[Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin Augustus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justy

[Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 13:20

Het Boktbeheer Bulletin van juli is hier te vinden.

Beleid:

Probleem-SA enkel toestaan na aanvragen

Het aantal schaduwaccounts is de laatste tijd zeer sterk toegenomen, met name het aanmaken van schaduwaccounts voor onderwerpen die helemaal niet schaduwaccountwaardig zijn. Daarom is het volgende besloten:

- Een schaduwaccount moet altijd op voorhand aangevraagd worden bij iemand van het moderatorteam.
- Bij de aanvraag van een schaduwaccount moet je vertellen waarvoor je het wilt aanmaken.
- Topics met niet aangevraagde schaduwaccounts gaan gelijk op slot.
- Schaduwaccounts mogen enkel gebruikt worden om te reageren in het betreffende topic.

Heb je een eerder aangemaakt schaduwaccount, en wil je dat opnieuw gebruiken voor een nieuwe kwestie, dan kun je ook bij een moderator vragen of dat onder het betreffende schaduwaccount mag, of dat je je eigen naam daarvoor zal moeten gebruiken omdat het niet schaduwwaardig is.

Onderstaande tekst geeft aan wat wel en niet als schaduwaccount-waardig wordt gezien:

Een SA maak je aan omdat je een probleem hebt dat in de taboe-sfeer zit, of waarbij je persoonlijk in gevaar zou kunnen komen als je identiteit bekend zou worden. Bijvoorbeeld: je hebt een relatie met een getrouwde man, je wordt misbruikt door je vader (incest), je bent getuige geweest van een misdrijf. Overigens raden wij bij dergelijke ernstige problemen altijd aan óók professionele hulp te zoeken. Je kunt hier je hart luchten, maar niemand op bokt kan jouw probleem oplossen. Dat kan een arts of een vertrouwenspersoon, of in het geval van een misdrijf de politie, waarschijnlijk wél.

Een vermoedelijk gezondheidsprobleem (bv vaginale afscheiding, angst voor zwangerschap of kanker) is geen reden om een probleem-SA aan te maken. Ook hierbij geldt: ga naar je huisarts als je bang bent dat je wat mankeert. Wij kunnen dat vanaf een computer echt niet beoordelen en je geruststellen. Ook problemen met vriendjes of vriendinnetjes zijn geen reden voor een SA.

"Bokt" alleen gebruiken in evenementen als dat is overlegd met BartVB
We zien regelmatig activiteiten langs komen als "de bokt oefenwedstrijd", "Bokt kampioenschap" en dergelijke. Hoewel we deze betrokkenheid zeer waarderen, is het toch niet de bedoeling dat dit gebeurt zonder dat hier vooraf overleg over is geweest met de 'eigenaren' van Bokt, Bart en Heike. Ditzelfde geldt ook voor gebruik van het logo.

Wie doet wat binnen het moderatorteam op Bokt?

Op Forumzaken is er een nieuw overzicht geplaatst met daarin duidelijk weergegeven wie welke functie heeft op Bokt. Dat topic is hier te vinden.

Nieuwe moderators

Wegens een aantal moderatoren die besloten om te stoppen met hun modfunctie was het moderatorteam geslonken. We hebben uitgebreid overlegd en de volgende nieuwe mods aangesteld :

Afbeelding Fairie

Afbeelding Leo_ke

Afbeelding Nerwen

Afbeelding Tieneke

Afbeelding Ziolette

Nieuwe submod Haflingers

Doordat Leo_ke van submod naar moderator is overgestapt was er een nieuwe submod voor Haflingers nodig. Dit is Faniek geworden.

Inhoudelijk

Op Mensenwelzijn is er een nieuwe FAQ gekomen : FAQ Help, kan ik nu zwanger zijn?

Op Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten is er ook een FAQ opgenomen : FAQ BRT

Het Piercingtopic is van Jeugdhonk naar Mensenwelzijn verhuisd : [Centraal] Het Piercing topic..!

Op Wedstrijden - Kalender en Verslagen is het voortaan pas 4 weken voor de wedstrijd toegestaan hier een topic over te openen. Aanleiding is het feit dat er zelfs al topics over wedstrijden in januari zijn gesignaleerd, en aangezien dit forum al erg druk bezocht is, wordt de overzichtelijkheid niet echt verbeterd hierdoor. Welkom op Wedstrijden (01/09: 4 weken termijn voor topic)

Op Entertainment is een initatief gestart voor een boekenclub, vergelijkbaar met het testrecept. Deelnemers zijn van harte welkom, er is nog geen boek gekozen.

Op Paardenpraat is een nieuw [centraal] dekjes en setjes topic geplaatst waarin vragen over setjes en kleuren kunnen worden gesteld. Dit is een nieuw topic geworden omdat het setjesfreak topic in de Huiskamer vooral ook een gezellig HK kletstopic is geworden, dat over veel meer dan alleen setjes gaat.

