Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 15:36

Wij zijn al een tijdje op zoek naar een nieuw logo voor Bokt. Het huidige logo is als tijdelijke oplossing door Heike gemaakt en staat ondertussen al zeven jaar bovenaan iedere pagina. Het voldoet op sommige punten prima (heel herkenbaar en 'leuk'), maar voor bijvoorbeeld prints en merchandise is het minder geschikt. Ook zouden we graag een iets 'volwassener' look willen, aangezien Bokt de afgelopen zeven jaar in veel opzichten 'groot' geworden is. Kortom, we zijn toe aan wat nieuws en we willen jullie hulp vragen bij het zoeken naar een opvolger.

We weten dat er tussen de gebruikers getalenteerde tekenaars en designers zitten, en bovendien genoeg mensen met goede ideeën. We willen jullie daarom vragen om een design te maken voor een nieuw logo voor de site. Meteen een maar: we zijn heel kritisch en gaan niet beloven dat we één van de designs ook daadwerkelijk gaan gebruiken - wel kiezen we hoe dan ook een winnaar. Ook willen we gelijk duidelijk maken dat het geen 'de meeste stemmen gelden' wordt: het beheer van Bokt neemt uiteindelijk de beslissing over het nieuwe logo.

Wat kan je winnen: allereerst natuurlijk de eeuwige roem als we jouw design ook daadwerkelijk gaan gebruiken ;) . Het Boktteam kiest de 10 beste logo's, de makers hiervan ontvangen te zijner tijd allemaal een shirt/polo met het nieuwe logo. De winnaar van de wedstrijd wordt aangewezen door Bart en Eline - hij of zij ontvangt naast een shirt/polo, ook een bon ter waarde van €200,- welke besteed kan worden bij Piaffe Ruitersport!

Ons 'wensenlijstje':

• Allereerst gaat onze voorkeur uit naar een logo waar Julius weer deel van uitmaakt. Julius is het paard van Heike, zijn 'bok' is herkenbaar, staat al 7 jaar voor Bokt en mag dat wat ons betreft nog wel even blijven doen. Maar als je een knallend ontwerp weet zonder hem erin, zullen we het zeker ook overwegen. De foto van Julius is oud en niet van goede kwaliteit, er is ook een uitgeknipte versie.
  • De oranje/rode 'swoosh' die nu in het logo zit, hoeft niet te blijven.
  • De tekst wel: we willen graag de tekst 'Bokt.nl' als onderdeel van het logo.
  • Onze voorkeur gaat uit naar een logo dat makkelijk te borduren en/of te printen is op bijvoorbeeld een t-shirt: houd dus eventueel rekening met een vereenvoudigde versie.
  • Een 'liggend' logo heeft onze voorkeur, houd een hoogte aan van ongeveer 60 pixels: het mag dus kleiner dan het huidige logo worden.
  • Het moet passen bij het 'Bokt-blauw', mocht de site in de toekomst een andere lay-out krijgen blijft het blauw waarschijnlijk behouden. Een andere accentkleur is prima.
  • We zouden graag zien dat het logo een wat 'volwassener' uitstraling krijgt, maar zonder 'droog' en 'saai zakelijk' te worden.
  • Technisch: onze voorkeur gaat uit naar een vector-bestand (SVG/AI).

Je kunt je ontwerp in dit topic plaatsen, reacties zijn toegestaan, maar berichten met oneliners en slowchat worden verwijderd. Inzenden is mogelijk tot en met 16 april. Het is toegestaan om meerdere ideeën in te zenden en/of je inzending aan te passen. Teamleden zijn uitgesloten van de prijzen maar mogen zeker meedoen. We willen het winnende logo onbeperkt kunnen gebruiken op de site en elders.

We hopen dat jullie je creativiteit de vrije loop willen laten en zijn erg benieuwd naar jullie ontwerpen!

5-4-2009
Overzicht logo's:

highwaykind schreef:
Nog even voor de volledigheid voor mijn PB inbox vol zit:

Alle logo's op een rijtje
wachtwoord: boktlogo

De logo's graag NIET via PB maar via email naar highwaykind@gmail.com .
De naam van het bestand moet je boktnaam zijn (plus eventueel een nummer als er meerdere versies zijn), en het moet een JPG zijn.

(Dit scheelt mij een hoop werk).
Bedankt!

Moderatoropmerking:
Het is niet meer mogelijk nieuwe ontwerpen naar highwaykind te mailen, omdat de prijsvraag gesloten is.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 19-04-09 23:54, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Overzicht logo's toegevoegd

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:40

Wat een leuk idee!
Hopen dat er een aantal mooie logo's uitkomen!

