2016 is alweer anderhalve maand oud. Deze anderhalve maand is erg afwisselend geweest.. sneeuw, ijzel, maar ook regen, storm en een zonnetje.
Ook in het dagelijks nieuws is veel gebeurd: het overlijden van David Bowie, uitbraak van het Zika virus, maar ook Arie Boomsma die vader is geworden van een dochtertje, Maan die TVOH heeft gewonnen, het begin van het nieuwe seizoen van The Voice Kids, Valentijnsdag en carnaval is weer geweest.
Tijdens de sneeuw en ijzel was het misschien niet mogelijk om met je paard te rijden. Het paard op de foto had hier geen moeite mee, want apporteren is natuurlijk ook leuk om te doen!
Wij wensen jullie heel veel leesplezier met deze BNB!
Anoli, Banjer, Marieke_K, Melody7, Nayomie, Sans6, [***] en Paisano

Topics van de maand
Ook deze maand hebben we weer een aantal topics voor jullie geselecteerd die ons zijn opgevallen. Klik hier om deze te lezen.
Heb jij een suggestie voor topic van de maand, stuur deze dan naar bnb@bokt.nl
Andere opvallende gebeurtenissen op Bokt
Deze maand zijn ons, naast de topics van de maand, nog meer topics opgevallen. Wil je weten welke dat zijn, klik dan hier
Heb je een suggestie voor andere opvallende gebeurtenissen, stuur deze naar bnb@bokt.nl

Bloemetje van de maand
Ook deze maand delen we weer een aantal virtuele bloemetjes uit.

Ook bokker Lovelyn heeft, na een trap van een ander paard, haar veulentje moeten laten inslapen. Namens Murosch en uiteraard het BNB team, ook voor jou een bloemetje.
Hoofdpijn hebben we allemaal wel eens, en dat is vervelend. De hoofdpijn van Tenno7 gaat echter een stuk verder, zo veel verder dat het de benaming Suicide Disease heeft gekregen. In haar topic vertelt ze over het verloop en de operatie. Tenno, heel veel sterkte hiermee! Ook voor jou, een bloemetje!

In dit topic vertelt Tieneke over hoe lastig het soms is om voor jezelf te kiezen terwijl je moeder steun en begrip van je wil, omdat zij het moeilijk heeft. Zelf omschrijft ze dit in haar topictitel als 'de balans tussen liefde en zelfbescherming', wat het inderdaad prima verwoordt. Tieneke, wij willen je veel wijsheid en geluk toewensen om die balans te vinden, en ook voor jou dus een digitaal boeketje!
En als laatste deze maand een bloemetje voor diedepol14, die in haar topic afscheid neemt van een vriend, die heel plotseling uit het leven is weggerukt.
Diedepol14 gecondoleerd en sterkte met je verlies.

Weet jij iemand die een virtueel bloemetje verdient? Stuur deze dan naar bnb@bokt.nl
Bokker in de spotlight
Deze maand hebben we een echte doorzetter in de spotlight. Een dame die een heel jaar elke dag een tekening heeft gemaakt. Wellicht ken je dit project al en heb je misschien wel eens een topic van haar gezien met een overzicht. Het gaat over bokker Fnanne.
Begin vorig jaar had zij een project gestart; Elke dag 1 paard tekenen. Sommige mensen maakte elke week een tekening, sommige mensen haakte later in. Elke dag werd er een tekening gemaakt door Fnanne. En wat een kunstwerken kwamen hier ook uit. In een korte tijd allerlei prachtige kunstwerken maken, simpelweg wauw. 365 tekeningen maken is niet niks. Hiervoor had zij nog een overzicht gemaakt van de tekeningen in een topic.
Natuurlijk willen wij ook enkele Bokkers eervol vermelden die ook dat jaar heel goed hebben getekend. Deze vermelden gaan uit naar Pluizebolpum en Renskefrea. Ook zij hebben dat jaar flink doorgezet om elke dag een tekening te maken en te posten

Heb jij een suggestie voor bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar bnb@bokt.nl
Quotes van de maand
Ben je benieuwd welke quotes deze maand de BNB hebben gehaald?Kijk dan hier.
Spot je een uitspraak die we niet mogen missen, stuur dan een pb met de quote en een link van het topic naar bnb@bokt.nl
Bokker achter het topic
Deze maand een hele bijzondere en sterke vrouw als Bokker achter het topic. Hier lees je wie ze is en wat ze graag met Bokt wil delen.
Heb jij een suggestie voor bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar bnb@bokt.nl
Hartekreten
Deze maand zijn er helaas geen hartekreten binnengekomen.
Wil jij een hartekreet schrijven aan iemand? Laat het ons dan weten via bnb@bokt.nl
Bokkers in de media
In het paardenmagazine "ROS" staat een blog van Devica, op Bokt beter bekend als EngeltjeSwaarin zij in januari een oproep deed voor paardenmodellen. Vele inzendingen bereikten haar, maar degene die met een prachtfoto haar blog mocht sieren, was niemand minder dan pracht-haflinger Stef.
Dit jaar zijn de metworstrennen in Boxmeer gewonnen door Gijs Snijders. Gijs rijdt voor Bokker Kyrkelover en hij zit zelf ook op Bokt. Met zijn 15 jaar is Gijs de jongste winnaar van de Metworstrennen. De link naar het artikel op de site van Omroep Brabant staat in dit VN-artikel.
Ken jij of ben jij een Bokker in de media? Laat het ons dan even weten via BNB@bokt.nl.
Kunstwerk van de maand (Volgende maand: Huisdieren in de spotlight)
De winterse periode heeft ervoor gezorgd dat er weer prachtige kunstwerken gemaakt en geplaatst zijn op Bokt.
Voor [UK] willen we graag het verhaal van eclair98 in de spotlight zetten. Het verhaal is inmiddels af en heeft ook al een vervolg

