[Dienstmededeling] Bokt NieuwsBrief Juli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Dienstmededeling] Bokt NieuwsBrief Juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:27

Afbeelding

Voorwoord van de Redactie
Allereerst willen we als redactie melden dat we erg blij zijn met de input van bokkers voor de BNB. Elke maand krijgen we weer meer mailtjes, PB's en TeM's en dit helpt ons enorm om er elke maand weer een interessant BNB van te maken. Ga vooral zo door!

Deze maand was bokt in de ban van de verdwijning van haflinger Alvaro. Geen methode werd geschuwd om hem terug te vinden. Er werd getweet en ge-retweet, statussen op hyves en facebook werden aangepast, kranten en radiostations werden gebeld, flyers verspreid en posters opgehangen. Mede dankzij de enorme inzet van een groep hele enthousiaste bokkers werd Alvaro snel weer teruggevonden. +:)+

Vele bokkers hebben deze maand te horen gekregen dat ze geslaagd zijn voor hun eindexamen. Namens het team; gefeliciteerd! *\o/* Voor hen die gezakt zijn; volgend jaar beter! :(:)

Verder bereikte ons het geweldige nieuws dat bokker Ayasha zeven maanden na haar hersenbloeding eindelijk weer te paard heeft gezeten! Wij vinden dit erg fijn voor haar!

Ook niet te vergeten; het is eindelijk zomer!! Of ja... Volgens de kalender dan. De teamies vinden het momenteel verdacht veel weghebben van de herfst >;) Ons medeleven gaat dan ook uit naar alle bokkers die momenteel in eigen land op vakantie zijn. Voor iedereen die wel de zon opzoekt; een hele fijne vakantie!

Voor alle onderwerpen geldt dat we graag van jullie ideeën krijgen voor de volgende afleveringen; ook als je andere suggesties of opmerkingen hebt, kun je die kwijt op het speciale e-mailadres nieuwsbriefBokt@gmail.com. Elke nieuwsbrief verschijnt halverwege de maand, probeer daarom voor of rond de eerste van de nieuwe maand te reageren. Alle reacties worden gewaardeerd. Zo kun je ons ook suggesties voor '...' van de maand toesturen, maar ook je vermoedens voor welk teamlid er op de foto van de maand staat.

De nieuwsbrief van juni is hier terug te lezen. De BNB is een afgeleide van het BBB. Hieronder kun je van de langere onderwerpen steeds een eerste alinea lezen, de volledige tekst staat dan in de berichten eronder.

De redactie wenst jullie veel leesplezier met dit nieuwe BNB.

Bellatrix, Delerium, Dribbel, Jans, Lielle, Nadia, Rock, Sammie, Yasmine

Highlights van de afgelopen maand

Topic van de maand
Deze maand een zgn 'zelfbewustheidstopic' als Topic van de Maand.
Veel mensen lopen een gehoorbeschadiging op als gevolg van harde muziek tijdens het uitgaan of bij concerten. Met oordoppen spaar je je trommelvliezen en voorkom je doofheid op latere leeftijd. Met dit topic wil Joolien mensen bewust maken van de risico's en een oplossing aandragen.
Lees meer in [LZP] Oordoppen, zou jij het doen?

En als tegenhanger van een serieus Topic van de Maand willen we jullie dit topic meegeven [KS-ITP] Lazy Sem
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan??

Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt
Je komt soms bijzondere dingen tegen op Bokt. Deze is aangedragen door een collega-teamlid, die het las in een van haar vaste HK-topics.
Afbeelding

Citaat:
WTF. Er staat een botsauto geparkeerd tegen m'n auto aan.. Kermis hier in het dorp.. Maar ik woon er zo'n 1,5 km vandaan.... Bijzonder.

Nieuws
De voorpret voor de Olympische spelen kan beginnen, de paardensport mocht zelfs het spits afbijten met het eerste test event in Greenwich. Ben je benieuwd wat het nieuwsteam verder bezig heeft gehouden? Kijk dan hier!

De tien van juli
De tien van de maand juli staat helaas nog niet online. Deze zal dus later hier toegevoegd worden.

Discussie van de maand
Tolerantie in het verkeer is soms ver te zoeken maar in dit topic wisselen ligfietsers en ruiters ervaringen uit, waardoor meer wederzijds begrip is ontstaan.

Verder vind je hier zeer nuttige tips over hoe je een goede discussie voert.

Nieuwstopic van de maand
Als je denkt op je paard nog veilig te zijn voor de flitspalen, in Duitsland blijkt zelfs dat niet meer het geval. Er ontstond nog heel wat discussie over het al dan niet nep zijn van de foto, maar kaotictjinta geeft uitsluitsel, het is echt waar.

