[Dienstmededeling] Bokt NieuwsBrief Januari

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[Dienstmededeling] Bokt NieuwsBrief Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 17:48

Afbeelding
Adana, het eerste Boktveulen van 2011!
Voorwoord van de Redactie.

Welkom bij het eerste BNB van 2011! Met het nieuwe jaar is dit ook alweer het vijftiende BNB. Ook dit jaar willen we met het BNB jullie weer een mooi overzicht van bijzondere, droevige, leuke, grappige en inhoudelijke dingen op Bokt geven. Inmiddels is het alweer twee weken aan het dooien, het weer begint eindelijk weer lenteachtig aan te doen maar uiteraard houden we er allemaal rekening mee dat het altijd weer kan gaan sneeuwen. En natuurlijk is Bokt jarig dit jaar! Tien jaren alweer. Ook daarover lees je meer in dit BNB.

De nieuwsbrief van december is hier terug te lezen. De BNB is een afgeleide van het BBB. Hieronder kun je van de langere onderwerpen steeds een eerste alinea lezen, de volledige tekst staat dan in de berichten eronder.

Voor alle onderwerpen geldt dat we graag van jullie ideeën krijgen voor de volgende afleveringen; ook als je andere suggesties of opmerkingen hebt, kun je die kwijt op het speciale e-mailadres nieuwsbriefBokt@gmail.com. Elke nieuwsbrief verschijnt halverwege de maand, probeer daarom voor of rond de eerste van de nieuwe maand te reageren. Alle reacties worden gewaardeerd. Zo kun je ons ook suggesties voor '...' van de maand toesturen, maar ook je vermoedens voor welk teamlid er op de foto van de maand staat.

De redactie wenst jullie veel leesplezier met dit nieuwe BNB.

Bellatrix, Delerium, [***], Lielle, Nadia, Sammie

Highlights van de afgelopen maand

Tien jaar Bokt.nl
Het kan denk ik niemand ontgaan zijn: Bokt.nl was op 9 januari jarig en bestaat 10 jaar! Op 8 januari stak de eerste ballon voorzichtig de kop op, en daarna zijn dit waarschijnlijk een tijdlang de meest besproken pixels ter wereld geweest ;) Alle ballonnenlogo's zijn terug te vinden op de Wiki.

Op de Voorpagina is er uitgebreid aandacht besteed aan tien jaar Bokt. Op 8 januari keken we naar de geschiedenis van 10 jaar Bokt. Op onze verjaardag zelf was het nu aan de beurt, natuurlijk inclusief statjes en op 10 januari keken we vooruit naar de toekomst van Bokt.nl.

Maar, het is dit hele jaar nog ons jubileum. Voor de hoogtepunten van 10 jaar Bokt zijn we ook op zoek naar jouw favorieten, waarvoor we een kleine vragenlijst gemaakt hebben. Deze bestaat uit een handvol vragen we hopen dat je hem voor ons in wilt vullen!.

Nieuws
Voor 2010 is er ook dit jaar weer een maandelijks overzicht gemaakt. Wil jij de belangrijkste nieuwsberichten van 2010 nogmaals doorlezen, je vindt ze in dit artikel: [VN] Jaaroverzicht Voorpagina Nieuws van het jaar 2010 . Het jaar 2011 begon met het overlijden van een aantal paarden en een aantal paarden wisselden van eigenaar. Op het gebied van de fokkerij zijn de meeste stamboeken weer begonnen met het aanwijzen en keuren van hengsten. Op wedstrijdniveau is het rustig. Behalve Mechelen en enkele wereldbekerwedstrijden zijn er de afgelopen maand niet erg grote evenementen georganiseerd. Mishandelingen en verwaarlozingen zijn helaas ook al weer gesignaleerd, waarbij vooral de Shetlander die door jongeren met een auto werd meegesleurd grote indruk maakte.

