[Dienstmededeling] BNB December

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_K

[Dienstmededeling] BNB December

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 13:40

Voorwoord van de Redactie
Afbeelding
Foto via Flickr

En al weer de laatste BNB van dit jaar! December is traditioneel de maand van terug kijken op het afgelopen jaar. Ook in deze BNB zal aandacht worden besteed aan hoogtepunten op BNB gebied van de afgelopen maanden in de rubriek: Mini Terugblik 2012. Nog een stukje traditie: [PF] Prettige Feestdagen voor al je vragen, weetjes, polls, foto's enzovoort over/rond/door de feestdagen. Met deze december BNB wensen we jullie veel leesplezier voor onder de kerstboom, al dan niet echt of nep toe!

En natuurlijk: hele fijne feestdagen (voorzichtig met vuurwerk!) en tot de eerste BNB van 2013!

Ter informatie..
Voor alle onderwerpen geldt dat we graag van jullie ideeën krijgen voor de volgende afleveringen: ook als je andere suggesties of opmerkingen hebt, kun je die kwijt via de TeM-functie of via pb bij 1 van de redactieleden.

Elke nieuwsbrief verschijnt halverwege de maand, probeer daarom voor of rond de eerste van de nieuwe maand te reageren. Alle reacties worden gewaardeerd en wij doen altijd ons best om ze mee te nemen in de nieuwe BNB.

De nieuwsbrief van november is hier terug te lezen. De BNB is een afgeleide van het BBB. Hieronder kun je van de langere onderwerpen steeds een eerste alinea lezen, de volledige tekst staat dan in de berichten eronder.

De redactie wenst jullie veel leesplezier met dit nieuwe BNB.

Bellatrix, EvelijnS, Mysa, Desiree_1993, Iefke, Rowi, Eddy_Rocks en Marieke_k

Highlights van de afgelopen maand

Topic van de maand
Nieuwsgierig naar het topic van de maand en andere opvallende gebeurtenissen op Bokt? Klik dan hier.

Nieuws
Deze maand werd bekend gemaakt dat de hengst President’s Jack Sparrow niet aangeleverd wordt voor verrichtingsonderzoek: [VN] Jack Sparrow niet aangeleverd voor verrichtingsonderzoek. En kreeg de Nieuwsredactie hulp van de Sint. Hij kwam onder andere met een heel apart nieuwsbericht.

Nieuwstopic van de maand
Afgelopen maand kwam in het nieuws dat het brandmerken van paarden in Duitsland toegestaan blijft. In de nieuwe wet over dierenbescherming is het brandmerken niet opgenomen: [VN] In Duitsland blijft het brandmerken van paarden toegestaan

Discussie van de maand
Deze maand een discussie over de weidegang van je paard. Wageningse onderzoekers meldden deze maand dat het ongezond is om je paard de hele dag op de wei te laten. Ben je benieuwd wat bokkers ervan vonden? Klik dan hier

Communitynieuws

Bokkers in de media
Deze maand hadden we een aantal Bekende Bokkers in ons midden! Klik hier om te ze te bekijken.

Quotes van de maand
De leukste quotes van afgelopen maand kun je hier terug lezen.

Hartekreten
Deze maand zijn er geen hartekreten binnen gekomen. Wil jij een persoonlijk bericht sturen naar iemand, stuur dan je hartekreet via een pb naar Bellatrix.

Kunstwerken van de maand
De kunst van afgelopen maand kun je hier bekijken.

Het virtuele bloemetje
Deze maand worden er twee bloemetjes uitgedeeld. Nieuwsgierig aan wie? Klik dan hier.

Het virtuele zonnetje
Wie deze maand in het zonnetje gezet is kan je hier terug lezen.

Het leukste onderschrift van deze maand
De verzameling van leukste onderschriften kun je hier terug lezen.

Vijf vragen aan een Bokker of Teammie
De vijf vragen aan Bokker Zooist zijn hier terug te lezen.

De Young Riders.. in de spotlights!
Klik hier om te zien wie er in de spotlights staat deze maand!

Wikinieuws
De laatste update over de Wiki lees je hier terug.