Testrecept
De ‘regels’ voor het testrecept zijn deze maand nog iets aangepast, aan het eind van de maand werd bedacht dat de uittestfase eigenlijk prima kan doorlopen tot het recept voor de volgende maand bekend is. Dat betekent dat het opgeven van recepten nog steeds 10 dagen is, het kiezen 5 dagen, en het uittesten gewoon een hele maand.

Benieuwd wat je met courgettes en kaas kan? Lees hier dan gauw verder! :9

Communitynieuws

Bokkers in de media
Deze maand weer een aantal bokkers in de media!
Ben jij benieuwd welke bokker je in de gaten moet houden bij Holland's Got Talent? Lees dan hier verder!

Quotes van de maand
Kom jij een opmerking tegen waarvan je ervan overtuigd bent dat deze in de BNB hoort. Aarzel dan niet en stuur hem in!

Een slimme huishoudelijke tip van een Bokker op de vraag of je hoefijzers nog moet onderhouden.
Citaat:
Elke dag even insmeren met ijzerpoets en daarna uitwrijven met een zacht doekje :j Dan blijven ze mooi glimmen :D

Taal blijft een bron van hilariteit! Benieuwd? Lees dan hier de rest van de quotes!

Hartekreten
Deze maand twee Hartekreten, benieuwd naar wat bokkers elkaar voor liefs toewensen? Kijk dan gauw hier!

Afbeelding

Kunstwerk van de maand
Dit keer is het kunstwerk van de maand een wel heel creatieve uitspatting van bokker xxStitchxx. Zij heeft een prachtige lijntekening van muisjes gemaakt. Niet getekend op papier, maar gebrand in eikenhout! Omdat dit een wat zeldzamere kunstvorm is, zijn haar [UK] [ART] muisjes deze maand het kunstwerk van de maand!

Daarnaast een vermelding voor twee mooie schilderijen: [UK] [SCH][WIP] Fire fang wolf en [UK] [SCH][WIP] Hondje. Respectievelijk gemaakt door ninajojo en Duke. Ook de wel heel levendige tekening van Knoesje verdient een vermelding hier: [UK] [TEK] Glanzende Fries in avondrood. En als laatste willen we even stilstaan bij een erg mooi gedicht van Ayasha: [UK] [GED] My paradise.

Uiteraard mag alle kunst die jullie opvalt via een PBtje naar Jans of Neej, zodat we volgende maand weer een mooi resultaat hebben!

Het virtuele bloemetje
Deze maand willen we het Bloemetje geven aan bokker Zera, tijdens haar werk op de camping werd een campinggast niet goed en is uiteindelijk overleden. Het is allemaal heel snel gegaan en dat is natuurlijk heel heftig om mee te maken, daarom willen wij haar een hart onder de riem steken en haar deze maand het Bloemetje geven.
Het hele verhaal lees je hier [LZP] Even met beide benen op de grond gezet geworden.

Het virtuele zonnetje
Dit keer hebben we twee Bokkers die we extra in het zonnetje willen zetten. Als eerste Kendera die de Roparun heeft gelopen, een prestatie die itsmi wel wat aandacht waard vond, iets waar de redactie zich graag bij aansluit.
Een speciale vermelding is er voor mede-teamie Aurora3, die dit jaar de Roparun voor de vijfde keer heeft gelopen.
Ook het tweede zonnetje, voor EngeltjeS, is aangedragen door een bokker, 01san. Engeltje noemt in haar onderschrift regelmatig een nieuwe Topbokker, en in haar profiel houdt ze een volledige lijst bij. Dit sympathieke initiatief wordt zeer gewaardeerd.

Ken jij iemand die wel een keer in het zonnetje mag worden gezet? Laat het ons weten.

Afbeelding
Een sarcoïd. Deze foto is onderdeel van de Fotoserie sarcoïd
waarin getoond wordt hoe de sarcoïd chirurgisch verwijderd wordt

Wikinieuws
In de BBB van mei is het ook al vermeld, maar we zijn er zo trots op dat we het hier ook willen melden: er is een nieuwe Wiki Help!. Deze Help is een stuk eenvoudiger te gebruiken voor (nieuwe) schrijvers en (nieuwe) lezers. Alle informatie is verzameld in drie artikelen: Stappenplan voor het schrijven van een artikel, Stappenplan voor het plaatsen van een afbeelding en de FAQ.