Topic van de maand
Als topic van de maand is er deze maand gekozen voor: [OPG] geopatische belasting/aardstralen
Dit is een onderwerp wat nagenoeg nog nooit besproken is op Bokt maar wat wel heel interessant kan zijn. Een interessant onderwerp wat veel verheldering kan brengen bij problemen met je paard.

Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt

Het allereerste Boktveulen van 2011 is geboren! Bokker Onley heeft een heel schattig PRE veulentje mogen verwelkomen in haar stal. Uiteraard kon merrielief niet wachten niet stiekem wachten met bevallen tot Onley erbij kon zijn :D Ondanks dat het veulen niet gepland was en dat Onley pas sinds een maand wist dat er een veulentje zou komen was het van harte welkom! We willen Onley dan ook van harte feliciteren met de geboorte van de kleine Adana!

Geen hele opvallende gebeurtenis, maar wel een opvallend scheerpatroon deze maand. Zo heeft Bokker Cynthia82 niet alleen een bijzonder kleurtje in de maak, maar heeft ze haar drachtige merrie ook toepasselijk geschoren! :D

En ook willen wij Bokker xDonja feliciteren met haar nominatie voor Sportvrouw van het jaar van Midden-Drenthe!

Discussie van de maand
De discussie van deze maand gaat over het wel of niet aan de teugel rijden van je paard. Is dit nu wel of niet schadelijk?
[RT-P] niet aan de teugel=schadelijk voor de rug? Hier is een hele interessante discussie over gaande welke we hier graag even noemen.

Nieuwstopic van de maand
Als nieuwstopic van de maand heeft de Nieuwsredactie deze maand gekozen voor: [VN] Voer voor paarden wordt het aankomende jaar fors duurder . Helaas heeft dit bericht gevolgen voor iedereen die iets met paarden doet. Of je nu op een manege rijd die hierdoor het lesgeld omhoog gooit of je hebt je paarden aan huis staan.

Communitynieuws

Bokkers in de media
Bokker VisibreTeam staat met haar Silke in het Welsh Magazine. Hier haar verhaal: Ik mailde een paar maanden geleden naar de website van het welsh stamboek, (http://www.nwpcs.nl) met de bedoeling een plaatsje bij de 'welsh kids' te krijgen. Ik kreeg al snel een mailtje terug met de vraag of ik het leuk vond om een klein stukje in het welsh magazine van november te krijgen. Wil je meer lezen? Klik dan hier.

Ben of ken jij een bokker / bokkers die in de Media zijn geweest? Op TV, in een krant, in een tijdschrift of misschien wel ergens anders? En vind je het leuk om dat te vermelden in het BNB? Stuur dan een PBtje of mailtje naar Sans6 - sans6@bokt.nl

Quotes van de maand
Ook deze maand hebben we weer een paar leuke, aparte, aandoenlijke, lieve en vrolijke quotes weten te vinden op Bokt. Kom jij een opmerking tegen waarvan je ervan overtuigt bent dat deze in de BNB hoort. Aarzel dan niet en stuur hem in via de e-mail: nieuwsbriefBokt@gmail.com. Banjer en Delerium hebben deze maand ons getipt.

Zo kregen we deze binnen:
Citaat:
altijd leuk freestyle reining... nu begint het bij mij ook te kriebelen tussen mn benen... en dan heb ik het niet over voulez vous coucher avec moi...ce soir...
maar gewoon zin in paardrijden..... :D :D :D :D := := := :oo :oo :oo :oo
(...)

De Boktcensuur zorgt in dit geval voor een aparte vakantielokatie. Vooralsnog hebben wij alvast een trip geboekt naar Poedersuiker. 8-)
Citaat:
poedersuiker is heel toeristisch, maar weer iets zuidelijker, en de meeste activiteiten vinden in midden Bali plaats.

En een niet nader te noemen Teammie heeft iets te veel Bokt in haar hoofd zitten...
Citaat:
Een paard kan inderdaad flink kreupel of uit evenwicht lopen van bokt. Op dat moment ben je imo het stadium voorbij dat je zelf moet dokteren en kun je het beste de DA bellen.

