HE2010: Paarden voor clinics Annemarie van der Toorn bekend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

HE2010: Paarden voor clinics Annemarie van der Toorn bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 10:14

Nieuwsredactie


In juni plaatsten we een oproep waarin Bokkers paarden met probleemgedrag konden aanmelden voor de clinics van Annemarie van der Toorn. De afgelopen week konden jullie stemmen op de paarden die door Annemarie geselecteerd zijn uit een lange lijst met aanmeldingen, en vandaag maken we bekend welke paarden op Horse Event te zien zullen zijn! Er is veel door jullie gestemd, dit zijn de vijf paarden met de meeste stemmen:
Afbeelding


De paarden waarmee Annemarie aan het werk gaat in de Bitpiste om een begin te maken met het oplossen van hun problemen, zijn:

Akribat
Aelenderink: "Akribat is een Zweeds warmbloed (vader Akribori), wij hebben hem in 2008 naar Nederland gehaald. In het begin leek het een normaal paard. Een maand na aankomst viel hij mij voor de eerste keer in de wei aan. Daarna hebben we geprobeerd om hem te corrigeren, maar hij werd alleen maar gevaarlijker. Hij deinst nergens voor terug. Hij heeft me nu 8 keer zwaar te pakken gehad, waarvan ik 2 keer echt heel veel geluk heb gehad dat ik er nog ben. Grondwerk en longeren is levensgevaarlijk en zal ik nooit meer durven te proberen.
Ik weet niet of Akribat te gevaarlijk voor jullie is, want ik wil jullie niet aan risico’s bloot stellen, maar misschien vinden jullie het wel een uitdaging."
Afbeelding

Uriana
Mirrrriii: "Uriana heb ik opgegeven omdat ze erg angstig is. Ze heeft al meerdere eigenaren en amazones gehad, en deze hebben haar allemaal doorverkocht omdat ze te angstig was. Dit is ook het probleem waar ik tegen aanloop in de omgang met dit paard, echter wil ik haar een kans geven omdat ik er van overtuigd ben dat er iets achter zit en ze hier weer helemaal van af kan komen. We willen haar niet zoals al die anderen doorverkopen om maar van het probleem af te zijn."

AvignonZ
ArabicQueen: "Toen deze merrie bij mij kwam heb ik de eerste dag met haar gereden en het was gewoon levensgevaarlijk. het paard bokte, ging liggen en steigeren. Paard bokt ontzettend naar het been. Waarschijnlijk is dit paard verkeerd ingereden en gedrogeerd voor de verkoop(niet bewezen). Ik heb sindsdien al bijna 2 jaar na aankoop niet meer op de merrie gereden omdat het te gevaarlijk is. Op het moment staat ze dus als schilderijtje in het weiland. Ik zou ontzettend graag mee willen doen omdat het paardje super kan springen en ik het zonde vind om haar zo te laten staan.."


In de NH-cirkels gaat Annemarie met twee paarden werken om hun trailerprobleem op te lossen. Dat zijn geworden:

Afbeelding
Rhoda
Minka: "In april deed ik mee met een wedstrijd en toen kreeg ik haar er thuis al vrijwel niet op; ze steigerde bij de minste druk op het halstertouw en had er overduidelijk geen zin in. Uiteindelijk stond ze er na een poos toch op. Maar terug was het ineens helemaal klaar, al bij het benaderen van de trailer begon ze te staken en ik kon gewoon nergens druk op zetten. Zodra ik het touwtje wat innam kwam ze recht overeind. Eten interesseert haar op zo'n moment absoluut niet, maar geef d'r ongelijk.. Ik klim ook geen toren in met hoogtevrees voor een bakje friet. Weer uren bij de trailer gestaan en iedereen heeft er uiteindelijk een mening over, want speelt ze nou een spelletje met me of is ze echt bang? Zeg het eens, ik weet het niet meer. Al m'n plannen (een vakantie met paard en het beleren voor de wagen) vallen op deze manier in duigen, want wij blijven thuis. "

Larda
Schangah: "Larda is nu 17 jaar oud en toen ze 5 jaar was wilde ik graag met haar naar de keuring. Ongeveer 5 kilometer op de snelweg ging de trailer ontzettend heen en weer en begon de trailer te slingeren. Op de vluchtstrook gestopt en gekeken. Mevrouw had haar voorbeen over de stang geslagen. Met veel moeite op een drukke snelweg haar weer teruggezet en verder gereden. Na ongeveer weer 5 kilometer gaat de trailer opnieuw slingeren en kantelt bijna, beide ramen vliegen eruit en komen op een achterliggende auto terecht. (veel schade). Met moeite de trailer recht kunnen houden en op de vluchtstrook kunnen zetten. Larda bleek weer op een of andere manier haar voorbeen over de stang te hebben geslagen en was daarbij volledig onderuit gegaan. Ze lag dus met het volle gewicht op de stang. Hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar ik heb de stang kunnen los maken en larda kunnen laten zakken in de trailer. (... )
Je zult begrijpen dat ik en Larda een enorm trauma hier aan over hebben gehouden. Bij een openstaande trailer loopt ze met een grote boog snurkend erom heen."


