[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin februari

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 00:21

Het Boktbeheer Bulletin van januari is hier te vinden.

Technisch

Updates aan de update
Vorige maand is er een grote update gedaan aan de forumsoftware op Bokt. Hierbij zijn een hoop (kleine) problemen opgelost maar is ook functionaliteit toegevoegd. Als je het topic over de update nog niet gelezen hebt dan raden we je dat aan nu zeker even te doen. Lees vooral het deel over 'Geen stipjes reacties meer' en 'Leeftijd zichtbaar in profielen'. Deze maand zijn een aantal problemen met de update opgelost, Bokt is her en der wat sneller gemaakt en er is vooral gewerkt aan een aantal tools voor de moderators.

Profielen
Naar aanleiding van een tweetal oude verzoeken op Forumzaken zijn er twee kleine aanpassingen aan de profielen gemaakt. Je kunt nu tijdens het bewerken op de link 'je profiel' klikken: je profiel opent dan in een nieuw venster zodat je makkelijk de wijzigingen kan zien. Ook kan je voor alle profielen die na 8 februari 2009 gewijzigd zijn, zien wanneer het profiel voor het laatst gewijzigd is. Onder de hoeveelheid posts komt dan een extra regel te staan: Profiel laatst bewerkt: 09 feb 2009, 12:00

Bokt Office
Zoals al een tijd beloofd zijn we bezig met het weer in ere herstellen van Bokt Office. Het oude Bokt Office was de site maar dan in spreadsheet layout waardoor het minder opvalt dat je zit te Bokken dan wanneer je naar het normale blauwe scherm zit te kijken. Omdat de nieuwe forum software wat layout betreft beter in elkaar zit, is het relatief eenvoudig extra layouts toe te voegen. We hebben van verschillende mensen namelijk gehoord dat een saai grijze layout ook opvalt omdat b.v. het boekhoudpakket of de mail omgeving er heel anders uitzien. Om die reden willen we jullie vragen een screenshot van een typisch werkscherm te mailen naar: webmaster@bokt.nl op die manier kunnen we de (veel voorkomende) layouts verwerken in Bokt Office. Zorg er wel voor dat er geen bedrijfskritieke informatie in de screenshots staat om juridische problemen te voorkomen.

Beleid

Uitbreiding FAQ van [BRT] Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten
De FAQ van het forum BRT is uitgebreid met een nieuw onderdeel over het maken van buitenritten op een manege of huurpaard. Dit gaat voor zowel strandritten als buitenritten. Heb jij nog een aanrader of leuk adres waarvan je ziet dat hij er nog niet in staat. TEM dan het topic even of stuur een VMR-mod een pb'tje.

Eenmaal-Andermaal:
Deze maand willen we graag jullie aandacht vragen voor enkele veel voorkomende zaken op Eenmaal-Andermaal (EA) :)

- Het sluiten van topics:
Zodra je artikel/paard verkocht is, is het voor de overzichtelijkheid fijn om het topic te laten sluiten. Zo is het voor iedereen duidelijk dat je aanbieding niet meer geldig is.
Je kunt je topic laten sluiten door in je advertentie op het rode uitroepteken (Tip een Mod) te klikken. Bij "reden" kun je invullen dat je een slotje op je topic wilt hebben. Hierna zullen de moderators van EA je topic op slot zetten.

- Offtopic reacties:
Het komt helaas nog vaak voor dat er offtopic reacties geplaatst worden op EA. EA is bedoeld als advertentieforum en er mag alleen gereageerd worden bij serieuze interesse; discussies zijn niet toegestaan. Verder is het niet de bedoeling om bijv. posts te plaatsen met daarin "mag ik de vraagprijs", "graag foto's", "je hebt een PB" etc. Dit soort reacties maken het topic onoverzichtelijk en bovendien is het een kleine moeite om zelf even een PB te sturen aan de topicstarter met daarin het verzoek om meer informatie.
Mocht je zulke reacties tegenkomen dan stellen we het erg op prijs als je dit even aan ons laat weten. Ook hiervoor kun je het rode uitroepteken (Tip een Mod) gebruiken. Bedankt alvast :)