Ook hier willen we nogmaals benadrukken, kom je een leuke, grappige, ontroerende quote tegen. Of een leuke verspreking? Van zowel Bokkers als teamleden? Stuur ze naar een van de teamleden of naar nieuwsbriefBokt@gmail.com.

Hartekreten
Deze maand is er maar één hartekreet binnengekomen via PB. Vind jij dat iemand wel een hart onder de riem kan gebruiken? Of wil je iemand even in het zonnetje zetten? Of is er iets anders wat je graag kwijt wil aan je medebokkers? Stuur Bellatrix een PBtje!

Deze maand komt de ingezonden hartekreet van Blijheid. Ze wil heel graag Bokkers Zooist, Daffodil, Leliev en O_Fun een reuzecompliment geven. Dit voor het wederom verzamelen van ongebruikte paardenspullen en te zorgen dat ze bij goede doelen terecht komen die ze prima kunnen gebruiken! Ze rijden letterlijk het hele land door om de spullen te verzamelen en te verspreiden onder goede doelen. En niet alleen dat, Zooist heeft dit vorig jaar ook gedaan, en ook in 2011 schijnt er een nieuwe ronde gehouden te worden! Top! Meer over hun actie kun je hier lezen!

Hoe is het nu met.. update van een schaduwaccount
Deze maand een update van Singur. Singur had last van een stalker, haar verhaal is hier te lezen: [LZP] Ik word gestalked, update; ik weet wie het is.

Voor haar update klik je hier.

Kunstwerk van de maand
Voor het kunstwerk van de maand is er deze maand gekozen voor [UK] [TEK] Fjord Borka van Jorinda__ van _Bitje_.
Lees hier meer.

De laatste tijd is de kwaliteit van het werk op UK erg toegenomen, en werken selecteren is dan ook geen eenvoudige opgave. Daarom wil ik jullie uitnodigen om werken die jullie opvallen naar [***] of Neej te sturen via PB. Deze worden meegenomen in de keuze voor kunstwerk van de maand en krijgen ook een kleine vermelding hier in het BNB! :)

Het virtuele bloemetje
Noodgedwongen moet Quellian op zoek naar een andere stal voor haar paarden, door waarschijnlijk extrinsieke allergische alveolitis (EAA) (de zogenaamde 'boerenlongen', http://www.longcentrum.nl/index.php?ptp_id=31) zijn haar beide longen aangetast. Ze kan Stanley en Quellian niet meer verzorgen omdat ze niet meer in aanraking mag komen met dingen op de boerderij waar stof/schimmel in kan zitten. Quellian is nu op zoek naar DE plek voor haar paarden, zodat ze ze zelf weer kan verzorgen.
Om haar een hart onder de riem te steken willen wij haar deze maand het Bloemetje geven. Lees haar hele verhaal in [EA-GZ] DE plek voor Stanley en Quellian?

Oproepje
Kom je op Bokt een topic tegen waarvan je denkt: die Bokker kan wel een Bloemetje gebruiken. Of een topic met nuttige informatie/een interessant onderwerp/een goede discussie. Of een Bokker die zich heeft ingezet voor anderen en in het zonnetje gezet moet worden...laat het ons weten!
Help mee om de BNB te maken en stuur een pb naar Nadia met jouw tip.

In de spotlight: interview met een opvallende Bokker
Helaas deze maand geen interview met een opvallende of bijzondere Bokker. We beloven volgende maand weer een mooi interview te kunnen plaatsen. Hebben jullie suggesties wie we zouden kunnen interviewen? Stuur deze naar ons door!

Wikinieuws
Algemeen
Deze maand hebben we afscheid moeten nemen van Stephanie, maar we hebben gelukkig ook versterking gekregen door 3 nieuwe Wiki Moderators. Namelijk: Marieke_K, LiVetime en Wildwings. Wildwings is al eens Wiki Moderator geweest en komt opnieuw het team versterken. LiVetime en Marieke_K zijn beide nieuw als Wiki Moderator.

