Ik mis de EA!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:02

Giolli schreef:
Dus als alle oude advertenties weg gehaald zouden worden. Dan zouden jullie wel tevreden zijn met Markt?

Ik wil namelijk niets liever dan de EA terug. :o

EA had ook veel nadelen. Onduidelijkheden wie nou uiteindelijk het hoogste bod had, sluitingstijden van "veilingen" en dan tóch nog daarna een bod wat uiteindelijk als winnend bod gold etc. Iets wat steeds weer omhoog geschopt werd, maanden lang dezelfde advertenties van dezelfde personen en als je echt iets specifieks zocht, werd dat wel heel lastig want a) bijna elk topic had als titel: Opruiming of Vanalles, en B) Je moest dan de gewone bokt zoekfunctie gebruiken, wat ook niet echt handig was en ook oude resultaten gaf.

maw: Als er iets aan die commerciele advertenties en oude advertenties gedaan wordt, ben ik tevreden :j

Nies_

Re: Ik mis de EA!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:13

Die nadelen heb ik nooit ondervonden. Nu biedt vrijwel iedereen via pb dus is het al helemaal maar afwachten of het klopt.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:23

Ik zou HEEEEEEEELLLLL graag zien dat als iemand pb stuurt nav een advertentie dat automatisch de titel of een link meegestuurd wordt.
Je wil niet weten hoe ik me erger aan berichten met:
"Is dat halster nog te koop?"
Eh tja, welk, ik heb er wel meerdere te koop staan.
"De groene"
Wil je cob maat of de full? Met wol of zonder? Etc.
"De cob met wol. Verzend je?"
En dan nog
"Hoeveel kost verzenden?"
"Is de prijs bespreekbaar?"
Waarom zet ik alle info op bm als ik het via pb nog eens mag herhalen? Bij EA werden zulke niet-lezers tenminste door andere gebruikers gewezen op de idiotie van hun gevraag.

Verder is de uitleg dat je veel spullen in 1 advertentie kan stoppen ook niet helemaal goed, want je kan geen 20 foto' s aan 1 advertentie hangen lijkt mij. Bovendien zak je zo nog sneller weg tussen de hoop. De enige manier om op te vallen is veel advertenties te plaatsen, wat de aanklikkans verhoogt.

Verder onderhoud ik wel mijn advertenties maar ja, als klanten gesloten advertenties ook kunnen zien... Het is trouwens niet de bedoeling dat je gesloten advertenties manueel leeg haalt, zo heb ik al gelezen.

Ik ga het aantal verkopen via BM in 2014 eens netjes bijhouden. Qua reacties etc. Zal wel vet triest resultaat zijn....

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:30

Jammer dat het niet meer terug komt...
Wel goedkoop voor mijn portomonnee want ik vind het leuke er niet meer aan om te zoeken :')
En klopt wat Elke zegt dat de titel niet in PB komt te staan is ook vervelend.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:35

Ik mis het ontzettend, maar inderdaad goed voor mijn portemonnee! Jammer dat je niet meer lekker rond kunt snuffelen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:43

foxy80 schreef:
Waarom zet ik alle info op bm als ik het via pb nog eens mag herhalen? Bij EA werden zulke niet-lezers tenminste door andere gebruikers gewezen op de idiotie van hun gevraag.

Dat ook inderdaad. Nu moet je zelf de bitch gaan spelen, terwijl eerst anderen dat voor je deden. Buiten dat vond ik dat rellen zelf ook wel leuk :Y)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:23

Als ea niet terug komt is het minste wat bokt kan doen de optie kastopruiming oid erbij doen!!

Meerdere artikelen in een advertentie terwijl die advertentie bijv. bij dekens staat, schiet je er ook niets mee op..