Naast dat er achter de schermen hard gewerkt is aan de Wiki, is de Wiki zelf ook uitgebreid met nieuwe artikelen en zijn er artikelen aangepast. Er is een start gemaakt met het artikel over staart amputatie. Aan de lijst met beroemde paarden is het artikel over de hengst Farrington toegevoegd. In de categorie Jacht is er een artikel over Foxhunting aan de Wiki toegevoegd.

Wist je dat...
Welke teamie is geslaagd voor haar master? Wie heeft er ernstig slaaptekort? En welke sufferd heeft d'r enkelbanden gescheurd? Lees het allemaal hier!

Afbeelding

Het verhaal van ..... Dribbel
Het lieve schattige meisje op de foto van vorige maand was niemand minder dan Dribbel!

Helaas hadden we geen inzendingen van bokkers. Hopelijk hebben we het jullie deze maand iets makkelijker gemaakt.

Wie is dit teamlid?
Ook deze maand hebben we weer een nieuwe foto om te raden. Heb jij enig idee wie er op deze foto staat? Stuur dan een mailtje naar nieuwsbriefBokt@gmail.com
Afbeelding

Binnengekomen post
In de mail ontvangen we regelmatig input van gebruikers. Dank hiervoor! Onderstaand mailtje van Gooya vonden we zeker de moeite waard om nog even apart te vermelden.
Citaat:
Hallo redactie,

Ik kwam zojuist dit Gooya @ [VVDD] Vertrouwen door dik en dun topic tegen. Wat een vrolijk, positief verhaal van TS. Ik zou het echt leuk vinden als jullie dit topic in de BNB zouden willen vermelden. Er is al zoveel geklaag in de wereld, en dan zo’n jong meisje wat zo positief met haar (tijdelijk) beroerde situatie is omgegaan. Dat verdient een complimentje.

vr.gr. Gooya

Interview
Deze maand geen interview. Is er een bokker waarvan jij denkt dat het zeker de moeite waard is om die te interviewen, laat het ons dan weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:29

Nieuws
De voorpret voor de Olympische spelen kan beginnen, de paardensport mocht zelfs het spits afbijten met het eerste test event in Greenwich. En voor de nieuwsredactie is het feest helemaal compleet, we hebben namelijk een persaccreditatie toegewezen gekregen voor de Olympische Spelen volgend jaar. Cayenne zal zich dus volgend jaar het vuur uit het toetsenbord typen om jullie van alle gebeurtenissen in Londen op de hoogte te houden.
In de voorbereiding op deze Olympische Spelen moeten de springruiters zich op het EK dit jaar eerst nog kwalificeren. Met de overwinning in de landenwedstrijd van het wereldberoemde concours in Aken lieten ze zien op de goede weg te zijn. De dressuurploeg moest met brons genoegen nemen, het Duitse team – met Totilas en Rath in de gelederen – won de landenwedstrijd met overmacht.

Anoniem

Testrecept
De ‘regels’ voor het testrecept zijn deze maand nog iets aangepast, aan het eind van de maand werd bedacht dat de uittestfase eigenlijk prima kan doorlopen tot het recept voor de volgende maand bekend is. Dat betekent dat het opgeven van recepten nog steeds 10 dagen is, het kiezen 5 dagen, en het uittesten gewoon een hele maand.

Lielle, de winnaar van het recept van de maand mei, gaf de ingrediënten op voor het testrecept van de maand juni: courgettes en kaas.
Hier kwam weer een mooie selectie aan recepten uitrollen: [VT] Testrecept juni deel 1: het opgeven van recepten .
De winnaar werd Antheman , met een aantrekkelijk klinkend recept, courgettekoekjes met feta: [VT] Poll: testrecept juni

De uitvoering daarvan bleek hier en daar toch wel wat hoofdbrekens te kosten, de koekjes werden niet altijd even knapperig door de hoeveelheid vocht in de courgettes. Dat er goed uit krijgen bleek een hele kunst, hier en daar hebben de huisdieren mee mogen genieten van de missers...: [VT] Testrecept juni: Courgettekoekjes met feta - testen tot 15/7 Maar uiteindelijk werd toch voor de uitvoering gemiddeld een 7,5 gegeven.
Gemiddeld werd de smaak met een 7 beoordeeld, sommige testers vonden de smaak wat erg subtiel. Wat variëren met ingrediënten werd dan ook gedaan, van mais tot en met sambal werd extra toegevoegd.
Al met al een recept om zelf mee verder te experimenteren, en is dat niet het leukste van koken?

De poll voor het recept voor de maand juli vind je hier: [VT] Testrecept juli deel 2: de keuze
Je kunt nog stemmen tot 17 juli en daarna allemaal een maand lang het winnende recept gaan uitproberen in de keuken!