Inhoudelijk

Nieuw logo
Wij zijn al een tijdje op zoek naar een nieuw logo voor Bokt. Het huidige logo is als tijdelijke oplossing door Heike gemaakt en staat ondertussen al zeven jaar bovenaan iedere pagina. Het voldoet op sommige punten prima (heel herkenbaar en 'leuk'), maar voor bijvoorbeeld prints en merchandise is het minder geschikt. Ook zouden we graag een iets 'volwassener' look willen, aangezien Bokt de afgelopen zeven jaar in veel opzichten 'groot' geworden is. Kortom, we zijn toe aan wat nieuws en we willen jullie hulp vragen bij het zoeken naar een opvolger.

We weten dat er tussen de gebruikers getalenteerde tekenaars en designers zitten, en bovendien genoeg mensen met goede ideeën. We willen jullie daarom vragen om een design te maken voor een nieuw logo voor de site. Meteen een maar: we zijn heel kritisch en gaan niet beloven dat we één van de designs ook daadwerkelijk gaan gebruiken - wel kiezen we hoe dan ook een winnaar. Ook willen we gelijk duidelijk maken dat het geen 'de meeste stemmen gelden' wordt: het beheer van Bokt neemt uiteindelijk de beslissing over het nieuwe logo.

Wat kan je winnen: allereerst natuurlijk de eeuwige roem als we jouw design ook daadwerkelijk gaan gebruiken ;) . Het Boktteam kiest de 10 beste logo's, de makers hiervan ontvangen te zijner tijd allemaal een shirt/polo met het nieuwe logo. De winnaar van de wedstrijd wordt aangewezen door Bart en Eline - hij of zij ontvangt naast een shirt/polo, ook een bon ter waarde van €200,- welke besteed kan worden bij Piaffe Ruitersport!
Zie voor verdere informatie: BartVB @ [FZ] Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

We zien dat er al enthousiast wordt mee gedacht! Super!

Team

Nieuwe correspondenten
De afgelopen maanden is de Nieuwsredactie druk bezig geweest met het zoeken naar nieuwe correspondenten. Hiervoor is onder andere de nieuwsenquête van een tijd geleden gebruikt, maar ook Bokkers die op een andere manier kenbaar maakte dat ze graag willen schrijven voor Bokt zijn benaderd. Dit heeft geresulteerd in een flinke uitbreiding van de Correspondenten en van de meeste heb je al een of meerdere artikelen op VN kunnen lezen.

AfbeeldingAimee
AfbeeldingEknein
AfbeeldingFfortuna
AfbeeldingGuetta
Afbeeldinghaike
Afbeeldinginkepink
AfbeeldingJoelledsr
AfbeeldingLancome
AfbeeldingLusitana
AfbeeldingMarchador
Afbeeldingmellamoshan
Afbeelding_Sigrid_
AfbeeldingSientje
Sportstar
AfbeeldingSuuZzel
Thomas
AfbeeldingTiccie
AfbeeldingTijgertje86
We willen alle correspondenten veel succes en plezier wensen in hun nieuwe functie!

Wijzigingen
Berdien is vanwege tijdgebrek als mod op RT-HAW gestopt, ze blijft wel modden op haar andere fora.

Vertrek....
Met pijn in ons hart hebben we deze maand afscheid genomen van Maya als moderator. Maya, nogmaals bedankt voor je tomeloze inzet en je altijd kritische blik. We wensen je enorm veel succes met alles wat er op je pad gaat komen!
Wanneer je nog een :wave: wilt doen kan dat in het volgende topic: Maya @ [FZ] Ik stop met modden.

