[Dienstmededeling] BNB februari

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

[Dienstmededeling] BNB februari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 15:01

Afbeelding

Afbeelding

2016 is alweer anderhalve maand oud. Deze anderhalve maand is erg afwisselend geweest.. sneeuw, ijzel, maar ook regen, storm en een zonnetje.
Ook in het dagelijks nieuws is veel gebeurd: het overlijden van David Bowie, uitbraak van het Zika virus, maar ook Arie Boomsma die vader is geworden van een dochtertje, Maan die TVOH heeft gewonnen, het begin van het nieuwe seizoen van The Voice Kids, Valentijnsdag en carnaval is weer geweest.

Tijdens de sneeuw en ijzel was het misschien niet mogelijk om met je paard te rijden. Het paard op de foto had hier geen moeite mee, want apporteren is natuurlijk ook leuk om te doen!

Wij wensen jullie heel veel leesplezier met deze BNB!
Anoli, Banjer, Marieke_K, Melody7, Nayomie, Sans6, [***] en Paisano

Afbeelding

Topics van de maand
Ook deze maand hebben we weer een aantal topics voor jullie geselecteerd die ons zijn opgevallen. Klik hier om deze te lezen.
Heb jij een suggestie voor topic van de maand, stuur deze dan naar bnb@bokt.nl

Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt
Deze maand zijn ons, naast de topics van de maand, nog meer topics opgevallen. Wil je weten welke dat zijn, klik dan hier
Heb je een suggestie voor andere opvallende gebeurtenissen, stuur deze naar bnb@bokt.nl

Afbeelding

Bloemetje van de maand
Ook deze maand delen we weer een aantal virtuele bloemetjes uit.

Afbeelding Vervelende gebeurtenissen op stal bij bokker MarijeR. In dit topic vertelt zij over haar mini's en de te verwachten veulens. Helaas hebben dit jaar 2 veulens het niet gered. Marije, wij wensen je enorm veel sterkte en willen je een virtueel bloemetje overhandigen.

Ook bokker Lovelyn heeft, na een trap van een ander paard, haar veulentje moeten laten inslapen. Namens Murosch en uiteraard het BNB team, ook voor jou een bloemetje.

Hoofdpijn hebben we allemaal wel eens, en dat is vervelend. De hoofdpijn van Tenno7 gaat echter een stuk verder, zo veel verder dat het de benaming Suicide Disease heeft gekregen. In haar topic vertelt ze over het verloop en de operatie. Tenno, heel veel sterkte hiermee! Ook voor jou, een bloemetje!

Afbeelding

In dit topic vertelt Tieneke over hoe lastig het soms is om voor jezelf te kiezen terwijl je moeder steun en begrip van je wil, omdat zij het moeilijk heeft. Zelf omschrijft ze dit in haar topictitel als 'de balans tussen liefde en zelfbescherming', wat het inderdaad prima verwoordt. Tieneke, wij willen je veel wijsheid en geluk toewensen om die balans te vinden, en ook voor jou dus een digitaal boeketje!

En als laatste deze maand een bloemetje voor diedepol14, die in haar topic afscheid neemt van een vriend, die heel plotseling uit het leven is weggerukt.
Diedepol14 gecondoleerd en sterkte met je verlies.

Afbeelding

Weet jij iemand die een virtueel bloemetje verdient? Stuur deze dan naar bnb@bokt.nl

Bokker in de spotlight
Deze maand hebben we een echte doorzetter in de spotlight. Een dame die een heel jaar elke dag een tekening heeft gemaakt. Wellicht ken je dit project al en heb je misschien wel eens een topic van haar gezien met een overzicht. Het gaat over bokker Fnanne.

Begin vorig jaar had zij een project gestart; Elke dag 1 paard tekenen. Sommige mensen maakte elke week een tekening, sommige mensen haakte later in. Elke dag werd er een tekening gemaakt door Fnanne. En wat een kunstwerken kwamen hier ook uit. In een korte tijd allerlei prachtige kunstwerken maken, simpelweg wauw. 365 tekeningen maken is niet niks. Hiervoor had zij nog een overzicht gemaakt van de tekeningen in een topic.

Natuurlijk willen wij ook enkele Bokkers eervol vermelden die ook dat jaar heel goed hebben getekend. Deze vermelden gaan uit naar Pluizebolpum en Renskefrea. Ook zij hebben dat jaar flink doorgezet om elke dag een tekening te maken en te posten +:)+

Heb jij een suggestie voor bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar bnb@bokt.nl

Quotes van de maand
Ben je benieuwd welke quotes deze maand de BNB hebben gehaald?Kijk dan hier.

Spot je een uitspraak die we niet mogen missen, stuur dan een pb met de quote en een link van het topic naar bnb@bokt.nl

Bokker achter het topic
Deze maand een hele bijzondere en sterke vrouw als Bokker achter het topic. Hier lees je wie ze is en wat ze graag met Bokt wil delen.
Heb jij een suggestie voor bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar bnb@bokt.nl

Hartekreten
Deze maand zijn er helaas geen hartekreten binnengekomen.
Wil jij een hartekreet schrijven aan iemand? Laat het ons dan weten via bnb@bokt.nl

Bokkers in de media
In het paardenmagazine "ROS" staat een blog van Devica, op Bokt beter bekend als EngeltjeSwaarin zij in januari een oproep deed voor paardenmodellen. Vele inzendingen bereikten haar, maar degene die met een prachtfoto haar blog mocht sieren, was niemand minder dan pracht-haflinger Stef.

Dit jaar zijn de metworstrennen in Boxmeer gewonnen door Gijs Snijders. Gijs rijdt voor Bokker Kyrkelover en hij zit zelf ook op Bokt. Met zijn 15 jaar is Gijs de jongste winnaar van de Metworstrennen. De link naar het artikel op de site van Omroep Brabant staat in dit VN-artikel.

