en dat ligt me welDat ze soms ook lomp, bot en sexistisch zijn dat nemen we dan maar op de koop toe
Mijn collega’s beweren trouwens dat ik de ergste ben van allemaal, ik schijn (volgens hen) “meer vent te zijn dan mening man die beweert een vent te zijn”
Ik ziet het maar als compliment, net zoals ik het maar als compliment opneem als ze vragen of ‘de jongens’ zin hebben om wat te gaan drinken. Op het werk ben ik gewoon 1 van de jongens, en dat past me prima!
6) Hoe komt het dat je huis groen uitgeslagen is?
Ik vrees dat ik nooit meer van het imago van de mod met het modgroene huis af kom
Ons huis is ondertussen al maarliefst anderhalf jaar (erg lang voor Oscar-begrippen) in limegroene tinten gehuld, maar ondertussen heeft een deel van het limegroen plaatsgemaakt voor rood.
En nee, dit is geen teken aan de wand, ik heb geen aspiraties om beheerder op Bokt te worden![]()
7) Welk paard heeft de meeste indruk op je gemaakt?
Poeh, da’s een ontzettend lastige vraag……. Er zijn meerdere paarden die veel indruk op me gemaakt hebben omdat ze allemaal hun eigen speciale karakter hebben. Als we het over sportpaarden hebben dan vond ik de hengst Libero H altijd een geweldig dier vanwege zijn vechtlust, dat was echt een paard met karakter.
Wat dichter bij huis vind ik Laiser van bokker Mickey heel erg leuk, da’s echt een vriendelijke reus met een ontzettend klein hartje.
Verder hebben de lieve paarden van bokker Dubbeldun veel indruk op mij gemaakt, die waren zo ontzettend gehoorzaam dat ze zelfs een westernleek zoals ik door de bossen gesjouwd hebben
Jasper van bemiddelaar Gwen is ook een paard dat ik ontzettend leuk vind, da’s zo’n ontzettende lieverd dat je er zo een strik omheen zou willen doen en je hem aan jezelf kado zou willen doen
Zelfs paarden die je nog nooit in levende lijve ontmoet hebt kunnen blijkbaar indruk op je maken, want ik word altijd blij van de foto's van bokker Sizzy met haar reus Shancet
En natuurlijk heeft Helion (het laatste paard dat ik zelf in bezit had) voor altijd een speciaal plekje in mijn hart, ondanks dat feit dat hij recentelijk Sinterklaas Himself op een bestelbusje parkeerdeDat heb ik hem overigens nooit geleerd, waarmee meteen een andere vraag beantwoord is
8) Heb je een rare gewoonte en zo ja wat? Hoe lang heb je al je schoenenverslaving?
Deze 2 vragen heb ik maar even gecombineerd, want het heeft met elkaar te maken. Ik heb de vreemde gewoonte om nogal veel schoenen en laarzen te kopenVorige maand stond de tussenstand op 40 paar, en toen had ik eigenlijk al grote opruiming gehouden want het waren er veel meer. Een paar weken geleden heb ik nog ca. 15 paar weggedaan, dus nu valt het allemaal wel mee. De schoenentic is begonnen toen ik bij een importeur van schoenen werkte en daar altijd de nieuwe modellen uit mocht testen. Ik werk er al jaren niet meer, maar tegenwoordig heb ik mijn eigen filiaaltje op zolder
![]()
9) Wat heb jij gekregen van jouw baas als kerstgeschenk?
Eigenlijk teveel om op te noemen, ik ben echt meer dan schandalig verwend! ‘k Heb een kerstpakket gehad, een heel groot geldbedrag, en last but not least ook nog een gloednieuwe auto! ‘k Was er helemaal beduusd van en moest er ook echt even om huilen, ik ben nog nooit zo in de watten gelegd!
10) Hoe ziet je klerenkast eruit? (foto!)
Speciaal voor Bellatrix
Dit is een foto van mijn kledingkast:
Hij (zij?) heet Aneboda en komt van Ikea. Ik heb er 3 staan en ze zijn tot de nok toe gevuld.
Had je een andere foto verwacht? Geen nood, over een jaar of 5 ben ik vast weer aan de beurt voor de “10 vragen aan……” en dan kun je het nog eens proberen