Commerciele advertenties op markt

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8116
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Commerciele advertenties op markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 14:31

De laatste tijd zie ik heel vaak onbekende webshops die ineens achter elkaar de markt volgooien met allerlei artikelen. Nu op dit moment weer de Cheval de Vie! eerder budgedhoofdstel o.i.d
Ik erger me hier best aan.

Als ik op de bokt markt kijk wil ik gebruikte (of nieuwe) spullen kopen van een particulier. als ik nieuw wil kopen dan zoek ik wel op webshops of ga ik naar een winkel!

Ben ik de enige zeurdoos hierin?

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Commerciele advertenties op markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:35

Nope, ik irriteer mij er ook mateloos aan. In mijn omgeving zit een of andere bahaishorse die de boktmarkt volledig volplempt met reguliere winkelprul.
Ik heb dus ook juist dat als ik iets wil, ik daar een groot divers aanbod in wil hebben, en niet webshops/ winkels die het volledig volgooien zodat zoeken een stuk lastiger gaat.
Een keertje een advertentie of twee alla, maar sommigen hebben er echt wel 10 achter elkaar staan :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37384
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:36

Je bent niet de enige, er zijn al meer topics over geweest ook. En helaas worden het er steeds meer die markt volsmijten met oneindig veel advertenties. Voor elk dingetje van elke kleur of maat een nieuwe advertentie.

capopjekop

Berichten: 30698
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:36

Ik vind het ook irritant, vooral omdat ze van ieder product een nieuwe advertentie aanmaken.

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:36

Heel irritant vooral zoveel na elkaar

pluisje88

Berichten: 8116
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 14:37

Van de 10 advertenties op de hoofdpagina waren er 7 van die stomme webshop {:)-:(
Met 36 actieve advertenties grrr

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Commerciele advertenties op markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:39

FZ -> MZ :)

KimD

Berichten: 20477
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:39

Ik vind het ook echt schijt irritant! Het lijkt marktplaats wel! :n

SayaJones

Berichten: 11940
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Commerciele advertenties op markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:43

Jup, heel vervelend.
Zie ik eens leuke dingen, denk ik, misschien een leuk prijsje voor 2e hands!
Nope, is het weer zo'n stomme webshop _-:(

Anoniem

Re: Commerciele advertenties op markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:46

Inderdaad heel irritant als een commercieel bedrijf zoveel advertenties plaatst! De particulieren sneeuwe helemaal onder.
Kan er geen aparte categorie komen voor bedrijven? Of een max aantal advertenties per dag?

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:51

ook ik irriteer me er mateloos aan en kijk daarom al bijna niet eens meer op bm omdat ik me er gewoon kapot aan irriteer de eerste 3 pagina;s staat vol met webshop troep |o

als ik iets nieuws wil hebben ga ik wel naar de epplejack ofzo
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 27-02-14 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20477
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:52

Misschien moet Bart aan commerciële bedrijven geld vragen voor een advertentie, net als MP? En voor ons een keuzevakje of we ze wel of niet willen zien.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:53

Jullie zullen wel denken.... Maar ook ik erger me er heel erg aan.
En natuurlijk kan je selecteren op nieuw en tweedehands. Maar ik zoek ook wel eens nieuwe spullen van een particulier.

Een max. aantal advertenties voor webshops lijkt mij helemaal geen gek idee.

Brainless

Berichten: 29777
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:53

Ik vind het geen probleem als ze echt eens een goede/speciale aanbieding hebben of een melding maken van een groots uitverkoop.
Maar 15 advertenties achter elkaar plaatsen vind ik ook te veel van het goede.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:54

KimD schreef:
Misschien moet Bart aan commerciële bedrijven geld vragen voor een advertentie, net als MP? En voor ons een keuzevakje of we ze wel of niet willen zien.


Op marktplaats werk dat, maar hier niet.
Ik heb namelijk ook tweedehands spullen van mijzelf erop staan. Dan zou ik daar ook voor moeten betalen....

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70743
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:55

De commentaar op commerciële advertenties en bedrijven zijn vaker gegeven en dat is iets wat we ook zeker meenemen met onze plannen mbt Markt.
Over commerciële berichten kan ik een heel tekst weer schrijven maar het antwoord daarop is hier al gegeven.
Ook Bart heeft hier al antwoord op gegeven namelijk hier.
Ik begrijp dat het voor jullie erg vervelend werkt maar we kunnen niet sneller veranderingen toepassen wanneer er erg veel werk mee gepaard gaat.

pluisje88

Berichten: 8116
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 14:55

MOet zeggen dat ik me aan jouw advertenties nooit bewust geergerd heb. Vind eht een ander vehaal als mensen naast deze advertenties gewoon actief zijn op bokt..

Brainless

Berichten: 29777
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:57

HorseTopShop schreef:
KimD schreef:
Misschien moet Bart aan commerciële bedrijven geld vragen voor een advertentie, net als MP? En voor ons een keuzevakje of we ze wel of niet willen zien.


Op marktplaats werk dat, maar hier niet.
Ik heb namelijk ook tweedehands spullen van mijzelf erop staan. Dan zou ik daar ook voor moeten betalen....