Ken jij of ben jij een Bokker in de media? Laat het ons dan even weten via BNB@bokt.nl.

Kunstwerk van de maand (Volgende maand: Huisdieren in de spotlight)
De winterse periode heeft ervoor gezorgd dat er weer prachtige kunstwerken gemaakt en geplaatst zijn op Bokt.

Voor [UK] willen we graag het verhaal van eclair98 in de spotlight zetten. Het verhaal is inmiddels af en heeft ook al een vervolg :) Het topic van drawerlover, waarin ze een paraplu tot kunstwerk omtovert, willen wij hier een eervolle vermelding geven.

Op [FK] is het winterse topic van magda_90 is het kunstwerk van de maand geworden. Ze laat zien dat je niet perse een digitale camera hoeft te hebben om mooie foto's te maken.
Heb je een suggestie voor 'Kunstwerk van de maand' of het onderdeel 'Huisdieren in de spotlight' , stuur deze dan naar bnb@bokt.nl

Hoe gaat het met... (Volgende maand: Bokker in het buitenland)
Kennen jullie bokker Swieb nog? In 2005 werden haar paarden gestolen waarvan in 2007 Swieber weer terecht was. Deze bokker hebben we gevraagd voor een interview. Benieuwd naar die interview? Hier lees je meer.
Heb je een suggestie voor het onderdeel van volgende maand, 'Bokker in het buitenland' of voor het onderdeel, 'Hoe gaat het met...', stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Afbeelding
Van de teamleden en redactieleden
... Anoli afgestudeerd is? *\o/*
... [***] 3 meetings heeft in de maand februari :oo Ze daar heel veel zin in heeft!
... Warboel voor het eerst in 2 jaar kunstacademie een onvoldoende (een 5) gehaald heeft :') Het gemiddelde van alle cijfers gelukkig wel voldoende was :D
... Mjetterd trouwplannen heeft?
... Eleionomae haar trouwjurk heeft gevonden? :))
... Muurp afgestudeerd is? :D
... Aurora3 op korte termijn een nieuwe baan gaat hebben? Het alleen nog niet helemaal duidelijk is waar dat dan gaat zijn.
... RianneH binnenkort een weekendje gaat AirBnB-en op Sardinië? {:}
... Banjer voor het eerst sinds haar operatie weer op de echte Banjer heeft gezeten? <3
... Jans een heerlijk weekend in Trier en Stuttgart heeft gehad en aan de hand daarvan de loterij wil winnen om een paar Mercedessen te kopen :')
... Murosch veel zin heeft in het Bokt--Teamuitje!!
... Amaryllis het veulentje (v. Grand Slam VDL) heeft zien bewegen bij haar merrie Bonna? :+:

Van de bokker
... S_imonee, Xliannezorro, Melisssx, Jets, Edkingenzo, MarlindeRooz en Sure_lee een lang weekend Renesse onveilig gaan maken in een 7 persoons huisje?

Heb jij een leuk Wist-Je-Dat over jezelf of over iemand anders? Mail deze dan naar BNB@bokt.nl en wie weet kom jij in het volgende BNB!

LAST BUT NOT LEAST

HK in de spotlight
Deze maand kunnen jullie meer lezen over een HK-topic waarin Bokkers uit omgeving Ommen/Hardenberg elkaar hebben leren kennen. Lees hier meer over dit gezellige groepje.

Recept van de maand
Niet 1, maar 2 recepten deze maand. Lees hier meer.

Bokt-vriendschappen en Bokt-relaties
Vrienden maak je soms voor even en soms voor een heel leven. Vaak deel je dezelfde passie of hobby en dat is op internet niet anders dan in het echte leven. Menig Bokker heeft een vriendschap die ontstaan is op Bokt en ditmaal is het de beurt aan twee dames die ondanks de virtuele en letterlijke afstand een hechte vriendschap hebben opgebouwd. Lees hier welke Bokkers ditmaal hun verhaal doen.
Zijn jullie vriend(inn)en of partners en hebben jullie elkaar via Bokt leren kennen? En lijkt het jullie leuk om hierover te vertellen in de BNB, stuur dan een mail naar BNB@bokt.nl.

Doorgeefstokje
In de vorige BNB had Lieveli het stokje, zij gaf deze weer door aan Dreamy.

Hieronder kun je haar antwoorden vinden.

1. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had? (verklaar nader )
Ja, dat durf ik best toe te geven :D Ik droomde er vroeger van om een eigen boerderijtje te hebben met paarden. Ik wilde dan sowieso een Fjord, een Haflinger en een IJslander. :')
In de bosjes naast de manege "trainde" ik deze dan ook samen met vriendinnen en hun fantasiepaarden. We sprongen over zelfgemaakte hindernissen en dressuurden erop los (voor jullie beeldvorming: Met je kin op je borst rondlopen als zijnde nageeflijkheid, in elke hand een kleine stukje tak als spoor en in een hand ook nog een lange tak als zweep waarmee je jezelf ook daadwerkelijk een tik gaf als je "paard" vervelend was)
Ik heb inmiddels een KWPN :Y) Liefde voor Fjord&Haflinger is nooit overgegaan, die van de IJslander wel toen ik er met Pennyponykamp (jaja, echt naartoe geweest.. bij de Burght) vanaf viel.. :')
Ik heb dit toch echt wel gedaan tot mijn 12e... :o

2. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Voordat ik moderator werd (want daarvan kennen de meeste mij tegenwoordig), kenden de meeste mij toch wel van deze topic's:
[HK] Het voelde zo goed, maar was oh zo fout.. (over een stiekeme relatie met de broer van mijn ex :+ ), [LZP] De jongen van de Starbucks.. (over een spontane actie naar een leuke starbucks-medewerker) en [PP] [VOLG] Fiëgo in training. (over het zadelmak maken van mijn paard)

3. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Ik zou, uiteraard met een stoere cowboy-hunk aan mijn zijde :9, op een ranch wonen in de prachtige natuur van Amerika, Canada of Australië en daar zou ik dan met kinderen/mensen en paarden willen werken (coaching en ruitervakanties).

4. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Bokt is voor mij een plek waar ik mijn ei kwijt kan wanneer ik daar behoefte aan heb, maar ook een plek waar ik informatie, advies en tips kan vinden over allerlei dagelijkse zaken. Verder heb ik dankzij Bokt heel veel leuke contacten opgedaan en heb ik o.a. mijn droom om te werken met paarden in USA waar kunnen maken. Ik kan wel zeggen dat Bokt inmiddels zo'n beetje tot mijn dagelijkse behoeftes behoort (ook buiten het moderator zijn om) :')

5. Aan welke Bokker wil jij 5 vragen stellen?
Aan Bokker Punz

Een dag uit het leven van.....
Deze maand kan je lezen hoe een gemiddelde dag op een stal met renpaarden eruitziet. Lees hier het verhaal van Waikiki.
Laatst bijgewerkt door Gini op 16-02-16 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 15:03

Topics van de maand
Jullie hebben ook deze maand weer interessante, leuke, lieve, mooie, etc. topics geopend. Hieronder zetten we er weer enkele in de spotlight.

Op tabblad Informatief hebben we gekozen voor het topic van Joysieee. De reden om een osteopaat bij je paard te laten komen kan voor iedereen verschillend zijn. In dit topic kan je je ervaringen delen en vertellen waarom jij een osteopaat bij je paard hebt laten komen.

Voor tabblad De Kantine hebben we voor 2 topics gekozen. KellyR heeft in Zweden gestudeerd en laat ons dit topic meegenieten van haar laatste Zweedse ritje.
Poep scheppen... we ontkomen er niet aan. SofhieHavan heeft een mooie timelapse gemaakt van hoe zij poep ruimt.

Op tabblad Algemeen hebben we een topic gezien dat deze maand en ook nog eens dit jaar van toepassing is. Verjaardagen/geboortes op 29 februari.

Tot slot de Young Riders. Sommige paarden gedragen zich niet naar hun ras. In dit topic van ZowieLolaPuk kan je lezen en posten over paarden die zich anders gedragen dan de rasstandaard "voorschrijft".

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 15:06

Andere opvallende gebeurtenissen op bokt
Bokt ligt nooit stil dus zo ook afgelopen maand niet. Bokt is weer behoorlijk actief geweest, leuke topics zijn geopend maar ook zeker opvallende gebeurtenissen en opvallende topics zijn weer gespot. Wij hebben ze voor jullie even op een rijtje gezet.

Hoe zou het zijn om jezelf een soort brief te sturen, maar deze een jaar later, of misschien wel later te laten versturen. Nou, per post gaat dat lastig, want deze komt over het algemeen de volgende dag in je brievenbus. Een bokker spotte een site waarbij jij een mail naar jezelf kunt sturen en deze een tijd later naar je laten bezorgen. Zou je veel veranderd zijn? Wat had jij tegen jezelf gezegd toen je X jaar was? BeSen had hiervoor een topic geopend.

iPhone gebruikers kunnen gebruik maken van de Siri functie. Het is een programma dat jou helpt als jij wat tegen je telefoon zegt. Hieruit komen soms hilarische uitspraken van de telefoon. Een Bokker opende voor dit programma een vermakelijk topic.

Het was een nachtmerrie voor deze Bokker. Zij mocht een shetlander verzorgen in de tijd dat haar vriendin in Australië zat. Na een korte tijd kreeg de pony een trap waardoor de kaak van de pony helemaal kapot was. Eten is dan niet te doen. Toch heeft bokker amberhaike er alles voor gedaan om deze pony toch er weer bovenop te brengen. Lees dit bijzondere verhaal hier.
Laatst bijgewerkt door Banjer op 11-02-16 15:38, in het totaal 3 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 15:20

Quotes van de maand
Deze maand hebben de Bokkers zich keurig gedragen, wat uitspraken betreft… maar we hebben er toch weer een paar gespot, zie hieronder :D

Citaat:
Citaat:
Oeeh, er waren meerdere kapers op de poedersuiker :Y)

Citaat:
_O- Die houden we er in :')

Citaat:
Zolang het er niet in is <<) :')

Citaat:
Anders plak je daar gewoon een drol, het is precies de goede plaats.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 15:23

Bokker achter het topic
Deze maand een bijzondere, sterke vrouw als Bokker achter het topic. Michelle77 en haar man hebben hun zwangerschap helaas moeten afbreken. In dit interview vertelt ze hoe het nu met hen gaat. In augustus vorig jaar opende Michelle dit topic onder een toegestaan SA. Dit topic loopt nog steeds goed en Michelle geeft hierin ook regelmatig updates.

Allereerst: hoe gaat het nu met je?
Momenteel gaat het eigenlijk wat minder goed. Het is natuurlijk een enorm zware tijd geweest, een achtbaan van emoties. Na een tumultueuze zwangerschap, een bevalling en helaas lange lichamelijke nasleep is er nu pas "ruimte" voor het verdriet, voor het rouwen en voor het verwerken van alles. Daar zal ik nu even dwars doorheen moeten om er bovenop te komen. Gelukkig heb ik een fantastische man, fijne familie en een fijne achterban aan vriendinnen die me erdoorheen helpen.

