[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Oktober (Incl statjes)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Oktober (Incl statjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 09:27

Het Boktbeheer Bulletin van september is hier te vinden.

Beleid - Algemeen

EA-bemiddeling aanvragen bij moderators

De bemiddelaars krijgen geregeld verzoeken of zij willen bemiddelen tussen twee users die problemen hebben met een EA-transactie. Echter, dit soort zaken worden door de EA-moderators afgehandeld, bemiddelaars zijn er voor kwesties tussen bokkers en het moderatorteam / beheer. Mocht je dus een probleem hebben met een andere bokker die de artikelen bijvoorbeeld niet opstuurt, dan kun je een moderator een pbtje sturen. Handig is dan als je gelijk volledig de gehele situatie uitlegt. Dit houdt dus in een link naar het topic waar je de artikelen uit gekocht hebt. De data van alle gebeurde zaken, zoals sluiten koop, geld overmaken, belofte van opsturen etc. En verdere gegevens die van belang kunnen zijn.

Heb je een OW of UN ontvangen voor een EA-kwestie, dan kun je natuurlijk wel altijd de bemiddelaars contacteren voor jouw zaak.

Topics / berichten verwijderen.

De laatste tijd heeft het moderatorteam diverse verzoeken mogen ontvangen tot het verwijderen van reacties of hele topics. In principe worden berichten en topics ook niet verwijderd. Het is namelijk de bedoeling dat je op voorhand nadenkt op wat je op Bokt plaatst. Wil je negatief zijn over een bepaald persoon / bedrijf / situatie, denk dan goed na over hoe je dat verwoord en denk ook na over de eventuele gevolgen. Het is niet het geval dat een bericht verwijderd wordt als je daarom vraagt.

Soms worden er wel eens berichten / topics verwijderd. Hiervoor moet je een goede motivatie / onderbouwing geven van waarom je het bericht verwijderd wilt hebben.

Antwoord staat in BoktWiki, slotje?

Op Bokt zien wij de BoktWiki als een aanvulling van het forum, het is een goed en groot naslagwerk waarin je veel zaken kunt vinden. We zien dan ook geregeld verwijzingen naar Wiki-artikelen op Bokt waar we hartstikke blij mee zijn. Het is alleen niet het geval dat zodra het antwoord op de BoktWiki staat, het topic op Bokt gesloten zal worden. Er kunnen immers nog meer persoonlijke ervaringen / antwoorden langskomen die niet in de BoktWiki behandeld worden.

Naamafkortingen zorgen voor verwarring in topics

In een topic op FZ : m. en k. en s. irriteren jullie je ook daaraan? wordt aangehaald dat zodra topics geplaatst worden met verwijzingen naar personen die je niet openbaar op Bokt wilt hebben, dat letterafkortingen dan zeer onduidelijk en verwarrend worden. Je kunt bijvoorbeeld ook een schuilnaam verzinnen zoals Jantje of Marietje. Daarnaast wil het moderatorteam ook nog even aanstippen dat als je de namen niet op Bokt voluit wilt zetten, is het dan wel handig om dat verhaal op Bokt zo te uiten? Vaak zijn de situaties voor de betreffende of bekende personen nog volledig duidelijk en kan voor vervelende situaties zorgen.

Nieuw Eenmaal Andermaal systeem

Na vele jaren van beloftes lijkt het dan toch eindelijk zover te zijn: we zijn bezig met de ontwikkeling van een nieuw EA systeem. Achter de schermen is er al veel nagedacht, en zijn suggesties, tips en eisen doorgegeven. Maar we zijn ook benieuwd naar jullie mening, jullie zijn immers de gebruikers van eenmaal andermaal Knipoog Vandaar een nieuw topic op FZ Nieuw systeem voor EA - wat zijn jullie wensen? waarin de mening van de bokkers wordt gevraagd. Er is door een flink aantal mensen al gereageerd, daarvoor al vast dank! Maar meer meningen zijn altijd welkom.

Beleid - Forumspecifiek

Het forum [OMG] Omgang heeft een naamsverandering ondergaan naar Omgang en Paardengedrag. Door deze aanvulling kun je hier nu al je algemene vragen kwijt over paardengedrag, bijvoorveeld of het normaal is dat je paard languit luid snorkend ligt te slapen in de stal.

In navolging van eerdere discipline-fora hebben Endurance, SGW en Eventing ruiters nu ook hun eigen ITP-fora! Als je de laatste foto's van de wedstrijden en trainingen wilt zien van de Endurance of van de SGW en Eventing dan weet je nu waar te zoeken.

Technisch

Inlogprobleem

Er is op Bokt een tijd lang last geweest van een inlogprobleem, 2 oktober is dat opgelost. De belangrijkste reden dat de oplossing zo lang op zich heeft laten wachten is dat het probleem erg moeilijk (eigenlijk niet) consequent te reproduceren was. Voor de techneuten: Het probleem bleek uiteindelijk in de database tabel te zitten waarin bijgehouden wordt wie er ingelogd is (de sessies tabel). Deze kon maximaal 16MB groot worden en daar gingen we de afgelopen tijd regelmatig even overheen. De maximale grootte is nu aangepast waardoor dit probleem nu niet meer voor zou moeten komen.