Wist je dat...
De laatste nieuwtjes over de teammies lees je hier terug!

Binnengekomen post
- AustriaTrick laat in dit topic foto's zien van haar shetje die 48 (!) jaar oud is. De moeite waard om even te kijken :D
- hannahaapje knutselde eigenhandig een zweetdeken in elkaar voor haar pony: [ITP] Paardje met geknutselde zweetdeken

Mini Terugblik 2012
Bokt op de Olympische Spelen Dat Bokt aanwezig zou zijn op de Olympische Spelen van 2012 werd voor het eerst aangekondigd in de BNB van februari. In augustus was het dan eindelijk zo ver: Cayenne reisde af naar Londen om dagelijks live verslag te doen van de hippische evenementen op de Olympische Spelen.

Bokt goes Walibi In juni 2012 werd er een grote Bokt-meet georganiseerd in Walibi.

In de BNB van oktober meldde we dat Lielle, de oprichter van de BNB stopte met haar werk voor de nieuwsredactie. Nogmaals bedankt voor alles Lielle!

Als afsluiter: ook dit jaar werd er weer een Bokt Veulen verkiezing georganiseerd. Kijk hier om de uitslag terug te lezen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 13:40

Topic van de maand
KimD heeft een probleem wat bekend is onder meerder Bokkers.. Bokt is te verslavend.. Wil je hier over meepraten? Klik dan hier. Nog een probleempje.. de spiegels in de kleedkamers van H&M.. Wil je dit leed delen? Reageer dan hier in het topic van Joolien.

Maar als topic van de maand hebben we gekozen voor twee topics: een paard-gerelateerd topic en een niet-paard gerelateerd topic. Als eerste topic hebben wij hard moeten nadenken over de vraag van Bokker Debbie: [VVDD] Wat heeft mijn paard?. Vooral de mooie foto was het speuren naar het antwoord meer dan waard :D En van het volgende topic werden wij ook vrolijk: [BEU] Make a Wish day met de familie!!! Hier beschrijft gossa4ever de make a wish day voor haar nichtje. Zo te lezen was het een erg mooie en waardevolle dag :)

Andere opvallende gebeurtenissen deze maand
Helaas zijn er afgelopen maand twee Bokkers ons ontvallen. Op 19 november bereikte ons het bericht dat Bokker amsterdam_30 is overleden. Zij is overleden aan de gevolgen van slokdarmkanker. Begin januari van dit jaar kreeg zij te horen dat ze deze ziekte had. Om hierover te kunnen praten heeft ze schaduwaccount Horse_lover9 aangemaakt. Vier maanden later besloot ze dat ze liever verder ging met haar oorspronkelijke account amsterdam_30. Bij velen was zij echter al bekend als SG, de afkorting van SuperGirl. Een erenaam die zij in haar topic kreeg en die ze tot het eind aan toe eer aan heeft gedaan.

Op 30 november is Bokker MariekeA geheel onverwachts overleden. MariekeA was op Bokt en ook daarbuiten bekend vanwege haar liefde en enthousiasme voor het Gelderse Paard. Een liefde die begon met het openen van een topic waarin ze een tuigpaardhengst zocht voor haar Ahoy merrie Jorina: [EHK] [H] [KWPN-TP] Welke TP-hengst voor ster/keur merrie v. Ahoy?
Door dit topic kwam ze in contact met het Gelderse Paard en kwam ze in het huiskamertopic over de Gelderse Paarden terecht. Vanuit Bokt werd een inzamelingsactie gestart door Lottie84, dat kun je hier terug lezen.

Wij wensen de nabestaanden veel kracht en moed in de periode die komen gaat.

