[Dienstmededeling]Bokt NieuwsBrief Juni

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

[Dienstmededeling]Bokt NieuwsBrief Juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 23:18

Voorwoord van de redactie
Voor jullie zien jullie de achtste Bokt Nieuwsbrief. De nieuwsbrief van mei is hier terug te lezen.

Wegens drukte van verschillende redactie leden is het BNB iets korter en iets later dan normaal. Excuses hiervoor!
Ondanks dat: veel leesplezier toegewenst!

toelichting
De BNB is een afgeleide van het BBB, maar omdat de BNB veel langer is, ‘leest’ hij iets anders. Hieronder kun je van de langere onderwerpen steeds een eerste alinea lezen, de volledige tekst staat dan in de berichten eronder.
Voor alle onderwerpen geldt dat we graag van jullie ideeën krijgen voor de volgende afleveringen; ook als je andere suggesties of opmerkingen hebt, kun je die kwijt op het speciale e-mailadres nieuwsbriefBokt@gmail.com. Elke nieuwsbrief verschijnt halverwege de maand, probeer daarom voor de eerste van de nieuwe maand te reageren.

Amanda, Banjer, Lielle, Saffier, Sammie en Stephanie

Highlights van de afgelopen maand

Nieuw record
Dankzij of ondanks ( :o? ) de uitzending van Alberto Stegeman mochten we in de maand mei wederom een nieuw record vestigen. Het grootste aantal gebruikers online was 2.616 op 23 mei 2010, 22:47

Nieuws
Deze maand een aantal interessante dingen op nieuwsgebied. Zo bezochten Bokkers massaal de castingdag voor een heuse pennyfilm. Een aantal zijn ook door naar de finale. Je leest het hier : [VN] Castingdag Ermelo "Penny de Film" goed bezocht door Bokkers Ook kwam deze maand de DNA databank voor het Tinker, ofwel Gipsyhorse in de spotlight te staan. Heel bijzonder om te zien hoe met een kleine stapjes gewerkt wordt naar een wereldwijd netwerk om de bloedlijnen van het Tinkerras te achterhalen: [VN] Tinker DNA Databank boekt grote successen Een aantal Bokkers wilden zo graag stemmen dat ze tijdens de paardenvierdaagse met paard en al naar de stembus reden. Even het paard geparkeerd en een stem uitgebracht en men ging weer vrolijk verder. Een alledaagse gebeuren zou je haast denken, toch was het bijzonder genoeg om de krant (en de voorpagina van Bokt) te halen : [VN] Bokkers gaan te paard naar de stembus *filmpje*

Beesies, beesies.. overal beesies
Voor wie het niet wist en daarmee dus toe geeft de afgelopen weken onder een steen te hebben geleefd (en daar gaan we Rock natuurlijk stevig voor aan de tand voelen). Het WK voetbal is afgelopen week begonnen. Traditiegetrouw komt een bekende supermarktketen altijd met een gadget. Vier jaar geleden was het de wuppie, twee jaar geleden tijdens het EK de Welpie. Dit jaar is het het Beesie. Het was een niet nader te noemen paars lavendel persoon die Bokt.nl introduceerde met de reclame over het Beesie, met als gevolg dat hij massaal in de armen werd gesloten. Ook de Teammies van Bokt bleken er niet ongevoelig voor te zijn.
Het was nog net niet zo erg dat de nacht voor de verkoop hordes aan Bokkers voor de supermarktdeuren lagen te slapen om het eerste Beesie te bemachtigen. Al zijn sommige geruchten over omkoopschandalen en voorkeursbehandelingen ook weer niet te negeren. >;)

Ouders, broers, zussen, oma’s, opa’s laten zich gewillig meeslepen in de Beesiegekte. Geen enkel huis is veilig! Maar helaas moeten ook honden, katten, paarden en zelfs konijnen het ontgelden. En de planten zijn ook niet meer veilig!!! Er wordt goed gezorgd voor het Beesie, hoor. Zo dienen ze goed zindelijk te zijn en ze dienen goed te eten. Sommige Bokkers geven hun Beesie een knipbeurt, maar het merendeel ziet graag dat de Happy familie bij elkaar komt.