Nieuwe voorpagina

Het kostte even wat wennen voor de Bokkers maar inmiddels lijkt iedereen weer gewend te zijn aan de nieuwe Voorpagina. Deze werd aangepast zodat het overzichtelijker is en nieuwsberichten langer in beeld / zicht blijven. Met het oude systeem bleken berichten na een halve dag alweer van de Voorpagina te verdwijnen, en dat is zonde voor al het paardgerelateerde nieuws in Nederland en de wereld.

RSS-feed voor nieuwsberichten

Sinds 15 oktober is er een RSS feed voor het nieuws op de hoofdpagina. Handig voor de mensen die snel op de hoogte willen zijn van het paardennieuws Lachen . Deze functie is erg nieuw (op Bokt) en nog niet heel veel getest. Laat het dus even weten als je problemen ondervindt met het gebruik van de feed. Je vindt de feed hier: http://www.bokt.nl/news-rss.php

Kadootje terug!

Na vele jaren van afwezigheid is het Afbeelding weer terug Lachen Je kunt nu gelijk weer zien wie een extra kaarsje op de taart mag uitblazen vandaag.

Prettige Feestdagen!

De pepernoten, chocoladeletters en oliebollen zijn alweer volop te krijgen in de winkels. De eerste surprise-meetings zijn ook al gespot op BM. Voordat Bokt weer en masse overspoeld wordt met mensen die echt niet weten wat ze dit jaar weer voor hun schoonmoeder moeten kopen, hoe ze dat gedicht voor broerlief nou goed moeten schrijven, en wat die vriendin dit jaar voor surprise moet krijgen om die actie van vorig jaar te vergelden..... daarom is er een speciaal Prettige Feestdagen forum geopend.

Team

Afscheid submoderators, mods en mids

Aan het begin van deze maand hebben we afscheid genomen van de submoderators op Bokt. Vanaf 18 februari 2005 tot en met 2 oktober 2007 heeft een kleine groep bokkers het modteam geholpen met een aantal taken op verschillende subfora. Toch hebben we ervoor gekozen om de submodfunctie op te heffen, de belangrijkste reden voor het afscheid van de submods is dat we een manier gevonden hebben om een groot team van moderators te laten werken en het goed draaiend houden van een submoderatorteam flink tegenviel. Vooral de communicatie blijkt een erg lastig probleem te zijn. Zowel tussen mods en submods, submods onderling als submods en users, dit omdat er zo nog een extra laag gecreeërd werd. In deze dienstmededeling op forumzaken wordt één en ander uitgebreider uitgelegd.

Ook op deze plaats willen we de submods nogmaals hartelijk bedanken voor alles wat ze voor Bokt hebben gedaan!

- Na bijna 6 jaar trouwe dienst hebben we helaas afscheid moeten nemen van Pink_Horizon. We willen Pink_Horizon bedanken alles wat ze al die jaren voor Bokt gedaan heeft, en we zullen haar missen.
- Ook onze bemiddelaar van het eerste uur Sterre heeft het team verlaten. Sterre was de allereerste mid op Bokt. Ook haar willen we ontzettend bedanken voor de fijne samenwerking.
- Bemiddelaar Poes heeft ook te kennen gegeven dat ze het midteam gaat verlaten. Natuurlijk bedanken we ook Poes voor haar inzet en betrokkenheid.
- Chica moet wegens gezondheidsredenen helaas stoppen met modereren. Heel veel sterkte Chica, we hopen dat het snel weer wat beter gaat met je gezondheid.

Tevens hebben 2 moderators een naamswijziging ondergaan. Shalimar heet voortaan Bellatrix en Shanna16 gaat tegenwoordig als Annash door het Boktleven Lachen

Nieuw redactielid

Sammie is bereid gevonden om per 1 november de nieuwsredactie te komen versterken. We wensen haar veel succes bij haar nieuwe taak!

Inhoudelijk

Wiki

Op het WikiZaken forum staat zoals vorige maanden weer een gloednieuw BoktWikiBulletin

Overig

Veulenverkiezing

Gisteren zijn de digitale stembussen voor de Bokt veulenverkiezing begonnen! Dit jaar doen er een record aantal deelnemers mee. Dit zijn 97 merries en 92 hengsten, dus in totaal 189 veulens! Er wordt een onderscheid gemaakt tussen de hengst- en de merrieveulens. De opgegeven merrieveulens kun je hier vinden. De opgegeven hengstveulens kun je dit topic vinden.

Het uitbrengen van je stem bij de merrieveulens kan in dit topic. Het stemmen voor de hengstveulens, kan in dit topic.