Maar jij plaatst ook niet dagelijks 10 advertenties.

Ik vind dat anders dan bedrijven die alleen lid zijn voor de advertenties en daarnaast alles vol spammen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:58

In dit topic dat ik heb geopend is ook veel uitleg over de commerciële advertentie's op de BM.

[MZ] Ik mis de EA!

Ook veel uitleg van mod's.

Kort maar krachtig: Er wordt in ieder geval aan gewerkt.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:58

pluisje88 schreef:
MOet zeggen dat ik me aan jouw advertenties nooit bewust geergerd heb. Vind eht een ander vehaal als mensen naast deze advertenties gewoon actief zijn op bokt..


Ik zet er ook bijna niks nieuw op :o
Heel af en toe eens als iets sterk afgeprijsd is, maar verder niet. Heb vooral tweedehands spullen erop staan.
Daarom zou ik het ook erg jammer vinden als webshops bijvoorbeeld moeten gaan betalen voor een advertentie. Juist omdat ik meer privé actief ben dan commercieel.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:59

Brainless schreef:
HorseTopShop schreef:

Op marktplaats werk dat, maar hier niet.
Ik heb namelijk ook tweedehands spullen van mijzelf erop staan. Dan zou ik daar ook voor moeten betalen....

Maar jij plaatst ook niet dagelijks 10 advertenties.

Ik vind dat anders dan bedrijven die alleen lid zijn voor de advertenties en daarnaast alles vol spammen.


Nee, dat doe ik inderdaad niet. Juist omdat ik me daar ook heel erg aan irriteer :)

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:00

KimD schreef:
Misschien moet Bart aan commerciële bedrijven geld vragen voor een advertentie, net als MP? En voor ons een keuzevakje of we ze wel of niet willen zien.


:Y) hier zn stomme webshop :o

Ik adverteer ook op de BM, maar niet zo heel veel.
Probeer altijd leuke artikelen uit te zoeken en die daar te plaatsen.
Toen de BM kwam heb ik afgesproken +/- 5 advertenties per dag te plaatsen.
Ik haal dit niet eens.

Ik zie veel webshops die de ene ad naar de andere plaatsten, en zie ook dat mensen zich daaraan ergeren.
Ook zie ik dat mensen zich ergeren aan teksten in advertenties die op een site niet waar gemaakt worden.
( bijv. dekjes aanbieden voor 10 euro met hele mooie foto's erbij, ga je naar de site, is er 1 dekje in een ponymaatje 10 euro, en de rest 25)

Jammer dat die webshops nog niet begrijpen dat het zo niet werkt, en je dus mensen tegen je krijgt.
Ik probeer dit niet te doen.
Ik weet dat ik ook wel eens irritant kan zijn, maar probeer dit echt te bepreken (al vindt de ene iets sneller irritant dan een ander)

Ik hoop dus niet dat wij commerciële moeten gaan betalen voor de advertenties, ik hoop dat de webshops die zoveel plaatsen aangesproken gaan worden (zoals ik soms ook wordt als ik iets doe wat niet mag/hoort) en evt een ban krijgen.
Ik weet namelijk dat er iemand een ban gekregen heeft voor te veel spam (alleen dan op bokt zelf, niet de BM)

pluisje88

Berichten: 8116
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 15:01

Als het een mooie aanbieding is dan zie ik dat zeker graag op de markt terug. Maar niet je hele aanbod in je webshop op een forum als deze zetten. Hoe zinloos. Uit protest zal ik dus nooit iets gaan bestellen bij een webshop als deze. Ook mooie aanbiedingen plaatsen en als je dan naar de site gaat is net die aanbieding op, maar hebben ze nog wel hetzelfde maar toevallig 50 euro duurder. -:(-

kiki1976

Berichten: 16914
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Commerciele advertenties op markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:09

Ondanks ik zelf ook een webwinkel heb moet ik eerlijk bekennen dat ik me er ook aan erger.
Om de haverklap zie ik de halve catalogus van hetzelfde merk voorbij komen en dat iedere dag opnieuw.

Ja ik plaats zelf ook wel eens ad's op BM, maar dat zijn hooguit de weekaanbiedingen of uitverkoopartikelen.
Maar dat zijn er hooguit een paar.

Betalen? Ja is leuk voor bedrijven die uitsluitend alleen maar nieuw artikelen erop komen zetten en meer niet. Want prive zet ik er regelmatig ook diverse dingen op (doorgaans 2ehands of een miskoop haha)

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:20

Ik adverteer ook wel eens maar net als bij HTM red ik de 5 advertenties per dag niet.
5 advertentie per week moet ruim voldoende zijn (kom ik ook niet aan)

Ik geloof ook dat het vele adverteren van bepaalde webshops uiteindelijk gaat irriteren en averechts gaat werken.

Verder voor de webshops misschien een aantal advertenties per maand of een abbo met extra betalen oid
Nu heb ik wel een zakelijk account waarmee ik advertenties plaats. maar iedere keer in en uitloggen is ook weer zo iets -O-