Om uit te sluiten dat de problemen met de paarden een fysieke oorzaak hebben, neemt het team van Annemarie contact op met de geselecteerde eigenaren voor een controle door een osteopaat of chiropractor. Mocht hieruit blijken dat het paard lichamelijke problemen heeft, kan het zijn dat er nog wijzigingen optreden.

Hierbij willen we de geselecteerde Bokkers van harte feliciteren en we hopen dat ze na de begeleiding van Annemarie op Horse Event en daarna, weer kunnen gaan genieten van de dingen die voor zoveel andere paardeneigenaren vanzelfsprekend zijn. Wil je de door jou gekozen paarden zelf zien tijdens de show? Je kunt via Bokt.nl kaarten bestellen voor Horse Event met 20% korting. Zodra we weten op welke tijden deze paarden te zien zijn, vullen we dat aan in het programma.

Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: HE2010: Paarden voor clinics Annemarie van der Toorn bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:17

Jammer ik zit er niet bij :)

Marcha

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:20

Wat ik me nu afvroeg.....hoe brengen ze de paarden met de trailerproblemen naar HE toe? :+

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:22

Haalt Annemarie de paarden met trailerprobleem zelf op? ;-)

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:23

Ja dat vroeg ik me nu ook net af...

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:23

Gefeliciteerd allemaal! Hopelijk wordt er met de clinic echt wat bereikt, waar uit jullie dan verder kunnen werken.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: HE2010: Paarden voor clinics Annemarie van der Toorn bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 10:24

de reactie van Annemarie in het stemtopic:

Onderwerp: HE2010: welk paard kies jij voor Annemarie van der Toorn?

annemariev schreef:
Beste allemaal. het is inderdaad zo dat wij in staat zijn om paarden te laden die tot dat moment onmogelijk waren om te laden. In principe zetten we ze op de trailer en sluiten we af en kan de eigenaar vertrekken. Alleen als het paard laat zien dat hij erg nerveus is geven we hem iets meer tijd om tot rust te komen. Iedereen mag bij ons altijd komen kijken, dus kennen julie de eigenaar, vraag hoe laat wij er zijn en kom langs.

Zoals het voor mij altijd weer een uitdaging is om een computer op de juiste wijze te bedienen zijn wij toevallig experts op dit vlak. Verder wil ik er graag op wijzen dat het zeker niet onze bedoeling is om de (rij) problemen in 1 keer op te lossen. Graag willen wij laten zien hoe je het paard stap voor stap kunt helpen om zijn probleem te overwinnen. Een Quick Fix bestaat niet in ons werk. Het zal altijd nog training nodig hebben.

Met groeten, bedankt voor het stemmen!

Annemarie van der Toorn

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:25

ze nemen vaak paarden niet van niet al te ver weg, ze worden door het team van Annemarie op de trailer gezet om erheen te gaan. Op HE worden de problemen zodanig aangepakt dat de eigenaren er zelf mee aan de slag kunnen.

(altans, zo heb ik het begrepen van iemand met een probleempaard vorig jaar op HE die ik hierover heb gevraagd)

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:25

Marcha schreef:
Wat ik me nu afvroeg.....hoe brengen ze de paarden met de trailerproblemen naar HE toe? :+


Dat staat in het vorige topic uitgelegd. Ze haalt ze zelf op, maar gaat niet aan het werk met de paarden thuis. Het echte werk begint op HE.

Ik baal..... ben niet gekozen...... ;(

Al wens ik degenen die wel geselecteerd zijn heel veel succes en hopelijk worden jullie problemen opgelost.

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Re: HE2010: Paarden voor clinics Annemarie van der Toorn bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:32

ben blij dat Uriana erbij zit!

Voor de rest die die uitgekozen, gefeliciteerd!...hopelijk brengt het jullie een hoop goeds!

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: HE2010: Paarden voor clinics Annemarie van der Toorn bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:34

Dat zijn bijna allemaal de personen/paarden waarop ik gestemd heb.

Ben zeer benieuwd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:35

Ik ben heel benieuwd, vooral ook in dat eerste, donkerbruine paard en die schimmel.