Testrecepten

Het testrecept van deze maand was Indian Curry

De foto’s zien er in ieder geval smakelijk uit! Vingers aflikken

In Huize Blackpegasus vonden ze het een 7.5 en een 8 waard Lachen (linkse foto) Bij mirre waren ze nóg lyrischer: een 8.4! *LOL* (rechtse foto)
Afbeelding

Draumpje heeft zich helemaal laten gaan en het zelfs DRIE keer gemaakt en er naar hartelust op gevarieerd Haha! Een keer vega met sojabrokken, dat was een 7.5 waard. De tweede keer met ananas, maar zonder tomaat: een 8 Lachen En de laatste keer heeft ze de doperwten weggelaten en pompoen en tuinbonen gebruikt. In plaats van vlees extra paddo’s toegevoegd Tong uitsteken Deze variant was wederom een 8 waard Lachen

Eindconclusie: een 7.9, we ronden het af naar een 8 Ja

Helaas heeft voeder-mod Elles wegens ernstig tijdgebrek de laatste weken, waarbij het koken er helemaal wel eens bij inschoot het recept niet kunnen maken. Ze denkt dat ze heel wat gemist heeft en gaat het ook zeker eens proberen, wanneer ze weer eens thuis is rond etenstijd ROFL

Het testrecept voor de maand november is: Kip in een hoed

Wil je meedoen met het bokt-testpanel, geef je dan per PB op bij Kris of Elles Lachen

Topic van de maand

Het leek erop dat oktober de maand van de bloopers was Clown . Zo spotten we topics over het vermanend toespreken van het verkeerde kind en wat er allemaal mis kan gaan als je de verkeerde vastpakt. Maar wat ons betreft is het herinvoeren van de jacht op Puma's toch wel hét topic van de maand Haha! .

Persoonlijk

- Mickey heeft een jungle kamer in elkaar geknutseld voor dochterlief. (Kijk maar)
- Marije_jiplover heeft eindelijk haar laatste winstpunt in het M2 behaald. Met een score van 199 en 191 punten is ze op een stand gekomen van M2+12. Ze is nu hard aan het trainen voor de overstap naar het Z1.
- Bellatrix heeft voor het eerst F9 gestart met haar bijrijdpaard en 210 punten gereden. Genoeg voor een winstpunt dus. Haha!
- Jacimatho vriest al twee weken haar gat eraf in een slaapzakje bij haar drachtige merrie, maar die houdt de billen nog stijf tegen elkaar.
- Iefke heeft op 20 oktober haar verjaardag gevierd... Alweer een jaartje wijzer Slim
- Oscar heeft haar 40e paar schoeisel gescoord, dit werd thuis met het nodige gejuich ontvangen
- Odetteke's kleine bink slaapt door, soms zelfs van 22.00 tot 8.00. Odetteke zelf kijkt dus ook wat wakkerder uit haar ogen.
- Urielle heeft een nieuw verzorgpaard EN is nu officieel L1 met haar eigen paard.
- Djilan en Blik hebben voor het eerst gesprongen en het is voor herhaling vatbaar Haha!
- Berdien zit alweer dik twee maanden in Ierland Wow! Nog anderhalve maand dus, en dan weer -onvrijwillig- terug naar Nederland Verdrietig
- Tanja heeft een nieuw bed, is dus wat minder online Slapen
- Tegen alle hoop en verwachtingen in moet er toch een verstandskies bij Amanda getrokken worden Scheve mond
- Yuuki, één van de honden van Fairie, verwacht half november weer pupjes. Meer informatie is te vinden in de puppyplanning!
- Faniek heeft haar angst overwonnen door met de auto door de grote stad Amstelveen te rijden, weg uit het boerengehucht dit werd beloond met een mooie flits in de binnenstad.
- Karl gaat zware maanden tegemoet Ja De Karl-juniors geloven niet dat de Sint nog niet in het land is. Wij wensen hem veel sterkte Tong uitsteken
- Na 28 dagen tussen Rio de Janeiro en Lima te hebben gezworven, biefstuk, lama, alpaca, capibara en cavia etende, zit Neonlight weer vrolijk thuis aan de stamppot.
- Poes hoopt op nog een laatste rel achter de schermen voor ze definitief weer echte gewone bokker wordt Knipoog
- Annash heeft haar kamer veranderd in een Caribbisch strand.
- Tieneke en haar moeder verkopen het huis en gaan een nieuw bouwen vlak ernaast.
-Elles is geslaagd voor rijbewijs BE Go jij! Go jij! Mocht de nood dus nu een keer aan de man zijn, kan ze zelf haar knol van A naar B over de weg sleuren Ja

10 vragen aan...

Dit is je kans om meer te weten te komen over de mensen-met-een-kleurtje: volgende maand zal Neonlight jullie kruisverhoor beantwoorden. Dit is je kans om meer over deze mod te weten te komen, schroom je niet maar stel je vragen in een reactie op dit topic. Neonlight kiest er 10 uit om in het volgende BBB te beantwoorden.

