Onlangs is dressuuramazone Judith Scholte na een langdurige ziekte op nog maar 50-jarige leeftijd overleden. Judith en haar man Marc Scholte woonden in Oene waar ze een africhtings- en handelsstal hadden. Judith maakte, toen zij nog in staat was op wedstrijden uit te komen, furore met de vosruin On Top (v. Jetset D), die zij ook internationaal in de Lichte Tour startte.
Later werd On Top verkocht aan Leida Collins-Strijk, die met de ruin (inter)nationaal Zware Tour reed. Ook met Summer boekte Judith en later Marc goede resultaten, maar inmiddels is Summer naar Polen verhuisd.
Ik heb verleden jaar nog een stuk gelezen in de Hoefslag , hoe ze toch weer probeerde terug te komen met nieuwe paarden en hoe ze vocht tegen deze ziekte. Erg indrukwekkend.
Helaas verliest iedereen de strijd van deze afschuwelijke ziekte. Voor iedereen die haar lief was veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd.
Wat verschrikkelijk! Marc Scholte is een instructeur van mij geweest en heb ook Judith ontmoet. Ik wens Marc en dochter heel veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies!
Heel veel sterkte voor iedereen die haar kende. Ze was al heel lang ziek maar bleef altijd vechten en probeerde volgens mij zoveel mogelijk te blijven rijden. Bewonderenswaardig.