Je kunt je stilletjes afvragen hoe iedereen straks weer afgaat kikken als Nederland eruit straks ligt Wereldkampioen is geworden. Maar tot die tijd is het gewoon even genieten van de Oranje en WK gekte. Ook op Bokt. De eerste wedstrijd stelde zeker niet teleur. Met 2-0 voor Nederland ziet het weer rooskleurig uit voor Nederland *\o/*

Discussie van de maand
De discussie van de maand gaat dit keer over een minder leuk onderwerp. We willen er niet te vaak bij stil staan, maar wat gebeurt er met jouw paard als je onverwacht overlijdt? In dit topic kun je er verder over praten.

Nieuwstopic van de maand
Het nieuwstopic van de maand is hiervoor al even genoemd, maar we vonden het zo'n bijzonder stuk dat het nog een aparte vermelding waard is. Dankzij de inspanningen van Esmeralda Schoenmakers is een DNA database voor Tinkers opgezet.

Sportpaard v.d. maand

Helaas deze maand geen paard van de maand. We hebben namelijk geen enkele inzending gekregen. Aangezien de animo voor deze rubriek al een paar maanden wat tegenvalt willen we vanaf volgende volgende maand een andere rubriek gaan starten. Heb jij ideeën voor een bepaalde rubriek? Laat het ons weten via een e-mail naar nieuwsbriefBokt@gmail.com

Het virtuele bloemetje

Het bloemetje van deze maand gaat naar Jolliegirl. Zij reanimeerde een meisje na een val in het zwembad. Helaas mocht de reanimatie niet meer baten. Sterkte met het verwerken hiervan.

Persoonlijkjes

Olympia een klein ongelukje heeft gehad met een paard uitladen, waardoor ze een week rustig aan moest doen en niet mocht paardrijden ^).
Unwritten heeft als het goed is bij verschijnen van dit BNB haar scriptie ingeleverd en is aan het genieten van een paar dagen rust tot de verdediging.
Nani is erg aan het genieten van haar pupje Ollie maar daardoor komt het afronden van schooljaar 2 een beetje in het geding.. stress alom dus :Y)
WendyBZ is sinds deze maand stalgenoot van Imre :)
En Imre is daar erg blij mee! :D Magic heeft voor het eerst weer een ruiter rondgedragen na jaren vakantie, hij deed het geweldig!
Amanda heeft inmiddels haar 2e operatie achter de rug en is volop aan het genezen. Helaas moet Jim nog even blijven staan, want rijden zal nog een maandje niet lukken. Zeker niet op die ondeugende, blonde pony. :D

Testrecept

Het testrecept van deze maand was bouillon, frittata en vruchtensoep. Er waren vier testers en bokker Sonja heeft een uitgebreid fotoverslag gemaakt. Klik hier om daar meer over te lezen.

Het verhaal van ....
Dit teamlid:
- begon de paardentijd pas in haar 10e levensjaar;
- heeft een aantal prachtige welshcobs;
- studeert ergotherapie aan de Hogeschool Rotterdam;
- houdt van fotograferen.

Klik hier om te kijken over welk teamlid dit gaat.

Wie is dit teamlid?
Weet je wie dit teamlid is? Stuur dan een mail naar nieuwsbriefBokt@gmail.com
Afbeelding

Daihyo

Re: [Dienstmededeling]BNB Juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 23:18

Het testrecept:
Het testrecept van mei was: [VT] Testrecept mei: bouillon, frittata en vruchtensoep
De maand mei stond in het teken van een wat lichtere maaltijd, dit gezien de calorie-rijke recepten van de maand ervoor.
In totaal deden 4 mensen mee aan dit testrecept. Dit leverde de volgende resultaten op:
Afbeelding Emytje: frittata 7+ vruchtensoep 9
Afbeelding Sonja: groentenbouillon 7+ frittata 6+ (met ham 7+ ) vruchtensoep 8-
Afbeelding Inge81: groentenbouillon 6,5 frittata 8,3 vruchtensoep 7,8
Afbeelding Fnanne: vruchtensoep 8,5

Sonja heeft een prachtig, geïllustreerd verslag geschreven wat ik bij deze wil quoten:
Sonja schreef:
Nou, wij hebben 'm helemaal verorberd net :P