Dekloktikt

Berichten: 1759
Geregistreerd: 26-12-06
Woonplaats: Jubbega, Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:36

ik zit er niet bij :( Heb zo ook nooit gezien waar die stemmen in uitgebracht konden worden ? Wel heel jammer zeg ;-( weet niet wat ik nu nog zou kunnen met t paard.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 10:37

heeft op de voorpagina gestaan.

Onderwerp: HE2010: welk paard kies jij voor Annemarie van der Toorn?

Lielle schreef:
Ook aan de paarden die niet worden gekozen om mee te doen tijdens het Horse Event is gedacht. Annemarie biedt aan om hen op een andere manier te helpen:

Annemarie schreef:
Omdat wij het belangrijk vinden dat iedereen de hulp krijgt die hij nodig heeft, kunnen de mensen die zich hebben aangemeld maar niet zijn geselecteerd ons bereiken via info@montyroberts.nl voor een andere oplossing.



dus DeKlokTikt en MarijkeDam, jullie kunnen contact opnemen met Annemarie.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:37

Dekloktikt, je kunt toch zelf evt ergens hulp zoeken? Bij Annemarie of de Balingehof oid? Hangt toch niet alleen van Horse Event af?

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:38

De Klokt tikt, er stond in het stemtopic dat je altijd contact kan opnemen buiten HE om met Annemarie. Bovendien kan je er natuurlijk heengaan, je pikt allicht iets op

Getup

Berichten: 8281
Geregistreerd: 27-01-07

Re: HE2010: Paarden voor clinics Annemarie van der Toorn bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:42

Ik neem aan, dat het roepen om hulp voor een paard nu niet gedaan wordt omdat men niet is uitgekozen voor H.E?
Ik heb ook op deze 5 paarden gestemd, al was het lastig, omdat ik iedereen wel hulp gun.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: HE2010: Paarden voor clinics Annemarie van der Toorn bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:47

Zo te lezen kunnen de mensen wie hun paard is uitgekozen de hulp goed gebruiken :) Ook fijn dat de mensen die niet gekozen zijn toch hulp krijgen.

Dekloktikt

Berichten: 1759
Geregistreerd: 26-12-06
Woonplaats: Jubbega, Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:53

Annemarie schreef:
Omdat wij het belangrijk vinden dat iedereen de hulp krijgt die hij nodig heeft, kunnen de mensen die zich hebben aangemeld maar niet zijn geselecteerd ons bereiken via info@montyroberts.nl voor een andere oplossing.



dus DeKlokTikt en MarijkeDam, jullie kunnen contact opnemen met Annemarie.


Okee bedankt, ik zal haar is een mailtje sturen. :)

Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:54

Marijkjuh schreef:
Zo te lezen kunnen de mensen wie hun paard is uitgekozen de hulp goed gebruiken :) Ook fijn dat de mensen die niet gekozen zijn toch hulp krijgen.


Hoe krijgen wij hulp dan via mail ?
Wil echt niet lullig doen, maar daar komen we niet verder mee natuurlijk :)
We hebben ons allemaal niet voor niks aangemeld, en hebben al verscheidene dingen geprobeerd :)

Getup

Berichten: 8281
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:57

Er stond toch niet bij, dat als je je aanmeld, je automatisch hulp krijgt ? Vind t al netjes dat er toch mogelijkheid is om hulp te vragen :) .

Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:58

Getup schreef:
Er stond toch niet bij, dat als je je aanmeld, je automatisch hulp krijgt ? Vind t al netjes dat er toch mogelijkheid is om hulp te vragen :) .


Verder hoor je mij toch niet klagen ? Ik zeg alleen dat hulp via mail dat we of ik in ieder geval daar niet verder mee kom :)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 10:59

Balou_k schreef:
Getup schreef:
Er stond toch niet bij, dat als je je aanmeld, je automatisch hulp krijgt ? Vind t al netjes dat er toch mogelijkheid is om hulp te vragen :) .


Verder hoor je mij toch niet klagen ? Ik zeg alleen dat hulp via mail dat we of ik in ieder geval daar niet verder mee kom :)

er staat dat je contact kunt opnemen voor een andere oplossing, er staat toch niet dat je alleen per email geholpen wordt?

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:00

Je krijgt het nu alleen niet op Horse-Event, je kunt Annemarie ook altijd zelf benaderen. Daar heb je in principe HE niet voor nodig.

Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:00

Lielle schreef:
er staat dat je contact kunt opnemen voor een andere oplossing, er staat toch niet dat je alleen per email geholpen wordt?


Dat had ik wel begrepen uit het andere topic,
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-09-10 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd