Kehdra werkt met paarden in Egypte.
Voor alle onderwerpen geldt dat we graag van jullie ideeën krijgen voor de volgende afleveringen; ook als je andere suggesties of opmerkingen hebt, kun je die kwijt op het speciale e-mailadres nieuwsbriefBokt@gmail.com. Elke nieuwsbrief verschijnt halverwege de maand, probeer daarom voor of rond de eerste van de nieuwe maand te reageren. Alle reacties worden gewaardeerd. Zo kun je ons ook suggesties voor '...' van de maand toesturen, maar ook je vermoedens voor welk teamlid er op de foto van de maand staat.
De redactie wenst jullie veel leesplezier met dit nieuwe BNB.
Bellatrix, Delerium, Dribbel, Jans, Lielle, Nadia, Rock, Sammie, Yasmine
Highlights van de afgelopen maand
Nieuws
De afgelopen weken is er wederom veel gebeurd op de voorpagina van Bokt.nl . Opschudding alom toen bekend werd gemaakt dat er zogenaamde hoefschoenen geïntroduceerd zouden worden. Het betreft dan laarzen die heel erg op het onderbeen van een paard lijken.
Het jaar 2011 is het pre-olympische jaar! 15 maart ging dan ook eindelijk de kaartverkoop voor de Olympische Spelen van start. Een blik op de prijslijst leert dat men voor dressuur en springen voor de landenwedstrijden tussen de 26 en 125 euro kwijt is. Voor het hoogtepunt bij de dressuur, de Kür op muziek op 9 augustus, moet wat dieper in de beurs worden getast: de goedkoopste plaats doet dan 85 euro, de beste plekken kosten 347 eurootjes. Dezelfde prijzen als voor de Kür gelden voor de individuele finale springen op 8 augustus. De toegangsprijzen voor de eventing varieren van 46 tot 189 euro. Om de cross op 30 juli te volgen moeten de liefhebbers 72 euro neertellen.
Onbegrip werd gekweekt toen bekend werd gemaakt dat omdat begeleiding met dieren aan autistische kinderen niet meer wordt vergoed. Eerder werden ook de vergoedingen voor behandelingsvormen als zwemmen met dofijnen stopgezet.
De behandelingen konden eerst betaald worden uit het Persoons Gebonden Budget. Dit is een eigen potje waaruit ouders van het kind behandelingen kunnen betalen.
Het nieuws dat de elfjarige merrie Cherry haar entree in de Nieuws-Zeelandse dierentuin Auckland Zoo zal maken, is opmerkelijk te noemen. De dierverzorgers hopen dat zij het nieuwe maatje wordt van olifant Burma, die in augustus 2009 haar olifantmaatje Kashin verloor. De dierentuin wil niet dat het dier te lang alleen staat en het duurt naar verwachting nog minimaal een halfjaar voordat Burma bij andere olifanten kan worden geplaatst.
Ook opmerkelijk was het de uitlating van Karin Retera te noemen. Pensionstalhouders moeten een diploma halen om hun pensionklanten deskundige begeleiding te kunnen geven. Daarvoor pleit Karin Retera, amazone, instructeur en jurylid op Grand Prix-niveau. “Er zijn pensionklanten die weinig specifieke paardenkennis hebben. Deze groep mensen heeft deskundige begeleiding nodig.”
Op sportief gebied was deze maand Indoor Brabant toonaangevend. Adelinde Cornelissen wist in de dressuur alles te winnen, terwijl het Dennis Lynch was die de hoofdrubriek bij het springen op zijn naam schreef.
Triest nieuws was het bericht dat Judith Scholte recent is overleden. Zij is na langdurige ziekte op nog maar 50-jarige leeftijd overleden. Judith en haar man Marc Scholte woonden in Oene waar ze een africhtings- en handelsstal hadden. Judith maakte, toen zij nog in staat was op wedstrijden uit te komen, furore met de vosruin On Top (v. Jetset D), die zij ook internationaal in de Lichte Tour startte. Later werd On Top verkocht aan Leida Collins-Strijk, die met de ruin (inter)nationaal Zware Tour reed. Ook met Summer boekte Judith en later Marc goede resultaten, maar inmiddels is Summer naar Polen verhuisd.
Ook is bekend gemaakt dat Maarten van den Bosch is overleden.
Tijdens een concours voltrok zich een waar drama. Deelnemer Maarten van den Bosch werd onwel tijdens het rijden van een parcours. Hij viel van zijn paard en overleed ter plekke. Er kwam snel een ambulance ter plaatse en er werden witte schermen opgetrokken. Het concours is daarna afgelast. Van den Bosch ontving maandag nog een gouden KNHS-speld. Maarten van den Bosch ontving de KNHS-speld op 4 april bij zijn afscheid als voorzitter van de Stichting Opleiding Ruiterfederatie Nederland (ORUN). Hij had de maximale zittingstermijn van negen jaar bereikt.
Topic van de maand
Als Topic van de Maand hebben we deze maand gekozen voor het topic van nathalie_v over de keuze van haar rolstoel. Nathalie lijdt aan reuma, het lopen gaat steeds moeilijker en uiteindelijk heeft ze de keuze gemaakt voor een rolstoel. In het topic is haar proces te lezen en krijgt ze van medeBokkers goede tips en adviezen, waardoor dit een heel waardevol topic is geworden. Het topic van Nathalie is hier te lezen.
Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt
De Bokteling
Aanstaande zondag is het al zo ver: de Bokt jubileummeet in de Efteling. meer dan 100 Bokkers hebben aangegeven te komen en dat kunnen er natuurlijk nog meer worden! Vanaf vandaag kun je ook kaarten bestellen in de Efteling webshop voor zondag 17 april met 5 euro korting, via deze link.
Verbreek met ons het ‘Bokkers op de foto record’ om 13.00 uur bij het Witte Paard, ontmoet de hele dag door mede-Bokkers, en maak er gewoon een gezellige dag van!