Hieronder de antwoorden op jullie 10 vragen aan Bellatrix:

Citaat:
1. In de BBB van augustus zei je dat je HP-stickers spaarde, hoe staat het inmiddels met je verzameling? Haha!
Euh, nou dat gaat best aardig hoor. Ja Heb pas weer 10 pakjes gekocht. En ik had er maar 13 dubbel. Schijnheilig Vroeger spaarde ik ook al plaatjes maar dan van andere films. Ik overdrijf mijn fan zijn van HP misschien een beetje maar ik doe er niemand kwaad mee. Clown Ik voel me altijd weer kind als ik plaatjes plak. Haha!

2. Wat is je favoriete gedicht?
Eentje die ik zelf heb geschreven.

A few words of wisdom from me,
the world is out there, for you to see.
Life is precious, treasure it every day,
but live it the way you want, go your own way.
Take every chance to fulfil your dreams,
no matter how hard it seems.
Luck will come your way, it will slap you in the face,
just when you realise that life is one big maze.
Living can be a rough ride, the road is never straight,
it will make you look, turn around and wait.
You will experience love, hate and pain,
just like snow meets hail and rain.
The sun will fade and the moon will rise,
there is no map that guides us to paradise.
Make your own destiny, create your fate,
make sure it leads to your dreams behind the gate.
Don’t forget where you belong,
home is the place where you are strong.
Life is no pick nick, trust me when I say,
but believe in yourself, the long, long way.

3. Waarom heb je je boktnaam verandert?
Ja, waarom veranderen mensen hun boktnaam? Omdat ze een keer wat anders willen of hun naam zat zijn. En ik omdat ik een beetje veel fan ben van Bellatrix. Nagelbijten / Gniffelen Het personage vind ik geweldig. En aangezien ik in het Harry Potter topic regelmatig in Bella verander vond ik het wel zo toepasselijk. Haha!

4. Hoe kom je in vredesnaam aan zoveel tijd voor al die berichten sinds mod bent? Bloos!
Dat gaat best makkelijk hoor. Als mod zijnde ben ik nou eenmaal veel meer online. Nouja, ik was altijd al veel online maar nu moet ik meer posten. Ik praat mee achter de schermen over het beleid en natuurlijk moet ik als mod zijnde ook berichten posten, users bijsturen, topics verplaatsen (van JITP --> HAW bijvoorbeeld) en natuurlijk ben ik zelf ook actief in veel topics.

5. Krijg je wel eens te horen dat je je teveel inleeft in je boktnaam? Schijnheilig
Je bent de eerste die het recht in mijn gezicht zegt. Haha! Maar in bepaalde topics leef ik me idd in ja. (in het Harry Potter topic deel 4) Het is soms best fijn om even iemand anders te zijn. Knipoog We zouden allemaal best een keer een dagje iemand anders willen zijn en ik ben dat af en toe gewoon even. Voelt best lekker moet ik zeggen. Nagelbijten / Gniffelen

6. Met welke celebrity zou je wel een weekendje mee op pad willen gaan? (geen HP acteurs Knipoog )
Echt geen HP acteurs? Sjit. Tong uitsteken Dan kies ik voor Angelina Jolie. Ik vind haar een fantastisch persoon met een geweldig karakter. Ze doet veel voor arme en zieke kinderen in het buitenland en ik heb diep respect hoe ze ondanks alle roddels gewoon zichzelf blijft en doet wat ze wil. Volgens mij heeft ze veel meegemaakt op haar reizen naar het buitenland en dat lijkt me mega interessant om te horen.

7. Hoe vind je het om Bello genoemd te worden? Vork
Hoe denk je dat ik dat vind? Ik ben geen hond! Het is Bella, met een ‘a’. En als ik het nog één keer hoor dan vuur ik een spreuk op je af! En die is Onvergeeflijk. Gheghe. Whoosh!

8. Ben je als Bellatrix zijnde nu niet meer gek van Sirius Black? Een toverstok? Waar heb je die vandaan? Haha!
Natuurlijk ben ik niet gek van hem! Ik heb hem notabene vermoord! De vuile verrader! Boos! (sorry, Bella nam even de overhand Schijnheilig ) Maar ik heb de toverstok van de AcmeMovie Store, online besteld. Haha! Het is de stok van McGonagall. Helaas is er (nog) geen stok van Bellatrix, anders had ik die wel besteld.

9. Bellatrix, is zij nou je eerste of je twee persoonlijkheid? Als je moest kiezen, Zack, Booth of Hodgins?
Marlies ben ik zelf en dan is Bella mijn eerst volgende persoonlijkheid. Haha! Heb ook een 2e en een 3e. Maar die willen niet dat het bekend gemaakt wordt. Haha! En ik kies natuurlijk voor Booth. Met hem wil ik best een nachtje undercover. Schijnheilig

10. Waarom heb jij zo'n zin in Sweeney Todd: The Demon Barber on Fleetstreet?
I love that question! *LOL* Heel simpel eigenlijk. JD en HBC zijn een geweldig stel voor de camera. Ja Het genre van de film en het verhaal zelf spreekt me enorm aan en het is geen standaard film. Het hele verhaal is een beetje luguber en dat trekt me. (ikzelf ben geen creep hoor. Nagelbijten / Gniffelen ) En de tijd waarin de film zich afspeelt is echt helemaal mijn ding. Heerlijke kostuums en prachtige huizen/kastelen. Kortom, een perfecte film voor mij. Lachen

Iedereen heel erg bedankt voor alle geweldige en briljante vragen. Het was erg moeilijk om te kiezen en ik had er het liefst nog 10 uitgekozen maar helaas. Het mocht niet zo zijn. Huilen van het lachen

En omdat het BBB nog niet lang genoeg was...