Waar hebben jullie de meeste steun uit kunnen halen, na de geboorte en het overlijden van Noémi?
Aan elkaar en aan het besef dat dit het beste was voor haar. Als ouders wil je te allen tijde het beste voor je kind, of ze nu al geboren zijn of niet. Door alle afwijkingen en beperkingen zou ze een heel zwaar leventje tegemoet gaan, als ze al had overleefd. Ze had nl. ook nog eens een zeer ernstige afwijking aan haar luchtpijp, met zeer lage overlevingskansen. Dus als ze levend geboren had mogen worden, was ze zeer waarschijnlijk alsnog overleden na een pijnlijke en zware strijd. Dat wil je nooit meemaken, hoe moeilijk, pijnlijk, verdrietig en zwaar deze weg voor ons ook is geweest. Noémi is ontzettend veel pijn en ellende bespaard gebleven en dat is wat ons elke dag sterkt, dat is wat ons een rotsvast vertrouwen geeft in onze beslissing en in elkaar.

Heb je misschien advies voor ouders die in dezelfde situatie zitten/hebben gezeten?
Volg je gevoel, volg je hart! Achteraf gezien, hebben we het beide vanaf het begin gevoeld en geweten. Ook al kunnen we het niet verklaren. Na de goede vlokkentest kreeg ik de vraag hoe het voelde. Stoer zeg je dan: "Het voelt goed", vooral ook omdat dat is wat de mensen van je verwachten. Je moet genieten, je moet op een roze wolk zitten, je mag je geen zorgen maken. Dus ik zei steeds het voelt goed, maar het voelde niet goed. Er bleef iets zeuren. Ook heb ik maar 2 setjes/pakjes voor de kleine gekocht en een paar kleine andere dingetjes. De mensen die mij kennen, weten dat ik alles koop wat los en vast zit. (ter illustratie, ik was gestopt met rijden ivm de verkoop van Bo, maar de week na mijn bevalling kwam Darco op mijn pad. Binnen 3 weken had ik al nieuwe (wedstrijd)laarzen gekocht, want ik zou de mijne vast niet meer passen...)
Wat ons heeft geholpen is er open over zijn, erover praten, alles bespreken. Er komt uit zoveel hoeken steun, hulp, erkenning en ook herkenning. Veel meer dan je van te voren zou denken.

Jullie zijn in Noorwegen getrouwd... hoe zijn jullie op dit idee gekomen?
Ik ben zelf Noorse, al ben ik hier geboren. Mijn vader komt ervandaan en ik heb mijn hart echt verloren aan het land. Toevallig is een zus van mijn moeder ook met een Noor getrouwd en zij woont al 50 jaar in Noorwegen. Ik zeg al jaaaaren dat ik bij dat kerkje wil trouwen, in de gemeente waar mijn vader vandaan komt. Mijn tante is er ooit getrouwd en mijn "hele" familie "ligt" er. Maar buiten deze dingen is het bovenal een ontzettend mooie en bijzondere plek. Gelukkig heb ik een man getroffen die ook zijn hart verloren heeft aan Noorwegen en aan deze plek, zodat mijn droom onze droom is geworden en ook uitgekomen is. Het was wel een geregel, maar het is het zoooo waard geweest!

Rijd je paard? Heb je een eigen paard/verzorgpaard? Welk paard uit je verleden is je het meest bijgebleven?
Ik rijd nog steeds, of weer paard inderdaad. Ik heb nooit een eigen paard gehad, maar altijd voor anderen gereden. Van een kleine C pony naar een grote vos en naar My Little Pownie Vera. Deze merrie heeft een enorme plek in mijn hart, zo'n bijzondere dame is dit. Van groen tot Z mee gereden, veulens opgevoed en mij over mijn springangst heen geholpen. Het heeft wel enkele jaren geduurd voor er een plekje in mijn hart vrij kwam voor een ander paard... En wat voor 1! GVR Bogan van 1.80 schoon aan de haak. In zijn wintervacht, vrij schraal, onbespierd en ongeklasseerd kwam hij op mijn pad. Maar wat een karakter! Nog geen jaar later werd hij kringkampioen in het L1, om het L2 over te slaan en ook in het M1 kampioen te worden. Altijd braaf, gouden dier! Zelfs met mijn dikke buik zat ik vol vertrouwen op zijn rug. Hij is in november naar een verkoopstal gegaan (vanwege 2e zwangerschap bij zijn eigenaresse en toen nog bij mij) en hij is enkele weken terug verkocht aan kennissen van mij, waar hij een gouden stalletje gevonden heeft (en lekker in de buurt!)

Een week na mijn bevalling zag ik een oproep voor een wedstrijdruiter om een paard te trainen. Zo is Darco op mijn pad gekomen. Een toen 7 jarige Sandreo. Een schat van een dier, maar wel een karaktertje met rijden ;) Ik hoop dat we samen nog veel plezier gaan hebben en in het voorjaar de ring onveilig gaan maken.

Wil je zelf nog iets kwijt?
Ja eigenlijk wel. Ik wil graag de bokkers bedanken. De bokkers die mij ontzettend gesteund hebben in mijn topic, de bokkers van het Roze Wolk met een Zwarte rand topic en een klein clubje van een ander topic wat ondertussen eigenlijk vriendinnen geworden zijn. Ik vind het bijzonder dat wildvreemden zo ontzettend veel steun hebben kunnen en willen geven. Heel bijzonder. Bedankt daarvoor!
Hopelijk kan ik in de zomer mijn topic een heerlijke update geven met een nieuwe zwangerschap (na groen licht van de genetische artsen)

Ook vind ik het fijn de dingen van me af te schrijven (heb in mijn profiel enkele zelf geschreven teksten staan), zo heb ik ook onderstaande tekst geschreven over hoe ik me boek op dit moment.

