Misschien zoals sommige weten heb ik mijn afgelopen semester (5 maanden) in Zweden doorgebracht.
Ik stond te popelen om in de Zweedse natuur te rijden dus ik ben opzoek gegaan naar een bijrijdpaardje.
Deze heb ik gevonden en ik heb genoten ondanks dat de plannen volledig anders zijn gelopen.
Ik ben bij een ex-eventing paard terecht gekomen die wegens blessure een half jaar stil stond. 100% pijnvrij zou ze nooit met rijden zijn, maar het lichte werk kon ze goed aan en ze genoot er zichtbaar van.
Het duurde even voor het vertrouwen gewonnen was en eindelijk was er het plan om naar het bos aan de overkant te gaan (minuutje of 10 stappen denk ik). Ze was echter voor het eerst sinds tijden weer geschoren en ik kreeg een extreem gevoelig paard onder mijn kont waar ik me niet bewust van was aangezien ze in het begin wel vaker gek doet. Dit eindigde in wat rodeo's, maar ik wilde niet opgeven, echter ging het van kwaad tot erger en ben ik afgestapt omdat het niet meer veilig was.
Gevolg > vertrouwen was weg. Weer vanaf 0 opgebouwd en zo nu en dan nog even terug val gehad.
Hierdoor durfde ik het niet aan om met haar naar het bos te gaan en ben ik veilig in de wei en de bak gebleven.
Wat een kracht had dat paard en hoe meer power ze mocht opbouwen hoe vrolijker ze werd. Tevens heb ik nog nooit een paard zo extreem zien genieten van het solarium. Het was een dametje waar ik veel van geleerd heb en zeker met plezier op terug kijk.
Helaas komt aan al het leuks een eind en moest ik weer naar huis. De laatste keer zijn er wat foto's gemaakt. Verwacht geen technische hoogstandjes, mevrouw was erg opgewekt door de -18 en grote hoeveelheid sneeuw, dus alles ging precies anders dan ik wilde

Respect als je alles hebt gelezen, hier komen de foto's:
In het begin lag er natuurlijk nog geen sneeuw en hadden we naast zonneschijn ook regen.
Eventing terrein (home-made) lag in de "achtertuin"
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5700E9F3
Janet kon ook mooi poseren als ze zin had
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5702E235
En we hadden de eerste sneeuwval
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=573DB7CD
1.Even poseren na de eerste vreugde sprongen (camera was helaas nog niet gereed)

2.

3. Ontspannen momenten waren er ook

4.

5. Tempootje er in

6.

7. Helaas niet helemaal scherp maar ik vond hem wel leuk.

8. Na nog een staak poging die niet de lucht in ging, was er weer niks aan de hand

9. Geen idee wat ik hier deed, maar leuk feitje is dat het gele gebouw op de achtergrond 1 van de meest beruchte gevangenissen is van Zweden.

10.

11.

12. Zonder gezichtmasker zie je er trouwens zo uit na het rijden in deze temperaturen

13. B&B op stal waar ik mocht verblijven tijdens mijn dakloze dagen

14. Het uitzicht die dag tijdens het rijden

15. En het uitzicht tijdens zonsopgang

Hopelijk hebben jullie van de foto's genoten, reactie zou leuk zijn.
Wees lief met commentaar, we hebben gewoon recreatief gereden en madame maakte het me erg moeilijk deze laatste rit.