Nieuwe fora:

* [BRT] Buitenrijden, Ruitervakanties en trektochten.
Voor de avontuurlijke mensen die graag met het (eigen) paard op vakantie gaan is er nu een nieuw subforum op VMR te vinden.

* EV-WEG World Equestrian Games 2006 Voor de World Equestrian Games 2006 is er onder Evenementen een nieuw tijdelijk forum ingericht.

Technisch

* VraagMaarRaak bleek zo enorm te groeien met onderhand 8 fora, dat besloten is om daarvoor een eigen categorie aan te maken op het tabblad Informatief. Dit leek zonder problemen te gaan, totdat Bokt besloot even zijn eigen mening door te drammen en gooide een paar fora door elkaar en op een andere categorie. Dit wordt zo snel mogelijk opgelost.

* De postcount op WWW is uitgezet, omdat mensen daar hun postcount omhoog wilden krikken door middel van nutteloze berichtjes.

* De edittermijn is weer aangepast, nu kun je maximaal je bericht een uur editten in plaats van 15 uur, zoals het door de overgang was veranderd.

* Op heel Bokt kun je nu foto's plaatsen met als maximumformaat 800*600 pixels. Er is hiervoor gekozen omdat de gemiddelde gebruiker zijn beeldscherm toch op dusdanige afmetingen heeft staan dat de pagina hierdoor niet wordt uitgetrokken. En de iets grotere foto's zijn zo een stuk beter te bekijken voor details.

Persoonlijk

- Ellende heeft deze maand haar scriptie ingeleverd en mag begin september afstuderen Hyper!
- Justy begint weer eens met frisse moed aan een nieuwe studie Haha!
- Tieneke begint ook al met frisse moed aan een nieuwe studie Ja
- Leo_ke begint ook nog eens met haar studie (Ergotherapie) Clown
- Nerwen is ook aan het na-apen en begint met haar nieuwe studie (Communicatie)
- Katleen wil het helemaal bont maken door ook aan een studie te beginnen Rolleyes Daarnaast heeft haar paard Evita een koliekaanval overleefd. Ze is dan ook zeer gelukkig dat haar paard er nog altijd is om te mishandelen en te pesten Rock-on, dudes!
- Fairie mag vanaf 4 september 20 weken stage gaan lopen....
- Apple heeft haar eerste oefencross gereden.
- Gomir is jarig geweest deze maand!
- Ziolette trouwt op 1 september met Zatarra.
- Lielle heeft met een nieuw paard haar crossdebuut gemaakt in Vlietlanden. Dat ging naar volle tevredenheid en ze zullen dan ook in Gorssel L gaan starten.

Overig

Testrecepten

Testrecept, het resultaat en het nieuwe recept
Afgelopen maand was voor een testrecept gekozen om je vingers bij af te likken, namelijk de Chocolade-banaan-toffeetaart. De reacties waren wisselend van subliem, tot wel erg machtig en vrij chocoladerig. Het eindresultaat is een 7,5 geworden. De reacties over dit recept zijn nog eens na te lezen in dit topic Lachen

Meavey heeft er overigens een zeer aantrekkelijke foto van gemaakt:
Afbeelding

Het nieuwe testrecept voor de komende maand is: Spaghetti met knoflook en pijnboompitten! Laat je niet weerhouden door de hoeveelheid knoflook, maar schrijf je in in dit topic!

Een week uit het leven van een moderator

Vorige maand hebben jullie kunnen lezen wat Ibbel zoal uitspookt in een gemiddelde week, deze maand is het de beurt aan Mickey:

Mickey's Week

Deze keer zal ik eens wat schrijven over een week van een mod. Ik zal omschrijven hoe mijn week er normaal gesproken uit ziet. In het onderwijs kan namelijk iedere dag anders zijn. Maar ook als je thuis een kleine meid hebt van nog geen jaar kunnen dingen daar ook wel eens net even anders lopen dan dat je gepland hebt.
Op maandag sta ik om half zeven op, zodat ik zelf klaar ben voordat ik om zeven uur mijn dochtertje Sanne wakker maak. Wanneer zij haar pap op heeft breng ik haar naar de oppas en rijd daarna door naar mijn werk.
Zoals jullie wellicht wel weten ben ik juf op een basisschool. (Ik ben dus een bokker die niet tijdens werktijd op Bokt te vinden is. Ik ben dan bezig met de kleuters in de klas.) Soms heb ik na schooltijd ook nog vergaderingen of andere vormen van overleg.
Na mijn werk haal ik Sanne weer op bij de oppas en gaan we thuis eten maken en het opeten natuurlijk Tong uitsteken . Wanneer Sanne slaapt, ga ik naar Laiser om te rijden. Soms kom ik ergens tussendoor nog even heel snel op Bokt even pb's lezen of op moderatorpraat even kijken hoe en wat.
Op dinsdag hoef ik Sanne niet weg te brengen naar de oppas omdat haar papa dan vrij is, dus kan ik wat later opstaan en maakt het niet uit hoe laat mijn vergadering is afgelopen. Om de week heb ik op dinsdagavond springles. (Nu tijdelijk even niet omdat mijn flink gekneusde schouder moet herstellen van mijn val tijdens mijn laatste springles.)
Op woensdag heb ik ouderschapsverlof en dus tijd om weer op Bokt te moddien en zelf wat te lezen. Dit doe ik allemaal tijdens de uurtjes dat Sanne slaapt. Wanneer zij wakker is, is de computer uit en krijgt zij de aandacht die ze verdiend. Tijdens het outdoorseizoen geef ik op woensdagavond les bij de plaatselijke ponyclub, varierend van de allerkleintjes tot de grote meiden op de D en E's.
Donderdag ben ik ook regelmatig tijdens Sanne's slaapuurtjes op Bokt te vinden. 's Avonds heb ik dressuurles van Muiltje hier op Bokt.
Op vrijdag ben ik net als de donderdag gedurende de dag regelmatig online. Met een keer per maand samen les van Tyrza.
In het weekend ben ik regelmatig even op Bokt te vinden, hoevaak is afhankelijk van andere verplichtingen buiten Bokt. (Denk aan Laiser rijden(eventueel wedstrijden), sociale verplichtingen, boodschappen doen etc. )