Vorderingen van deze maand
Deze maand zijn er weer enkele nieuwe artikelen voor de wiki geschreven. Zo zijn er artikelen gemaakt over Malin Baryard, Tim Stockdale en
Afbeelding
Het brandmerk van een Rijnlander
Samantha Mcintosh. Ook over Robert Whitaker is een artikel geschreven. Verder zijn er artikelen gemaakt over hengsten die zijn goedgekeurd bij het KWPN. Dit zijn Zjengis Khan, Zambuka, Breezer en Bodyguard. Naast de bekende ruiters, bekende amazones en goedgekeurde hengsten is er een artikel geplaatst over Dwerggroei, Aanleuning, Chronisch progressief lymfeoedeem en over het begrip Kudde.

Ook zijn er verschillende artikelen verbeterd en uitgebreid. Zo is het artikel over het Bit uitgebreid en ook het daarbij behorende artikel over RVS. Verder zijn de artikelen over de American bashkir curly, Gelders paard en Noord-Zweeds paard verbeterd en uitgebreid. Naast deze rassen is het artikel over het Barokke ras ook uitgebreid.

Ook zijn er verschillende afbeeldingen toegevoegd. Zo is er een foto toegevoegd van het jubileum logo van bokt. Daarnaast zijn er foto's toegevoegd van de volgende bitten: een enkel gebroken D-trens met koperen rollers, een watertrens voor een pony van RVS, een dressuurstang met tongboog van argentaan, een ongebroken bokkebit van RVS en een enkel gebroken babyshank. Ook zijn er voor de paardenrassen een foto van het brandmerk van een Rijnlander en een foto van een konik in de sneeuw toegevoegd. Op de wiki staan nu ook alle foto's van de bokt hengstveulens.

Wist je dat...
Ben je heel benieuwd welke teamleden er blij zijn dat de sneeuw weg is? En welk teamlid er blij is dat ze geen stage meer hoeft te lopen? En welk teamlid zo af en toe nog last heeft van een verdopte deus? Lees dan hier verder.

Het verhaal van ..... Neonlight
Het teamlid wat de afgelopen maand op de foto stond was niemand minder dan Neonlight. Ben je benieuwd naar het verhaal bij haar foto? Lees dan hier verder.

Afbeelding
Wie o wie is het teamlid op deze foto?
Ook deze maand hebben we weer een nieuwe foto om te raden. Heb jij enig idee wie er op deze foto staat? Stuur dan een mailtje naar nieuwsbriefBokt@gmail.com :)

Binnengekomen post
Ook deze maand zijn er weer leuke berichten ingestuurd door de diverse Bokkers, wij willen jullie daar hartelijk voor bedanken en vergeet vooral niet opvallende, leuke, ontroerende dingen door te sturen!

Banjer stuurde ons een bericht met de vraag of we aandacht konden besteden aan ruiters met koude oren tijdens het rijden. Want het einde van deze koude oren is in zicht! En wel met de caphoes van Fleece! Dus heb jij ook last van koude oren en wil je daar vanaf? Dan is het een aanrader om even hier te kijken!

Peerke_ stuurde ons een berichtje met de vraag of we in het BNB een plekje wilden reserveren voor de grootste Boktmeeting in de Efteling. Dus bij deze! :) Wij hopen dat deze Boktmeeting groot wordt! [BM] Grootste BoktMeeting in de Efteling op 17 april En of het een groot succes was, dat zal te lezen zijn in het BNB van April :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:03

Afbeelding
Silke van VisibreTeam

Bokkers in de Media

Bokker VisibreTeam staat met haar Silke in het Welsh Magazine. Hier haar verhaal: Ik mailde een paar maanden geleden naar de website van het welsh stamboek, (http://www.nwpcs.nl) met de bedoeling een plaatsje bij de 'welsh kids' te krijgen. Ik kreeg al snel een mailtje terug met de vraag of ik het leuk vond om een klein stukje in het welsh magazine van november te krijgen.