Je kunt nu ook laten weten dat je er bij bent zondag: Door op de tekst onder je naam in een post, of via de volgende link aan te geven dat je zondag komt, is dit voor iedereen te zien.
1 april op Bokt
Voor wie het niet gemerkt heeft. Ook deze 1 april was er weer wat gek/raars/aparts/stom/leuks/hilarisch/vreemds* te beleven op Bokt.nl. De voorpret begint eigenlijk al enkele weken van te voren. Sommige Bokkers willen angstvallig weten wat de 1 aprilgrap van dit jaar gaat worden (alsof wij dat gaan vertellen

Sani schreef:Is dat een clue is dat een clue?
nee geintje
Winged schreef:Alles met 1 april heeft te maken met Rock. Ik weet het zeker.
_Elizabeth schreef:Pieta is een kunstwerk van de kunstenaar Michelangelo en het kunstwerk staat in een kapel in Rome. Én in onderschrift 7 kwam het woord 'Rome' voor
Wat dit met Rusland te doen heeft misschien is dat Michelangelo op Russische postzegels afgebeeld stond.
EngeltjeS schreef:Er is een gevecht (colloseum is toch een vechtersring?) tussen de kleuren!
rood is vuur
groen is gras
blauw is water
bruinig (rock!) is steen!
paars is gas?
Erm… Juist ja. Eén ding is zeker. Italië, noch Vaticaanstad hoeft niet veel Bokkers te verwachten dit jaar.
Olympia schreef:Bedankt voor die bloemen
Iris82 schreef:Alea jacta est
_Elisabeth schreef:Pokemon heeft toch ook latijnse tekens?
EngeltjeS schreef:secricible schreef:ja, en die bloemen, rome (oke, de paus woont niet in rome, maar er wel vlak in de buurt), beelden van christus...
Pita....
Maar wat heeft het met bokt te maken?
Bokt is 10 jaar, dus gezegend jaar?
Winged schreef:en ik maar denken dat ik doordraai...
xCaitlin schreef:En nog snap ik niet wat alles w.b. Rome enzo met een 1 april grap te maken kan hebben
OneForza schreef:zal vanzelf wel duidelijk worden
Sammie schreef:Hoop je
Steevast zien we trouwens elk jaar de volgende opmerking voorbij komen:
“Ik ga dit jaar nergens in trappen.”, aldus Sani dit jaar
“We bannen onszelf allemaal die dag.. lekker rustig”, aldus Figaro
“1 april ben ik zoek”, aldus Winged
“Hoe gaan we de kleurlingen terug pakken?”, aldus Lolacabana

De tweede moest gevonden worden via een paar hints in een zeer oude post van BartVB.
Hierbij de oplossing