Kortom ik ben op het begin van de week na, dagelijks wel een aantal uren op Bokt te vinden.

Wat heb ik op Bokt allemaal gedaan afgelopen maand? Topics gestart, verplaatst en gesloten;
Meegediscussieerd in een aantal topics. TeM's weggewerkt, HK-topics bijgelezen en gereageerd. FAQ over zwanger wat nu gemaakt en een stuk geschreven over wie wat doet op Bokt. Gebruikers gewaarschuwd en eventueel een bijbehorende ban gegeven. Moderatorgedeelte bijgehouden en meegedacht/gepraat. Toestemming gegeven voor Ow's. (Hoort nu eenmaal bij de hoofdmodfunctie). Bart ingelicht als Bokt er uit lag.

Zo, ik geloof dat jullie nu een aardig beeld hebben van wat ik nu gemiddeld doe in een week.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: [Dienstmededeling] Bokt Beheer Bulletin Augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:27

bedankt weer voor het plaatsen Justy! erg leuk om te lezen!

Alle mods die gaan studeren en/of stage lopen: heel veel succes! en sterkte... Haha!

Ziolette: gefeliciteerd... en maak er een mooie dag van!
xKatleentjex: fijn dat je paardje haar koliek heeft overleefd!
Gomir: nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Apple en Lielle: stoer hoor, dat crossen... lijkt me heel gaaf, maar ik ben zelf te onzeker daarvoor... complimenten dat jullie het wel aandurven!
Mickey: leuk om te lezen.. lekker druk bestaan dus... Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:28

Zo, weer up to date. Leuke bulletin Ja

Alle beginnende studenten, succes.
Ellende, fijn dat je bijna kan afstuderen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:36

Leuk weer een bulletin!
Succes voor alle studenten en Ellende veel succes met je afstuderen!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:45

En we zijn weer helemaal bij Haha! Ik blijf de bulletins leuk vinden.
Alle moderators die beginnen met studeren, heel veel succes! En leuk verslag Mickey!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:34

Leuk bulletin Lachen
Het recept van de Chocolade-banaan-toffee taart ga ik uitproberen Vork

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:59

Ann schreef:
Het recept van de Chocolade-banaan-toffee taart ga ik uitproberen Vork

Ik denk dat ik dat ook maar ga doen. Het ziet er namelijk echt heerlijk uit Ja
En alle nieuwe mods, heel veel succes!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:06

Die taart ziet er echt mjummie uit! Vingers aflikken We zijn weer helemaal op de hoogte Ja .

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:17

Die taart ziet er ècht heerlijk uit.
En ik ben weer up to date. Thanks! Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:21

weer geweldig bijgekletst Haha! Haha!

leuk!!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 16:52

Merci beaucoup Lachen

Veel succes met het studeren en de stages.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 18:06

Leuk om zo weer even alles bij te lezen!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:20

Zo, wij zijn ook weer up to date Haha!

OK dan!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:53

Het is weer helemaal duidelijk allemaal. Bedankt voor jullie verslag!!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:04

Voor de mods die stage gaan lopen en weer gaan studeren heel veel succes

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:25

Ik ben ook helemaal weer bij, er goed die regels van de schaduw accounts! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:37

wat een lap tekst,maar ik heb het allemaal gelezen.
en ben weert erbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:02

Ben weer helemaal bij Lachen
Succes met jullie studie voor degene die gaat studeren, en ellende succes met je afstuderen!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:39

Goed bulletin, super van de sa's.Voor alle nieuwe mod's: Succes Haha!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:58

Ik ben weer helemaal bij Knipoog
Succes voor de aankomende studentjes! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:36

Ik erger me groen en geel aan trouwe Bokkers en mn. moddies die niet eens de moeite nemen hun profiel in te vullen.
Dus Nerwen, dit is een hint Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:38

kan ik me enigzinds in vinden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:54

Ben weer op de hoogte Haha! .

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:09