Holten, may we have your votes please.... :D :=

De groentenbouillon:
Afbeelding
Ik heb er een bruschetta bij gegeven, vond ik leuker. Broodje is uiteraard niet beoordeeld.
Dick gaf de bouillon een 8 en vond 'm gewoon lekker, Margot gaf 'm een 6,5 en vond 'm behoorlijk zout, en ik geef 'm een 7.
Hierbij wil ik wel zeggen dat ik het bouillonblokje een beetje een zwaktebod vind in zo'n recept. Ik had nog nooit zo'n blokje gebruikt, en ik vind het héél veel minder lekker dan zelf een bouillonnetje trekken. Hij mag blijven als receptje bij mij, maar wel met 'echte' bouillon want dat verschil proef je echt.
Gemiddeld een 7+

Dan de frittata, waarbij mijn disgenoten een beetje moesten gniffelen om het 'restjes-verhaal' uit de oorsprong van de frittata, want hij lag lekker vol met goddelijke groene asperges, niet echt een restproduktje :D
Overigens heb ik er wat Turks brood en wat zelfgemaakte kruidenboter bij gegeven. Ik vind frittata zonder brood te kaal.
De frittata zelf heb ik verrijkt met een jullienne van gekookte ham. ('k Had een vent aan tafel dus dan moet er VLEES zijn anders heb je niet gegeten he ;) )
Afbeelding
Dick vond 'm met ham een 7 maar zonder was het een 6 geweest, dan had hij 'm te vlak van smaak gevonden. Margot gaf 'm met ham een 7,5 en zonder een 6,5 Zij denkt dat 'ie zonder ham wat flauw was geweest. Hij had nu ook al iets pittiger gemogen van haar. Ik geef 'm een 7 met, en een 6 zonder ham. Voor een volgende keer denk ik dat het lekkerder is om hier blokjes lekkere beenham in te doen, dan krijgt het recept net even wat meer bite.
Gemiddeld naar het originele recept een 6+ en met toegevoegde ham een 7+

Dan het toetje, daar heb ik wat aanpassingen moeten doen.
Afbeelding
Dubbeldrank kers/aardbei is hier niet te koop. Ik heb Appelsientje Bosvruchtensap genomen, dacht dat dat het meest in de buurt zou komen. Ook een losse sinaasappel bleek een struikelblokje. Ik moest meteen een heel net van 2 kilo kopen, en wij eten verder geen sinaasappels. En om de buurvrouw nou een net sinaasappels voor haar verjaardag (nog in januari overigens :D ) te geven vond ik ook raar :=
Daarvoor in de plaats heb ik een rode grapefruit genomen. Leek me ook wel lekker fris. Ding was alleen wel zo knoertig groot dat ik een halve genomen heb, was bang dat 'ie anders zou gaan overheersen.
De Griekse yoghurt die ik gebruikt heb heb ik opgeleukt door er wat zoetstof en een flinke eetlepel kaneel doorheen te roeren.
Dick vond er een bitter smaakje aan zitten en dat vond 'ie niet lekker (da's de grapefruit... Sorryyyyyy... Y;( Hij geeft daarom een 6 en hoeft 'm niet heel nodig nog een keertje te eten.
Margot was (ondanks ook geen liefhebber van grapefruit) een stuk enthousiaster met haar 8,5. Ze denkt dat 'ie met sinaasappel een 9 verdiend zou hebben. En ik vond 'm helemaal super. Heerlijk met de kaneel als verbindend element tussen de soep en de yoghurt, lekkere bite door de stukjes fruit, lekker zoet als basis en het zuurtje van de grapefruit erbij, echt Yummie met een hoofdletter :) Een 9 van mij.
Gemiddeld een 8- dus.

Het toetje is een blijvertje (voor dinnetje en mij in ieder geval) en we kijken al uit naar alle variaties die we op dit recept kunnen maken! Scheutje likeur zou ook geen kwaad kunnen denk ik :P De frittata is natuurlijk een heerlijke klassieker die nog wel vaker langskomt, en het bouillonnetje doen we nog wel eens, maar dan in wat culinairdere versie.