Een aantal statjes, zoals aangevraagd Knipoog

Meest bekeken topics:

Code
+-------+---------+----------+--------------------------------------------------------------+-------+
| views | replies | topic_id | topic_title                                                  | forum |
+-------+---------+----------+--------------------------------------------------------------+-------+
|  1666 |      58 |   853353 | Rel Power and Paint besproken tijdens Global Dressage Forum  | [VN]  |
|  1537 |     449 |   853497 | Wat vind je van mij?                                         | [HK]  |
|  1095 |     516 |   853390 | Bokt merrieveulen 2007 verkiezing, stemmen maar!             | [KS]  |
|  1004 |      40 |   853281 | Fotoshoot>?van A tot Z Fotografie>Apollo en Ik         | [HAW] |
|   988 |      45 |   853511 | Grijs Lusitano spookje met mij erop aan het werk             | [HAW] |
|   977 |     446 |   853389 | Bokt hengstveulen 2007 verkiezing, stemmen maar!             | [KS]  |
|   915 |      24 |   853384 | 4 jarig paard oke, als 6 jarige wat minder-> mening graag | [HAW] |
|   894 |      17 |   853232 | 4-Jarige @ Dressuur 2x 191 punten!!                          | [HAW] |
|   769 |       7 |   853394 | Veulen verkiezing echt begonnen! Breng je stem uit!          | [VN]  |
|   711 |      27 |   853302 | Rypster-ella (Indorado x Goodtimes) fotoshoot, dress + sprin | [HAW] |
|   630 |      48 |   853252 | T spookt in huis..                                           | [LZP] |
|   580 |      26 |   853221 | mac@gebogroepzilfia'shoeve  houten klasse m met nieuwe ruite | [HAW] |
|   576 |      16 |   853484 | eindelijk dressuren we hoe we het willen                     | [HAW] |
|   497 |     102 |   844333 | Bokt merrieveulen 2007 verkiezing! Geef hier je veulen op!   | [KS]  |
|   489 |     100 |   844332 | Bokt hengstveulen 2007 verkiezing! Geef hier je veulen op!   | [KS]  |
|   477 |      54 |   853345 | Discussie; schoonouders aanspreken met U of niet?            | [LZP] |
|   473 |     109 |   853205 | geen kruissingen, ras=ras!                                   | [PP]  |
|   446 |      14 |   853248 | Finale Beker van Belgi? 4j. paarden Hagar van de Kleine Heid | [HAW] |
|   442 |      39 |   853472 | NIEUWS! Update foto's                                        | [LZP] |
|   405 |      25 |   853063 | Shamira (KimberleyxJazz)                                     | [HAW] |
|   395 |      32 |   853171 | Site waar je kentekens door kan geven van bellers in auto?   | [LZP] |
|   387 |       7 |   853364 | Goed tehuis voor leuk shabrakbont hengsteveulen              | [EA-T |
|   377 |     137 |   853225 | Nieuw systeem voor EA - wat zijn jullie wensen?              | [FZ]  |
|   371 |      33 |   853267 | Prinsesse blijft net zitten...                               | [LN]  |
|   366 |      23 |   853491 | Ik ben zo boos!, zo iets doe je toch niet.                   | [PP]  |
|   362 |       7 |   853300 | Renpaarden in Dubai raken van streek door Robbie Williams    | [VN]  |
|   360 |      23 |   853563 | Macho @ longeren                                             | [HAW] |
|   354 |      12 |   853236 | Anky set, 2 dekjes, hoofdstel, singel, zadel.                | [EA-T |
|   345 |       1 |   853512 | Scapa / HH / Anky                                            | [EA-T |
|   344 |      22 |   853329 | Aankomende jaren flinke prijsstijging voor paardenvoer       | [VN]  |
|   341 |      16 |   853204 | pablo op wedstrijd M springen                                | [HAW] |
|   337 |      21 |   853341 | Ik begrijp rijbewijs theorie vraag niet. Uitleg?             | [LZP] |
|   335 |       0 |   853304 | Khaki Ankypads! *Stuntprijs*                                 | [EA-C |
|   334 |      24 |   851477 | Fijn zo'n vriendin..                                         | [LZP] |
|   333 |      30 |   852155 | We're flying high! (1.20)                                    | [HAW] |
|   332 |      15 |   853343 | Brandweer trekt paard op het droge                           | [VN]  |
|   332 |     350 |   850568 | JAAAAA!!! Nynke is thuis                                     | [PP]  |
|   331 |      80 |   853504 | Tegen wie zeg jij U?                                         | [LZP] |
|   329 |      39 |   853065 | Terug van (lang) weggeweest!!                                | [LZP] |
|   327 |       5 |   853576 | Tomba voor het eerst @ work met stang en trens               | [HAW] |
|   326 |      11 |   853542 | wat moet ik hier nou maar weer mee ? tante geworden          | [LZP] |
|   326 |       4 |   853360 | [TK] 3 Jarige Lieve Friese Merrie                            | [EA-T |
|   314 |       9 |   853272 | Ik en Rachel voor het eerst op bokt @ work                   | [HAW] |
|   306 |      28 |   852980 | Bonte Texas @ 1ste keer los erop!                            | [HAW] |
|   304 |      27 |   853376 | Kijk snel mischien zit er wat tussen                         | [EA-T |
|   301 |      21 |   853140 | Mijn ultieme verassing voor vriend                           | [LZP] |
|   296 |       4 |   853254 | (TK) 6 mnd. oud shetlandhengstje                             | [EA-T |
|   293 |      17 |   853571 | Zit er helemaal doorheen, wat moet ik doen?                  | [LZP] |
|   286 |       9 |   853481 | Ik word niet goed ( van de zenuwen)                          | [LZP] |
|   284 |      17 |   853608 | wat vinden jullie wilson@work                                | [HAW] |