Anoniem

Bokkers in de media
Deze maand weer een aantal bokkers in de media!

Allereerst kregen we de tip dat Amable met haar Fries Jauke met vrijheidsdressuur mee heeft gedaan aan Holland's Got Talent! Houd de nieuwe serie dus in de gaten! We zijn trouwens érg benieuwd hoe Amable Jauke het trappetje naar het podium op heeft gesleept? :D

bicci heeft een plekje gekregen op de website van Brooke Hospital. Zoals in het artikel te lezen staat organiseert bicci elke twee jaar een sponsorrit voor Brooke Hospital for Animals. We vinden dit een erg mooi initiatief! +:)+

In navolging van het topic van Leliev waar we in het BNB van juni aandacht aan hebben besteed, bij deze het verslag van de Cars4Kika dag die hij heeft georganiseerd!

Kom jij een topic of een post tegen van een bokker die in de media is verschenen, laat ons dit dan weten door middel van een TeM, een mailtje aan nieuwsbriefBokt@gmail.com of een PB aan Rock!

Anoniem

Quotes van de maand
Kom jij een opmerking tegen waarvan je ervan overtuigd bent dat deze in de BNB hoort. Aarzel dan niet en stuur hem in!

Een slimme huishoudelijke tip van een Bokker op de vraag of je hoefijzers nog moet onderhouden.
Citaat:
Elke dag even insmeren met ijzerpoets en daarna uitwrijven met een zacht doekje :j Dan blijven ze mooi glimmen :D

Taal blijft een bron van hilariteit, zo hebben we de afgelopen weken de volgende titels gezien:
Citaat:
'nieuwsgierig' nieuwe spelling???’
en
Citaat:
‘Papirellie Ofzo..’

Een klassieker blijft natuurlijk lijden en leiden:
Citaat:
Citaat:
Oke, ja mijn handen lijden soms een iets eigen leven.

Ik hoop toch dat ze leiden ;) anders is het erg pijnlijk voor TS..

Het begrip ‘zwerver’ blijkt ook op meerdere manieren uit te leggen:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
hoe komt een zwerver aan geld voor z'on hond?
Ik kan dat niet betalen hoor....anders had ik al lang een husky(heb nu 6 vuilnisbakken...ook leuk)

_O- De hond zelf is zwerver _O-

:D ohhhh...

Sommige bokkers (en hun tante) hebben ook alle geluk van de wereld:
Citaat:
ik had het geluk dat mijn tante met een lelijkweker getrouwd heeft

Teamies kunnen er ook wat van. Achter de schermen werd deze conversatie gevoerd:
teamie 1 schreef:
Zonnetje wil ik evt wel doen, inwerjrn likt me niet nodig.

antwoord ander teamie schreef:
Gelukkig :D Ik heb geen flauw idee wat inwerjrn is en voor likken ken ik je niet goed genoeg :')

Een ander teamie komt daarna tot de volgende conclusie:
Citaat:
Geen typo maar gewoon een splaakgeblek

Een gebruiker maakt zich zorgen over de censuur op Bokt:
Citaat:
Ik zie het al helemaal voor me hoe bokt straks met alle wensen en eisen van bokkers met een zwak hart eruit ziet
"Als je me poedersuiker die banketstaaf niet even pepernoot aan wil geven, dan tuintafel ik je helemaal bloemstukje"

Anatomie is ook lastig.
Citaat:
Sinds wanneer hebben muggen een tong in hun kont :+ ?

Anoniem

Hartekreten
Twee Hartekreten deze maand!
Wil jij ook een persoonlijk bericht sturen naar iemand, stuur dan je hartekreet via een pb naar Bellatrix.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:30

Wist je dat...
Amanda haar laatste concert van het seizoen heeft gehad en ze nu van een welverdiende vakantie gaat genieten tot en met 6 augustus. Dit overigens alleen voor muziek geldt, want het werk gaat (helaas) gewoon door. :+
Marieke_k geslaagd is voor haar masterexamen sociologie? Zij wel een beetje klaar is met studeren en nu gaat genieten van haar vrije tijd.
Apple maar eens een dressuurwedstrijdje is gestart met Daisy en gelijk 2 winstpunten rijker is.
Neej een maand van eindejaarsstress achter de rug heeft en nu aan het genieten is van een ontzettend verdiende vakantie, hopelijk gevuld met mooi weer, hondenpret en misschien nog wel een ritje op een paard hier en daar :)
duChambre samen met bokker Utixo al een aantal slapeloze nachten achter de rug heeft omdat er 's nachts gewaakt wordt bij een drachtige merrie die maar niet wil veulenen :O
Rock tijdens een buitenritje van d'r paard is gepleurd en daaraan gescheurde enkelbanden heeft overgehouden :=
Jans voor het eerst in tijden weer een uitgebreide rit te paard heeft gemaakt? :D
Dribbel bijna klaar is met werken en zin heeft in haar vakantie.
Fenn haar P binnen heeft, maar de UU deze nu niet meer uitdeelt ^)
EvelijnS inmiddels een fervent gamer is en 16 en 17 juli voor de tweede keer meedoet aan een LAN-party. :+
Iris82 een nieuw project heeft genaamd Frits, meer info volgt...
TurdusMerula 17 juli haar TREC-debuut maakt en daar énorm veel zin in heeft? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:30