Maar liefst 43 of toch 44 keer(?) stond het woord Bokt hierin. Omdat de teammies zelf door de Bokt het Bokt niet meer zagen is 42 en 44 als antwoord ook goedgekeurd.
De derde was lastiger en kon gevonden worden in een aantal onderschriften van Teammies. Meer hierover kun je hier lezen. Met een aantal woorden moest een slagzin gemaakt worden.
Voor elke goedgemaakte puzzel werd de naam van de inzender gekleurd. Diegene die alle puzzels hadden gemaakt en een slagzin inzonden, maakte kans op een Boktpetje.
Eleionomae schreef:Ja er heerste wel weer een typische bokt hysterie op 1 aprilmaar hee al zou blijken dat ik er heel hard ben ingetrapt, ik kan iig zeggen dat ik 3 kleurtjes heb gehad op bokt
Zidore schreef:jeuj blauw!!! nu nog een half uur om roze te worden... écht waar doe ik dit voor>?
slagzin met de woorden maken
weet alleen niet waar ik de woorden kan vinden.. wat is opdracht 3 ???
LisaDijk schreef:Roze is niet mijn favoriete kleur hahamaar vind het niet erg is wel grappig
ik heb medeleiden met de mensen die geel zijndie worden bijna niet meer gezien haha
Biggers schreef:Oeh, ik heb blauw
Yinthee schreef:Leuk idee voor een meeting joh; Roze-1-april-puzzelaars zoeken elkaar op!( en dan natuurlijk ook een voor de gele en de blauwe puzzelaars, en om kleurdiscriminatie te voorkomen, óók nog een voor alle puzzelaars samen!
)
Freggel schreef:Schaapje is solidair met poezel van Rock
Nog éénmaal de winnaars, die zeer driftig hadden gepuzzeld en een mooie slagzin in elkaar hadden gedraaid.
Sanne100: "Het Paard, mijn lust en mijn leven daarom mag bokt.nl een feestje geven omdat al 10 jaar, houdt dat goed in de gaten, je hier samen zo vaak je maar wil over paarden kunt praten, over smaak valt niet te kissebissen, maar na deze 10 jaar kan niemand bokt.nl meer missen."
No_Worries: "Omdat wij al 10 jaar vaak samen praten over het paard groot of klein, verdient iedereen daarom een feestje in de zonneschijn!"
Lien2: "Paard, feestje, zonneschijn of eigenlijk niks, dit is waar wij vaak samen over praten. Daarom kan iedereen het Bokken al 10 jaar niet laten!"
Ylva: "Iedereen kan er samen over paarden praten en daarom wordt de Efteling een feestje, maar omdat regen vaak zo zielig is, bestellen we zonneschijn voor het beestje."
Datjaa: "Omdat wij op bokt.nl al 10 jaar lang van paarden houden, zijn er ook alweer 10 jaren incl. 1-april-grappen verstreken. Daarom is het tijd voor een feestje! Na al maanden in spanning te hebben gezeten, samen hebben getwist en gepraat over de grap van het jaar, moeten wij op 1-april puzzels oplossen! Deze actie mag bokt vaker doen!"
Bokker Sani was de eerste die alle puzzels (+ slagzin insturen) goed had. Daarom kreeg zij, net als de eerdere genoemde vijf Bokkers een Boktpetje. (die foto is dan toevallig in het Forum Romanum is gemaakt.. juist ja.. in Rome)
Niet alleen Bokkers waren hard in de weer met de puzzels (om half 2 ’s nachts op 1 april liggen de meeste mensen op bed, hoor

Citaat:Om spam tegen te gaan en misbruik te voorkomen, wordt je account tijdelijk door Google uitgeschakeld als je berichten verzendt naar meer dan 500 ontvangers of als je een groot aantal berichten verzendt die niet kunnen worden bezorgd. Als je een POP- of IMAP-client gebruikt (bijvoorbeeld Microsoft Outlook of Apple Mail), mag je berichten naar slechts honderd mensen tegelijk verzenden. Je account wordt binnen 24 uur opnieuw geactiveerd.
De teammies lieten zich niet weerhouden. Hoewel antwoorden via de e-mail lastig werd is er maar liefst meer dan 430 keer met de verfkwast gesmeerd.
Vervolgens had het beheer alle Boktsmileys vervangen voor paardensmileys. Dit naar aanleiding van een FZ topic waarin (geheel terecht wellicht) werd gewezen op het feit dat er op een paardenforum helemaal geen paardensmiley aanwezig is.
Marjoow schreef:Jep, you've got me. Ik schrok me rot. WAAR ZIJN DE ECHTE BOKTSMILEYS?
Fak. 1 april.
Damn.
blackpegasus schreef:Die schijnheilige fjord doet het hem, whaha. Lijkt op mijn fjord
Pentax schreef:Ik geloof er niks van, trap er mooi niet in!
Ongelovigen blijf je houden….
Waves schreef:Kijk, deze gaat zijn eigen stal uitmesten. Ideaal.
Helaas waren ook deze smiley’s maar voor éen dag. Voor de volledigheid hier zijn ze nog éénmaal!