Meeste posts inclusief HK fora en topics:
Code
[code]
+------+--------------+------------+-------+-------+
| rank | username     | user_posts | total | no_hk |
|    1 | Richtje      |      10875 |  4904 |    46 |
|    2 | Robin__      |      19374 |  3972 |    52 |
|    3 | Bellatrix    |      21549 |  3772 |   507 |
|    4 | myxlea       |       1290 |  3620 |    88 |
|    5 | WiskyBokjes  |       4876 |  3289 |   205 |
|    6 | Medousa      |      30837 |  3199 |   291 |
|    7 | Somebitch    |       3844 |  3148 |   331 |
|    8 | Ilzjuh       |       5036 |  2996 |   188 |
|    9 | MissJ        |       7423 |  2880 |   141 |
|   10 | Needje       |       4401 |  2838 |   159 |
|   11 | Otje         |       3044 |  2761 |    16 |
|   12 | Monica_86    |      10487 |  2621 |    75 |
|   13 | LietJ_RobJ   |       4410 |  2479 |    58 |
|   14 | Foryourneeds |       4042 |  2467 |   181 |
|   15 | Kuiken       |       1248 |  2400 |    32 |
|   16 | Fiffill      |       2899 |  2215 |   237 |
|   17 | SplashIsLief |      15293 |  2192 |   167 |
|   18 | dlientjuh    |      10702 |  2179 |    30 |
|   19 | Pradaatje    |       5037 |  2126 |   201 |
|   20 | Liedje       |       7034 |  2113 |    85 |
|   21 | Maya         |      46120 |  2113 |  1059 |
|   22 | MamaMiesje   |       1560 |  1999 |    48 |
|   23 | rowo         |       8179 |  1934 |   282 |
|   24 | MISTRAL94    |       6333 |  1916 |   212 |
|   25 | Elessar      |      12702 |  1893 |   148 |
|   26 | Sita_        |      10929 |  1832 |   187 |
|   27 | Hilde_q      |       4154 |  1788 |    50 |
|   28 | KarinvdM     |       5139 |  1756 |   165 |
|   29 | P_Tries      |       2807 |  1744 |    29 |
|   30 | casperrr     |       6857 |  1726 |   295 |
|   31 | Miryamk      |       1794 |  1712 |    80 |
|   32 | DenK4ever    |        551 |  1658 |    35 |
|   33 | terorita     |       5409 |  1642 |    89 |
|   34 | manzano      |       7347 |  1601 |    56 |
|   35 | Ier          |      12679 |  1601 |    24 |
|   36 | urselin      |       2320 |  1581 |    78 |
|   37 | Scum         |      19087 |  1568 |   473 |
|   38 | Patriciavt   |        818 |  1565 |   103 |
|   39 | daNiielle_   |       1460 |  1563 |    28 |
|   40 | Cyntje       |       9766 |  1558 |   250 |
|   41 | Paoline      |       7389 |  1553 |   114 |
|   42 | blackpegasus |       2759 |  1552 |    81 |
|   43 | xxxjesanne   |        925 |  1538 |   108 |
|   44 | __Esther__   |       2260 |  1535 |    55 |
|   45 | Annash       |      14033 |  1527 |   397 |
|   46 | Cayenne      |      15858 |  1509 |   803 |
|   47 | Snackie      |       2257 |  1495 |   137 |
|   48 | runningkawa  |      56405 |  1495 |   671 |
|   49 | Isaatje16    |       2059 |  1472 |   101 |
|   50 | MissToseland |       5445 |  1412 |   188 |
[/code]