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:21

Nies_ schreef:
foxy80 schreef:

Dat ook inderdaad. Nu moet je zelf de bitch gaan spelen, terwijl eerst anderen dat voor je deden. Buiten dat vond ik dat rellen zelf ook wel leuk :Y)

Zo snap ik ook niet dat als een gebruiker reageert in een advertentie, je de gebruiker niet aan kan klikken om een pb te sturen..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:25

Dat is ook aardig vervelend inderdaad.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:57

Dat is iets dat ook op de to-do lijst staat van Bart.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:25

De meeste bokkers missen EA en willen het terug, waarom wordt dat zo tegen gehouden? Mensen verkopen (bijna) niets op de bokt markt, waarom dan toch stug volhouden dat de bokt markt zo'n aanwinst is? Ik vind het echt waardeloos. Wel goed voor mn portemonnee.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:27

Jelleee schreef:
De meeste bokkers missen EA en willen het terug, waarom wordt dat zo tegen gehouden? Mensen verkopen (bijna) niets op de bokt markt, waarom dan toch stug volhouden dat de bokt markt zo'n aanwinst is? Ik vind het echt waardeloos. Wel goed voor mn portemonnee.

Ik ga daar in mee! :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:49

Ik dacht dat het ooit een betaalde dienst ging worden? Daar zal het wel mee te maken hebben. Maar ik betaal liever voor een EA topic dan voor een advertentie op de BoktMarkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:54

_Lorette_ schreef:
Ik dacht dat het ooit een betaalde dienst ging worden? Daar zal het wel mee te maken hebben. Maar ik betaal liever voor een EA topic dan voor een advertentie op de BoktMarkt.

Betaalde dienst?!
Dat lijkt me het doodvonnis van de markt..

EA ging toch weg omdat het te veel werk mee bracht

MirMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:06

Als je wilt zoeken of rondsnuffelen kan dat ook op markt! Wat een gezeur over ea... Je kunt maar iets "erg" vinden. Je moet iets meer moeite doen mss maar that's it. En ik vond ea niet fijn met dat bieden, er werd ook niet gereageerd op biedingen.

Oudere advertenties moeten gewoon verwijderd worden na 6 maanden, net zoiets als op marktplaats. Of maak een subtop op markt aan met kastopruiming.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:09

MirMy, als BM zo een verbetering is, HOE komt het dan dat elke bokker die de vergelijking kan maken tussen EA en BM zegt dat BM slechter verkoopt???

Ik zet duidelijk in mijn advertenties dat de prijs vast is, maar toch krijg ik via pb biedingen. En als ik daar wat van zeg, ben ik de onbeleefde verkoper. Ik vond EA veel fijner want de communicatie verliep openlijker.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:03

MirMy schreef:
Als je wilt zoeken of rondsnuffelen kan dat ook op markt! Wat een gezeur over ea... Je kunt maar iets "erg" vinden. Je moet iets meer moeite doen mss maar that's it. En ik vond ea niet fijn met dat bieden, er werd ook niet gereageerd op biedingen.

Oudere advertenties moeten gewoon verwijderd worden na 6 maanden, net zoiets als op marktplaats. Of maak een subtop op markt aan met kastopruiming.

Dit dus, lijkt me een leuke Sub erbij: kastopruimingen! Kun je daar lekker rondsnuffelen etc. Als je iets specifieks zoekt en of te koop hebt, kun je dat dan ook prima doen. Want in EA was dat verschrikkelijk onoverzichtelijk .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:15

Kan er niet beter met tags gewerkt worden? (Bart is vast niet blij met dit topic)

Gewoon een advertentie maken in bijv. Dekens. Want je hebt een deken te koop. Maar ook een halster, hoofdstel en dekje.
Dat je dan onder in de advertentie bij het aanmaken ook "halster", "hoofdstel" en "dekje" kunt taggen. Zodat de advertentie ook in die sub categorieën verschijnt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:17

Jelleee schreef:

Bokt is geen democratie :D.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:24

Ik mis EA niet :') BM heeft imo veel meer potentie dan EA, het is alleen programmatechnisch wat lastiger... Maar nogmaals, meer potentie. EA was echt bout als je op zoek was naar een verzorgpaard ofzo.

Ik zit op een ruilkaartenforum en wat daar gebruikelijk is is dat je je aangeboden kaarten en de kaarten die je wilt in één grote advertentie zet, en daarnaast heb je een forum waarin je je speciale dingetjes extra onder de aandacht kan brengen. Zou hier ook wel werken: BM voor de echt specifieke dingen, iets "EA" achtigs voor de zadelkastopruimacties. Dan moet je wel twee advertenties maken als verkoper maar dat lijkt me niet al teveel moeite :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:34

Jelleee schreef:

en ook niet te vergeten als t ooit een betaalde dienst gaat worden dan loopt bm helemaal leeg...
ik zoek ook bijna niet tot nauwelijks meer op bm omdat ik t gewoon geen reed aan vind het is net mp..