Oh.. over 11 maanden is het weer 1 april, hoor

sandorra schreef:Vind eigenlijk dat het bloemetje van de maand naar de mensen achter de schermen mag gaan voor deze heerlijke dag![]()
De tien van april
Deze maand tien statjes. Bekijk ze snel hier: [VN] De 10 van april..... statjes! !
Nieuwstopic van de maand
Een regelrechte eye-opener deze maand was het bericht dat uit onderzoek is gebleken dat paardrijden aan kop staat als het om dodelijke ongevallen gaat.
Communitynieuws
Bokkers in de media
Deze maand hebben de bokkers zich flink rustig gehouden. Bij het ter perse gaan van dit BNB waren bij ons geen nieuwe beroemdheden bekend.
Deze rubriek is overigens per deze maand in handen van Rock overgegaan. Tips over bokkers in de dagbladen, op de televisie of in het lokale suffertje kunnen dus vanaf nu naar haar worden gePB't! Wij danken Sans6 hartelijk voor al haar inzet voor deze rubriek de afgelopen tijd!
Quotes van de maand
Naast de 1 april quotes, waarvan je het verhaal elders heb kunnen lezen of nog zal lezen, zijn er ook nog een aantal reguliere quotes binnengekomen.
Zo hebben deze maand onder andere Banjer, Stef, EngeltjeS en Fleur (wiens Boktnaam we niet konden achterhalen) ons aan wat leuke quotes geholpen. Waarvoor onze dank.
De auto van Bellatrix moest na de verse aanschaf een mooie naam krijgen. Gerrit, Karel, Sjaak en Jan kwamen onder andere voorbij, maar
Dat is in ieder geval duidelijk!Citaat:Ik vind het een Dick.
Een niet nader te noemen teamlid was niet erg blij dat iemand Suskes en Wiskes weggooiden. Vervolgens somde zij op welke stripboeken zij in haar bezit heeft. Daar zitten blijkbaar zeer zeldzame exemplaren tussen!
Citaat:collectie suskes en wiskes weggegooid!Da's zonde! Die heb ik nog
Alsook lucky luke, astrid & obelisk, en wat andere van mn pa zelfs
In de categorie grote verwarring:
Iemand op Bokt krijgt het advies om zitles te nemen, haar reactie..
Citaat:nee nog nooit gehad. wat zijn dat?of zijn dat gewoon lessen waar je de hele les moet zitten ipv lichtrijden? het is alleen een pony van 1.41. geen paard van 1.80. haha.
De TS van een topic heeft een pony die snel waardeloos is, in dit geval hield dat echter in dat haar pony (die voor de ogen hangt en dus niet het soort dat op stal staat) weinig volume heeft. Natuurlijk is te verwachten dat op een paardenforum iemand dit even ontgaat... en dus volgt het advies al snel:
Citaat:Misschien goed eten geven? (paarden die niet goed in de haar zijn kunnen ook wel eens wormen ed. hebben..?)
Waar deze persoon met haar gedachten zat, misschien heeft ze wel een leuke begeleider??
Citaat:En nóg een begeiler
Corrigeren helpt dan trouwens niet meer

Kom jij een opmerking tegen waarvan je ervan overtuigt bent dat deze in de BNB hoort. Aarzel dan niet en stuur hem in via de e-mail: nieuwsbriefBokt@gmail.com. Een pb sturen naar één van de teamleden werkt ook