Meeste posts zonder HK fora en topics:
Code
[code]
+------+-----------------+------------+-------+-------+
| rank | username        | user_posts | total | no_hk |
|    1 | Maya            |      46120 |  2113 |  1059 |
|    2 | Oscar           |      36097 |  1005 |   945 |
|    3 | Cayenne         |      15858 |  1509 |   803 |
|    4 | runningkawa     |      56405 |  1495 |   671 |
|    5 | Ellende         |      35716 |   752 |   571 |
|    6 | Cassidy         |      45034 |   735 |   556 |
|    7 | Bellatrix       |      21549 |  3772 |   507 |
|    8 | Urielle         |      19107 |   841 |   478 |
|    9 | Scum            |      19087 |  1568 |   473 |
|   10 | Karl66          |      10391 |   498 |   458 |
|   11 | Lenneke_        |      14731 |  1056 |   446 |
|   12 | Gwen            |       7935 |   610 |   446 |
|   13 | Katja           |      12795 |   891 |   439 |
|   14 | Apple           |      38412 |   930 |   430 |
|   15 | Neonlight       |      14208 |   848 |   425 |
|   16 | Juul            |       8775 |  1021 |   407 |
|   17 | LiNdA1986       |       5142 |   535 |   405 |
|   18 | Berdien         |       8167 |   971 |   397 |
|   19 | Annash          |      14033 |  1527 |   397 |
|   20 | Tieneke         |       9848 |   541 |   376 |
|   21 | Amanda          |      10299 |  1147 |   364 |
|   22 | Lynn_Nikita     |       5457 |   802 |   362 |
|   23 | daantjuhhh      |      14135 |   480 |   354 |
|   24 | xx_Irisje       |       7337 |  1006 |   352 |
|   25 | Storm76         |       1191 |   429 |   348 |
|   26 | Cheveyo         |      11965 |  1318 |   346 |
|   27 | Kapi_Dust       |        772 |   404 |   344 |
|   28 | bromfiets       |       1365 |   811 |   344 |
|   29 | detour          |       2113 |  1113 |   335 |
|   30 | Somebitch       |       3844 |  3148 |   331 |
|   31 | ellepel         |      14408 |   571 |   330 |
|   32 | Tanja           |       9499 |   483 |   326 |
|   33 | Jolliegirl      |       7115 |  1411 |   316 |
|   34 | crossmonster    |      13060 |   818 |   307 |
|   35 | Huertecilla     |       4901 |   489 |   307 |
|   36 | Justy           |      25773 |  1344 |   307 |
|   37 | Marije_jiplover |      10022 |   896 |   299 |
|   38 | casperrr        |       6857 |  1726 |   295 |
|   39 | DubbelDun       |      38234 |   758 |   293 |
|   40 | Arabesk         |       9710 |   451 |   292 |
|   41 | Medousa         |      30837 |  3199 |   291 |
|   42 | rowo            |       8179 |  1934 |   282 |
|   43 | MysticTinker    |       5333 |   287 |   281 |
|   44 | JoyCiej007      |       3882 |   720 |   268 |
|   45 | Simmie          |      10680 |   427 |   267 |
|   46 | _Skess_         |       4591 |   328 |   264 |
|   47 | TeeGee          |       4178 |   957 |   258 |
|   48 | Ciaraaa         |        396 |   406 |   255 |
|   49 | Silence         |       5064 |   356 |   253 |
|   50 | katiavl         |      11579 |  1292 |   252 |

Waar wonen de meeste bokkers:
(wel een kanttekening, er is maar zo'n 15% dat een woonplaats heeft ingevuld)
Code
+---------------+-------+
| woonplaats    | total |
| Rotterdam     |   414 |
| Amsterdam     |   332 |
| Zoetermeer    |   292 |
| Almere        |   289 |
| Utrecht       |   269 |
| Groningen     |   234 |
| Den Haag      |   233 |
| Apeldoorn     |   213 |
| Alkmaar       |   203 |
| Eindhoven     |   199 |
| Friesland     |   188 |
| Spijkenisse   |   158 |
| België        |   151 |
| Delft         |   138 |
| Breda         |   136 |
| Haarlem       |   133 |
| Enschede      |   130 |
| Amersfoort    |   128 |
| Arnhem        |   123 |
| Purmerend     |   122 |
| Leiden        |   122 |
| Gelderland    |   121 |
| Nijmegen      |   117 |
| Gouda         |   115 |
| Drenthe       |   113 |
| Zwolle        |   111 |
| Heerhugowaard |   102 |
| Limburg       |   101 |
| Nieuwegein    |   100 |
| Leeuwarden    |    98 |

Fora waarop het meest getemd wordt (in percentage van het aantal tems), de mesthoop staat zo hoog omdat er veel topics waarop getemd wordt daarheen verhuisd worden.