Tot slot vanaf deze plek ook nog aandacht voor het verlies van Bokker smeetjoew. Vorige maand eindigde haar hengstenveulen op de 2e plaats bij de Bokt Veulenverkiezing, maar helaas is het dier afgelopen maand overleden. Het hele verhaal kun je hier terug lezen. Sterkte!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 18:04

Bokkers in de media
Bokker Gem en haar pony Valkenhoeve's Sterre waren deze maand te zien tijdens een demonstratie op Paard&Koets 2012. Lees hier verder! :)

Bokker loveprixje schreef deze maand geschiedenis, door als eerste Nederlandse voltigeur een Wereldbekerwedstrijd te winnen! Wij feliciteren haar van harte met deze bijzondere prestatie! :D Lees hier verder en bekijk hier haar persoonlijke fotoverslag :)

Bokker horseyfries en haar Friese hengst Wolter V. maakten deze maand hun debuut in de Grand Prix. Lees hier verder! :)

De KNHS gaat op 1 januari 2013 over op een digitale startpas, waardoor de papieren startcoupons dan niet meer geldig zijn. Bokker lbfginsel is een petitie gestart om deze papieren startcoupons van de KNHS vergoed te krijgen! Lees hier het krantenartikel en kijk hier voor het topic :)

Bokker Neroo en haar paard zijn nu echte BN'ers! Ze zijn samen te zien in het nieuwe boek van Inge Teblick. Lees hier verder :)

Een tip voor Bokkers in de media? Stuur dan een PB naar Rowi.

Marieke_K

Re: BNB December // NIET WIJZIGEN!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 18:13

Quotes van de maand

Citaat:
Onderwerp: Jack Sparrow niet aangeleverd voor verrichtingsonderzoek

Citaat:
Citaat:
de hengst en de merrie moeten elkaar opvullen.

Aanvullen hoop ik. :')

Citaat:
[VT] Lunch: gezond, lekker, vullend en weinig vet/calorieën
Citaat:
Ik heb nooit inspiratie voor lunch en daardoor wordt het vaak eentonig of erg vet. Ik heb niet genoeg aan één of twee 'saaie' boterhammen. Hierdoor ga ik namelijk (erg slecht, I know) snaaien of zelfs een zak chips burgemeester maken..

Citaat:
raya00 @ [HAR] voor en nadelen boomloos zadel
Citaat:
Stabledoor, ik heb flexrides en wil echt niet meer anders! Het veren is heel miniem, als ik ze 'wil laten veren' met m'n handen krijg ik er nauwelijks beweging in. Veer zit 'm puur in het materiaal dat meegeeft.
Mijn enkels zijn bepaald niet mijn sterkste punt, maar heb er echt nooit last van.

Rien, ik rijd boomloos omdat mijn paard 3/4 fjord en 1/4 barbapapa is. Verandert van vorm waar je bij staat en blijft daar vrolijk mee doorgaan. Zijn rug ís al niet makkelijk om iets voor te vinden, maar met dat veranderlijke ben je echt helemaal nergens met een stugge boom.

Hier is vandaag de Hidalgo gearriveerd, morgen eerste testrit. Net helaas te donker om nog te proberen.

Citaat:
Onderwerp: Nieuw op bokt dus maar even voorstellen

Citaat:
Al eerder is verzocht om niet als een stelletje dolgedraaide hormonen helemaal los te gaan als een man zich voorstelt op Bokt.

Citaat:
[TI] [FOTO] verzameltopic Tinkers in the picture deel 2
Citaat:
Citaat:
Ik zie weer veel mooie tuinkers voorbijkomen

Mogen we tegenwoord :') ig ook foto's van groenten plaatsen? Zo ik heb weer mooie foto'gezien

Citaat:
[VN] RTL 4 Pro Deo over paarden
Marjoow schreef:
Celiien schreef:
Nee, ik denk dat er nog geen einde is := opnames waren van afgelopen zomer/herfst, dus als ze echt zijn gaan produceren is dat nog echt niet klaar :n

Procederen bedoel je denk ik? :P

Kom je een leuke quote tegen? Stuur dan een PB naar Desiree_1993.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 18:14

Kunstwerken van de maand
Met deze koude wintermaanden is het binnen lekker warm en behaaglijk, wat voor sommige bokkers uitnodigt om lekker creatief aan de slag te gaan. Bokker Ibonn schildert bijvoorbeeld op de Amerikaanse manier, namelijk door leer te bewerken. Volg hier haar project.

In de wintermaanden is het eten voor de vogeltjes weer schaars. boleertje06 heeft twee vechtende musjes op een prachtige manier vastgelegd: [UK] [SCH]Vechtende musjes Terwijl Daisyree op haar baby zit te wachten, tekent ze rustig door. Deze maand schudde ze een prachtige arabier uit haar mouw.