En na zo'n koningsmaaltje tref je hier de hele familie ongeveer zo aan:
Afbeelding
Lekker uitbuiken :D

Het testrecept voor juni is hier te vinden: [VT] Testrecept juni: bbq-spies en zomerse salade
Eetsmakelijk allemaal! :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 23:20

Het verhaal van ....
Dyonne
Afbeelding

De foto is een foto uit mijn goede oude manegetijd. ;) Zelf ben ik geboren in 1986, en had tot 1996 niets met paarden te maken.
In 1996 begon de paardenliefde door toevallig bij manege Het Paardendal te gaan kijken. In de jaren met de manege meeverhuisd tot de uiteindelijke locatie te Waddinxveen. Ik heb hier vijf hele leuke jaren gehad, waarin ik veel geleerd heb, maar ook gewoon veel gezelligheid gekend.
Op de foto sta ik denk wel met de meest bijzondere pony uit mijn manegecarrière, namelijk Samourai. Een kleine zwarte deugniet. Nog een kleine Welsh pony waar ik gek van was, dat is Roderick.
Ondanks dat ik het erg naar mijn zin heb gehad altijd op de manege ben ik in 2001 gestopt omdat er teveel op mijn pad kwam.

Zo kwam ook in 1996 mijn eerste pony’s. Een lieve Haflingermerrie met haar veulen Max. De merrie is helaas in maart 1997 voor mijn ogen overleden. Dus er bleef een jaarlinghengst over, daarbij is toen een Welsh Cob jaarlinghengst gekomen. Deze zijn samen opgegroeid, en hier heb ik weer veel van geleerd, en veel plezier van gehad. Max werd altijd verzorgd door een vriendin, en de Welsh Cob was echt mijn pony. Helaas heb ik met gezondheidsredenen van mijn kant besloten mijn Welsh Cob eind 2005 een ander goed thuis te bieden. Zelf ben ik toen met een jonge Welsh Cob begonnen. Even is dat Caru geweest, maar al snel bleek Maybel beter bij mij te passen. Sinds mei 2006 is zij hier.
Maybel is deze week zeven jaar geworden en heeft vorig jaar een prachtig veulen het leven geschonken, die ik Carwyn heb genoemd.
Zo lopen er voor wie goed geteld heb hier momenteel drie pony’s: Max, Maybel en Carwyn.
Zelf ben ik iemand die de wedstrijdambitie allang heef laten varen, maar het heerlijk vind om lekker veelzijdig bezig te zijn. Zo krijgen we grondwerklessen, rijden dressuurmatig, maar ook buitenritten doen we graag, en Maybel is tevens beleerd voor de wagen. Zelf ben ik als groom geregeld nog wel op menwedstrijden te vinden.

Tot zo ver het verhaal van. Nou ja, naast de pony’s als ik tijd heb studeer ik ergotherapie aan de Hogeschool van Rotterdam. ;) Daarmee is mijn leventje momenteel heel aardig gevuld naast nog een fotografiehobby en geregeld Bokt natuurlijk.

Anoniem

Re: [Dienstmededeling]Bokt NieuwsBrief Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 08:18

Jeeej leuke BNB! :D

En ik heb niks te maken met de mensen die niks van Beesies weten :n *wijst naar av*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 08:36

Ik daarentegen wel als TS van het topic op LZP, en I'm proud of it :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 08:44

Bedankt weer voor de update. :D
Maar die Beessies gekte mag wel wat minder hoor. :=

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:12

bedankt voor de update! leuke BNB weer!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:16

Ga de update nu lezen!

Bedankt voor het bloemetje! had ik niet verwacht!
Het meisje is alleen niet in het zwembad gevallen, maar letterlijk in het zwembad gevonden.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 20-06-10 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:17

Je komt erin voor Jo. :(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:20

Ja lees het net, kreeg het via msn te horen!

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:28

Leuke BNB. :j

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:56

Oh, mijn topic staat er ook in zie ik net :o
*met minst leuke onderwerp* :')

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:21

Citaat:
Je kunt je stilletjes afvragen hoe iedereen straks weer afgaat kikken als Nederland eruit straks ligt Wereldkampioen is geworden.

Niet helemaal logische zin?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:39

Bellatrix schreef:
Bedankt weer voor de update. :D
Maar die Beessies gekte mag wel wat minder hoor. :=

:oo

Beesies zijn juist zo leuk! :+:

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:18

jaa beesies <3

hihi hij is wel leuk!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:42

Hij is weer leuk! :j

De beesies konden niet ontbreken natuurlijk :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:11

Nog een typfout: Bij de beesies, die zijn volgens mij zindelijk, niet zinnelijk. :D

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:12

BNB is zeker leuk! Ook erg leuk om mijn kleine konijn in de BNB terug te vinden :)