HE2010: welk paard kies jij voor Annemarie van der Toorn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:31

vonneke schreef:
Chrissie_ schreef:
Ik vraag me af hoe je sommige paarden überhaupt op HE kan krijgen.
Trailerproblemen, claustrofobie, angst en paniek.. klinkt niet allemaal fijn om deze in een trailer te krijgen..


dat vraag ik me dus ook af. een dier met serieuze trailerlaadproblemen krijg je in mijn ogen niet eens op het terrein.......
Ik begrijp dat er thuis met die mensen nog geoefend zal worden, maar wordt dat niet erg kort dag als nu nog de selecties moeten worden gemaakt?


Zoiezo word er dan thuis al aan het probleem gewerkt, en laat de clinic dus niet zien wat er allemaal aan vooraf is gegaan. Een halve clinic dus, niet echt leerzaam op deze manier, iets wat me wel de bedoeling lijkt van dit soort clinics en heel Horse Event..

Motje11
Berichten: 2264
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Nijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:40

bosefoso schreef:
vonneke schreef:
dat vraag ik me dus ook af. een dier met serieuze trailerlaadproblemen krijg je in mijn ogen niet eens op het terrein.......
Ik begrijp dat er thuis met die mensen nog geoefend zal worden, maar wordt dat niet erg kort dag als nu nog de selecties moeten worden gemaakt?


Zoiezo word er dan thuis al aan het probleem gewerkt, en laat de clinic dus niet zien wat er allemaal aan vooraf is gegaan. Een halve clinic dus, niet echt leerzaam op deze manier, iets wat me wel de bedoeling lijkt van dit soort clinics en heel Horse Event..

Juist die allereerste keer dat ze met Annemarie de trailer ingaan, en de eerste kennismaking van het paard met Annemarie lijkt me interessant. Maar bij een trailerprobleem zit er niets anders op dan thuis beginnen, lijkt me. Moet wel praktisch haalbaar zijn natuurlijk.
(of alleen paarden selecteren die op loopafstand van HE wonen :+ )
Brengt me trouwens wel op een idee. Misschien kunnen we wel op een paard stemmen dat rijdend of lopend naar HE kan komen, zodat we echt de eerste kennismaking kunnen zien. Zit er iemand op loopafstand tussen?

Ik twijfel nog tussen 2 paarden, denk er nog even over na.

Anoniem

Re: HE2010: welk paard kies jij voor Annemarie van der Toorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:43

dat zou idd beter zijn. maar vind de omgeving waarin met de paarden gewerkt wordt ook niet erg fijn. is toch heel wat anders dan de plaatsen waar de problemen zich normaal voor doen.

bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:44

Ook in dat soort gevallen zal er eerst vanuit huis geoefend worden.

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: HE2010: welk paard kies jij voor Annemarie van der Toorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:58

Jongens, zoals in het vorige topic ook al een aantal keer is vermeld:

De paarden worden door ons níet van te voren getraind. Inderdaad, de trailerlaadproblemen gaan wij wel thuis ophalen, simpelweg omdat het voor de eigenaren onmogelijk is om het paard op Horse Event te krijgen. Het ophalen bestaat puur uit inladen en wegrijden, dus geen training. De eerste training is dus op Horse Event.

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: HE2010: welk paard kies jij voor Annemarie van der Toorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:06

Maar dan train je toch al met het paard? Of begrijp ik het nu verkeerd?

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:31

Tjah ze kunnen het paard toch niet naar HE toveren? Als dat kon zouden alle trailerprobs onmiddelijk opgelost zijn :D.

Ik heb gestemd.

annemariev
Berichten: 266
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: HE2010: welk paard kies jij voor Annemarie van der Toorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:41

Beste allemaal. het is inderdaad zo dat wij in staat zijn om paarden te laden die tot dat moment onmogelijk waren om te laden. In principe zetten we ze op de trailer en sluiten we af en kan de eigenaar vertrekken. Alleen als het paard laat zien dat hij erg nerveus is geven we hem iets meer tijd om tot rust te komen. Iedereen mag bij ons altijd komen kijken, dus kennen julie de eigenaar, vraag hoe laat wij er zijn en kom langs.

Zoals het voor mij altijd weer een uitdaging is om een computer op de juiste wijze te bedienen zijn wij toevallig experts op dit vlak. Verder wil ik er graag op wijzen dat het zeker niet onze bedoeling is om de (rij) problemen in 1 keer op te lossen. Graag willen wij laten zien hoe je het paard stap voor stap kunt helpen om zijn probleem te overwinnen. Een Quick Fix bestaat niet in ons werk. Het zal altijd nog training nodig hebben.

Met groeten, bedankt voor het stemmen!

Annemarie van der Toorn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:11

Ik wil best stemmen, ik heb ook een paard in gedachten. Maar ik aarzel een beetje, omdat ik me af vraag of het voor zo'n paard met die problemen, prettig is voor een angstig dier om in zo een omgeving gezet te worden.