Afbeelding

Het verhaal van ..... Dribbel
Als 9 (bijna 10) jarig meisje werd ik door mijn nichtje gevraagd of ik net als haar op paardrijden wilde gaan. Haar vader werkte bij een van de drie ziekenhuizen in Nijmegen. Bij het ziekenhuis was een klein manegetje. Normaal gesproken reden daar gehandicapte kinderen en hadden volwassenen er fysiotherapie. Echter op woensdag middag waren er lessen voor mensen van buiten. Ik heb mijn eerste jaren daar gereden. Het was er erg klein en ze hadden altijd maar 5 of 6 paarden. Op deze manege heb ik een hele goede basis gehad. Ik heb echt goed leren zitten en heb verschillende angsten overwonnen. Later ben ik nog een week stage gaan lopen op deze manege. Ook dat beviel me erg goed. Het blijft een geweldige manege met een geweldige sfeer.

De foto is van een vakantie in Duitsland. Ik ben toen samen met mijn nichtje, 2 neefjes, oom en tante naar een vakantieboerderij geweest. Het was echt een geweldige week en we konden de hele week paardrijden. Verder waren er nog meer dieren zoals ezels, muildieren en zwijntjes. Het was echt een plek waar kinderen zich uit konden leven. Een hooizolder met glijbaan naar beneden, genoeg ruimte om te spelen, speeltuin en verschillende soorten dieren. Wel was het zo dat wij de enige Nederlanders waren, maar met handen en voeten kwamen we een heel eind. De foto is gemaakt toen mijn ouders er de laatste dag waren. Mijn moeder was erg onder de indruk van de Fries en dus moest ik op de foto. Ik vond alles prima. Ik moest zelf wel lachen om de foto. Een cap zonder kinbandje, een mini mij en een legging (afschuwelijke kleur trouwens) als paardrijbroek. Zo ging het toen. We hadden in ieder geval veel plezier.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [Dienstmededeling] Bokt NieuwsBrief Juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:46

Leuk gevulde BNB weer! :))
Bedankt voor de update!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:37

Leuke BNB :D
Die quote over Boktcensuur _O-

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:44

He altijd weer leuk om de BNB te lezen, maar Rock: je bent van je paard GEVALLEN en niet GEPLEURD... staat niet zo netjes, haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:49

Volgens degenen met wie ik op buitenrit was was ik toch echt gepleurd :))

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:12

Getuintafeld was het toch? :+

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:15

Leuk weer om te lezen!! Gezellig met een koppie thee erbij, haha!
Enne Rock.... au!!! Rustig aan en beterschap!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:16

Leuke BNB weer... en mooi plaatje bij de hartekreet Bella! :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:17

Thanks. Eigen prutsel. :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:25

Hahahahahah die quotes!!

Superfijn dat Blensink erbij staat, top!

Ben weer mooi op de hoogte! :D

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:27

Hihihi die quotes zijn erg grappig :+
En mijn schilderij wordt vermeld! *\o/* Jippie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:34

Ibbel schreef:
Getuintafeld was het toch? :+

Je hebt gelijk, ik heb de censuur uitstaan :))

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:43

Hij is weer leuk :j

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:02

_/-\o_
Knap gedaan weer!!!!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:42

Leuk! :j
Die quote over boktcensuur is inderdaad hilarisch... :')

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:55

Leuke BNB weer, jeetje alweer een maand voor bij. Wat gaat dat toch snel!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:15

Wat is de BNB toch altijd leuk om te lezen!\

Die censuur qoute :') Ge-ni-aaaaal!
En arme Len :(:) Doe maar rustig aan dan met je pootje!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:40

Ik vind de quote over de censuur toch wel het mooiste van allemaal, heb nu nog de tranen in de ogen. :+