Op de valreep kwam deze maand nog een topic van Nienke15 binnen: [UK] [TEK] Mijn eerste pasteltekeningen!, talentje!

Kom je een mooi kunstwerk tegen? Stuur dan een PB naar EvelijnS.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 18:22

Het virtuele bloemetje
Deze maand delen we twee bloemetjes uit. Het eerste bloemetje gaat naar Nicole. Zij maakte de moeilijke beslissing om haar pony weg te doen in plaats van tegen beter weten in zelf te houden. Een ontzettend moedige beslissing om voor je paard een goed tehuis te zoeken in plaats van aan jezelf te denken. Het verhaal van Nicole lees je hier.

Het tweede bloemetje gaat naar leonie87. Afgelopen maand kreeg zij opnieuw een ongeluk waardoor zij wederom moet gaan revalideren. Ze heeft 6 jaar geleden een ongeluk overleefd en was de afgelopen jaren aan het revalideren. Dat is een harde klap en wij willen haar een hart onder de riem steken met het virtuele bloemetje.

Verdient iemand een bloemetje? Stuur dan een PB naar Marieke_K

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 18:27

Het virtuele zonnetje

Deze maand in het zonnetje Bokker Fresco die samen met haar pony Buur's Palusha gehuldigd is omdat zij mag uitkomen in de Lichte Tour. De huldiging kan je hier terug kijken.

Wil je iemand in het zonnetje zetten? Stuur dan een PB naar Marieke_k

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 18:28

Het leukste onderschrift van de maand

Bokker Boheme
Afbeelding

Bokker Reneee_
Afbeelding

Bokker Winter
Afbeelding

Bokker Djuulsie
Afbeelding

Kom je een leuk onderschrift tegen? Stuur dan een PB naar iefke.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 18:30

5 vragen aan een Bokker of Teammie

Deze maand zijn er vragen gesteld aan bokker Zooist

Citaat:
1. Paarden
- Wat zijn je ambities binnen de tak van paardensport waarmee je je bezig houdt?

Mijn ambitie is om dressuur te rijden op het hoogste niveau. Met mijn vos Whatnow rijd ik inmiddels Lichte Tour. Thuis ben ik hem door aan het trainen richting Inter II en Grandprix. Hij beheerst de piaffe en passage en ook de eners (galopwissels om de pas) gaan al heel goed. Ik wil alleen de overstap maken als we thuis zeker zijn dat er minimaal 60% te behalen valt. Met mijn trainster hebben we hier een ruim jaar voor uitgetrokken om Whatnow de tijd te geven om sterker te worden en hem niet te overtrainen. Daarnaast hoop ik dat ik mijn andere paarden met de tijd ook die kant op kan trainen. Het is nog te vroeg om te zeggen of dat gaat lukken. De tijd zal dat uitwijzen.

2. Bokt
- Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik heb afgelopen zomer meegedaan aan de dressuurproeven voor Horse-event. Als derde combinatie werd mijn proef op zondag besproken en online gezet en konden alle bokkers mijn proef jureren. Verder denk ik dat veel bokkers mij kennen van de "Wie kan ik blij maken"topics waarbij ik (met een heleboel hulp van bokkers uit het hele land) paardenspullen inzamelde voor goede doelen. Een actie die op een gegeven moment volledig uit de hand liep (qua omvang) maar wel heel veel goede doelen heeft kunnen steunen. Wegens tijdgebrek wordt er dit jaar niet ingezameld.

3. Overig
- Wat is/was jouw hoogte punt van 2012?
Op de een of andere manier kreeg mijn leven in 2012 een volstrekt andere wending. Door een samenloop van omstandigheden rolde ik van de ene positieve verandering in de andere. Wat begon met het schrijven van blogs voor de website http://www.paardenlifestyle.com is nu zover gegroeid dat ik een carièrre switch ga maken en als ZZP-er workshops ga geven in Bewust Wedstrijd Rijden. Ik was al jaren op zoek naar 'iets' waar ik heel mijn ziel en zaligheid in kon leggen en ik denk dat ik daar nu echt heel dichtbij kom.