Hartekreten

Wil jij ook een persoonlijk bericht sturen naar iemand, stuur dan je hartekreet via een pb naar Bellatrix.
Hoe is het nu met... Yellowfish
In december 2006 werd Bokt opgeschrikt door een heftig bericht waarin gemeld werd dat er bij Bokker Yellowfish leukemie was vastgesteld. Maandenlang leefden Bokkers mee met het wel en wee van de zieke Romana in het ziekenhuis en zo waren we allen getuige van haar herstelproces. Ben jij ook benieuwd hoe het nu gaat met Romana? Lees haar post hier na!
Kunstwerk van de maand
Deze maand is er helaas geen kunstwerk van de maand. Volgende maand zal deze rubriek hopelijk weer opvulling krijgen, maar in tussentijd kunnen er altijd kunstwerken worden aangedragen bij Jans of Neej.
Het virtuele bloemetje
Deze maand willen we het Bloemetjes van de Maand uitreiken aan c_alsemgeest, haar vader voert al een tijdje de strijd tegen kanker, maar gaat deze strijd helaas verliezen. We willen Chantal sterkte wensen komende tijd en haar dus het Bloemetje van deze Maand geven. Haar verhaal is hier te lezen.
Naast Chantal zijn er meerdere Bokkers die een zware tijd doormaken, zo is het appartement van Bokker Babeth uitgebrand en is ze alles kwijt, heeft de oom van hanny_jelke zelfmoord gepleegd en laat een grote leegte achter en heeft de moeder van SeBart geprobeerd zelfmoord te plegen. We hebben maar 1 Bloemetje uit te delen, maar eigenlijk verdienen jullie hem allemaal. Sterkte komende tijd!!
Het virtuele zonnetje
Met het bloemetje willen we iemand een hart onder de riem steken, met het zonnetje willen we iemand extra in de schijnwerper zetten vanwege een goede daad. Deze maand gaat het zonnetje naar iemand die direct al benadrukt dat haar 'goede' daad geheel van zelfsprekend is. Daar heeft ze wel gelijk in, maar toch zetten we haar bij deze toch nog even in het zonnetje. Bokker KoudbloedKim schiet een man te hulp die met scootmobiel en al te water is geraakt. Het tweede zonnetje is voor Bokker Gaapje, zij heeft een diervriendelijke daad gedaan. Twee ooievaars zaten zonder nest. Gaapje heeft ze een mooie nestje gegeven.
In de spotlight: interview met ... Kehdra
Kehdra werkt sinds een tijdje met paarden in Egypte. Haar snel lopend topic op LZP ( [LZP] [HK]Ik ga werken met paarden in Egypte voor een jaar! ) toonde al eerder aan hoe haar verhaal tot de verbeelding spreekt, daarom besloten wij haar enkele vragen te stellen over haar verblijf in Egypte. Lees het hele interview hier na.
Wikinieuws

Grazend paard[/right]
Vorderingen van deze maand
Afgelopen maand zijn de Wikimods druk bezig geweest met het afronden van de inventarisatie van de ‘missende foto’s’. Het streven is om bij ieder artikel een afbeelding te kunnen plaatsen. Er is geinventariseerd welke afbeeldingen er nog missen en deze zijn verwerkt in een overzichtelijke lijst in dit topic. We zijn nu ook bezig om de ‘beginnetje’ artikelen te inventariseren en een soorgelijke lijst te kunnen publiceren voor deze artikelen die nog niet compleet zijn. Daarnaast is de lijst met onderwerpen die we nog missen in de Wiki vernieuwd. En we hebben het schrijversteam kunnen uitbreiden met een nieuwe Wikischrijver: Hafjesliefde.
Nieuwe artikelen
Er zijn de afgelopen maand veel artikelen over giftige planten toegevoegd aan de Wiki. Bijvoorbeeld over Biterzoet, de Narcis en de Hulst. Ook is er een artikel geschreven over de Impulsrubriek en over Dispensatie. Trots zijn wij ook op het artikel over het Endurance zadel, die nog wel een beetje aangevuld moet worden, maar het begin is er! Naast dat er nieuwe artikelen zijn verschenen, zijn er ook een aantal artikelen herschreven, of van up-to-date informatie voorzien. Zo is het artikel wedstrijd herschreven en is er ook informatie toegevoegd aan het artikel over ruggenmerg. Omdat per 1 april de reglementen en dressuurproeven zijn gewijzigd is er ook aandacht besteed aan het artikel over dressuur rijden.
We zijn nog bezig met het herschrijven over het artikel van de Tinker. Helaas missen wij nog wat informatie over de verschillende stamboeken. Heb jij die informatie? Neem dan contact op met één van de Wikimods of plaats je reactie in het topic
Nieuwe foto's
Het nieuwe topic over de gezochte foto’s voor de Wiki heeft ons ook heel veel nieuwe foto’s opgeleverd afgelopen maand. Onze dank gaat uit naar bokker _l_amanda_l_ die echt heel veel foto’s ter beschikking heeft gesteld voor de Wiki. Uiteraard zijn wij ook alle andere fotografen dankbaar voor hun inbreng! Dankzij jullie hulp wordt de Wiki een nog grotere bron van informatie over het paard en alles wat daar mee te maken heeft.
Een kleine selectie uit de foto's die afgelopen maand aan de Wiki zijn toegevoegd foto van een scheerapparaat. De lijst van giftige planten wordt niet alleen op qua aantal artikelen uitgebreid, maar ook op het gebied van het aantal foto's: de klaproos. En een mooie aanwinst is ook de foto van de straal. Nieuwsgierig welke foto’s er nog meer zijn toegevoegd? Neem dan een kijkje in de Wiki!
Wist je dat...
Olympia haar paard noodgedwongen naar een plekje moest verhuizen afgelopen maand.
Amanda heel blij is om weer terug te zijn in het team en dat ze heel veel te vertellen heeft, maar dit niet allemaal in dit stukje tekst past