Via de mail vertelde ik dat ik een demo ging geven in de brabanthallen en toen kwam de vraag of ik daar een artikel over wilde schrijven voor het december kerstnummer. Dus nu staat Silke eigenlijk zelfs 2 keer in het Welsh Magazine :D Klik hier voor het artikel.

En ook iloveyah87, Utixo en duChambre zijn de afgelopen maand in de media geweest. Deze drie dames hebben gezamenlijk meegedaan aan tv-programma "Wie van de Drie" Hun verhaal kun je hier lezen.

Lontje stond met deze tekening in de jubileumuitgave van http://www.dier-en-arts.nl/kunst_poll/ van afgelopen december. Lontje: "Ik vind het zelf een heel mooi naslagwerk geworden. Ik sta met nog 24 andere kunstenaars in het boek en die van het varkentje staat op de cover (links bovenaan: Loes Botman). Dier en Arts is een vakblad voor de dierenarts. Op zich een blad wat je als dierenarts niet zo in de wachtkamer zou leggen vanwege de wetenschappelijke artikelen die er in staan. De jubileumuitgave bestaat uit alleen de werken + artikelen van de kunstenaars die ooit een keer op de cover gestaan hebben van het maandblad. (ik heb afgelopen maart op de cover gestaan + artikel binnenin). Zelf had ik never nooit niet verwacht dat ik in de jubileumuitgave zou komen :D Was dus heel erg verrast! Alleen een beetje jammer dat ze mijn naam verkeerd hebben geschreven..."

Heb jij jezelf ook teruggezien in de PaardenSport? Staat er een artikel over jou in bijvoorbeeld "Bit"? Of ben je op TV geweest / ergens anders in de media? En wil je een vermelding in deze rubriek? Even een PB-tje naar sans6 sturen!

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] Bokt NieuwsBrief Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:05

Hoe is het nu met.. update van een schaduwaccount
Deze maand een update van Singur. Singur had last van een stalker, haar verhaal is hier te lezen: [LZP] Ik word gestalked, update; ik weet wie het is.

Singur schreef:
Vorig jaar maart plaatste ik een topic over mijn buurman die me stalkte. Allereerst wil ik iedereen nog eens bedanken voor de reacties en pb's die ik heb gekregen.
Tips, ervaringen, een hart onder de riem, het heeft me echt goed gedaan toen!

Inmiddels zijn we bijna een jaar verder. In het afgelopen jaar is er veel gebeurd.
De buurman heeft het nog lang vol gehouden. Het laatste wat ik in het topic gemeld had was een aapje wat hij aan het balkon had hangen.
Zogenaamd om de buurt op te vrolijken.... Maar ik ben de enige die het kan zien, dus dat was niet erg geloofwaardig.
Als ik 's avonds thuiskwam stond hij vaak voor het raam te kijken. En soms iets meer dan kijken... :=
Ik ben op een gegeven moment een aantal keer blijven kijken, midden op straat. Of ik deed het groot licht van mijn auto aan. Na een paar maanden was het over en een tijdje rustig.

Nadat ik hem een keer in de supermarkt heb gezien in september heeft hij het aapje op het balkon vervangen door zonnebloemen. Ik schoot weer in paniek, want dat was precies waar het de vorige keer ook mee begonnen was. Daarnaast heeft hij aan de buitenkant van het balkon stickers met vlinders geplakt en een paar weken terug kwam ik er achter dat hij deze ook aan de binnenkant van mijn brievenbus heeft geplakt :?
Dat zag ik bij toeval toen de klep een keer open stond.

Inmiddels zijn de bloemen alweer een paar weken van het balkon af, de buurman staat niet meer voor het raam.
Hij praat niet eens meer tegen me. Ik geniet van de rust en hoop dat het zo blijft.
Van anderen weet ik inmiddels dat hij het bij meer meiden heeft geprobeerd en nog steeds probeert. Met kaartjes, cadeautjes en andere rotzooi. Ook hen raad ik aan melding te maken bij de wijkagent, zodat er een dossier opgebouwd kan worden. Voor het geval het echt een keer uit de hand loopt.