Op [FK] is het winterse topic van magda_90 is het kunstwerk van de maand geworden. Ze laat zien dat je niet perse een digitale camera hoeft te hebben om mooie foto's te maken.
Heb je een suggestie voor 'Kunstwerk van de maand' of het onderdeel 'Huisdieren in de spotlight' , stuur deze dan naar bnb@bokt.nl
Hoe gaat het met... (Volgende maand: Bokker in het buitenland)
Kennen jullie bokker Swieb nog? In 2005 werden haar paarden gestolen waarvan in 2007 Swieber weer terecht was. Deze bokker hebben we gevraagd voor een interview. Benieuwd naar die interview? Hier lees je meer.
Heb je een suggestie voor het onderdeel van volgende maand, 'Bokker in het buitenland' of voor het onderdeel, 'Hoe gaat het met...', stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Van de teamleden en redactieleden
... Anoli afgestudeerd is?

... [***] 3 meetings heeft in de maand februari

... Warboel voor het eerst in 2 jaar kunstacademie een onvoldoende (een 5) gehaald heeft

... Mjetterd trouwplannen heeft?
... Eleionomae haar trouwjurk heeft gevonden?

... Muurp afgestudeerd is?

... Aurora3 op korte termijn een nieuwe baan gaat hebben? Het alleen nog niet helemaal duidelijk is waar dat dan gaat zijn.
... RianneH binnenkort een weekendje gaat AirBnB-en op Sardinië?

... Banjer voor het eerst sinds haar operatie weer op de echte Banjer heeft gezeten?

... Jans een heerlijk weekend in Trier en Stuttgart heeft gehad en aan de hand daarvan de loterij wil winnen om een paar Mercedessen te kopen

... Murosch veel zin heeft in het Bokt--Teamuitje!!
... Amaryllis het veulentje (v. Grand Slam VDL) heeft zien bewegen bij haar merrie Bonna?

Van de bokker
... S_imonee, Xliannezorro, Melisssx, Jets, Edkingenzo, MarlindeRooz en Sure_lee een lang weekend Renesse onveilig gaan maken in een 7 persoons huisje?
Heb jij een leuk Wist-Je-Dat over jezelf of over iemand anders? Mail deze dan naar BNB@bokt.nl en wie weet kom jij in het volgende BNB!
LAST BUT NOT LEAST
HK in de spotlight
Deze maand kunnen jullie meer lezen over een HK-topic waarin Bokkers uit omgeving Ommen/Hardenberg elkaar hebben leren kennen. Lees hier meer over dit gezellige groepje.
Recept van de maand
Niet 1, maar 2 recepten deze maand. Lees hier meer.
Bokt-vriendschappen en Bokt-relaties
Vrienden maak je soms voor even en soms voor een heel leven. Vaak deel je dezelfde passie of hobby en dat is op internet niet anders dan in het echte leven. Menig Bokker heeft een vriendschap die ontstaan is op Bokt en ditmaal is het de beurt aan twee dames die ondanks de virtuele en letterlijke afstand een hechte vriendschap hebben opgebouwd. Lees hier welke Bokkers ditmaal hun verhaal doen.
Zijn jullie vriend(inn)en of partners en hebben jullie elkaar via Bokt leren kennen? En lijkt het jullie leuk om hierover te vertellen in de BNB, stuur dan een mail naar BNB@bokt.nl.
Doorgeefstokje
In de vorige BNB had Lieveli het stokje, zij gaf deze weer door aan Dreamy.
Hieronder kun je haar antwoorden vinden.
1. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had? (verklaar nader )
Ja, dat durf ik best toe te geven

In de bosjes naast de manege "trainde" ik deze dan ook samen met vriendinnen en hun fantasiepaarden. We sprongen over zelfgemaakte hindernissen en dressuurden erop los (voor jullie beeldvorming: Met je kin op je borst rondlopen als zijnde nageeflijkheid, in elke hand een kleine stukje tak als spoor en in een hand ook nog een lange tak als zweep waarmee je jezelf ook daadwerkelijk een tik gaf als je "paard" vervelend was)
Ik heb inmiddels een KWPN

Ik heb dit toch echt wel gedaan tot mijn 12e...

2. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Voordat ik moderator werd (want daarvan kennen de meeste mij tegenwoordig), kenden de meeste mij toch wel van deze topic's:
[HK] Het voelde zo goed, maar was oh zo fout.. (over een stiekeme relatie met de broer van mijn ex

3. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Ik zou, uiteraard met een stoere cowboy-hunk aan mijn zijde

4. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Bokt is voor mij een plek waar ik mijn ei kwijt kan wanneer ik daar behoefte aan heb, maar ook een plek waar ik informatie, advies en tips kan vinden over allerlei dagelijkse zaken. Verder heb ik dankzij Bokt heel veel leuke contacten opgedaan en heb ik o.a. mijn droom om te werken met paarden in USA waar kunnen maken. Ik kan wel zeggen dat Bokt inmiddels zo'n beetje tot mijn dagelijkse behoeftes behoort (ook buiten het moderator zijn om)

5. Aan welke Bokker wil jij 5 vragen stellen?
Aan Bokker Punz
Een dag uit het leven van.....
Deze maand kan je lezen hoe een gemiddelde dag op een stal met renpaarden eruitziet. Lees hier het verhaal van Waikiki.