Berdien officieel is afgestudeerd en zich nou Master of Arts Communicatie en Informatiewetenschappen mag noemen?

EvelijnS eerst bang was voor haar nieuwe collega's op Bokt, maar zich nu steeds meer begint thuis te voelen?
Iris82 sinds kort een draadloos netwerk heeft. Ze daarnaast hard in de tuin gewerkt heeft en vanaf nu heerlijk buiten kan Bokken. En hoopt dat ze veel Bokkers gaat meeten in de Efteling.

Diverse mods na een modmeeting de staatskas dmv een acceptgiro van het CJIB hebben mogen spekken
Rock ten tijde van het verschijnen van dit BNB in Engeland op een sjiekdefriemel congres zit in een sjiekerdefriemeler B&B
Sammie eindelijk weer Rollercoaster Tycoon 1(!) kan spelen, na vijf lange lange lange jaren...
Nadia even uit de roulatie is geweest, maar het modden nu weer langzaam oppakt
Fenn en Leo spontaan samen naar Hurts in de Melkweg zijn geweest?
Neej tegen een berg deadlines aanhikt op school en echt een skup onder de kont nodig heeft af en toe

Het verhaal van ..... Berdien
Op de foto zien jullie een klein Berdientje van een jaar of 10-11. Ik heb me suf gepiekerd hoe de pony heet waar ik op zit maar ik kom er echt niet meer op. Ernaast staat Elvis met mijn toenmalige BFF erop.
Goed, dat terzijde. De foto is gemaakt in de toenmalige Manege Wilten (nu Hippisch Centrum de Haerst). Ik begon daar met paardrijlessen toen ik een jaar of 10 was. Paps ging elke keer braaf mee, die las een uur lang z'n krantje en dan gingen we weer naar huis. Ik heb daar in totaal zo'n drie jaar gereden. Met heel veel plezier, zeker toen de instructrices van de 'oude garde' er nog lesgeven. Niets was te gek, alles kon en een blonde mevrouw die in het midden stond 'Rijden doe je met je tíeten voorruit! Hoppa!" en dat tegen een groep van 11-12-jarige guppies

Ik leerde toen ook een meisje kennen waarmee ik later talloze verzorgpaarden heb verzorgd. Basje, Legend, de paardjes op kinderboerderij de Eemhoeve.. we hebben heel Zwolle gehad. Toen ik 13 was kwam ik terecht op een boerderij waar ze echt véél paarden hadden. We begonnen met de shetlanders. Mijn verzorgpony was de ±30-jarige shetlander Polly. Een vos verliest wel z'n haar maar nooit z'n streken, dat was Polly haar motto. Met haar stramme beentjes, door hoefbevangenheid geteisterde hoeven en aftakelende lijfje was ze iedereen de baas. Ik ben nog geen pony tegen gekomen die haar karakter kon evenaren. En zó lief voor kinderen.
Ik heb daar een aantal jaren de pony's verzorgd tot ik op de vooravond van mijn vijftiende verjaardag mijn eigen paard kreeg. Na een aantal nare ervaringen en afgekeurde paarden stond dan eindelijk míjn paard in de wei, een Tinkermerrie genaamd Jessie. In de bak deed ze niets anders dan staken of keihard naar de uitgang hollen en buiten draaide ze wel honderd keer om. Laten we het op 'karakter' houden

Ook deze maand hebben we weer een nieuwe foto om te raden. Heb jij enig idee wie er op deze foto staat? Stuur dan een mailtje naar nieuwsbriefBokt@gmail.com

Binnengekomen post
Deze maand was er geen binnengekomen post. Heb jij iets te melden dat je graag in de BNB zou zien verschijnen? Mail het dan door naar nieuwsbriefbokt@gmail.com .