Met mijzelf gaat het prima. Ik kan weer met veel plezier in mijn huisje wonen, ben een stuk sterker geworden, maak weer volop muziek en leef mijn leven zoals ik het wil leven.
Het was een rare tijd, maar ik heb er veel van geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:07

Kunstwerk van de maand
Afbeelding
Voor het kunstwerk van de maand is er deze maand gekozen voor [UK] [TEK] Fjord Borka van Jorinda__ van _Bitje_. We hebben voor dit kunstwerk gekozen omdat _Bitje_ een nog jonge bokker is die zichzelf in korte tijd ontwikkeld heeft tot iemand die mooie, technisch fijne, tekeningen maakt. Hier kun je de vorderingen van _Bitje_ bekijken in de afgelopen periode. Erg leuk om te zien!

Daarnaast hebben we een aantal Work In Progress topics die we even in het zonnetje willen zetten. Deze maand zijn dat de werken van Babe: [UK] [TEK][WIP] Lipi en [UK] [TEK][WIP] Bo welke beiden schitterend in elkaar zitten, veel expressie tonen en uitgroeien tot mooie werken! Daarnaast in het stukje kunst met de computer een mooie digitale illustratie van een Chihuahua [UK] [DIGI] Illustratie Chihuahua getekend door Klijntjuh welke ook erg leuk gedaan is. Als laatste stukje willen we even de aandacht richten op twee verhalen die al wat langer lopen, welke erg leuk zijn om te lezen: [UK] [VER] Nachtmerries en vampieren :P van InekeH87 en [UK] [VER] What shall we do II van Danielle_ en Nujaro.

En ook nog even aandacht voor een leuke hobby, die tijdloos is en momenteel weer in opkomst: [UK] Het Fimo topic! in dat topic kan je meer lezen over Fimoklei en je kunstwerken delen met elkaar. Ook kun je er terecht met al je vragen, opmerkingen en ervaringen :)

De laatste tijd is de kwaliteit van het werk op UK erg toegenomen, en werken selecteren is dan ook geen eenvoudige opgave. Daarom wil ik jullie uitnodigen om werken die jullie opvallen naar [***] of Neej te sturen via PB. Deze worden meegenomen in de keuze voor kunstwerk van de maand en krijgen ook een kleine vermelding hier in het BNB! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:08

Wist je dat...

Dribbel heel blij is dat ze na al die sneeuw weer kan rijden. Het helemaal fijn is als het rijden dan gelijk weer zo goed gaat
Prrrr na een maandje invallen op STW en FZ weer mod-zonder-fora is geworden... toch te druk met werk, helaas.
Chica heerlijk meegesnottert heeft met de griepgolf en haar doos tissue's nu leeg is maar nog steeds af en toe een verdopte rode deus heeft :+
Neej eindelijk klaar is met haar stage, en deze heeft afgesloten met een zeven :D Nu even genieten van een korte vakantie, stageverslag maken, en dan gaat school weer beginnen!
Sammie ook blij is dat ze na al die sneeuw weer kan rijden, maar al die regen dan weer niet echt nodig is.
Neonlight voor het eerst baby Neon heeft gevoeld en langzaam weer veulenkriebels begint te krijgen.
Wally van Olympia weer heel hard aan het werk moet na de wintersneeuwdip. Olympia namelijk van plan is de komende maanden ergens haar B debuut te gaan rijden :D
[***] er alleen maar van kan genieten dat de sneeuw weg is?
Rock er plotseling achter kwam dat ze in een paar maanden tijd 17 kilo is afgevallen :oo *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:10