Jollyjoy
Berichten: 369
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:13

Heb gestemd. Vond het lastig om te kiezen, want ik wil eigenlijk iedereen wel een kans gunnen om de problemen aan te pakken. Hoop dat hoe dan ook de paarden (en eigenaren) die naar HE gaan daar veel baat bij hebben.

chllover
Berichten: 54
Geregistreerd: 19-11-09
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:25


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:38

chllover schreef:
filmpje van esta chetan: http://www.youtube.com/watch?v=0v6mlKw3QDs dit is het hoofdzakelijke probleem!


Waarom ga je niet eerst zelf de bak in? Is daar een reden voor? Je wilt nu dat hij je voorbij gaat de bak in, wat gebeurt er als je zelf de bak in loopt met hem achter je aan, hem omdraait en touw los maakt?

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:41

Dat vraag ik me ook af. Je kan denk ik beter voor hem lopen, maar je moet hem nog wel in je ooghoek zien. Ik herken dit gedrag wel. Dit heeft mijn paard ook gedaan. Ze wou soms haar stal niet eens in.

Anoniem

Re: HE2010: welk paard kies jij voor Annemarie van der Toorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:51

Ik denk dat het lastig is om vanaf papier te stemmen. De probelemen van het paard worden omschreven, maar je ziet verder niet hoe de mens reageert en of daar misschien het probleem ligt? Maw, zijn het probleempaarden of probleemeigenaren.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:00

Mindim schreef:
Ik denk dat het lastig is om vanaf papier te stemmen. De probelemen van het paard worden omschreven, maar je ziet verder niet hoe de mens reageert en of daar misschien het probleem ligt? Maw, zijn het probleempaarden of probleemeigenaren.


Nou ja, dat zien we hier in sommige filmpjes wel een beetje. Vind vooral de filmpjes wel heel dapper van de eigenaren :j Knap je zo kwetsbaar op te stellen en om hulp vragen, ook al ligt het in sommige gevallen idd misschien aan jezelf.
Dus ook al zijn het probleemeigenaren, ook die paarden moeten geholpen worden door hun eigenaar te laten zien hoe het kan..

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:06

Waves schreef:
Mindim schreef:
Ik denk dat het lastig is om vanaf papier te stemmen. De probelemen van het paard worden omschreven, maar je ziet verder niet hoe de mens reageert en of daar misschien het probleem ligt? Maw, zijn het probleempaarden of probleemeigenaren.


Nou ja, dat zien we hier in sommige filmpjes wel een beetje. Vind vooral de filmpjes wel heel dapper van de eigenaren :j Knap je zo kwetsbaar op te stellen en om hulp vragen, ook al ligt het in sommige gevallen idd misschien aan jezelf.
Dus ook al zijn het probleemeigenaren, ook die paarden moeten geholpen worden door hun eigenaar te laten zien hoe het kan..


Klopt, daar ben ik het ook mee eens. :j De eigenaren moeten ook zeker een kans krijgen om het te leren.

Anoniem

Re: HE2010: welk paard kies jij voor Annemarie van der Toorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:13

Natuurlijk, maar de eigenaar wordt niet omschreven. Dus dan is het wel gissen of een paard nu wel een probleem heeft danwel de eigenaar.

Ik heb 1 filmpje gezien, maar daar was mijn post niet op gebaseerd. Ik bedoel het meer algemeen.
Ik ben op een weekend geweest, waar oa 'probleempaarden' waren.
Maar vaak was het de eigenaar, die het paard niet begreep en zo onduidelijk was, dat het paard het dan ook niet meer begreep. Of dat een paard het zoo goed doet en de eigenaar over dat kleine beetje vooruitgang niet tevreden is.

Ik zou dan liever beide dingen belicht zien en een combinatie (paard + eigenaar) door een derde 9onpartijdige) beoordeeld en dan stemmen welke combinatie het meeste baat heeft bij de show op HE.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Re: HE2010: welk paard kies jij voor Annemarie van der Toorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:30

Oh ok, ik heb meerdere filmpjes gezien dus ik dacht dat iedereen wel wat meer gezien had, ook van de interactie met de eigenaar :)

bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:46

Na al mijn commentaar is me nu op een andere manier hulp geboden via Monty Roberts NL. Mijn excuses voor al mijn gejengel. Er is toch nog hoop voor mijn bokkie :D

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: HE2010: welk paard kies jij voor Annemarie van der Toorn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:55

Dat is super nieuws bosefo!

pauline63
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:57

Mindim schreef:
chllover schreef:
filmpje van esta chetan: http://www.youtube.com/watch?v=0v6mlKw3QDs dit is het hoofdzakelijke probleem!


Waarom ga je niet eerst zelf de bak in? Is daar een reden voor? Je wilt nu dat hij je voorbij gaat de bak in, wat gebeurt er als je zelf de bak in loopt met hem achter je aan, hem omdraait en touw los maakt?