Kom op meid! Het komt wel goed!

2 uitspraken die ik vaak voorbij hoor komen. Uitspraken die gedaan worden door mensen die het absoluut goed bedoelen, die misschien niet weten wat ze anders moeten zeggen of doen. Maar soms voelt juist het goedbedoelde zo rot.

Natuurlijk weet ik dat het goed komt, maar ondanks dat ik dat weet, weet ik ook dat ik het soms moeilijk heb, dat ik het moeilijk mag hebben. Dat ik rot dagen heb.
Dagen dat ik verdrietig ben, dagen dat ik ontroostbaar ben, om het meisje dat we verloren zijn. Het meisje dat nooit op zal groeien, het meisje dat altijd in ons hart zit.
Dagen dat ik verdriet heb om de buik die ik nu zou hebben, het kamertje dat nog steeds leeg is, de schopjes die ik niet meer voel.
Dagen dat ik op zie tegen nog maanden wachten op uitslagen van het genetisch onderzoek. Dagen die horen bij dit rouw en verwerkingsproces.
Dagen waar ik gewoon doorheen moet en zal gaan.

Ja ik weet dat het goed komt, op sommige dagen is het al goed, dagen dat ik leuke dingen doe, oppas bij mijn super neefje en nichtje, ga paardrijden, met vriendinnen op pad ga, dagen dat ik me enorm sterk voel, dat ons meisje enorm veel pijn bespaard is gebleven als ze al overleefd zou hebben.

Ja ik weet dat het goed komt, maar soms voel ik dat gewoon even niet.
Soms moet ik dat ook gewoon even toelaten en er dwars doorheen gaan.
Soms is allemaal gewoon ronduit klote en helpt het goedbedoelde even niet en duurt het even voor ook dit stapje weer overwonnen is.

Maar morgen? Morgen weet ik weer dat het goed komt.

Afbeelding

Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 15:24

Hoe gaat het met...
In 2005 kreeg bokker Swieb de schrik van haar leven. Een nachtmerrie was het. Toen zij 's ochtends richting de weide ging zag ze haar paarden niet meer staan. Het was duidelijk dat er sprake was van diefstal. Haar twee zwartbonte tinkers Swieber en Tess waren zomaar uit de weide gehaald. Na een lange zoektocht vond zij in 2007 Swieber terug. Vanaf begin tot het moment dat Swieber terug was, heeft zij bokt op de hoogte gehouden van de gang van zaken in een topic.

Een algemene vraag, maar zeer belangrijk, hoe gaat het nu met je?
Goed, inmiddels gescheiden en een nieuwe partner. Met Swieber gaat het super,

Hoe kijk je nu terug op de situatie?
Als een spannend avontuur. Ik zou alles direct weer doen wat ik toen gedaan heb. Ik heb er veel van geleerd, naar hoop zoiets nooit meer mee te hoeven maken. Het heeft een aantal mooie vriendschappen opgeleverd, en veel kapot gemaakt.

Kun je je gevoel beschrijven toen Swieber en Tess verdwenen waren?
ongeloof, door de grond zakken, of een ijskoude hand je hart uit je lijf rukt.

Wat voelde je en wat dacht je toen Swieber eindelijk weer thuis was?
Ik voelde pure liefde en vriendschap naar Swieber toe, blijschap, geluk en toch nog angst dat ze hem weer zouden komen halen.

Heb je in deze tussentijd Tess ook weer kunnen vinden?
Nee Tess hebben we nooit meer gevonden. Ik denk ook dat ze niet meer in leven is omdat ze toen ze gestolen is bevangen was, en vermoedelijk nadat ze haar veulen gehad heeft er niet beter op geworden is.

Hoop je ergens nog dat ze alsnog boven water komt?
Ik denk niet dat ze nog leeft, hoewel ik nog steeds in elke trailer kijk die voorbij rijdt, in elke wei kijk of ze er niet bij staat. Denk dat je dat nooit meer kwijt raakt.

Hoe gaat het nu met Swieber?
Met Swieber gaat het super, hij heeft zijn eigen kudde om zich heen en veel mensen die gek met hem zijn.

Wil je hier nog wat anders over kwijt over deze ervaring?
Gebruik als je ooit zoiets overkomt alle media die je kunt gebruiken. Gebruik je verstand met mensen te vertrouwen en geef de moed niet op. Helaas is in de nederlandse wet een dier nog steeds een ding, dus van de politie hoef je niets te verwachten. Ga er zelf achteraan en doe je ding.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 15:26

HK in de spotlight
Deze maand hebben we weer een tof HK onder de loep genomen. Het topic voor mensen uit de omgeving Ommen/Hardenberg trok al snel wat mensen. Het topic dat geopend werd in 2013 door Sure_lee, is nog steeds in deel 1, maar het is ondertussen een hecht groepje geworden.

Het topic bestaat uit ongeveer 12 tot 20 personen. Bijna iedereen is even actief alleen Sure_lee geeft wel eens eens een schopje in het topic. Kirstelhans praat wat minder maar die zit over het algemeen in de bijleesmodus. Over het algemeen zijn deze dames grote kletsers op Whatsapp. Humor kent deze groep zeker. Je kunt lachen met iedereen en iedereen heeft humor op zijn eigen manier. Ohjajoh heeft bijvoorbeeld weer van die echte rotterdamse humor. Naast humor zijn het ook brave bijlezers. Degene die wat bijleesposten maakt is Blondcowgirl. Verder is Sure_lee goed in verhalen schrijven :j

Zonder deze groep zouden enkele dames wel een deel van hun sociale leven missen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 15:27

Recept van de maand
Deze maand niet 1, maar 2 testrecepten. Ik, Banjer, heb voor jullie een lekker testrecept uitgezocht. Het is een recept voor gevulde aubergines, dat ik een hele tijd terug in de Allerhande heb gevonden. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik alles behalve een keukenprinsesje ben, dus ik heb hulp van mijn eigenste Gordon Ramsay gekregen (lees: mijn vriend :D ).

Ingrediënten:
* 2 aubergines
* 1 kleine ui
* 1 paprika
* 200 gram hamblokjes
* 2 teentjes knoflook
* 1 blik gepelde tomaten
* 200 gr geraspte oude kaas
* 1 eetlepel Italiaanse kruiden
Voor een vegetarische variant van dit recept kan je de hamblokjes weglaten, of vervangen door bijvoorbeeld tofublokjes, of andere vegetarische "vleeswaren" of "vlees".

Bereiding:
Snijd de kapjes van de aubergines, snijd ze daarna over de lengte doormidden en verwijder het vruchtvlees. Snijd het vruchtvlees in kleine blokjes en doe het in de pan met wat olijfolie, peper en zout. Snijd de paprika, knoflook en ui klein en voeg ze toe in de pan met de kruiden erbij.

Afbeelding

Bak het geheel met het in een koekenpan met deksel, zodat het vocht vrij komt.
Na tien minuten verwijder je het deksel en voeg je de blokjes ham toe. Snijd nu ook de geblikte tomaten fijn en voeg ze toe. Laat het geheel nog 10 tot 15 minuten doorbakken.

Afbeelding

Leg de aubergineschelpen op een ovenplaat en smeer de binnenkant in met olijfolie.

Afbeelding

Vul de schelpen met de mix uit de koekenpan en bestrooi het met een laag geraspte kaas.

Afbeelding

Zet de aubergines in de oven voor 30 minuten, op 160 graden.

Eet smakelijk!

Afbeelding

Het tweede recept komt van Sans6. Met het oog op Valentijnsdag heeft zij een recept voor een succesvol liefdesverhaal gevonden.

Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 15:28

Bokt-vriendschappen en Bokt-relaties
Ook deze maand hebben we weer een bijzondere vriendschap: Gast3289 (Rotterdam) en NAIWHL (Duitsland) zijn dankzij Bokt al iets meer dan een jaar vriendinnen.. :) Hieronder kan je hun verhaal lezen. Helaas hadden ze geen foto van hen samen, dus hebben daar met hulp van Paint voor gezorgd :))

Anoniem schreef:
* Hoe hebben jullie elkaar ontmoet?

Via Bokt :j Ik kreeg een berichtje van haar over iets wat zij anders zou doen aan m'n website en waar ze inderdaad een heel sterk punt had :j Daarna kwamen we aan de praat over websites van anderen, hoe wij dat aan zouden pakken (of juist helemaal niet.. ) en zodoende bleven we eigenlijk aan de praat :')
* Hoe lang zijn jullie al vriendinnen?
Dat valt echt reuze mee, pas iets langer dan een jaar! Al kletsen we wel fanatiek voor 10 jaar geloof ik :')
* Wat was jullie eerste indruk van elkaar?
He bah, weer een vriendin. Nee hoor ;) Mijn eerste indruk was; gezellig, maar ook iemand die op een opbouwende manier kritiek kan uiten en waar ik daadwerkelijk wat mee kon. Dat heeft mij met m'n foto's en m'n website, maar ook gewoon als persoon een stuk verder geholpen en bovendien is ze echt enorm gezellig!

* Hebben jullie elkaar in het echt ontmoet? Hoe ging dat?
Ja! 2x inmiddels al :') Dat was echt heel gezellig. Ik stresste nogal want ik was vreselijk moe en het huis was echt een chaos en dat heb ik 's morgens nog geprobeerd enigzins op te ruimen :+ Ik heb wel vreselijk veel respect voor d'r dat ze zo vroeg d'r bed uit kwam om 'even' naar het verre Nederland te reizen, aangezien ze zelf een stukje verderop woont; Duitsland :+ Het was wel heel erg gezellig en eigenlijk raakte we niet uitgekletst, wat ervoor zorgde dat we vrij laat lunchten en waardoor ze heel fijn te laat aankwam op de bijeenkomst voor d'r werk :') De tweede keer was op kraamvisite, kwam ze weer dat hele end voor deze kant op!

* Welke interesses delen jullie?
Fotograferen, websites, en huisdieren. Voorheen ook snaaien maar daar is ze mee gestopt, wat me een beetje tegenvalt :') Een van onze eerste gesprekken gingen namelijk over kerstkransjes. Maar ik vind het wel super goed dat ze het zo goed volhoudt. Nu stuurt ze foto's door van alle gezonde dingen die ze eet en ik krijg dat van z'n levensdagen niet weg :')
Oh, en topics op Bokt! We sturen elkaar de hele dag door topiclinks door van topics die ons opvallen. Dan blijkt vaak dat we allebei dezelfde topics volgen omdat die ons allebei opvallen.

* Mochten jullie ver uit elkaar wonen: Hoe houden jullie contact?
Facebook! Ik word vaak wakker gemaakt (hoe romantisch :') ) met een foto of filmpje van Snoes (een van haar 2 honden) die of op bed ligt, of op schoot kruipt. Of een combinatie van de twee uiteraard :+
Eigenlijk komt het bijna niet voor dat we elkaar niet spreken, heel soms komt dat voor maar dat heeft dan te maken met een hoop drukte van beide kanten. Maar langer dan 3 dagen niet geloof ik :') Het is zelfs zo erg dat m'n vriend wel eens vraagt 'ik hoor niks meer van/over Janneke.. Gaat het wel goed?'
Maar dat komt omdat ik altijd alle Snoes filmpjes laat zien aan m'n vriend. Misschien krijgen we dan ook ooit een Snoes :+
Ik heb zelfs een rondleiding door het huis gehad via Facebook door te videobellen met d'r :+

NAIWHL schreef:
* Hoe hebben jullie elkaar ontmoet?
Via een topic op LZP. Het ging over een website van iemand en ik zag in Rachelle haar onderschrift een link naar haar website. Daar keek ik even op. Zag iets wat ik anders zou doen en heb haar een pb gestuurd. Ze reageerde hier goed op en zo begon het uit de hand te lopen met de pb's en later de facebook messenger.

* Hoe lang zijn jullie al vriendinnen?
Tot onze verbazing is dit nog niet eens zo heel lang. Het eerste berichtje stuurde ik 11 december 2014. Een ruim jaar dus. Wat veel korter is dan het gevoelsmatig is.

* Wat was jullie eerste indruk van elkaar?
Mijn indruk van Rachelle was wel goed. Hopelijk andersom ook. Vast wel, anders hadden we nu niet meer met elkaar gepraat. En we praten heel wat af. Het is echt uitzonderlijk als we een dag geen berichten naar elkaar sturen. Die overigens het grootste deel van de tijd niet echt ergens over gaan :')

* Hebben jullie lkaar in het echt ontmoet? Hoe ging dat?
Ja. Ik moest voor het werk redelijk in de buurt van Rachelle zijn. We wonen beiden weliswaar beiden in het westen, alleen wel in verschillende landen. Van west Duitsland naar west Nederland is toch nog wel een flinke reis. Toen ik het kon combineren heb ik meteen de kans gegrepen. Wat overigens erg gezellig was, want ik kwam wat aan de late kant op de bijeenkomst van het werk.

* Welke interesses delen jullie?
Fotografie als voornaamste, maar ik geloof dat we alles wat ons interesseert wel met elkaar delen. Van huisdieren, foto's en vanalles wat we op Bokt tegenkomen.

* Mochten jullie ver uit elkaar wonen: Hoe houden jullie contact?
Via de fb messenger. Elkaar een 'snoesemorgen' (naar mijn hond Zoeshi ofwel Snoes) of middag wensen is toch wel het minimale op een dag. En mochten we die vergeten, dan is de hachochem er nog :')

Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 15:29

Een dag uit het leven van.....

Deze maand een dag uit het leven van Waikiki. Zij woont en werkt in Australië, en traint daar renpaarden!
Loop Rij je een dagje met haar mee?!

Beste Bokkers,
Voor de BNB van deze maand werd mij gevraagd om een dag uit mijn leven te beschrijven.
Welkom in de wondere wereld van Muskoka Farms, een waar paradijs voor dier en mens. :)

Afbeelding

Mijn naam is Marieke Schnebeli en ben ongeveer 3 ½ jaar woonachtig in Australië (vlakbij Sydney), waar ik renpaarden train. Mijn ochtenden beginnen om kwart voor 5 ’s ochtends, ik voer en verzorg mijn eigen paard waarna ik met de auto naar stal ga. Ja met de auto, ons bedrijf is namelijk 120 hectare groot!

Afbeelding
Onze binnenplaats, en kantoor op stal.

Wij beschikken over een natuurlijk zwembad waar wij de paarden laten zwemmen, een stapmolen voor 16 paarden, een afdeling voor het zadelmak maken, veulen en jaarling preperation (voor als ze naar de veiling gaan), revalidatie voor peesblessures en andere injuries. Een aantal kleine arena’s en een roll waar wij onze paarden laten rollen na het rijden, vijf wasplaatsen, een treadmill, en een quarantaine gedeelte waar wij maximaal 56 paarden kunnen huisvesten, die iedere paar weken na hun quarantaine tijd naar Hong Kong worden gevlogen. Wij kunnen met gemak meer dan 200 paarden huisvestigen. :)

Afbeelding
Ons paarden zwembad.

Iedere ochtend trainen wij rond de 70 racepaarden, en daar wil ik nu wat over vertellen. Dat is namelijk de vraag die ik altijd krijg, "wat dóen jullie nou eigenlijk, rondjes galopperen?" En dan is het antwoord op deze vraag heel simpel, ja wij galopperen iedere dag een rondje over de baan. Uiteraard is het geheel afhankelijk van het paard hoe hard of hoe zacht wij gaan. Net als hardlopers sprinten wij onze paarden ook niet iedere dag. Op maandag, dinsdag en vrijdag hebben wij ‘Pacework’ dagen, hier gaan wij met bepaalde paarden een stuk sneller, onze snelheid gaat gerust op tot de 60-65 km per uur, dat gaat hard, heel hard! Iedere 200 meter hebben wij een paal met daarop de afstand die we nog moeten afleggen tot de finish, voor de Pacework dagen hebben wij dan ook tijden die we iedere 200 meter moeten afleggen.
Mijn record is gemeten op 10.91 seconden over mijn laatste 200 meter!! Op dagen dat paarden zo hard gaan worden ze daarna terug gezet op de stapmolen, ze moeten namelijk op adem komen. Hierna worden ze gewassen, de benen geijsd en krijgen ze daarna een speciale klei over hun benen gesmeerd.