Klein puntje: De uitgeknipte link van Julius klopt niet.. ;)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:42

Ik bedenk even of ik er tijd voor heb, maar het lijkt me in ieder geval leuk om mee te doen.
Zijn er meer foto's van Julius voorhanden, zodat ik een beetje een beeld van hem heb (zelfs voor een gestileerd logo).

Ik ben benieuwd naar de inzendingen!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 15:46

Natuurlijk heb je er tijd voor :D Het gaat ons overigens vooral om het idee, het is vanzelfsprekend mooi als het logo al helemaal tot in de puntjes is uitgewerkt maar de kleine details kunnen eventueel later uitgewerkt worden. Er is ook een redelijke kans dat we, in overleg met de winnaar, achteraf nog wat puntjes aan willen passen. In het wiki artikel over Julius staat een link naar een topic met meer foto's.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:49

Leuk! :D

Heb je een tijdspad in gedachten, dus tot wanneer kunnen er ontwerpen worden ingezonden? :) Edit: argh, ik lees niet goed, 16 april. :+

Een 'concept' is dus ook goed? Van digitaliseren heb ik namelijk geen kaas gegeten ben ik bang. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 27-02-09 15:51, in het totaal 3 keer bewerkt

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:49

Bedankt voor de link! En gelukkig hoeft hij dus niet meteen in de juiste extenties omgezet, dat scheelt idd al heel wat. :j

@elanor: inzenden kan tot 16 april.
Laatst bijgewerkt door JoSav op 27-02-09 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:50

elanor schreef:
Leuk! :D

Heb je een tijdspad in gedachten, dus tot wanneer kunnen er ontwerpen worden ingezonden? :)

Tot 16 april :)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:52

Jammer dat ik niet zo creatief ben, anders was ik er graag "voor gegaan" :D.

Vind het trouwens wel jammer dat er een nieuwe komt, dit is juist zo leuk want hij is er al vanaf het begin en vind hem erg leuk!
Maargoed... er komt er vast weer eentje voor terug die misschien wel net zo leuk is! :D

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:54

Ik wilde hier heel enthousiast aan beginnen totdat ik zag watvoor datum het binnenkort is :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:56

Letsdunit schreef:
Ik wilde hier heel enthousiast aan beginnen totdat ik zag watvoor datum het binnenkort is :D

hahaha.. nja het staat wel zwart wit op papier dat er iets te winnen is he :+

maar ik had deze link ookal gelegd hahaha!

Bokt die het loge veranderd... nee dat zie ik nog niet gebeuren :)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:58

Hihi ervanuitgaande dat eht een 1 april grap is? Is denk ik een heel logische gedachte, ging ook door mijn hoofd. Maar het lijkt me stug dat Bart en Eline zo 'gemeen' zijn dat ze serieuze werktijd van mensen op willen slokken met een 'grap' want een concept ontwerpen (laat staan een logo) doe je niet ff in een middagje. Ik tenminste niet. :+ Aangezien Eline zelf ook creatief is en fotografeert en schildert lijkt het me niet dat ze dat als een humoristische 1 april grap zou zien. Hoewel... ;) :+

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:59

Citaat:
Ook zouden we graag een iets 'volwassener' look willen, aangezien Bokt de afgelopen zeven jaar in veel opzichten 'groot' geworden is.

Dan zou ik ook de naam 'Bokt' veranderen. Ik vind juíst de afbeelding en de naam perfect bij elkaar passen. Als je een andere afbeelding gaat hanteren maar wel het forum 'Bokt' blijf noemen blijft dat toch die eigenwijze (onvolwassen?) uitstraling hebben.

*Hahahaha! Of het is inderdaad een 1 april grap, nog een maandje aanlooptijd...

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:01

Leuk! Ik ga zeker iets proberen :D .

Kan me niet voorstellen dat het een 1 april-grap is aangezien er al eerder is aangegeven dat het huidig logo onbruikbaar is voor andere doeleinden behalve hier bovenaan de pagina.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 16:01

Oh jee :roll: We hebben hier een aantal Bokkers met een levensgroot 1 april trauma :)) Maar nee, het heeft helemaal niets met 1 april te maken, als dat wel zo was had je '4 weken de tijd' of tot 'eind maart', niet tot 16 april... Daarnaast zou het niet echt grappig zijn om tig mensen voor niets uren werk in iets als dit te laten stoppen.

Link naar de 'julius los' foto is gefixed, eerste versie deed het niet in alle browsers.