Overig

Persoonlijk
Urielle heeft na een jaar solliciteren eindelijk een baan! Vanaf woensdag 18 februari sta ik terug voor de klas :D Ook ben ik met Reedhill's Devdan voor het eerst op vreemd terrein gaan oefenen, tussen de andere paarden (ook merries). Heel spannend altijd zo'n eerste keer, maar gelukkig is het allemaal goed gegaan en hebben we er allebei weer veel van geleerd!
Berdien was op 1 februari officieel afgestudeerd op haar bachelor! *\o/* Berdien is echter nog niet klaar, nou volgt nog een jaar master.
Gomir is aangenomen voor de vervolgopleiding tot internist *\o/* Ze weet nog niet waar en wanneer ze precies kan beginnen.
Oscar viert in maart haar 5-jarig modjubileum en trakteert op taart :9 :Y)
Zwartwitje gaat eeeeeeeindelijk eens beginnen met afstuderen, maar niet voordat ze een weekendje in Oslo is geweest.
Apple haar paard op TV is geweest: [VVDD] Kevin komt morgen op TV
Mocca heeft een wintersportvakantie en computercrisis achter de rug, maar is weer volledig online :)
Jacimatho heeft ontslag genomen bij haar vaste werkgever en gaat fulltime soep verkopen. :))

Testrecept
Het testrecept van Februari was: [VT] Testrecept februari: Makreelschotel uit de oven. Of men vind het heerlijk, of men vind het helemaal niets. Vandaar ook een gemiddeld zesje van de testkoks! Met dank aan Sies voor de foto:

Afbeelding

Het testrecept voor Maart is: [VT] Testrecept Maart: Hawaï Burger met aardappelsalade.

Tien vragen aan...
Dit is je kans om meer te weten te komen over de mensen-met-een-kleurtje: volgende maand zal Mocca jullie kruisverhoor beantwoorden, rond de 20ste openen we daar weer een topic voor op ForumZaken. Hieronder de antwoorden op jullie 10 vragen aan Simmie

Citaat:
Wat doet de SGW met jou?
Fantastische sport! Het rijden van die wedstrijden heeft mij veel bewuster gemaakt van het paardrijden op zich. Ik ben veel serieuzer bezig gegaan met het trainen van mijn paard, de voeding en huisvesting. Daarnaast ben ik me ook meer gaan verdiepen in mijn eigen conditie en lichamelijke gesteldheid. Ik ben veel meer gaan sporten en veel gezonder gaan eten om fit te zijn voor de SGW’s. Ik vind het nl heel belangrijk dat ik mijn paard op haar eventuele “moeilijke momenten” kan bijstaan en niet de laatste hindernissen aan haar moet over laten omdat ik zelf eigenlijk te moe ben om de cross te voltooien.

Op welk boktpaard zou je graag een rit willen maken, en waarom?
Op Banshee van GinnyBanshee. Waarom? Omdat ik dat een supergave Fjord vind en fantastisch wat Ginny met hem heeft bereikt. Het lijkt mij echt gaaf om een keer op zo’n dressuur-koudbloed te dressuren!

Ik zie dat 1 van je andere hobbies koken is. Wat is je favoriete recept?
Een pastaschotel uit de oven met gehakt, courgette, pijnboompitjes, Parmezaanse kaas en mozzarella. Jammie! :~

Wat is je meest beschamende moment ever, dat je aan niemand behalve je katten zou toevertrouwen?
Dat vertel ik alleen aan mijn katten. O:)

Hoe ben je op bokt terecht gekomen?
Ik hoorde er eens over op de stal waar ik vroeger stond. Aangezien ik best nieuwsgierig ben, besloot ik eens een kijkje te nemen en ben niet meer weggegaan. :o

Ben je ooit weleens bang (geweest) op een paardenrug? Zo ja, hoe overwin/overwon je die angst?
Ja, op mijn vorige paard. Die vond het zo geweldig als we naar het bos gingen dat ze van gekkigheid ging steigeren, bokken, achteruit lopen (richting sloot en prikkeldraad) en weet ik veel wat allemaal nog meer. Eenmaal in het bos was er niets meer aan de hand. Ik heb die angst overwonnen door toch elke keer de uitdaging aan te gaan en net te doen alsof we het bos in gingen door alleen het laantje naar de weg af te stappen en dan aan het einde om te keren. Ik moest wel, want voor de galoptraining voor de SGW’s moet je nou eenmaal in het bos zijn.

heb je wel eens echt schoon genoeg van Bokt?
Daar kan ik kort maar krachtig over zijn: Ja. Gelukkig niet zo vaak en duren die momenten niet lang.