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:43

Ik mis EA ook. Al is het wel beter voor me portemonnee :+.
Nu zoek ik alleen nog dingen wat ik echt nergens anders kan vinden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:17

Aria_zz schreef:
MirMy schreef:

Dit dus, lijkt me een leuke Sub erbij: kastopruimingen! Kun je daar lekker rondsnuffelen etc. Als je iets specifieks zoekt en of te koop hebt, kun je dat dan ook prima doen. Want in EA was dat verschrikkelijk onoverzichtelijk .

Dit klinkt inderdaad goed, zou dit misschien een idee zijn in combinatie met oude advertenties sluiten?

Anoniem schreef:
Kan er niet beter met tags gewerkt worden? (Bart is vast niet blij met dit topic)

Gewoon een advertentie maken in bijv. Dekens. Want je hebt een deken te koop. Maar ook een halster, hoofdstel en dekje.
Dat je dan onder in de advertentie bij het aanmaken ook "halster", "hoofdstel" en "dekje" kunt taggen. Zodat de advertentie ook in die sub categorieën verschijnt.

Dat zou niet kunnen werken met de regels die nu gelden op Markt, je mag een advertentie namelijk niet in meerdere rubrieken zetten wat met jouw idee wel zou gebeuren.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:33

C_arola schreef:
Aria_zz schreef:

Dit klinkt inderdaad goed, zou dit misschien een idee zijn in combinatie met oude advertenties sluiten?

Ik denk dat al veel bokkers hierdoor een pak gelukkiger zouden zijn met de Markt! Dan kun je snuisteren EN gericht zoeken.
En zonder die oude Advertenties is het ook beter zoeken. Ik weet niet veel over pc dingen, maar kan dat dat je automatisch advertenties ziet verdwijnen na x aantal maand?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:12

De Markt en EA hebben alle hun sterke en zwakke kanten en ze zijn vooral ook beter geschikt voor heel verschillende doelgroepen. Ik kan me dus goed voorstellen dat er mensen graag terug willen naar EA, aan de andere kant zijn er ook flink wat mensen (die liever gericht kunnen zoeken) die erg blij zijn dan we eindelijk van EA af zijn.

Overigens is het snuffelen, naar mijn mening, nog steeds prima mogelijk. Zoals eerder genoemd in dit topic is er inderdaad de 'Nieuwe advertenties' link om alles te kunnen bekijken. Ook kan je op een van de categorieen klikken voor een lijst met alles dat daar is geplaatst. Wat kastopruimingen betreft, wat willen jullie daar precies mee? Alles van een kastopruiming in 1 advertentie lijkt mij behoorlijk onoverzichtelijk, zeker wat verkoop betreft. Is het dan niet handiger om gewoon 'Andere advertenties van ...' te bekijken in zo'n geval? Maar ik ben vooral niet heel bekend met hoe de kastopruimingen in het EA tijdperk gingen, kan dus zijn dat ik de crux helemaal mis :)

Dat de Markt als geheel nog niet optimaal werkt is een feit. Carola geeft daarover hier:
C_arola @ [MZ] Ik mis de EA!
al behoorlijk wat uitleg en verduidelijking, dank daarvoor!

Technisch gezien is de Markt een flinke klus geweest, ik ben voor 80% erg blij met het resultaat maar het gaat mis bij die laatste 20%. Daar zitten een aantal zaken bij die erg lastig zijn aan te passen en flink wat tijd kosten. Ook zijn we er naar verloop van tijd achter gekomen dat het systeem dat de basis vormt voor de Markt toch meer nadelen heeft voor Bokt dan we van te voren hadden ingeschat. Het aanpassen/oplossen van een en ander is daardoor een aardige uitdaging dat je niet even in een uurtje tussendoor doet.

Er staat een behoorlijke lijst met verbeteringen die hard nodig zijn voor de Markt. Zoals Carola al zei is tijd daarbij echter de belangrijkste beperkende factor. Het opschonen van oude advertenties is overduidelijk het grootste pijnpunt op dit moment, ik ga kijken of ik dit lost kan trekken van een aantal andere Markt verbeteringen die op de planning staan zodat ik dit naar voren kan halen.