4. Hoe hou jij de balans tussen privé en je werk?
Ik heb behoorlijk heftige keuzes gemaakt in mijn priveleven waardoor ik nu de mogelijkheid heb om alle dingen te doen die ik nu wil doen. Mijn huidige baan als personeelsadviseur zal ik gaan afbouwen naarmate de werkzaamheden voor Bewust Wedstrijd Rijden gaan toenemen. Ik geniet daarnaast ontzettend van het trainen van de paarden. Ik vind het onwijs leuk om lessen te geven en kijk ontzettend uit naar de uitdaging die mij volgend jaar te wachten staat. Om mij heen (ook op bokt) zie ik de laatste tijd zoveel ellende en ziekte bij leeftijdsgenoten. Ook met dodelijke afloop. Dat heeft er mede voor gezorgd dat ik mezelf nu helemaal kan triggeren om NU te leven en NU de kansen te grijpen die er voor me liggen en daar NU volledig van te genieten.

5. Aan welke Bokker wil jij 5 vragen stellen?
Ik wil wel vijf vragen stellen aan yvonnepuntnl. Ik lees heel veel stukken van haar in zowel de Paardenkrant als op internet en ben wel benieuwd naar de persoon achter yvonnepuntnl.

Heb je een leuke, rare, nieuwsgierige of gewoon gekke vraag voor een Bokker of Teammie? Of wil je iemand voordragen voor deze rubriek? Stuur dan een PB naar Desiree_1993.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 18:31

De Young Riders.. in de spotlights!

Deze maand werd er door bokker xxpinczowxx een topic geopend dat ze haar pony weer terug heeft. En bokker Lizzykizzx heeft een nieuwe verzorgpony waar ze mee springt!

Wil jij een Young Riders topic in de spotlight zetten? Stuur dan een PB naar Desiree_1993.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 18:33

Wiki nieuws

De afgelopen maand zijn er weer wat aardige artikelen bijgekomen. Om te beginnen is er een pagina aangemaakt voor Hannah Zeitlhofer. Deze dame heeft namelijk de eer om als eerste vrouw ooit, opgenomen te worden als Spaanse Rijschool ruiter! Wel wat laat, als je bedenkt dat dit respectabele instituut al 4.5 eeuw bestaat als mannenbolwerk. Gelukkig heeft ook hier de emancipatie eindelijk zijn intrede gedaan. Het is wel erg jammer dat er nog weinig informatie in het artikel staat, voel je vrij om deze amazone ook in de wiki de eer te geven die zij verdient.
Nog een artikel dat wel wat aanvulling kan gebruiken: speel-uw-spel. Een onderdeel van het springen, waarbij je zoveel mogelijk hindernissen springt binnen een bepaalde tijd. Het is daarbij belangrijk dat je van tevoren bedenkt hoe je gaat beginnen, omdat iedere hindernis een bepaald aantal punten oplevert. Een moeilijke hindernis levert natuurlijk meer punten op dan een eenvoudiger exemplaar.

Over Patella luxatie is ook een artikel verschenen. Het is een vrij zeldzame aandoening bij paarden, en er zijn drie oorzaken te onderscheiden; het kan een aangeboren kwaal zijn, dan zie je het vooral bij veulens van Shetlanders. Daarnaast is er nog de verworven vorm, die zich voordoet bij paarden tot ongeveer drie jaar. Ten slotte kan patella luxatie nog het gevolg zijn van een trauma.

Verder is in het kader van de clickertraining het artikel wachten met eten verschenen. Hierin lees je over de manier waarop je een paard kunt leren te wachten op jouw commando om te mogen eten. Nuttig, vooral bij een bedelend paard.

Nog geen artikel, maar wel een pagina, inclusief foto’s, over Oliver Townend. Klim eens in je toetsenbord en neem de uitdaging aan om dit artikel aan te vullen. Zijn eigen website wordt bij de bronnen genoemd, maar is vast nog veel meer over deze eventingruiter te vinden.