Afbeelding
Het verhaal van... Neonlight!
Dit is een foto uit de oudste doos die ik kon vinden, want dit was 1 van mijn eerste paardrijlessen op de manege. De paardenbesmetting is er altijd al geweest, en na flink zeuren mocht ik eindelijk op paardrijden, ik kreeg 10 lessen kado voor mijn 8ste verjaardag. Dit is dus 1 van de eerste lessen, en dit was de pony Mira. Na 3 jaar op de manege te hebben gereden kreeg ik de mogelijkheid om een pony te leasen. Dat was Laika, toen al 18 jaar oud. Ik heb Laika niet lang geleased, Laika was geen makkelijke pony. Danja kruiste mijn pad, een schimmel welsh merrie. Haar heb ik 1,5 jaar geleased. Na Danja kreeg ik de mogelijkheid om Reedhill’s Mr. John te rijden. Een 4-jarige hackney-ruin. Tot mijn 16de heb ik hem gereden, toen was ik echt te groot en heb ik de overstap gemaakt naar de paarden. Dit was niet zo’n makkelijke overstap, het paard dat ik toen ging rijden was huge en absoluut niet makkelijk. Het was Corina, een Akteur-merrie. Dressuur rijden stond synoniem voor steigeren, maar met springen was ze in haar element. Zij werd echter verkocht, en toen heb ik nog even een vosruin gereden, helaas bleek hij ataxie te hebben.
Vanaf de tijd dat ik met de hackneyruin ging rijden ben ik ook met de eigenaar meegegaan naar de aangespannen wedstrijden. Op mijn 16de mocht ik ook zelf starten op de aangespannen wedstrijden, een geweldige kans. Sindsdien ben ik dus echt actief in de aangespannen sport. Omdat ik meerdere stallen niet kon combineren met de studie ben ik ook gestopt met paardrijden.
Echter begon het na een jaar of 10 jaar weer te kriebelen, en heb ik gekeken of ik zelf een paard kon aanschaffen. Omdat ik niet al te groot en zwaar ben, en een paard veel meer eet en veel meer schijt :+, is mijn keuze op een pony gevallen. Ik heb Neon Light gekocht, een toen 1,5 jarige appaloosa-merrie.
Uiteindelijk is er niet veel van rijden gekomen, Neon Light wordt in juli 10 jaar oud en is nu drachtig van haar 6de veulen. Ze blijkt een geweldige fokmerrie te zijn. :)

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:26

Daar is ie dan :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:33

En erg leuk gedaan. De moeite van het wachten waard :j

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:38

Jeeejjjj!! De BNB! *\o/* Heel leuk om te lezen weer :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:39

Jans, mijn complimenten voor het in elkaar draaien. :D Ik ben nog geen foutje tegen gekomen. ;)

Echt leuk dat Nikki in het Welsh Magazine staat! :))

En ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wie die 'niet nader te noemen' teammie is met die quote! :))

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:40

Wat lief dat ik het virtuele bloemetje heb mogen ontvangen :o Dank jullie wel :o

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:47

Top!

Interessant weer om te lezen!

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:13

Yes, leuk om te lezen! :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:16

wat een mooi bbb weer! super :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:23

ik ben vereerd dat mijn kleine Adana als eerste op de foto in de nieuwsbrief staat :o

Bedankt dan ook voor de felecitetaie :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:59

Ook ik word genoemd in de nieuwsbrief, echt superleuk!!! :D

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:09

Leuke BNB :D en prachtige foto van Silke :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:23

Wat een gave BNB! leuk Nikki dat je in de welsh stond!!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:14

Leuk BNB!

Even een vraagje over de rubriek ''Hartekreten'' is dat alleen om een bokker in het zonnetje te zetten of ook om bijvoorbeeld je hk even in het zonnetje te zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:14

Daar mag je ook je HK in het zonnetje zetten :j

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:15

Zo jij bent snel! Bedankt voor het antwoord!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:47

Ja! En ik word ook genoemd! :D Superleuk! *\o/*

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:53

aaaah wat gaaf :oo
een vriendin van me wees me dr op, en had het echt nooit verwacht, wat gaaf haha :D