Afbeelding

Iedere ochtend rijd ik rond de 15 paarden, wij starten om kwart over 6 met rijden en gaan door tot ongeveer 11 uur ’s ochtends. Naast het trainen van de paarden ben ik verantwoordelijk voor alle medicijnen, het welzijn van de paarden, de revalidatie paarden, ben ik leidinggevend over 20 man, maak ik alle foto’s voor eigenaren en trainers, zorg ik dat de dag gesmeerd loopt, en zit ik achter iedereen zijn broek aan :D
In de middag starten wij weer om 2 uur, sommige paarden gaan op de stapmolen en worden daarna gezwommen. Ikzelf ben 2½ uur bezig om alle paarden te controleren op plekjes, gezwollen benen, ziektes en het geven van medicijnen en injecties.
Aangezien wij 2 uur van de dichtstbijzijnde kliniek verwijderd zijn hebben wij 2 keer per week een dierenarts op het terrein. Alle paarden waarvan wij vermoeden dat er iets aan de hand is worden direct gecontroleerd, geen 1 paard hoeft hier met pijn rond te lopen. Geld speelt geen rol, als het paard maar gezond is. Om even een voorbeeld te geven van onze prijzen, het stalgeld omgerekend in euros ligt rond de 70 euro per dag! De meeste paarden zijn tonnen en sommige zelfs miljoenen waard, en hebben daarom ook vaak meerdere eigenaren. Wij hebben 2 hoefsmeden die hier 5 dagen per week de gehele dag aan het werk zijn. :)

Afbeelding
Vers van de pers, vanmorgen gemaakt. Deze merrie heeft een belangrijke race gewonnen en gaat een zonnige carrière tegemoet :D

Alle paarden worden iedere dag getemperatuurd, dit komt omdat paarden hier vaak verhuizen van de ene stal naar de andere. Wij zijn een pre-training, dit houdt in dat wij hier zadelmak maken, we werken met probleem paarden, rijden de paarden door die net zadelmak zijn, en brengen ze weer op conditie na hun vakantie. Sommige paarden rijd ik wel 10 weken, sommige paarden zijn in een paar weken al weer weg. Hierna gaan ze naar de trainers in Sydney of ergens anders in Australië waar we een aantal hele grote banen hebben. Hier worden de laatste voorbereidingen gemaakt voordat een paard uiteindelijk meedoet aan een race. Een trainer rijdt het paard niet, je kan hem vergelijken met de manager, hij regelt en beslist namelijk alles rondom het paard.

Uiteindelijk krijgt ieder paard hier zijn welverdiende rust, nadat ze een race of meerdere hebben gelopen komen ze terug naar ons voor hun vakantie, wij noemen dat ‘spelling.’
Ieder paard krijgt vaak 6 weken vakantie, geen deken, geen ijzers, even helemaal niks. Ze hebben een schuilstal met stro of vlas, ze krijgen 2 keer per dag te eten, worden gecontroleerd of ze niks hebben, en verder kunnen ze doen waar ze zelf zin in hebben. Ieder paard gaat zonder bescherming naar buiten, ook paarden die dezelfde status hebben als Totilas. Wij geloven in het idee dat je ze soms even helemaal met rust moet laten, en lekker paard kunnen laten zijn.
Hierna duurt het ongeveer 10 weken voordat ze weer op de juiste conditie zijn.

Afbeelding

Paarden gaan vaak hier met de leeftijd van 6/7 jaar met pensioen van racen. Hierna worden ze vaak gebruikt voor andere takken van de sport. Onlangs hoorde ik een leuk verhaal van 2 toppaarden die met pensioen gingen, ze werden omgetoverd tot heuse politie paarden, en gaan nu samen op patrouille en bewaken onze beroemde stranden!

Afbeelding

Terwijl ik dit type zit ik op mijn veranda en geniet ik van mijn uitzicht. Ons bedrijf is omringd door natuur, bergen en een prachtige rivier. Verder beschikken wij nog over een zwembad, een tennisbaan, privé strand, een boothuis met speedboot, een privé landingsplaats voor de helikopter en een aanlegplaats voor boten. Sommige eigenaren maken er graag een dagje uit van en willen wel eens per jacht , of het uiterste geval een watervliegtuig aankomen. Ik heb al van alles voorbij zien komen :+

Afbeelding

Mochten er vragen zijn hoor ik het graag. Dit verhaal is gebaseerd op mijn ervaring, uiteraard begrijp ik dat het er misschien op andere stallen iets anders aan toe gaat. :)

Groetjes Marieke

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BNB februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:03

Wauw Waikiki ik wist dat je in het paradijs zat maar zo paradijselijk :oo , wat een gave plek :D

Verder gave BNB :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:19

Wat een super leuke BNB weer, goed gedaan dames!! :))

Vooral het laatste verhaal van de renbaan in Australie vind ik erg leuk om te lezen, gaaf hoor!! :))

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:52

Officieel jaloers op Waikiki :D :D :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:10

Wauw, het verhaal van Waikiki is wel het hoogtepunt van deze BNB zeg :wow:
Wat een jaloersmakend verhaal om bij weg te dromen :+:

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:56

Wauw Waikiki! wat een super mooi verhaal! leuk ook :D heb je ergens op bokt ook een topic waar je updates bijhoud? :D dan wil ik die echt vaan volgen nu xD

Hoe ben je op ie plek terecht gekomen?
Als je smorgens zo vroeg begint, ben je dan ook optijd vrij? of ga je ook tot laat door, met alles wat je opnoemde heb je 2 dagen nodig bijna :oo
Heerlijk! geniet er van :D jij hebt een droombaan <3

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:28

Echt super leuk! :D Ik ga hem lekker in bed lezen! :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 00:18

Oh Dreamy... Wat bijzonder dat je mij 5 vragen wil stellen. Ben zeer benieuwd naar wat je te vragen hebt. Leuk hoor!!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 00:23

Leuke BNB weer!

Zo herkenbaar hoe Dreamy vroeger paardje speelde :Y). Zo ging ik in volle galop door de huiskamer en werden alle stokken uit het huis verzameld om hindernissen te bouwen.

Wauw Waikiki, zelfde vraag als Ladybird; heb je een volg topic waar jouw belevenissen te volgen zijn *D.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:17

Dat bloemetje is superlief <3