Wat zou je nog een keer (of totaal anders) willen doen, als je daar 1 kans voor krijgt?
Ik zou wel willen dat ik mijn keuze voor mijn genoten opleiding over kon doen. Ik zou dan een totaal andere richting zijn ingeslagen.

Welk onderwerp of topic heeft indruk op jou gemaakt, of is je het meest bijgebleven?
Het is niet 1 topic, maar de verschillende topics van bokker Miep.

Wie is de allerbelangrijkste persoon in je leven?
Mogen het er 2 zijn? Ik kan geen keuze maken. :D
Mijn moeder en mijn hubbie.

Wildgirl

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:57

Leuk!
Mijn vraag staat er ook tussen :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:23

Leuk, fijn die bulletins altijd :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:28

Ik heb er nog even een typo van mezelf uitgesloopt bij de persoonlijkjes :D

Mooi BBB verder :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:39

Leuk BBB weer, ben weer helemaal up to date :D

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:44

leuke bulletin weer

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:53

Bokt.nl werkt dus mee aan WOG'en van kantoorbalers en SOG'en van scholieren met zo'n Bokt Office.... :')

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:11

Altijd leuk zo'n bulletin :)

We kunnen er weer aan maandje tegenaan!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:12

Geen topic van de maand deze keer? Jammer :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:13

Leuk BBB weer :j

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:55

leuk om te lezen!!
Gelijk weer beetje up to date!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:42

leuk om weer te lezen zeg.
urielle gefeliciteerd met je baan!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:09

Leuke BBB.
Leuk dat er een ander logo komt, ben benieuwd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:22

Bedankt weer voor de update. :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:21

Leuk BBB :)

Vraagje over de FAQ: ik dacht dat het de bedoeling was om de faqs stilletjes aan in de wiki te zetten?

Vraagje aan Oscar: Mo, wie is er uitgenodigd? :D Kom je nog wel eens in Hasselt? :D Volgens mij staat er nog steeds een postpakketje bij jou voor mij, haha :D

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:34

Leuke BBB weer, ben weer helemaal bij! :)

volgens mij staat mijn vraag er tussen O:)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:30

Mooie update weer!

Nieuwe correspondentjes: succes met de nieuwe functie op bokt!
En Maya: thanks voor al je modwerk :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:03

Tieneke schreef:
Vraagje over de FAQ: ik dacht dat het de bedoeling was om de faqs stilletjes aan in de wiki te zetten?

Betrokken info van de uitbreiding van die FAQ kan niet echt in de Wiki, is namelijk meer een opsomming van bedrijven etc. Wiki is meer richting theoretische kennis.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:04

*advocaat van de duivel* er zijn ook andere lijsten met bv kledingmerken. Is moeilijk theoretische kennis te noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:06

Noemde het bewust richting :)

Lijsten met kledingmerken / zadelmerken etc. zijn meer imo 'vast-staand' dan locaties waar je kan overnachten / strandrit maken etc.

Bovendien staat het voor die van zadelmerken volgens mij ook op de planning om er foto's van te maken ter herkenbaarheid. Dus om je zadel te 'determineren'.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:11

Sja, die locaties lijken me ook vrij vaststaand. Maar ja, ik zal vast wel fout zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:14

Mwoh, ik heb zelf die FAQ vrij lang bijgehouden en veel van die websites vervallen, veranderen, de locaties stoppen ermee. Heb het idee dat er bij dergelijke zaken meer verandering zat, dan bijv. van Ariat / Wrangler / Eskadron etc.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:19

Leuk BBB, ben weer helemaal bij :)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:28

jammer geen topic van de maand :D
Verder weer helemaal leuk BBB.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:39

Ik zou zeggen; start een paar leuke topics zodat we volgende maand wel weer een topic van de maand hebben :D