Een concept is ook prima zolang het een goed concept is :D We worden natuurlijk blijer van een netjes uitgewerkt .ai bestand maar liever een erg sterk concept dat we zelf uit kunnen werken dan een 'soort van OK' maar tot in de details perfect uitgewerkt logo. Het concept moet wel redelijk uitgewerkt zijn, een schets op de achterkant van een bierviltje is echt wat aan de magere kant :P

Graag overigens dit topic zo schoon mogelijk proberen te houden, liefst alleen vragen, inzendingen en constructieve feedback op inzendingen. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:04

bij mij doet die uitgeknipte versie 't nog niet?
maar ik krijg nu wel iets anders als net?

edit: nu wel :D
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 27-02-09 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:04

Maartje1990 schreef:
bij mij doet die uitgeknipte versie 't nog niet?

Bij mij doet hij het ook nog niet.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:05

Dat was dus ook mijn gedachte Bart. Kan me echt niet voorstellen dat jullie zo 'gemeen' zouden zijn. Uitwerken zou voor mij niet zo'n probleem zijn, kan zelf ook omzetten naar de juiste extenties, het is alleen de tijd die dat kost die me ontbreekt dus is afwachten of ik verder kom dan überhaupt een concept. :=

Moeten de inzendingen meteen in dat format aangeleverd worden in dit topic? Ik ben nl van mening dat in het topic een gewone afbeelding (jpg, gif, wat dan ook) makkelijker is?

Oh, nog een vraag: zijn meerdere versies per bokker toegestaan of maar 1 inzending/concept per bokker? Heb nl nu al meerdere dingen in mijn hoofd wat betreft uitvoering. :)) Edit: heb nu gelezen dat er dus meerdere per persoon mogen. Is duidelijk!

Sisco4life

Re: Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:12

Ik heb dezelfde vraag als Josav, dus wacht even het antwoord af voordat ik vragen ga stellen :)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:14

Aan de nene kant zonde want het juist HET logo van bokt.
Maar ook ik zal aan de slag gaan, en heb al een foto van Julius uitgezocht, ik doe mn best

JustJoyce

Re: Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:24

Ik zal eens kijken wat ik kan bedenken :P.... op moment weinig inspiratie :P

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:29

Persoonlijk vind ik de foto van een bokkende Julius onlosmakelijk bij Bokt horen, zou het erg jammer vinden als dat veranderd werd. Het lettertype heb ik nooit mooi gevonden trouwens. Heb in 5 minuutjes dit in elkaar gezet:

Afbeelding

Julius moet ik nog wat netter afwerken, maar Bart z'n link naar de uitgeknipte versie werkt bij mij nog steeds niet. En het logo moet nog wat kleiner ;)

Edit: de link werkt nu wel, zal straks nog wat verder prutsen :D
Laatst bijgewerkt door HHD_Foto op 27-02-09 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:29

BartVB schreef:
Oh jee :roll: We hebben hier een aantal Bokkers met een levensgroot 1 april trauma :)) Maar nee, het heeft helemaal niets met 1 april te maken, als dat wel zo was had je '4 weken de tijd' of tot 'eind maart', niet tot 16 april... Daarnaast zou het niet echt grappig zijn om tig mensen voor niets uren werk in iets als dit te laten stoppen.

Link naar de 'julius los' foto is gefixed, eerste versie deed het niet in alle browsers.

Een concept is ook prima zolang het een goed concept is :D We worden natuurlijk blijer van een netjes uitgewerkt .ai bestand maar liever een erg sterk concept dat we zelf uit kunnen werken dan een 'soort van OK' maar tot in de details perfect uitgewerkt logo. Het concept moet wel redelijk uitgewerkt zijn, een schets op de achterkant van een bierviltje is echt wat aan de magere kant :P

Graag overigens dit topic zo schoon mogelijk proberen te houden, liefst alleen vragen, inzendingen en constructieve feedback op inzendingen. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

Bart, na een goede 6 jaar en een aantal 1 april grapjes is het niet zo gek dat er een paar mensen wat wantrouwig zijn :P JOUW SCHULD BART!! :+

Maar, in dit geval geloof ik niet dat dit een 1 april grap zou zijn, dat zou wel heel onaardig en wreed zijn :)

Ik zal eens kijken of ik iets creatiefs kan verzinnen. Ik zie dat het op papier mag, dus dat lijkt me voor mij een prima optie, aangezien ik nog nooit photoshop van dichtbij heb gezien! :D

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:34

Even ideetje van mij.... mhhh zie duidelijke inspiratieloosheid...
Afbeelding Afbeelding
5 minuten werk :P + bokt blauw versie

Ik ga nog even verder bedenken ... deze is saai :P
Laatst bijgewerkt door JustJoyce op 27-02-09 16:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:36

Wij gaan meedoen, ben al weer druk bezig :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:36

Oh wat leuk! Joyce ik heb het volste vertrouwen in jou :D, jij maakt altijd zulke leuke dingen!
Ben ook benieuwd wat andere mensen bedenken!