Code
+-------+---------------------------------------------------+
| total | forum_name                                        |
|    16 | [MH] de Mesthoop                                  |
|     6 | [HAW] Horses At Work                              |
|     6 | [HK] de Huiskamer                                 |
|     4 | [EA-CO] Commercieel                               |
|     4 | [PP] Paardenpraat                                 |
|     4 | [LZP] Het leven zonder paarden                    |
|     3 | [EA-TK-AP] Te Koop: Alles voor Paarden            |
|     3 | [EA-GZ-RP] Gezocht: Alles voor Ruiters en Paarden |
|     2 | [MW] Mensenwelzijn                                |
|     2 | [LN] Links                                        |
|     2 | [NM] Nieuws en Maatschappij                       |
|     2 | [ITP] In The Picture                              |
|     2 | [EA-OV] Overige                                   |
|     2 | [CB] Crea Bea                                     |
|     2 | [FZ] Forumzaken                                   |
|     2 | [EA-TK-AR] Te Koop: Alles voor Ruiters            |
|     2 | [EA-GZ] Gezocht: Diensten                         |
|     1 | [JITP] In the picture                             |
|     1 | [OPG] Omgang en Paardengedrag                     |
|     1 | [STW] School, studie en werk                      |

Statje van de mensen die het hardst om statjes zeuren:
Code
+--------------+--------+
| username     | total  |
| Frozenstar   | erg    |
| Bellatrix    | teveel |
| Medousa      | altijd |
| Cyntje       | weer   |
| Elessar      | nogal  |

Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Oktober (Incl statjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:32

Ik ben weer bij!
Oeh, ik sta derde in het statje zonder HK. Wat ben ik toch een productieve poster Schijnheilig

Oscar 40 paar schoenen? Wow! (wil wel eens een foto zien van de verzameling Haha! )
Sammie, welkom bij het team! Doei!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:34

Geweldig BBB weer.
Volgens mij moet ik niet zo zeuren. Huilen van het lachen

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:56

Leuk om te lezen!
Ben weer helemaal bij Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:03

Huilen van het lachen ROFL Ik sta 2 keer in de statjes, vooral de laatste doet het ´m *LOL* Het was toch de moeite, sta op NR.40 Pling

Maareh ik ben weer up-to-date, veel leesvoer deze maand Vork

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:09

weer een leuk BBB, mijn topic staat zowaar 5e bij de meest bekeken topics Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:16

Ik sta niet meer in de statjes Huilen van het lachen
Er zijn dus mensen die nog meer bokken dan ik Haha!

Leuk en informatief weer Ja

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:16

Informatieve BBB. Leuke statjes ook. Tong uitsteken

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:40

Leuk BBB! Dat topic van de maand, geweldig! Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:53

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:01

super BBB
ben weer helemaal up to date!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:37

Heerlijke BBB weer! Haha!
Ik zeur niet altijd om statjes Huilen van het lachen

Je vragen Marlies ROFL

Puik werk OK dan!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:43

Sinds wanneer is Limburg een woonplaats trouwens Huilen van het lachen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:45

Cyntje schreef:
Sinds wanneer is Limburg een woonplaats trouwens Huilen van het lachen

Hihi, of drenthe Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:47

Net als van die meestbekeken topics... dat is vast alleen van gisterenavond ofzo Haha!

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:16

Wat een gave BBB zeg. En ik sta zowaar voor het eerst bij de statjes Go jij! Go jij!
komt vast door dat super gezellige mama en zwangerentopic Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door blackpegasus op 01-11-07 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:17

Zwartwitje schreef:
Ik sta niet in de statjes, wat een verrassing Vork
Dat laatste statje is wel mooi. Amanda Ach gut Misschien een troost: viewtopic.php?f=136&t=756765&hilit=&start=700

*LOL*
Ik heb er al eens gepost. Fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die dit leed delen Ach gut
Ik moet overigens pas 14 januari, maar heb er nu al pijn in mijn buik van Bloos

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:18

Dat laatste statje doet 't 'm. Haha!

Dat topic over die tas was trouwens ook te hilarisch voor woorden *LOL*

Ik ga dus meehelpen het nieuws te verzorgen op de voorpagina Haha! Gaat vast goedkomen na een aantal blunders Nagelbijten / Gniffelen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:30

Ik word door Naat naar dit topic gesleurd en jawel.. Ik sta in een zeur-statje. Huilen van het lachen Bedankt hiervoor, want nu heb ik eindelijk een nieuw onderschrift. Haha!

Wederom een erg leuke BBB! OK dan!

Sammie: Succes met je voorpagina. Haha!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:42

Ik sta gewoon in de statjes Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
Weet alleen niet eens hoe ik die tabel moet lezen ROFL

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:50

Ik sta niet in de statjes Haha! ik ben trouwens nu wel heel benieuwd naar de toverstok, mijn hotmail is nu niet meer in gebruik maar die was sinds HP1 miss_mcgonagall *LOL*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:02

Ik voel me heel erg.....ben 2 weken op vakantie geweest en sta weer in een statje. Nagelbijten / Gniffelen
Het is nu bevestigd, ik heb geen sociaal leven. Clown

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:05

Vermoede al dat al mijn studieontwijkend gedrag statjeswaardig was. Bloos

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:17

Hahahaha ik sta gewoon 2 keer in het statje ROFL

Weer heel erg leuk gedaan!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:19

yesss ik sta in een statje!!!!!!
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!