De paardenrassen zijn aangevuld met een artikel over de Cob en de Franse draver
Beiden zijn geen apart ras maar wel een type. Vooral in het geval van de Cob heerst nogal eens verwarring; zo kennen we de Welsh Cob, de Irish Cob, en de Normandische Cob. Maar hier gaat het dus om de Cob zonder meer. De Cob wordt vooral gebruikt als all-round paard, wat meestal ook prima kan springen!
De Franse draver wordt vooral gebruikt in de drafsport, waar het paard uitblinkt op de langere afstanden. Ook in de Endurance doet hij het goed. Er zijn al wat foto’s toegezegd voor bij dit artikel, die zullen er binnenkort bijgeplaatst worden.
En over foto’s gesproken, daarvan zijn er veel geplaatst.

Afbeelding QuarterxIJslander

Kijk bijvoorbeeld eens naar dit plaatje van een paardje op de foto hiernaast, een heuse quarterlander, wat natuurlijk een kruising Quarter-IJslander is.

Of neem de ‘Tuigerburger’, en nee, dit is geen paard in de worst, maar een kruising Oldenburger-Tuiger

Ook nog ‘in de aanbieding’: de KWHN, de Koninklijke warmbloedhaf, oftewel de HaflingerxKWPN

Minder leuk, maar zeker zo informatief is deze foto, waarop je goed kunt zien hoe in een buisje met afgenomen bloed het vet bovendrijft. De aandoening die dit verschijnsel opwekt heet hyperlipemie, die op kan treden als een paard plotseling op een zeer streng rantsoen wordt gezet.

En ken je de term ‘Maximum Sabino’? In de reeks artikelen over kleurtjes staat een artikel over Sabino, daaraan is nu een foto van een maximum Sabino toegevoegd.
Ten slotte is er, net als de vorige maand, heel hard gewerkt aan de helpfunctie in de Wiki. Lalidan verricht daar uitstekend werk, zo hopen we de Wiki nog toegankelijker te maken voor degenen die een bijdrage willen leveren.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 18:34

Wist je dat...
Zonnebloem18 duimt voor een witte kerst
Nadia haar examen gehaald heeft en nu officieel t/m F20 mag jureren
Eline de kerstvakantie in het buitenland doorbrengt en daar érg veel zin in heeft!
Prrrr is platgelegd door een dwarsliggende zenuw en nog even niet op een paard mag zitten ^)
Jans hele mooie bestellingen met oogschaduw en nagellak binnenkrijgt <3
Amanda zich bij Zonnebloem18 aansluit, maar dan wel alléén met kerst :j
Oscar goed op koers ligt richting pensioengerechtigde leeftijd en op 12-12-2012 40 jaar jong geworden is
Neej hoopt dat ze volgende maand om deze tijd een mooie stapel olliebabies kan presenteren hier :D
Desiree_1993 is begonnen met het rijden op een IJslanderstal

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:01

Leuke BNB weer :)

Alleen zie ik wel iets opmerkelijks: de foto van hyperlipemie op de Wiki voldoet niet aan de eisen van de minimale afmetingen... is dit soms bijgesteld?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 19:04

Nee, nog steeds gelden dezelfde regels voor foto's in de Wiki, maar soms accepteren we een heldere foto met een kleinere afmeting ook. Zeker als wij vinden dat de foto waarde toevoegend is bij een artikel. En dat vonden wij bij deze foto :)

dancer_

Re: [Dienstmededeling] BNB December

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:06

Inderdaad leuke BNB weer, bedankt :D

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:21

Haha wow ik kwam hier door de link in 'Lieve H&M' en ik zie me topic opeens staan. :P Wat leuk zeg. Wat is dat eigenlijk, binnengekome (of zo) post?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:01

Jeej hij is weer leuk! tot volgend jaar!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:12

Weer leuke BNB!!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:54

Super BNB weer :D

leuk tijdverdrijf altijd op de zondag middag

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:27

Auw... PRRR... Beterschap! :) Hopelijk kan je weer gauw knolliehobbelen! :D
Weer een leuke BNB maar hopelijk de volgende keer iets minder treurige berichten...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:05

Leeeuk! :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:56

Leuke BNB weer :)
Thanks voor deze leuke nieuwsbrief allen! +:)+