Naar aanleiding van een (niet nader te noemen) praktijkprobleempaard (wat ook niet van mij is!), open ik dit topic. Ik vraag me oprecht af of er een (waarschijnlijk zeer kleine) categorie paarden is, die gewoon echt onmogelijk, onhandelbaar is of dat alles oplosbaar is.
Ik en mijn (not as in...
) vriendin (29 en 23) vragen het ons oprecht af. Bij ons op stal staat een 4 jarige, waar toch door de beste ruiter(s) geen land mee te bezeilen is. Niet op een lieve, zachtaardige manier, niet op een boze manier. Moet dit jonge paard dan naar de slacht onder het label "onmogelijk", moet ze als gezelschapspaard of fokmerrie? Wij beginnen ons echt af te vragen of er niet gewoon een categorie paarden is dat gestoord is, of dat dat onmogelijk is.Dier is medisch gezond, staat goed op de hoeven, tanden zijn nagekeken, nagekeken door een osteopaat, dier wil gewoon of niet lopen, staat stil, of doet alles behalve normaal op 4 benen lopen (steigeren, bokken, spaanse pas, in de hekken, met 4 benen de lucht in (of 3 of 2 of 1, in willekeurige combinatie).
Wie het weet mag het zeggen!
(en de whole Penny story van liefde en geduld kennen we wel en hebben we ook geprobeerd op haar....)

zelf, dacht, dat doe ik wel even, big mistake...) merkte ik al snel dat dat niet ging lukken. Toen heb ik hem naar een redelijk professionele ruiter gebracht, nou wat ik daar gezien heb
, bokken, steigeren...all the tricks....ik kreeg hem terug met de mededeling: levensgevaarlijk.