Ik zal me even voorstellen ik ben de zus van de 'eigenaar'.De reden dat ze de bak niet zelf eerst ingaat is omdat hij dan echt boven op je springt of zich al steigerend naar achter weet te trekken,ook al loopt hij naast je,hij blijft steigeren.Hij kan niet de bak in lopen zonder dat hij een flinke spurt neemt,we hebben van alles al geprobeerd maar tot nu toe heeft echt niets geholpen.Dit is ook de reden dat 1 bak deur dicht blijft omdat hij anders echt een waas voor zijn ogen krijgt en het nog meer stress opleverd voor het paard.Het is allemaal een beetje moeilijk om uit te leggen zo op de pc,maar hoopt dat je aan deze uitleg wat heb!Ik heb net ook het filmpje even bekeken en voor zijn doen was hij hier nog redelijk rustig!

chllover
Berichten: 54
Geregistreerd: 19-11-09
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:07

dit is precies zoals me zus het schrijft! meerdere mensen hebben het al geprobeerd mnensen die ook al langer dan 20 jaar in de paarden zaten ik heb alles geprobeerd maar er 1 keer onder liggen is al genoieg toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:52

Het was niet als aanval bedoeld hoor :D Ik vroeg het me alleen af, omdat je van een filmpje niet alle info krijgt, dus ik dacht, laat ik het even vragen.

Mijn verdere posts hadden ook niet met het filmpje of met jouw situatie te maken hoor :D , maar is gewoon algemeen bedoeld.

Je hebt vaak 'probleempaarden' waarbij het probleem niet zozeer bij het paard ligt. Maar dat communicatie tussen mens en dier niet duidelijk verloopt. Dat de mens signalen afgeeft, welke het paard anders begrijpt, dan de mens bedoeld. Waardoor miscommunicatie en onbegrip ontstaat. Het paard doet dan niet wat de mens bedoeld, wat aan beide kanten kan frustreren. Het is idd fijn wanneer je samen met iemand die dingen kunt aanpakken en zien hoe je houding en beweging een paard kan beinvloeden. Dat is wat ik er mee bedoelde.

Als ik het goed begrijp, gaan ze op HE met het paard aan het werk en is er niet bekend of het wel aan het paard ligt. Wordt de eigenaar er ook bij betrokken en dan bedoel ik tijdens de show?
Het zou toch fijner zijn al Mevrouw van der Toorn, zelf ook een beeld krijgt waar de schoen knelt, zelf kijkt of het miscommunicatie is tussen mens en dier of dat het werkelijk om een 'probleempaard' gaat, alvorens de dieren te selecteren voor HE.
Heeft zij deze genomineerden zelf geselecteerd, zelf gekeken of contact gehad wat er aan schort? Of krijgt ze puur een paard voorgeschoteld, waar ze wat info over heeft gekregen en zonder te weten of het aan het paard ligt of aan miscommunicatie? Weet iemand hoe het zit?

chllover
Berichten: 54
Geregistreerd: 19-11-09
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:43

ik zag het ook niet als aanval maar je wilde meer info toch?? bij deze dan ik kan het niet zo snekl zeggen maar dit ligt echt niet aan mij ik ben er al 3 jaar mee bezig op de meest belachelijke manieren, maar tevergeefs. er waren meer mensen die zeiden zo en zo moet het of priobeer dat en dat is allemaal geprobeerd ik was altijd blij als iemand een nieuwe optie voor mij had. maar achteraf hielp niets. ik zelf heb ook gedacht dat het aan mij zou kunnen liggen, maar ik heb ook andere mensen die veel van dit soort probleempaarden hebben getraint, hem laten doen en zelfs die wisten niet meer wat ze met hem aanmoesten. ik loop niet meer voor hem omdfat hij anders door mij heen knalt of naar achteren schiet en als een gek gaat lopen steigeren. het is echt angst van hem die ik er niet uit krijg en daarom hoop ik dat Annemarie een uitkomst bied.
ik heb al eens eerder een topic geopend wat ik met hem aanmoest, allemaal ideeen die ik allang had gehad of reactie van penniemeisjes die beweerde als zij er mee liepen en hem een paar klappen hadden gegeven, hij het dan wel zou doen. ik wou ze toen graag uitnodigen om het een keer te gaan proberen, maar haakten af. slaan is al helemaal de oplossing niet want hij wordt daar alleen maar zenuwachtiger van en gaat het vervolgens nog erger doen. het is echt heel moeilijk om dit over de pc uit te leggen je zou het echt eens in het echt moeten zien.

in het mailtje wat ik gestuurd heb heb ik ook uitgelegd dat ik al van alles heb geprobeerd en hoe en wat, dus ze hebben denk ik niet paarden uitgekozen, alleen op het probleem van het paard, maar ook wat je er zelf al aan heb gedaan.
ik hoop dat je nu het allemaal begrijpt van het filmpje en de rest!
xx

paardbart

Berichten: 11
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: winschooten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:15

Ik kies Uriana om dat ik het vreselijk vind als een paard continu door verkocht word
Om dat mensen hem gewoon niet begrijpen en dan verkopen zij hem maar weer
In plaats dat ze er energie in stopen |(

Ps. Dit lijkt mij de beste keuze